Стежинами рідного міста Мета



Скачати 65.65 Kb.
Дата конвертації29.04.2016
Розмір65.65 Kb.
Стежинами рідного міста

Мета : познайомити учнів з головними історичними подіями в процесі розвитку рідного міста. Розвивати зв’язне мовлення, пізнавальний інтерес, уміння роботи висновки. Виховувати патріотичні почуття, уміння роботи висновки. Виховувати патріотичні почуття, бажання набувати нові знання.
Запис на дощці :
Хто не знає свого минулого,
Той не вартий свого майбутнього.
(М.Рильський)
Хід уроку.
Учитель : рідний край! Дорога серцю земля батьків і прадідів наших. Оспівані в піснях народних безмежні степи, доли, високі блакитні небеса! Хіба є в світі краще за це миле серцю дозвілля і хіба є що в світі дорожче за Вітчизну?. Рідний дім, дорога батьківська хата, ласкава оселя. Тут ми народились, вперше побачили світ, уперше зробили крок. А потім, вийшовши за поріг, побачили, який чарівний світ відкривається перед нами. Це все твоя Батьківщина. Всі ви колись станете дорослими, здобудете освіту. Можливо, доля поведе вас в інші краї, але те місце, де ви народились і виросли, буде для кожного з вас найкращим на землі. Давайте пригадаємо, як називається наша Батьківщина? А місто в якому ми живемо? На вашу думку, чи можна назвати Луганськ нашою Батьківщиною? Яка ж вона , наша Батьківщина?
Учень : шахти, терикони,
заводські огні . . .
Місяць в травах тоне . . .
І пісні, пісні . . .
Доля ти піснярська,
доленько моя !
Сторона шахтарська,
син твій, син твій я!
Там де обрій в полі
неба мрійна гать.
Золоті тополі
за Дінцем шумлять.
Учитель: В цьому році наше місто відзначає 205 річницю від дня утворення. Сьогодні ми з Вами поговоримо про місто Луганськ. Спробуємо з’ясувати наскільки добре знаємо про нього, наскільки любимо і оберігаємо, чи робимо все для того, щоб Луганськ став ще краще. Отже , тема нашого першого уроку – «Луганську – 205 років». Зверніть увагу на запис на дощці, прочитайте і поясніть, як ви його розумієте.

(Відповіді дітей) Звичайно людина, яка не знає свого минулого не може бути щасливою у майбутнього. І тому я пропоную сьогодні здійснити подорож до краєзнавчого музею і якомога більше дізнатися про наше чудове місто. А також спробувати створити історичний альбом Луганська.


Діти, а хто може нам пояснити, що таке краєзнавчий музей? (відповіді дітей).
Спасибі за відповіді. А тепер ми дамо слово екскурсоводам музею.
( Декілька підготовлених учнів виконують роль екскурсоводів).
1 екскурсовод: Розпочинаємо подорож рідним краєм -Луганським. І перша наша подорож буде до історичного минулого міста. Хто з вас знає, коли і як був збудований Луганськ ( відповіді учнів).
2 екскурсовод : Луганськ – чарівне місто. Він народився дуже давно. На березі річки Лугань, біля села Кам’яний брід в 1795 році був збудовано селище на 3000 робочих місць. Приїджали сюди із різних кутків Росії. Із маленького селища дуже швидко Луганськ перетворився в велике і чарівне місто.
( Розповіді супроводжуються слайдами міста Луганська)
Учитель : Діти, а хто з вас знає, як змінювались назви нашого міста?
( Відповіді дітей)
Учитель: Ми продовжуємо з вами подорож і зараз завітаємо, ще до одного цікавого місця нашого музею. Це відділ геральдики. Хто з вас може пояснити, що вивчає ця галузь? Давайте спробуємо відшукати підказку у тлумачному словнику.
( За допомогою словника учні з’ясовують значення цього слова).
Назвіть державні символи України.

(Відповіді дітей).


А хто знає, чи є у міста Луганська свій прапор і герб?

( Відповіді дітей)


Давайте звернемось по допомогу до працівників музею.

( Розповідь екскурсовода про герб та прапор міста).


Учитель : Дякуємо. Давайте заповнимо наступну сторінку нашого альбому.
На дошці з’являється запис:
Геральдика герб прапор
Учитель : Мешканці міста Луганська мають усі підстави пишатися тим, що наше місто мало славні періоди історії, справді легендарних героїв, мужньо переживало випробування. Під час Великої Вітчизняної війни у місті Луганську було створено 27 партизанських загонів і груп. Молодь міста в часи окупації сприяла якомога швидшій перемозі. 14 лютого 1943 року місто було звільнено від німецьких загарбників. Люди нашого міста і сьогодні створюють славетну історію Луганська. Давайте спробуємо пригадати наших славнозвісних земляків. Для цього ви попрацюйте в групах.

( Клас поділяється на групи. Кожна група отримує завдання розповісти про славетних людей нашого міста. А також картки - підказки):


1 група : спорт
2 група: культура ( театр, кіно, музика)
3 група : політика
4 група : мистецтво ( література, живопис)
Підготовка і виступ представників кожної групи. Після випускників на дошці заповнюється наступна сторінка альбому.
Славетні земляки:

Великий етнограф, лінгвіст і письменник В.І. Даль.


Письменник В.М. Гаршин

Поет Н.Ф. Чернявський.


Учитель : Спасибі, ви добре виконали це завдання і допомогли працівникам музею додати новий матеріал до архівів. А наша наступна запинка у залі, який називається «Луганськ промисловий».
Учень : Як я люблю тебе, мій краю вугляний,
Твій кожний камінець, твою билину кожну,
Коли доводиться в краях твоїх бувати,
Од щастя плачу я , і плачу, і сміюсь …

Сили для пісень джерельної набрати,


Я серцем до землі донецької тулюсь.
3 екскурсовод : В. Сосюра у своєму вірші говорить про Луганську землю – землю. Яка дає всій країні кам’яну сіль, глину і чорне золото – вугілля.

Майже у кожній Луганській родині є хоча б одна людина, яка працює в шахті. І всі ви знаєте, що це важка і небезпечна праця. Але без вугілля не зможуть працювати металурги, хіміки, у оселях не буде тепло.



4 екскурсовод: Луганськ - це велике промислове місто : вугільна і хімічна промисловість, важке машинобудування, металургійна промисловість та інше. Мені здається, що ви теж допоможете мені пригадати, які ще підприємства працюють в нашому місті. Пригадайте, де працюють ваші батьки, про які підприємства ви чули або читали.
( Відповіді дітей. На дошці заповнюється ще одна сторінка альбому : Луганськ промисловий).
Учитель : Наступна сторінка нашого альбому називається « Краса мого міста». Зараз за допомогою мікрофона ви зможете розповісти про своє улюблене місце Луганська.
Вправа « Мікрофон». Бажаючі, передаючи символічний «мікрофон», розповідають про самі красиві і улюблені місця Луганська. Підводиться підсумок, в якому згадують про парки, театри, музеї, цирк та інше. На дошці роблять запис :

Краса мого міста:
Луганський академічний український музично - драматичний театр;
Луганський краєзнавчий музей;
Луганський художній музей ;
Музей історії та культури м. Луганська;
Цирк та інше.
Учитель : Ось ми і потрапили в новий зал музею « Донецьк – місто майбутнього». Працівники звернулись з проханням допомогти зібрати матеріал з цієї теми. Зараз ви спробуєте уявити наше місто через 10, 20, 30, … років і намалювати це.
Під спокійну музику діти малюють. Потім найцікавіші малюнки з’являються на дошці під написом «Луганськ – місто майбутнього».
Учитель : Наша подорож закінчується. Ми сьогодні дізнались багато нового і цікавого про наше місто. Відвідали краєзнавчий музей, зробили цікавий альбом і потрібно зробити останню запис на його сторінках. Давайте спробуємо скласти сенкан про улюблений Луганськ.
Складається сенкан і записується на останній сторінці альбому.
Наприклад: Що ? Луганськ
Який ? Великий, красивий, промисловий …
Що робить ? Будується, розвивається …

Відношення : пишаємось, прославляємо …


Узагальнення : Луганськ – найкраще місто.

Учитель : Діти, сьогодні ми подолали ще одну сходинку до нових знань. Мені дуже хотілось би, щоб ви зрозуміли : треба не просто красиво говорити про свою Батьківщину, своє місто, але й підтверджувати це своїми щоденними справами. Для вас це навчання, турбота про своїх рідних, друзів. Бажання роботи добро і славити своїми ділами себе, родину, соє місто, Батьківщину.

Від рідної хати дитину
Веде у широкий світ
Ота єдина стежина,
Що дарує красу і цвіт.
Іди по тій стежці, дитино,
Даруй любов і тепло,
І пам’ятай : ти – Людина !
Вчись, думай, твори добро.
Література:
1.Дивоcвіт дитинства: Хрестоматія з етики для учнів початкової школи . / За ред.. В.М. Хайруліної. – К.: Видавництво «Плеяди», 2005. –с.192.

2.Я познаю мир. Дитяча енциклопедія: Література .-М.: ООО «Видавництво АТС», 2000р.


3.Краєзнавчі свята .- Х.: Вид. група «Основа», 2007. – 288с.
4.Дивосвіт. –К.: ТОВ « Новий друк», 2003


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка