Складносурядне речення, його будова і засоби зв’язку в ньому



Скачати 30.56 Kb.
Дата конвертації30.04.2016
Розмір30.56 Kb.
Тема: Складносурядне речення, його будова і засоби зв’язку в ньому

Мета: поглибити знання учнів про складне речення, будову складносурядного речення, засоби зв’язку в складносурядному реченні; розвивати уміння і навички розрізняти складні речення різних типів, визначити їх структуру і засоби зв’язку між простими реченнями у складносурядному; формувати інтерес до вивчення синтаксису української мови.

Обладнання: дошка, таблиця, картки, підручник.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Хід уроку:

I. Організаційний момент.

II. Перевірка домашнього завдання

Диференційоване завдання за 3 варіантами:



  • 8б. – вправа 21; 9,10б. – вправа 32; 11,12балів – скласти вірш чи твір-замальовку про «Прихід осені», вживаючи складні речення різних типів.

  • Гра «Мікрофон». Передаючи «мікрофон» по ряду ланцюжком, діти дають відповіді на запитання з розділу «Синтаксису» і «Морфології»:

  1. Що вивчає «Синтаксис» ?

  2. Яке речення називається простим?

  3. Яке речення називається складним?

  4. Які типи складних речень ви знаєте?

  5. Що таке сполучник?

  6. Які типи сполучників виділяють? Назвіть приклади?

    • Тест для самоконтролю. – (Додаток до уроку)

III. Мотивація навчальної діяльності.

Тема нашого уроку: «Складне речення, його будова і засоби зв’язку в ньому».

Мета уроку: поглибити знання про складне речення, будову складносурядного речення, засоби зв’язку в складносурядному реченні; розвивати уміння і навички розрізняти складні речення різних типів, навчитися визначати їх структуру і засоби зв’язку між простими реченнями у складносурядному.

На дошці записані речення:

Записати речення, підкреслити в кожному граматичні основи. Довести, що речення є складносурядними. Визначити, до яких розрядів належать вжиті для зв´язку їхніх частин сполучники.

1. Старенька хата сперлась дахом в сад, а вишня в стріху свої гілки горне.

2. Хай не мліють ріки і озера, і буде в них вода цілюща й чиста.

3. Хай не згаса калинове намисто, а колос наливає повне зерно.


IV. Засвоєння теоретичного матеріалу.

Слово вчителя: Складне речення, частини якого поєднані сурядними зв’язками, називають складносурядним.

Робота в парах.

Опрацюйте матеріал, проведіть взаємоопитування у формі діалогу. Робота з підручником стор. 14, на основі таблиці.



V. Закріплення знань.

  • Робота в мікро групах (4 особи)

Побудуйте речення за поданими схемами, запишіть в зошит.

  1. Або =======, або _ _ _ _ ======= .

  2. _ _ _ _ =======, а ________ =======.

  3. ________ _ _ _ _ _ =======, а _______ =======.

  4. ======= ________ _ _ _ _ , проте _ _ _ _ ________ =======.

    • Завдання на картці

Завдання: продовжіть речення так, щоб утворилися складносурядні речення, які складатимуть невеликий пейзаж.

1. Грім помалу стихає, і …

2.Неподалік чулося дзюрчання води, а …

3.Від дороги тягнуться рівно поля …

4.За селом росте пшениця, і …

5.Вже й каштани розквітають навкруги, але …



    • Прокоментуйте, як ви розумієте вислови:

Садок у вересні, що кожух у січні.

Вересень студений, але ситий.

Як вересніє, то й дощик сіє.

Серпень страву готує, а вересень подає до столу.

Вересень пахне яблуками, а жовтень – капустою.

У жовтні тільки руки мерзнуть, а в листопаді й ноги дубіють.


VI. Підсумок

    • «Ромашка», зриваючи пелюстки, повторюємо поняття, закріплюємо вивчене.

Учень підходить до дошки, зриває пелюстку, читає поняття і дає повну відповідь.

    • «Знаю – навчаюся - вмію» - прокоментувати ланцюжок, поєднавши з темою уроку.

VII. Оцінювання

У кожного учня на парті картка для самооцінки за усіма видами роботи, які були передбачені вчителем і виконані на уроці.



Кожен оцінює свою роботу, див. додаток.

VIII. Інструктаж домашнього завдання

Вправа 23 (II варіант), стор.14; §2.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка