Стаж роботи: 31 рік Категорія: вища. Звання



Скачати 185.87 Kb.
Дата конвертації29.04.2016
Розмір185.87 Kb.
П.І.Б. Моргунова Ольга Вікторівна

Дата народження: 07.08.1961 року

Посада: учитель обслуговуючої праці

Що закінчила: Луганський педагогічний інститут ім. Т. Г. Шевченко

Стаж роботи: 31 рік

Категорія: вища.

Звання : вчитель-методист.

Де працює: Антрацитівська загально-освітня школа І-ІІІ ступенів № 19

Адреса: м. Антрацит

Вул. Кальницької буд.7 кв.79



Моб. Тел.: 0990173167

Розробка відкритого уроку

Вчителя вищої категорії

Звання: учитель-методист

Моргунової Ольги

Вікторівни

Антрацитівської загальноосвітньої школи

І – ІІІ ступенів № 19

м. Антрацит

2014 р.


Анотація

Дана робота являє собою розробку уроку-проекту за темою «Моделювання спідниці». Який містить як теоретичну так і практичну частину. Метою даної роботи є: Ознайомити з історією створення спідниці, надати теоретичні відомості з моделювання спідниці та сформувати навички моделювання поясних виробів; розвивати логічне мислення та творчі здібності учнів; виховувати ділову активність, любов до професій кравець, закрійник, відроджувати звичаї, традиції та обряди українського народу.

Дана робота є актуальною оскільки:


  • Допомагає розкривати не лише теоретичний а й практичний аспект питання.

  • Учні мають змогу ознайомитися з історією моди та стилів.

  • Дізнатися про різноманітні стилі спідниць, які носили й носять на території нашої держави.

  • Під час практичного заняття учні отримують практичні навички моделювання спідниць різних стилів.

  • Форма урок-проект дозволяє розвивати творчі здібності учнів, а найголовніше дає змогу проявити свою індивідуальність кожному з учасників проекту.

  • Розвиток пізнавальних і творчих здібностей у наслідок необхідності самостійно аналізувати й узагальнювати навчальний матеріал, визначати алгоритм роботи, систематизувати отриманий матеріал.

Тема: Моделювання спідниці.

Мета: Ознайомити з історією створення спідниці, надати теоретичні відомості з моделювання спідниці та сформувати навички моделювання поясних виробів; розвивати логічне мислення та творчі здібності учнів; виховувати ділову активність, любов до професій кравець, закрійник, відроджувати звичаї, традиції та обряди українського народу.

Практична робота: моделювання спідниці.

Завдання уроку:

  • формувати поняття про моду, стиль, силует; ознайомити з історією виникнення спідниці, проаналізувати роботу художника-модельєра, розглянути процес моделювання спідниці.

  • розвивати фантазію, здатність до самостійності мислення, стійкий інтерес до кравецької справи.

  • виховувати почуття прекрасного, уміння красиво та доречно одягатися.

Обладнання: мультимедійний проектор, ноутбук, ілюстрації.

Тип уроку: урок-проект.

Хід уроку

  1. Організаційний момент.

  2. Актуалізація опорних знань.

Учитель. На попередньому уроці ми познайомилися з конструкцією прямої спідниці. А зараз, я прошу Вас, «купити» в мене цю спідницю за знання, які характеризують її: це ї тканина із якої вона пошита, і мірки які необхідні для конструювання викрійки…

  • Які види і фасони спідниць ви знаєте?

  • З яких матеріалів виготовляються спідниці?

  • Де може бути шліца в спідниці?

  • Від чого залежить довжина пояса?

  • Які мірки необхідні для пошиву спідниці?

  • До якої групи одягу належить спідниця?

За кожну правильну відповідь учениця отримує фішку. Спідницю «купує» той, у кого більше фішок.

Кожній людині, особливо жіночої статі притаманне бажання одягатися красиво та модно. Але це вміння не приходить само собою, цьому треба вчитися.

Тому сьогодні на уроці ми будемо працювати під девізом:

«Не просто слухати, а чути. Не просто дивитися, а бачити. Не просто відповідати, а міркувати. Дружно й плідно працювати!»



  1. Повідомлення теми і завдань уроку.

  2. Мотивація навчальної діяльності.

Учитель. На уроці разом зі мною працюють група «експертів», група «захисників» і група «істориків».

Група «істориків». Історія спідниці (супроводжується ілюстраціями). Попередниця сучасної спідниці – пов’язка на стегнах первісної людини поступово набрала сучасний вигляд.

XVI ст. Іспанія. Амбіції багатих виразилися у неймовірній ширині спідниці, які розміщували в декілька ярусів і були важкі, що жінки не могли їх носити. І тоді придумали каркас із обручів. Ефект не об’ємності стегон досягався тим, що на стегна підкладали спеціальні подушки.

XVII ст. Франція. Француженки завжди відрізнялися динамічним, емоційним характером. Почали «визирати»ніжки, а також нижні спідниці і підкладки. Влітку надягали декілька спідниць, взимку їх кількість доходила до 12.

Новий виток – спідниця у вигляді купола каркас – металевий або дерев’яний, з’єднаний із спідницею клейонкою. Церква завбачила у цьому падіння нравів: спідницю принародно примушувати скинути і навіть спалювали.

У 80-х роках XVIII ст. спідниця має ще більш причудливий вигляд: ззаду нижче пояса підв’язують ватяну подушку. Ширина стає необ’ємною, ледь можна рухатися, пройти у двері. Аж поки не знайшовся майстер, який придумав складний каркас.

У селян теж була своя мода. Дівчата надягали по декілька спідниці, щоб здаватися товщими (еталон краси на селі). Піддівали під низ стеганлу на ваті. По кількості спідниць вимірювали достаток. У донських козачок було надягнуто одночасно по 15-20 спідниць. На Кубані спідницю починали носити з 15 років. Причому, була черга серед сестер: поки не посватають старшу, меншої не можна було носити спідницю.

Традиційна спідниця в Україні - запаска, плахта, обгортка. Спочатку це був просто відріз тканини, який обматували навколо стегон і приталювали поясом. Згодом вона видозмінювалася: в одних містив остях спідниці виконували рясні, в складочки, в інших залишалися прямими.

У середні віки спідницею називали суцільне вбрання, яке збирали навколо шиї та підперезувалося. Пізніше спідницю розділили на верхню частину – ліф - та суто спідницю, яку й стали називати «спідницею» у сучасному розумінні.



Спідниця –зшитий стегновий одяг із вовняних, напіввовняних та полотняних тканин. Спідниці з’явилася в Україні досить пізно і була спочатку одягом міщанок, лише згодом вона прийшла у село.

Запаска – це шмат тканини, що одягали поверх сорочки. Разом із подолом сорочки запаска закривала ноги аж до кіточок. Кінці запасок прикрашали китицями чи помпонами.

Плахта – святковий стегновий одяг із вовни. Плахта складається із двох рушників («гривок»), зшитих до половини разом. Плахту перегинали через пояс чи крайку таким чином, щоб зшита частина обгортала стан, а незшиті «крила» - звисали з боків. Поширеним було ткання плахти у дрібні чотирикутники, заповнені узором. За орнаментом і барвами плахту називаючи «картатою», «рогаткою», «синяткою», «крижевою», «хрещаткою», «закладяною».

Подивимося на карту нашої держави. У кожному регіоні, як бачимо, жінки мають свої особливості в одязі, що стосується і спідниці.

У нас в класі були у відрядженні три групи, які побували у різних регіонах України:


  • перша група – у Закарпатті і Гуцульщині;

  • друга група – у Південній Україні і Приазов’ї;

  • третя – на Слобожанщині.

Метою відрядження було з’ясування у місцевого населення особливостей їх традиційного одягу, а саме – спідниці.

Відеолик: «Особливості традиційного українського одягу, а саме – спідниці»

Учитель. Відомий російський письменник А.П. Чехов сказав: «В человеке все должно быть прекрасно: и мысли, и душа, и одежда»

Пригадайте прислів’я «Зустрічають за одягом, проводжають за розумом» Тобто красивий , доречний зовнішній вигляд допомагає людині справити позитивне перше враження про себе. А для того, щоб оволодіти мистецтвом та наукою красиво одягатися, необхідно пізнати закони та правила цієї науки, чим ми й будемо сьогодні займатися.

Роль одягу в житті людини важко переоцінити. Його функції стосуються багатьох сторін людського існування та доводять, що яким складним та багатогранним є наш одяг. Скільки різних обставин необхідно врахувати людині, яка обирає одяг! На запитання: яку людину можна вважати гарно одягненою? П’єр Карден відповідає: «Гарно одягненою вважають людину, яка рахується із собою і з іншими». Адже, одягаючи нову сукню або обираючи костюм для себе, необхідно пам’ятати, що вони стають частиною нас самих. Ми вільні у своєму виборі, маємо можливість одягатися за власним смаком. Але не можна забувати, що в нашому костюмі закладено глибокий зміст; він розповість про нас дуже багато, незалежно від нашого бажання.

І якщо раніше Крістіан Діор стверджував, що найкращим доказом магії моди є те, що про неї ніколи не говорили, то сьогодення демонструє більш ніж переконливий факт чарівності моди, пов’язаний з надміром інформації про неї.

Як бачимо, мода заполонила всіх і все. Чарівна та повторна, висока та вулична, доросла та дитяча, стримана та розкута, багата та бідна, вигадлива та примітлива, і ще безліч епітетів, якими її називають.


  1. Вивчення нового матеріалу.

а) Поняття «мода». Слово мода походить від латинського «modus», що означає «міра, спосіб, правило». За ствердженням істориків, мода виникла в 13-14 століттях, а місце її народження – Париж, Франція.

Мода – потужна галузь, яка впливає на життя суспільства в матеріальному, психологічному та духовному напрямках.

Мода притаманна та мінлива, легковажна та швидкоплинна.

Група»захисники».

Завдання для учасників групи: звертаючись до словника моди

(додаток 1)дати визначення потять «Стиль», «Мода». Продемонструвати різноманітні стилі жіночої спідниці.

(Завдання учасники групи отримують заздалегідь).

а) Поняття «Мода».

Мода – короткочасне панування певних форм, пов’язаних із постійними потребами людини в різноманітних та новизні навколишньої дійсності.

Найвідоміший французький модельєр XX ст. Коко Шанель сказала : «Мода минає, стиль залишається». Це є головний аргумент на захист моди.



б) Поняття «Стиль».

Стиль – певний характер, відмінні риси виражені в усіх деталях одягу, у його структурі і крої. Основні стилі: класичний, спортивний, романтичний.

Зараз ми з вами подивимось спідниці, які нам продемонструють дівчата.

Пряма спідниця завжди в моді.

І всім вам стане при нагоді,

Це – міні, максі, по коліно.

Сподобаються вам неодмінно.

Але вам не завадить знати

Що повним треба уникати,

Щоб не підкреслювати сідниць

Погляньте лише на Марічку –

В рясненьку складочку спідничка.

Худенькі стегна Маша має,

А ця спідничка дозволяє

Розширити їх візуально.

Спасибі, Машо, все нормально.

Ось на кокетці є спідниця,

До неї треба придивиться:

Тут лінії горизонтальні

Розширюють теж візуально

Фігури ваші. Тож спідниця

Така для повних не годиться.

Якщо є вертикальна складка,

Ви почуваєтесь в порядку;

Здається вищими статури,

І не псують вони фігури.

Яка спідничка симпатична!

І назва в неї математична -

Трапецією вона зветься,

Рекомендуємо від серця

І худорлявим і повненьким

В таких спідничках всі гарненькі!

Вони приховують в натурі

Усі недоліки фігури.



Дівчата одягнулися в моделі різних стилів:

  1. Класичний стиль в одязі – фундамент моди, відправна точка всіх модних тенденцій. Саме тому він завжди популярний серед тих, хто хоче одягатися зручно й елегантно. Елегантний, практичний – ці слова найкраще характеризують класичний стиль. Його відрізняє суворість, простота форм, наявність у жіночому гардеробі елементів чоловічого вбрання.



  1. Спортивний стиль - це зручно та красиво. Ознаки спортивного стилю: лаконічність та вивіреність силуету, зручність і функціональність, сучасні матеріали. Такий одяг підтримує бурхливий ритм життя сучасної людини. Ще одна перевага одягу цього стилю – його універсальність: деякі речі органічно вписуються в найсуворіший

дрес-код, і одночасно можуть бути використані для активного відпочинку та прогулянок.

  1. Романтичний стиль – жіночий, ніжний, кокетливий та сентиментальний одяг, який виник як продовження напряму моди

ХІХ ст. – романтизму. Деколи виникає бажання призупинити надзвичайно швидкий темп сучасного життя та згадати про жіночність, нарядність, легкість. Тут і знадобиться одяг романтичного стилю, щоб підкреслити жінку, підкреслити красу фігури, відтінити вроду. Романтика й у кольоровій гамі, й у виборі тканин – легких, прозорих, невагомих.

  1. Джинсовий стиль. Характерна особливість – спортивність, велика кількість кишень, блискавок, оздоблення стрічкою, металеві ґудзики, заклепки, дуже раціональний крій. Джинсовий стиль став своєрідною класикою. Особливо модною є зараз так звана «варена» джинса – з ефектами линялості.

  2. Матроський стиль - один із найживописніших у літньому одязі, який, якщо і відходить не на довго на другий план, то потім знову стає модним, набуваючи силует і пропорції одягу. Характерні риси: спідниця в складку або зі складочками, простора блуза з матроським коміром або жакет, який носять з майкою або яскравою, смугастою блузкою. Бейки, емблеми – у якості оздоблення. Обов’язкові кольори – білий, синій, червоний.

  3. Фольклорний стиль або «кантрі-лук» Вишиті «селянські» блузи й пишні з воланами спідниці, оздоблені тонким мереживом. Народний костюм – невичерпне джерело ідей для художників моди – підказує їм інші рішення, і , хоча всі вони з далекого минулого, все ж сприймаються, як дещо свіже й оригінальне. Варіанти пальови – незшиті полотнища тканини поверх другої спідниці – зустрічаються у сучасній, молодіжній моді.

  4. Космічний стиль виник у моді в зв’язку з польотами космонавтів. Блискучі тканини, їх начебто неземний характер при підкресленні утилітарності – характерні риси цього стилю. До широкої моди ввійшли срібні й золоті об’ємні спідниці.

(Демонстрація кожного виду спідниці супроводжується описом особливостей даного стилю)

Група «захисники». Досліджуючи стилі одягу, ми переконалися: саме стиль є візитною карткою кожного модного сезону. Сьогодні існує дуже багато стилів, які враховують різні особливості та смаки прихильників моди, але в основі кожного з них лежать головні, століттями вдосконалені стилів: класичний, спортивний, романтичний.

в) Поняття «силует».

Силует – зовнішній контур форми одягу, його площини зображення. Силуети бувають:


  1. за ступенем наближення до фігури:

  • прилеглий;

  • напівприлеглий;

  • прямий;

  • трапецієподібний;

  1. за наближенням до геометричних фігур:

  • прямокутник;

  • трапеція;

  • трикутник;

  • овал.

Учитель. Правильно обраний силует моделей одягу допоможе вам приховати недоліки фігури, зробити ваш образ індивідуальним та неперевершеним.

г) Професія художник – модельєр.

Художник – модельєр створює нові моделі одягу, взуття, головних уборів, аксесуарів. Йому потрібен художній смак, глибокі знання в історії костюма, необхідно розбиратися в явищах світової культури. Він має добре малювати, щоб викласти свої ідеї на папір.

Модельєр – кутюр’є, дизайнер, стиліст.

Кутюр’є створює колекції моделей унікального одягу для будинків високої моди.

Стилістом називають спеціаліста, який здатен допомогти споживачу підібрати гардероб у єдиному стилі та доповнити його відповідальною зачіскою та макіяжем.

Дизайнер – проектує одяг промисловими методами.

Учитель. Дякуємо дослідникам і захисникам за цікаву інформацію, а зараз слово групі «експертів».

«Експерти».

Завдання: за допомогою засобів ЗМІ вивчити тенденції моди 2013-2014 року і з’ясувати, який тип спідниці модний цього року.

У цьому сезоні популярними стануть спідниця-олівець, яка облягає фігуру, спідниця-тюльпан, яка підкреслює тонку талію. У моді залишаються шкіряні спідниці яскравих кольорів. Улітку не обійтися без шифонових спідниць, а трендом сезону будуть смугасті спідниці, спідниці в клітинку, із квітковими та східними візерунками, прикрашені оборками, торочками, мереживом. Довжина спідниці на будь-який смак: від міні до максі, головне, щоб спідниці підкреслювала нашу індивідуальність та відповідала вашій фігурі. Вдалого вам вибору!



Учитель: Дуже корисна інформація! Візьмемо до уваги.

Назвіть професії, пов’язані з виготовленням одягу. (Закрійник, конструктор, модельєр, технолог, швачка)



Фізхвилинка: Вправи для очей.

  1. Практична робота.

Тема: Моделювання спідниці.

Повторення ТБ з ножицями.



Матеріали й інструменти: папір, білий і кольоровий (формат А4), олівці, клей ПВА.

Завдання:

-використовуючи шаблони спідниць виконати моделювання одного із варіантів спідниці( варіант 1,2)

-пояснити послідовність виконання роботи(усно)

Дівчата поділяються на 2 групи. Кожна з яких отримує власне завдання та інструкційну картку до нього.(Дотаток 2)

Рольова гра «Робота ательє»

Бригадири мають кольорові емблеми:



  • Жовтий – замовник;

  • Білий – конструктор-модельєр;

  • Зелений – художник-дизайнер;

  • Червоний – бригадир, контролер ОТК.

(Додаток 3)

Оцінювання гри «Робота ательє»:

Оцінка відповідає сумі балів:

20…25 балів – «12»

18….20 балів – «10»

14…18 балів –«8»

10…14 балів – «6»

Менше 10 балів - «4»

Закріплення нових знань і вмінь учнів. Кросворд.


  1. Підведення підсумок. Рефлексія.

Учитель демонструє найкращі ескізи та коментує результати.

  • Які ви знаєте фасони спідниць?

  • Чи залежить від фасону спідниці вид фігури людини? Як саме?

  • Які ви знаєте етапи моделювання?

Учитель. Сьогодні ви дізнались багато нового й цікавого про найпоширеніший предмет жіночого гардеробу – спідницю, випробували себе в ролі художників-модельєрів, більше дізналися про українську спідницю нашого регіону та інших регіонів України. Зрозуміли, що красивий, доречний зовнішній вигляд допомагає людині справити позитивне враження про себе, оволоділи наукою красиво і модно одягатися.

Дизайнери одягу працюють на швейних фабриках, в ательє, будинках моделей, будинках побуту, в театрах.

Назвати видатних художників-модельєрів України.
VIII. Домашнє завдання.

1.Підготувати доповіді про найвидатніших художників-модельєрів Європи.

2.Розробити ескізи моделей одягу різних силуетів.

Список використаних джерел та літератути:



  1. Білозубов В. Г. Заболотній В. І. Українське народне мистецтво. Тканини та вишивки. – К.: Державне видавництво образотворчого мистецтва та музичної літератури УРСР, 1970. – 350 с.

  2. Бузов Б. А., Модестова Т. А. Материаловедение швейного производства. – М.: Легпромбыт, 1986. – 424 с.

  3. Грушевський М. Дитинау звичаях і віруваннях українського народу. – К.:Либідь, 2006. – 256 с.

  4. Денисенко Л. І. Азбука домашнього господарювання. Трудове навчання: навчальний посібникз трудового навчання для учнів 5-9 класів/ Л. І. Денисенко. – К.:А.С. К.1999. – 232 с.

  5. Денисенко Л. І. Трудове навчання. Обслуговуючі види праці. 8 клас.:підручник/ Л. І.Денисенко – К.: Педагогічна думка. 2008.- 250 с.

  6. Мачача Т. С., Денисенко Л. І. Трудове навчання 8 клас – К.: Педагогічна думка, 2008. – 256 с.

  7. Творчі проекти на уроках трудового навчання: обслуговуючі та технічні види праці. 8-11 класи/ упоряд. Л. Рак, Н. Борисець. – К.: Шкільний світ, 2010. – 120 с.

  8. Трудове навчання 5-9 класи: навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів – К.: Освіта, 2012.

  9. Шишкова С. Д. Конструирование женского верхнего и легкого платья. – Ярославль: Союзполиграфпром, 1973. – 320 с.

http://rukavychka.in.ua/

http://fonekeam.pisem.su/

http://5fan.ru/

Додаток 1

Словничок моди

Одяг – сукупність предметів із різних матеріалів ( тканини, хутра, шкіри, трикотажу тощо) , якими покривають тіло людини.

Мода – сукупність звичок, зразків, смаків, тих досягнень, що проявляються в зовнішніх формах побуту, у певному суспільстві в даний час.

Стиль – певний характер, відмінні риси, виражені у всіх деталях одягу, у його структурі, крої. Основні стилі – класичний, спортивний, романтичний.

Силует – зовнішній контур форми одягу, його площинне зображення.

Модель – зразок, зразкова модель швейного виробу, виконана за ескізом художника-модельєра.

Модельєр – спеціаліст, який займається розробкою нових моделей одягу.

Фасон – це зовнішня пластична форма одягу, зразок, що потребує особливого розкрою тканин.

Крій визначають за конструкцією одягу, за формою та лініями з’єднань основних частин виробу. Нові конструктивні лінії розкрою та з’єднання основних частин призводять до встановлення нових типів крою.

Додаток 2



Інструкційна карта №1

Моделювання спідниці з вертикальними рельєфами

  1. На шаблоні прямої спідниці від нижніх виточок провести вертикальні відрізки до лінії низу спідниці.

  2. Розрізати шаблони за позначеними лініями.

  3. Розсунути деталі та обвести окрему кожну із них.

Інструкційна карта №2

Моделювання спідниці розширеної донизу

  1. На шаблоні прямої спідниці провести вертикальну лінію від кінця виточок до лінії низу.

  2. Розрізати шаблон знизу до кінця виточки.

  3. Закрити виточку та розсунути нижню частину шаблона.

  4. Обвести новий контур деталі спідниці.

Додаток 3

Інструкція «Посадові обов’язки» (для учасників рольової гри «Ательє»)



Максимальна оцінка за правильне виконання роботи 25 балів. (за умови якщо усі складові завдання виконано правильно).

  1. Замовник

  • За запропонованими фасонами вибрати модель спідниці, визначити, яким вимогам вона відповідає.

  • Користуючись лекалом фігури людини, намалювати фасон спідниці.



  1. Конструктор-модельєр

  • На основі набутих знань вказати конструктивні і декоративні лінії замовленої моделі.

  • Користуючись викрійкою – основою виконати моделювання на аркуші паперу.

  • Пам’ятати, що естетичні і гігієнічні вимоги до спідниць та зручність у її використанні.

  1. Художник-дизайнер.

  • За запропонованим фасоном та зразками тканини видів оздоблення та застібки, вибрати ті, що пасують даної спідниці.

  • Пам’ятати про естетичні і гігієнічні вимоги до спідниць та зручність у її використанні.

  1. Бригадир (Контролер ВТК)

  • Попередній розподіл ролей у бригаді.

  • Допомога у виконанні завдання членами бригади.


изображение 039.jpg

Список використаної літератури:



Висновок

У результаті роботи над даним проектом учні повинні досягти певних результатів:



  • Ознайомитися з історією виникнення спідниці та удосконалити уміння працювати з різноманітними інформаційними джерелами;

  • Навчитися моделюванню спідниці та підбору матеріалів й оздоблення для виготовлення даного виробу;

  • Усвідомити значення основних понять з художнього і технічного конструювання, створять модель виробу;

  • Засвоїти дбайливе й шанобливе ставлення до звичаїв, традицій та обрядів українського народу.

Можна сміливо стверджувати, що мету проекту було досягнуто. Учні отримали усі необхідні теоретичні та практичні знання та навички. Продовжили розвивати вміння роботи з різноманітними інформаційними джерелами. Отримали навички роботи в колективі та планування власної діяльності.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка