Складання сюжетної розповіді «Ой чудова в нас зима!»



Скачати 67.66 Kb.
Дата конвертації02.05.2016
Розмір67.66 Kb.
Конспект заняття

з мовленнєвого розвитку для дітей

старшого дошкільного віку (6-й рік життя)
Розробила

вихователь ДНЗ №32 «Перлинка»

м. Біла Церква Київської області

Алексієенко Ірина Михалівна
Тема: Складання сюжетної розповіді «Ой чудова в нас зима!»
Програмовий зміст:

Зв'язне мовлення: Систематизувати знання дітей про зимові явища в природі. Продовжувати вчити самостійно складати розповідь сюжетного характеру за серією картин. У процесі ігор розвивати у дітей звязну мову, мовне дихання, почуття прекрасного, уявлення, спостережливість, уміння добирати порівняння.

Граматика: Поновлювати запас слів новими словами-ознаками,; виділяти у словах звук (с).

Словник: продовжувати вчити добирати прикметники, дієслова за картиною; розуміти образні вислови в загадках, швидко промовляти скоромовку. Виховувати любов до природи, вчити бачити і розуміти її красу; уміння слухати один одного не перебиваючи, працювати в групі.

Матеріал: серія картин «Зимові розваги», загадки, скоромовка, паперові сніжинки, штучна ялинка та сніг, кульки.
Хід заняття

I.Організаційний момент.

Вихователь збирає дітей навколо себе на килимку.Вітання з гостями.

Поверніться один до одного і посміхніться. Від чого на краплинку щастя стало більше в нашому світі (від посмішки).Тож давайте візьмемося за ручки і потиском долонь передамо тепло своїх сердець один одному.

-А у вас є мрія (так). Була така мрія і нашої ялинки. Вона дуже хотіла потрапити на зимове свято.але для цього ялинці потрібні прикраси.

-Ось у мене є сніжинки, якими ми будемо прикрашати нашу ялинку. коли виконаємо всі завдання.

II. Актуалізація опорних знань.

Загадка

Стало біло навкруги

Я розтрушую сніги

Води сковую в льоди

В дружбі з дітьми я всіма

Здогадались я...(Зима)

(Вішаю першу картинку зими та першу сніжинку на ялинку)

-Що ви бачите на цій картинці?

-А яка буває зима?(холодка, люта, сніжна, блискуча, святкова, колюча, морозна, сердита. біла)


2



c:\users\leksa47\desktop\новая папка\373721431.gif


  • Ось послухайте вірш-загадку.

Встав із ліжечка Борис,

До вікна - аж біло скрізь,

Щось летить, неначе цвіт

Засипає цілий світ.

"Мамо-закричав Борис,-

- У віконце подивись!

Ні дороги, ні стежок!"

Мака каже : "Це- сніжок".

- А який буває сніжок? (білий, легкий, пухнастий, холодний, мокрий, блискучий, твердий, лапатий. сріблястий).

- А який перший звук у слові "сніг" ви чуєте? (с). Вимовіть його чітко.
ІІ. Мовна вправа

- Давайте придумаємо зимові слова на звук (с) (сніг, снігопад, сніжинка, санчата, снігурка, снігур,свята, сріблястий, сноуборд, сніговик, синички).

(Вішаю другу сніжинку).
ІІІ. Бесіда за серією картин
c:\users\leksa47\desktop\новая папка\309379386.jpg



- Що зображено на картинці?(Діти підгодовують птахів)

А ми можемо дати імена діткам?

- Як ми назвемо, хлопчика, дівчинку?

- Що робе Сашко, Наталка?

- Чим вона годують пташок?

- А яких ви пташок упізнали на картинці?

- А що робе Сашко?

(Вішаю третю снжинку).

3
f:\84991435_1582639751.jpg
- Давайте розглянемо наступну картинку.Що ви бачите на картинці?

- А чи це ті самі діти, що ми бачили на попередній картинці.

- Що робе Наталка?

- А якщо ви були уважні, скажіть, чий це шарфик причепила Наталка сніговикові?

- А що у сніговика замість носа, очей, капелюха?

(Вішаю четверту сніжинку)
f:\зим.jpg

Розгляньте наступну картинку. Що ви можете розказати про неї?

- Давайте дамо імя їхньому другу.

- Який настрій у дітей?

Діти, а що можна сказати за всима цими картинками, Яка пора року зима?

(Вішаю пяту сніжинку)

ІV. Пальчикова гімнастика

(Діти в колі на слова вірша катають кульки в долонях та перекладають її пальчиками).

Ялиночка зеленая

Ялиночка моя,

Яка ж бо ти гарнесенька

Яка ж бо ти струнка.

Тебе я навіть ручками

Навколо обійму,

І з гілочки снігуроньку

Погратися візьму.

Не гнівайся ялинонько,

Я тільки лиш намить

Бо хочу ту снігуроньку

Пісень я научить.



V. Сюжетна розповідь за всіма картинками

Спочатку складає розповідь вихователь,(вішаю шосту сніжинку), а потім 3-4 дитини.(вішаю сьому сніжинку).

4
c:\users\leksa47\desktop\новая папка\373721431.gif c:\users\leksa47\desktop\новая папка\309379386.jpg f:\84991435_1582639751.jpg f:\зим.jpg

VІ. Вивчення скоромовки

- А тепер давайте пограємось з нашим язичком.Ялинка пропонує нам вивчити скоромовку.

У маленького Сані сани їдуть самі

Сани їдуть самі у маленького Сані.

Віз на гірку Саня за собою сани,

Їхав з гірки Саня, а на Сані - сани.

(Вішаю восьму сніжинку)
VІІ. Вправа на дихання

- Ялинка запрпонувала погратися нам зі снігом.Зробіть коло і покажіть мені дві долоньки.

- На одну долоньку покладіть слово "сніг". на іншу слово "падає". А тепер зєднайте ручки. що утворилося "снігопад".

- Ось і ми зараз зробимо снігопад.(Діти беруть пластикові пляшк в яких насипаний штучний сніг. І за допомогою трубочки дують в пляшку і сніжок піднімається, кружляючи в пляшці).

(Вішаю девяту сніжинку).
VІІІ. Підсумок заняття

Діти підходять до ялинки, прикрашають її сніжинками,які отримували за виконані завдання. Потім стають у коло і розповідають про мрію, яку забажали на початку заняття, за що отримують повітряні кульки.





База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка