Степан мандюк методика проведення лабораторно-практичних роб



Сторінка1/7
Дата конвертації24.04.2016
Розмір0.75 Mb.
  1   2   3   4   5   6   7


НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНИЙ ЦЕНТР ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОЇ ОСВІТИ У ЛЬВІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ


СТЕПАН МАНДЮК
МЕТОДИКА ПРОВЕДЕННЯ

ЛАБОРАТОРНО-ПРАКТИЧНИХ РОБІТ

З ПРЕДМЕТА

«БУДОВА І ЕКСПЛУАТАЦІЯ АВТОМОБІЛЯ»


Методичний посібник



Львів 2008

УДК 371.3+377.8



РЕЦЕНЗЕНТИ:

Козловська І.М., доктор педагогічних наук

Пікарось О.Ф., кандидат технічних наук
Мандюк С.Я. Методика проведення лабораторно-практичних робіт з предмета «Будова і експлуатація автомобіля»: Методичний посібник. – Львів: Сполом, 2008. – 60 с.

Для викладачів загальнотехнічних дисциплін, майстрів виробничого навчання та інженерно-педагогічних працівників професійно-технічних навчальних закладів.

© Мандюк С.Я., 2008

ВСТУП


Однією з важливих форм навчальної роботи у професійно-технічних навчальних закладах, що ведуть підготовку водіїв автомобілів є лабораторно-практичні роботи.

Для проведення ЛПР потрібно мати приміщення з необхідною площею, з належним санітарним станом та з потрібним обладнанням. Все це буде сприяти проведенню ЛПР на належному рівні. Згідно завданню в навчальному процесі ЛПР займають проміжне місце між теоретичним і виробничим навчанням і є важливим засобом зв’язку теорії з практикою. Все це в значній мірі впливає на визначення виду, тематики і змісту ЛПР, терміну їх проведення, методів і прийомів керівництва діяльністю учнів.

Щоб заняття були ефективними і досягли поставленої мети, викладачу необхідно старанно до них готуватись і правильно обладнати робочі місця, слідкувати за тим, щоб вони були забезпечені всіма необхідними машинами, вузлами, приладами і пристроями, добре продумати план і методику проведення занять

Мета ЛПР – закріпити, поглибити, розширити й конкретизувати знання, одержані на уроках і засвоєні вдома при вивчені матеріалу; оволодіти початковими уміннями і навиками з демонтажу і монтажу вузлів і механізмів, їх регулюванням , використанням інструменту та пристроїв.

В жодному випадку ЛПР не можна проводити поки учні не отримають повний об’єм теоретичних знань, що відповідають всім завданням циклу.

Заняття об’єднані в певні цикли, число занять в кожному циклі відповідає числу ланок, на які розділено групу. Кожна ланка виконує теми завдання на робочому місці, яке обладнано відповідно до ЛПР.

Поділ групи на ланки можна проводити за двома критеріями. Перший: в ланку підбирають учнів приблизно з однаковим багажем знань та однаковою працьовитістю. Звичайно, в такому випадку в нас будуть сильніші і слабші ланки, а викладач змушений буде більше працювати(вести контроль і надати допомогу) з слабшими ланками, надавши більшої самостійності сильним ланкам. Другий: ланки формують з різних за успішністю і працьовитістю учнів. При такому варіанті в багатьох випадках сильніші учні приходять на допомогу слабшим.

В кожній ланці призначається ланковий, який відповідає за порядок на робочому місці, приймає і здає робоче обладнання, інструмент, літературу.


1. ОБЛАДНАННЯ ЛАБОРАТОРІЇ


Лабораторії, в яких проводяться ЛПР, повинні бути обладнані автомобілями; автомобільними агрегатами, які призначенні для демонтажних і монтажних робіт, регулювання та необхідним для виконання цих робіт спеціальним обладнанням, пристроями. В лабораторії також повинен бути комплектний автомобіль, який призначений для виконання основних регулювань (вільний хід педалі муфти зчеплення, гальма, робочий хід педалі гальма…), щоб вивчити розміщення основних вузлів, та їх взаємодію на автомобілі. Для кращої оглядовості, доступності з такого автомобіля доцільно зняти кабіну, крила, капот.

Для кожної ланки в лабораторії необхідно створити робоче місце. На якому має бути виписка основних правил безпеки, культури праці, плакати, підручники, щоб учні мали змогу при потребі зробити відповідні записи в зошиті. Також на робочому місці мають бути окремі вузли, деталі, інструмент та пристрої необхідні для виконання завдання.

При зміні циклу на цих робочих місцях будуть виконуватися ЛПР інших тем і всі вузли, деталі та пристрої необхідно буде замінити іншими – згідно нових тем. Всі вони мають бути систематизовані за циклами, за темами. Їх необхідно розмістити на спеціальні стелажі в препараторській кімнаті. Кожне місце на стелажі необхідно позначити табличкою, де вказати номер циклу, номер і тему ЛПР.

Тому при зміні циклу буде зручно і легко вибрати необхідні вузли та деталі .

На таких робочих місцях учні вивчають розміщення вузлів на автомобілі, метод його демонтажу з автомобіля. Розібравши його згідно інструкційно-технологічної карти, вивчають його будову, засвоюють практичні навики з регулювання та використання необхідного обладнання, пристроїв.

Учні систематично розбирають і складають вузли, механізми в лабораторії не маючи практичних навиків в такій роботі. Тому це є причиною нищення деталей, особливо різьбових з’єднань.

Значить потрібний постійний контроль викладача за роботою учнів, а також потрібна допомога керівництва ПТНЗ, щоб поновлювати лабораторію вузлами та деталями.

Після закінчення навчального року всі агрегати потрібно укомплектувати і пофарбувати.

Стіни лабораторії необхідно оформити плакатами, куточками з технікою характеристикою автомобілів, з ремонту та з техніки безпеки.

  1   2   3   4   5   6   7


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка