Соціально-психологічний супровід дітей з особливими освітніми потребами в умовах знз «Діти з особливими освітніми потребами»



Скачати 31.04 Kb.
Дата конвертації11.09.2017
Розмір31.04 Kb.
Соціально-психологічний супровід дітей

з особливими освітніми потребами в умовах ЗНЗ

«Діти з особливими освітніми потребами» - всі учні, чиї освітні потреби виходять за межі загальноприйнятої норми (діти з особливостями (порушеннями) психофізичного розвитку) :

  • з порушеннями опорно-рухового апарату,

  • з порушенням слуху (глухі, оглухлі, зі зниженим слухом)

  • з порушенням зору (сліпі, осліплі, зі зниженим зором)

  • з порушеннями інтелекту (розумово відсталі, із затримкою психічного розвитку)

  • з мовленнєвими порушеннями

  • з емоційно-вольовими порушеннями

  • з аутизмом.

Компоненти соціально-психологічного супроводу дітей з ООП:

  • Систематичний моніторинг психолого-педагогічного статусу дитини в динаміці її психічного розвитку;

  • Створення оптимальних соціально-психологічних умов щодо ефективного психічного розвитку дітей в соціумі;

  • Систематична психологічна допомога дітям з порушеннями психофізичного розвитку у вигляді консультування, психокорекції, психологічної підтримки;

  • Систематична психологічна допомога батькам дітей з проблемами у розвитку;

  • Організація життєдіяльності дітей з особливими потребами в соціумі з урахуванням їх психічних та фізичних можливостей.

Етапи психолого-педагогічного супроводу дітей з порушеннями психофізичного розвитку в умовах загальноосвітнього навчального закладу :

Діагностичний етап.  Діагностичне обстеження дітей на районній ПМПК здійснюється за наявності таких документів:

  • Копії свідоцтва про народження дитини.

  • Результатів попереднього обстеження дитини психіатром, отоларингологом, офтальмологом, неврологом, логопедами (Картка стану здоров'я і розвитку дитини).

  • Розгорнутої характеристики із загальноосвітнього чи дошкільного навчального закладу, у якому перебуває дитина.

  • Результатів психологічного обстеження дитини.

  • Зошитів з рідної мови, математики (якщо дитина навчається), малюнків.

  • Бланку схеми логопедичного обстеження дитини шкільного (дошкільного) віку в умовах ПМПК.

  • Бланку схеми дефектологічного обстеження дитини шкільного (дошкільного) віку в умовах ПМПК.

  • Бланку згоди на обробку персональних даних батьків та неповнолітньої дитини. Обстеження дітей в умовах ПМПК здійснюється тільки за згодою та в присутності батьків (осіб, які їх замінюють). (Наказ Міністерства освіти і науки України від 07.07.2004 року № 56)

Корекційно-розвивальний етап:

  • розвиток та корекція пізнавальних процесів,

  • формування їх довільності;

  • корекція самооцінки як важливої рушійної сили формування особистості; корекція емоційних порушень та патологічних рис характеру;

  • запобігання психічним перевантаженням;

  • профілактика шкільної дезадаптації;

  • розвиток емоційної лабільності;

  • корекція міжособистісних взаємин у дитячому колективі;

  • корекція взаємин «учитель — учень»;

  • розвиток комунікативних якостей, позитивної соціальної комунікації; стимуляція особистісного зростання.

В ході корекційно-розвивальної роботи обов’язковим є:

  • діагностика динаміки розвитку дитини під впливом відповідного корекційного навчання;

  • обговорення з педагогом та батьками труднощів, що виникають у процесі навчання, накреслення шляхів їх вирішення.

Просвітницько-консультаційна робота педколективу з батьками:

  • вирішення конфліктних ситуацій, які виникають між батьками і педагогами;

  • корекція ставлення всіх членів сім’ї до дитини з особливими потребами;

  • підвищення психолого-педагогічної культури батьків;

  • допомога у створенні громадських організацій сімей, які мають дітей із особливими потребами, активна участь у їхній діяльності;

  • сприяння в наданні матеріальної та побутової допомоги сім’ї, яка має дитину з особливими потребами.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка