Складання творів на природоохоронну тему



Скачати 53.39 Kb.
Дата конвертації02.05.2016
Розмір53.39 Kb.
Тема: Складання творів на природоохоронну тему:

«Людина починається з добра, з уміння співчувати й захищати»

Інтегрований урок з української мови (розвиток мовлення ) та природознавства.

Мета. Українська мова: Вчити дітей висловлювати свої почуття у власних творах,уникати повторів,шляхом використання виражальних засобів мови ,не допускати пропусків важливого у змісті ; ознайомитися з творчістю ровесників; виховувати почуття доброзичливості,щирості,прагнення зрозуміти одне одного;



Природознавство: Розширювати знання про живу природу; учити доброго, чуйного ставлення до неї. Стимулювати та підвищувати інтерес до спостережень за тваринами,не порушуючи нормального плину їхнього життя. Виховувати потребу дбайливого ставлення до всього живого.

Обладнання: Магнітна дошка, малюнки з зображенням частин тулуба різних птахів, конверти з «розсипаними» репліками діалогу,картина «Пташина їдальня»

Хід уроку

  1. Організація класу

  2. Мотивація навчальної діяльності

Наш урок – це урок творчості, натхнення,добра, та радості. Наш девіз: «Від фантазії і мрії до мудрості добра».

  • Якою буде тема нашого уроку, ви дізнаєтесь від пташки. Вона замаскувалась на гілці берези й тепер й сама не розбере, з яких частин складається. (Діти на магнітній дошці вибирають із різних варіантів (голова, тулуб, хвіст,лапки - три частини пташки ).

– Яка пташка завітала до класу? (Ворона.)

– А що принесла нам Ворона – Каркарона?

– Ось конверт – туди заглянем

І завдання прочитаєм.

Щось сама не розберу,

Допомоги попрошу.



3.Повідомлення теми уроку

( Діти з конверта дістають завдання : «Скласти твори про природу та її охорону».)

– Це і буде темою нашого уроку, на якому ви маєте виявити свої творчі здібності, спробувати повніше, яскравіше описати вашу стурбованість байдужим, інколи жорстоким ставленням до всього живого на Землі.


  1. Вивчення нового матеріалу

1. Перше завдання від Ворони-Каркарони (робота в парах )

Для того, щоб ви усвідомили,кому взимку живеться найважче, побудуйте діалог між цими пташками.

(Діти отримують конверти з «розсипаними» репліками діалогу)

– Кому взимку живеться найважче ?

С о р о к а. Добридень горобчику! Де бував, куди літав7

Г о р о б е ц ь. Скрізь літаю,від голоду рятуюсь!

С о р о к а. А яку ж під снігом ти їжу добуваєш?

Г о р о б е ц ь. В тім – той й біда, що снігом все замело. Одна надія , що біля людей вдасться прогодуватися.

С о р о к а.Та й я,то в дворової собаки щось украду, то на смітнику щось поживне знайду.

Г о р о б е ц ь. Скоріше б весна..



2.Друге завдання від Ворони- Каркарони. –Розгляньте на дошці картину «Пташина їдальня».

– «Перекладіть» на зрозумілу нам мову пісеньку синиці. Для цього скористайтесь словами для довідки і відтворіть текст,зміст якого такий важливий для зимуючих птахів.

Не журіться, друзі! Летімо зі мною до ( …)Там школярі (…) для нас (…) Чого тільки (…) немає! Для снігурів- (…), для горобчиків та інших бажаючих - (…), а для нас- синичок, навіть (…) почепили.

(Слова для довідки : влаштували, ягоди горобини,школи,сало, там,зерно, їдальню)

–Запишіть відтворену пісеньку синички. Запам’ятайте,як можна допогти нашим друзям- птахам.

3.Третє завдання від Ворони – Каркарони.

– У казці « Рукавичка», на мою думку,не зовсім щаслива кінцівка. Де ж тепер житимуть звірі, якщо собачка повернув рукавичку дідові? Придумайте іншу кінцівку цієї казки.

– Це буде вашим домашнім завданням.

5.Фізкультхвилинка..

– Де Вороно – Каркароно, ти була?



(Руки на поясі, а ноги переступають, ніби в «Польці».)

Що ,Вороно – Каркароно, принесла?



(Ноги на місці, а руки роблять рухи від грудей уперед і назад тричі.)

Покружляла – покружляла угорі,



( Руки по колу )

Горобців порозганяла у дворі.



(Широкі рухи руками впрво, вліво )

Стріла півня – розбишаку –пісняра



(Імітують зустріч з півнем.)

І чкурнула, дременула із двора.



(Займають місця за партами.)

4.Четверте завдання від Ворони - Каркарони. - Послухайте оповідання і спробуйте відповісти, чому білченяті було сумно.

– Одного разу хлопчики впіймали білченя. Вони посадили його в клітку. Діти годували білченя горішками,напували водою. Але воно дуже сумувало. Чому сумувало білченя?

– Як би ви вдосконалили цей текст? Як можна допомогти тваринці?

– Напишіть продовження цієї історії. Придумайте заголовок.

7. Робота в зошиті. Самостійна робота.

9.Заслуховування творів. Колективне обговорювання.

– Кому з товаришів удалося найкраще справитись із завданням? Вибір найбільш влучних заголовків. Обгрунтування їх. Знаходження пропусків важливого в змісті.

– Чи зустрічалися вам у творах невиправдані повтори? Як цього уникати? ( Підбір синонімічного ряду ).

10. Усне складання твору «Рятуймо тварин» (колективна робота)

План


  1. Тварини наші друзі.

  2. Яка небезпека загрожує їм?

  3. Що станеться на Землі, якщо на ній зникнуть тварини?

Орієнтовний зміст твору:

Усі ми любимо тварин. Не уявляємо свого життя без них. А за що ми цінуємо їх? Це, перш за все, окраса нашої природи Це і продукти харчування та і в господарській діяльності без них не обійтися .А ще - це вірні друзі.

На жаль,часто винуватцями болю та страждань братів наших менших є люди. Хтось через незнання, хтось через байдужість, а хтось й через жорстокість. Інколи навмисне наступають на жуків, гусениць. Можуть кинути палицю в жабу.

Вирубуються ліси – повітря й вода забруднюються – страждає, гине багато тварин.

В природі все взаємопов’язане. Люди навіть думати не хотіли, що природа буде вичерпана. Отже, Земля – наша спільна домівка, в небезпеці.

Підсумок уроку.

Гра «Доповни речення»

Дорослі та діти мають оберігати природу там, де вони …(живуть, працюють, відпочивають).

Дбайливо стався до природи сам,нагадуй про це… (іншим).

Додатковий матеріал:



«Посміємося разом»

На уроці хлопчик запитує:



  • Як називається кінь - тато?

  • Жеребець.

  • А кінь -мама7

  • Кобила.

  • А кінь - дитина?

  • Лошатко.

  • Який же кінь називається просто кінь? – зі здивуванням запитав хлопчик.



  • Івасику, у вас є корова? – питає вчитель.

  • Є.

  • То розкажи, як вона виглядає.

  • А корова вже не виглядає, тато на зиму всі дірки забили дошками.

Гра « Мікрофон» – Який висновок зробили для себе після цього уроку?

–Я вважаю, що пташка хай в небі літає.

–А звірина хай живе на волі.

–Людина найсильніша в світі.

–Тварини – це маленькі діти. І ми про них маємо дбати.

–Природу слід оберігати.



Список використаної літератури

  1. Бех І. Інтеграція як освітня перспектива // Початкова школа.-2002.-№ 5.-с.5-7.

  2. Запорожан З.Є. Екологія в початковій школі. Кам’янець-Подільський : Абетка, 1999 .

  3. Олефіренко Г. Інтеграція предметів інваріантної частини програми з предметами художньо – естетичного змісту.// Початкова школа. – 2007. - № 12. – с.36 -37.

  4. Пономарьова К. Мета і завдання уроків розвитку зв’язного мовлення./ Початкова школа. 2006. № 8. – с.20 – 22.

  5. Пустовіт Н. О. Екологічні задачі та вікторини : навчальний посібник ./ Н. О. Пустовіт,З.П. Плечова. – К. : Наукова думка, 1995. – 72с.

  6. Шматько Н. О. Екологія.Розробки уроків. Методичний посібник. / Н. О. Шматько, Н. О. Забашта – Харків : Ранок, 2010. с. 80 – 87.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка