«Спішіть творити добро»



Скачати 105.81 Kb.
Дата конвертації10.09.2017
Розмір105.81 Kb.

Тематичний діалог

на тему:

«Спішіть творити добро»

Проведено

в 6-А класі

Класний керівник:

Іваровська Т.В.

Харків 2014



Тема: Спішіть творити добро

Проблема: взаємозв’язки між поняттями «людина» і «добро».

Основна проектна ідея: виховувати в учнів почуття доброти та високі моральні якості.

Мета: виховувати в учнів почуття доброти, чуйності, милосердя, поваги до своїх батьків, старших людей; формувати активну життєву позицію, яка проявляється в дієвій допомозі знедоленим, немічним, стареньким; формувати в учнів уміння формулювати моральні судження, відрізняти добре від поганого; виховувати високі моральні якості.

Завдання: підвести до розуміння змісту поняття «добро». Учити встановлювати взаємозв’язки між поняттями «людина» і «добро». Збагачувати уявлення про вияви почуттів добра. Залучати до міркування щодо проблем «добра» і «зла». Розвивати емоційну сприйнятливість, симпатію, пізнавальну активність в процесі самостійної пошукової роботи

Епіграф до уроку:

Добро спішіть творити, люди,

Воно, як сонце, серце зігріва,

В добрі нам всім зручніше буде,

Без нього затишку нема.

Живіть, добро звершайте!

Та нагород за це не вимагайте!

Хай оживає істина стара:

« Людина починається з добра»

Хід роботи

І.Мотивація уроку

Вступне слово вчителя. Людяність, милосердя, добро. Такі знайомі нам ці слова. Все частіше ми говоримо про них, а чи кожна душа відкрита для добра? Чомусь сьогодні наше суспільство заражене вірусом егоїзму, зла і жорстокості. Зачерствілі людські серця, заросле ряскою байдужості до чужого горя, чужа біди, яких у нашому житті дуже багато. З давніх-давен закономірно вважалося допомогти знедоленому, нещасному, поділитись шматком хліба, дати притулок бездомному, захистити старість і немічність, порятувавши хворого чи каліку, заступитися за беззахисного і скривдженого, розрадити самотніх. Хотілося б, щоб ви, діти, збагатили свої серця любов'ю до людей, своїх рідних, природи, щоб назавжди викоренили зі своїх душ зло, жорстокість, ненависть, бо тільки у світі добра панує любов і повага, мир і спокій. Отже, сьогодні ми поговоримо про добро. Для початку створимо собі гарний настрій. Усміхніться і скажіть добрі слова одне одному. Давайте згадаємо гарні, добрі слова на літеру «Д». (Добрий, дорогий, добродушний, дужий, дружній, доброзичливий, добропорядний...).

ІІ. Співбесіда.

Питання до учнів:

-Що таке добро?

-Для чого потрібна доброта?

Учитель: За словником Ожегова: Доброта - чуйність, душевне розташування до людей, прагнення робити добро іншим.

Добро - все позитивне, корисне, хороше.

Доброволець - добровільно взяв на себе яку-небудь роботу.

Доброзичливець - доброзичливо відноситься до кого-небудь.

Чеснота - висока моральність.

Добросердечність - ласкаве, добре серце.

Добряк - добра людина.

Ось як багато однокореневих слів.



ІІІ. Виступи учнів.

1 учень.Що ж таке добро?

Добро — категорія етики, якою позитивно оцінюють певну поведінку, явища чи події. Добро — благо, моральне, правильне, стверджувальне, позитивний початок, корисне, пожиточне. Протистоїть злу, поганому, руйнівному, негативному початку.

Людській волі є властивим бажання добра, краси або правдивого щастя. Кожна людина гостро відчуває природне бажання добра, яке б зробило її правдиво щасливою. З цього приводу Святий Августин в своїх Сповідях писав:«Наше серце, Господи є невгамовним до часу коли воно знайде відпочинок у Тобі»

Бажання добра, яке б зробило людину щасливою, не є чисто гіпотетичним бажанням, це вроджена основа в самій людській природі, а природа є постійною і стабільною, знаходиться в усіх людях, в усіх місцях, в усіх часах. Крім того це бажання — належить самій природі волі людини, яка є апетитивним членом, що має універсальне добро за ціль.



2 учень.Для чого потрібна доброта?

Доброта, милосердя вироблялися людством протягом століть для того, щоб всім було легше жити, спілкуватися один з одним, щоб це спілкування приносило радість.

Існує безліч прислів'їв і приказок про добро:

«Добре слово лікує, а зле калічить.»

« Добра слава лежить, а худа біжить.»

« Доброго шанують, а злого не дарують»

Людській волі є властивим бажання добра, краси або правдивого щастя. Кожна людина гостро відчуває природнє бажання добра, яке б зробило її правдиво щасливою. З цього приводу Святий Августин в своїх Сповідях писав:«Наше серце, Господи є невгамовним до часу коли воно знайде відпочинок у Тобі»

ІV.Виступ учнів (декламація мотивуючих віршів).

1-й учень. Не говори про доброту,

Коли ти нею сам не сяєш,

Коли у радощах витаєш,

Забувши про чужу біду.

Бо доброта не тільки те,

Що обіймає тепле слово.

В цім почутті така основа,

Яка з глибин душі росте.

Коли її не маєш ти,

То раниш людяне в людині.

Немає вищої святині,

Ніж чисте сяйво доброти.

«О. Довгий»

2-й учень. Кажімо більше ніжних слів Знайомим, друзям, одиноким

Нехай комусь тепліше стане

Від зливи наших почуттів.

Лікуймо наші зболені серця,

Лікуймо наші душі зачерствілі,

Несімо правди непогасний стяг,

І кривда в нашу долю не поцілить.

Воскресайте камінні душі!

Розчиняйте серце і чоло,

Щоб не сказали про вас грядущі:

їх на землі і не було!

Учитель. Часто ми не задумуємось над тим, що таке добро, в чому воно виявляється і чому ми маємо бути добрими. Тому зараз я пропоную побудувати спільний дім добра, розуміння, дружби, взаємоповаги, підтримки. Першим кроком у будівництві буде закладання фундаменту. Конкурс «Народна мудрість» Кожна правильна відповідь буде цеглинкою у зведенні фундаменту.

Я починаю, а ви продовжуйте:

1.Ставлення до життя. (Життєрадісність)

2.Спілкування з іншими ЛЮДЬМИ.(Ввічливість )

3.Вміння говорити правду за будь-яких обставин. (Чесність)

4.Відношення у всіх справах і стосунках. (Порядність)

5.Ставлення до інших. (Людяність) рисами повинна бути наділена людина, щоб про неї говорили тільки добре. Давайте зачитаємо риси, які ви записали на листочках. (Діти зачитують свої варіанти). Отже, ви розумієте, що означає бути добрим. Тому і стіни нашого будинку вийшли міцними. Подивіться, яке слово у нас утворилося по вертикалі - ЖИТТЯ. Життя - це джерельце і ми повинні докласти максимум зусиль, щоб воно було чистим і прозорим.

3-й учень. Життя - це скарб,

дарований нам Богом,

Це радість, віра й доброта.

Не розгубімо їх життєвими дорогами,

Нехай панує людяність свята.

4-й учень. Живи з собою в злагоді і в мирі,

Не заздри людям і не проклинай.

Хай буде радість, щастя у квартирі,

Люби батьків своїх, не ображай.

Не зневажай, зла не бажай нікому,

Ділись останнім і добро твори.

Вудь справедливим, чесним будь в усьому

І щире слово людям говори.

Бо в добрім слові є тепло і ласка,

У світлім серці є любов свята.

А в мудрості, запам 'ятай, будь-ласка,

І криється та істина свята.

Яка людьми нас робить в цьому світі 3 душею чистою,

мов сонця промінець,

То й будеш ти, як сонечко в зеніті,

І всі печалі зійдуть нанівець!



Учитель. Ми послухали, що таке життя і як потрібно жити. Давайте тепер доберемо епітети до слова «ЖИТТЯ», яке воно має бути. (Щасливе, бурхливе, творче, мирне, радісне, яскраве, чесне, добре, світле, веселе, цікаве, незабутнє, неповторне...) Скільки гарних епітетів ви підібрали. Тому в нашому будинку з'явилося віконечко, через яке тепле весняне сонечко буде нас зігрівати. Наш будинок буде мати двері, відчинені для добра, щастя, любові та злагоди. Ми з вами заклали добрий фундамент, звели міцні стіни. Нашому будинку добра потрібен гарний дах, щоб захищав від палючої ненависті, рясних злив грубощів і образ, грому сварок, блискавичних заздрощів та різних негод життя. А дах ми зведемо, доповнивши список цінностей, які можуть принести щастя в житті. Отже, ми будемо щасливими, якщо матимемо: Сім'ю, будинок, здоров'я, ... (розум, освіту, друзів* заробіток, любов, зовнішність, будемо милосердними...). Гра «Вузлик асоціацій» Давайте запишемо іменники: сонце, джерело, ліс. Тепер подумайте, які асоціації викликають ці слова, що дарує людям сонце (тепло, світло, життя...); джерело (тамує спрагу, радість, життя...); ліс (прохолоду, чисте повітря, їжу, предмети побуту, життя...).

Отже, ми звели прекрасний дах. Будівництво будинку добра завершено. Будинок, який будують наші батьки, щоб він перейшов у спадок дітям і онукам. Але нам невідомо, якою буде атмосфера в ньому, чи будуть радісними, добрими і щасливими його мешканці. А чи знаєте ви, діти, хто може створити гарну, добру атмосферу в будинку, в сім'ї? Звісно - це МАМА - найдобріша, найтурботливіша людина в світі. Вона є втіленням ласки і доброти. Лебідонькою, сивою зозуленькою, голубкою, чайкою називали жінку-матір у піснях та легендах. Перше слово, яке вимовляє дитина - це слово «мама». Мама - найрідніша та найдорожча у світі людина. Кожне її слово, мудрі поради і добрі діла - це книга життя, з якою ми вирушаємо в далекі світи. І перший усміх сонця, і перший «добридень» людям - це також від матері. Мамина книга життя... Вона про радощі і тривоги, про уміння творити правду і доброту. А серед усіх премудрощів материнської науки найперша - бути добрими і любити людей. Без цього ніхто не зможе піднятися на крилах своєї мрії. І скільки б не було нам років - п'ять чи п'ятдесят - нам завжди потрібна мамина ласка, мамина увага і руки. Кажуть: «Біля сонця - тепло, біля матері - доброта». (Тихо звучить пісня «Мама»).



5-й учень.

Скільки б не судилося страждати,

Все одно благословлю завжди День,

коли мене родила мати Для життя,

для щастя, для біди.

6-й учень.

Не ображаймо матерів,

Які живуть, живуть лиш нами -

Своїми донями й синами,

А внуками - і поготів.

7-й учень.

Не спекулюймо на любові.

На їх довірі і журбі.

Кров матері - в мені, в тобі,

У кожнім вчинку, в кожнім слові,

Тож не забруднюймо цю кров.

У дні буденні і святкові

На вишитому рушникові

Цвіте до матері любов.

І. Гущак



8-й учень.

Любімо матерів, любімо дужче,

Бо й справді, не вертаються літа ...

До хати стежка враз не зароста,

Та з кожним літом вужчає і вужча.

Стрічають нас усяких матері

Не забуваймо про слова привіту.

Не забуваймо, бо як нам без них,

Так бо і їм без нас - нема на світі світу...

І. Мироненко



Учитель. Ми з вами збудували дуже гарний, міцний і просторий будинок. Його мешканці будуть добрими і щасливими. Але, як кажуть у народі, для того, щоб життя не було пустим і марним, треба: збудувати будинок, посадити дерево і виховати сина. Ми з вами збудували будинок добра, тепер давайте посадимо дерево. Це дерево також буде незвичайним, ми його назвемо — деревом добрих вчинків. І воно матиме дуже міцне коріння, оскільки ви знаєте народну мудрість. А саме народна мудрість є духовним надбанням людей і вона, як сонце, освітлюватиме ваш шлях і зігріватиме своїм теплом. А листочками на цьому дереві будуть риси характеру доброї людини. Пам'ятаєте, ви записували їх на листочках. (Діти прикріплюють листочки до дерева добра). На нашому дереві добрих вчинків не вистачає квіточок - саме добрих вчинків. Тож нехай на ньому розквітнуть квіти добрих вчинків, які ви зробили і ще зробите. (Діти по черзі називають добрі вчинки і прикріплюють на дерево квітку). Яке гарне у нас деревце. Якщо постійно робити добрі вчинки, то воно порадує вас щедрим урожаєм плодів. Ми маємо будинок і дерево, а як же бути з вихованням дітей? Я впевнена, якщо ви запам'ятаєте все сказане сьогодні і пронесете у своєму серці, то неодмінно зможете виховати своїх майбутніх дітей добрими і порядними людьми.

9-й учень. Ніколи зла нікому не творіть,

Бо зло вертатися погану звичку має.

Добро творіть, усім добро робіть,

І втоми серденько нехай не знає

З Любов'ю в серці, з радістю живіть,

Учіться людям сонечком світити.

І доброту в своїй душі носіть,

У мирі й злагоді учіться жити!



Учитель. І на завершення проведемо анкетування. На мої запитання ви повинні відповідати «так» або «ні».

1.Чи можна змусити людину бути доброю?

2.Чи можна стати добрим на певний час?

3.Чи потрібно бути добрим у ставленні до будь-якої людини?

4.Чи легко бути добрим?

5.Чи є у вас бажання робити добрі справи?

Якщо у вас вийшло більше відповідей «так», то ви прагнете робити добро. Доброта завжди дає радість оточуючим. Вона, як чарівні ліки, виліковує від багатьох хвороб. Потрібно вчитися бути добрими і милосердними. Милосердя і доброта - як два крила, на яких тримається людство. На все гарне, що для нас роблять люди, слід відповідати добром.

Заключне слово учителя:

Поспішайте робити добро! Будьте добрими, щедрими, милосердними, і це повернеться вам сторицею.



V. Підсумки уроку.

Щоб вести праведну, повну сенсу життя, ми повинні уміти розрізняти добро і зло, вибрати систему цінностей, що направляє нашу поведінку. Інакше наші критерії будуть довільними. Можна навіть поставити собі питання, чому ми повинні присвятити своє життя пошукам добра. Коли ми учимо дітей відрізняти справедливість від несправедливості, ми повинні пояснити їм (і самим собі), чому це дійсно необхідно. У Торе Бог дав людям ряд абсолютних законів і розпоряджень, чітко визначальну справедливість і несправедливість, добро і зло.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка