Шановні колеги!



Скачати 201.24 Kb.
Дата конвертації26.04.2016
Розмір201.24 Kb.
Шановні колеги!
Мене звуть Задворский Дмитро Володимирович, я директор компанії «Фарм-документ»! І сьогодні ми поговоримо з Вами про те, як відкрити свій аптечний бізнес!
В двух словах про те хто я і чому маю право про це розповідати. Ось вже більше 10 років Компанія «Фарм-документ» щодня, надає допомогу для приватних і комунальних суб'єктів підприємницької діяльності в отриманні ліцензії на роздрібну, оптову торгівлю лікарськими засобами, а також виробництві лікарських засобів в умовах аптеки та медичної практики. Більше 20% всіх аптечних установ України відкрито з нашою допомогою! На нашому сайті Ви можете ознайомитися з переліком наших клієнтів і прочитати їх відгуки. Відкриття Аптек наша спеціалізація - ми в цьому професіонали.

Відкриття Аптечного бізнесу.


Отже, ви вирішили відкрити аптеку, відразу хочу розвіяти міф про те, що це супер прибутковий бізнес. Середня націнка від реалізації ЛЗ в аптеці становить 20%. Звичайно є ще БАДи та вироби мед призначення, там націнка більша, але сума коштів від реалізації даного виду продуктів вкрай невелика в порівнянні з ЛЗ. Таким чином, якщо ви вирішили що станете мільйонером, відкривши всього одну аптеку, повинен вас розчарувати. Як показує практика, для ведення успішного роздрібного фарм бізнесу бажано мати 3 аптечних установи і більше. Є й гарні новини, це один з найстабільніших бізнесів, практично не схильних до кризи.
Отже, з чого ж почати?
З вибору місця розташування аптеки. На 95% успіх Вашого підприємства залежить саме від цього. Основні критерії: прохідне місце або розташування на території лікувально-профілактичного закладу.
Розмір приміщення і вимоги до нього: В місті площа аптеки повинна бути не менше 50 м.кв., в смт - 40 м.кв., в селі - 30м.кв. (Звичайно це вимоги ліцензійних умов діючих на момент написання цієї статті, але Ви завжди можете зателефонувати нам і уточнити які вимоги існують саме на сьогоднішній день). Обов'язково наявність води і каналізації, тільки в селі дозволено мати окремий туалет на вулиці. Приміщення має бути розташоване в капітальній споруді, на першому поверсі, бажано з окремим входом назовні. Вхід також може здійснюється через тамбур загального користування з іншими магазинами, але категорично заборонено щоб приміщення аптеки були прохідні, тобто наприклад щоб пройти до перукарні або до продуктового магазину можна було тільки через торговий зал аптеки. Вхід в приміщення з вулиці повинен бути обладнаний пандусом для людей з обмеженими фізичними можливостями. Він має бути зробленій під кутом не більше 6 градусів. Можна не мати окремого входу на вулицю, якщо аптека розміщена в торговому центрі. В лікувально-профілактичних закладах дозволено розташування аптек та аптечних пунктів на будь-якому поверсі.

У двох словах, чим відрізняється аптека від аптечного пункту: Мінімальна площа аптечного пункту 18 м.кв. Це може бути просто одна кімната і туалет там не потрібен. В аптечному пункті можна реалізовувати весь список виробів та лікарських засобів що є в аптеці, але відкрити аптечний пункт можна тільки в установах охорони здоров'я (лікарнях, санаторіях, поліклініках і т.д.) Відкрити аптечний пункт без відкриття аптеки не можна, тому аптечний пункт є підрозділом аптеки.


Що таке аптечний пункт зрозуміло, повернемося до аптеки. Припустимо ви знайшли гарне місце, провели невеликі маркетингові дослідження і виявили що місце прохідне, поблизу аптек немає і приміщення відповідає всім вище обумовленим вимогам, що робити далі:
Найпоширеніша помилка, яка зустрічається на цьому етапі: знайшли приміщення, тут же зробили ремонт і звертаються за допомогою в отриманні ліцензії. Часто при детальному аналізі схеми приміщення виявляється, що отримати ліцензію на таке приміщення не можна, так як порушуються будівельні чи санітарні норми , або є невідповідність ліцензійним умовам. Наприклад, на 1 метр матеріальна ЛЗ або кімната персоналу менше ніж потрібно, або зроблено покриття, яке не дозволяє здійснювати обробку дез. засобами і т.д. Потрібно ламати стіни, перебудовувати перегородки, загалом переробляти весь ремонт.
Як робити правильно:
1. Підібрали приміщення
2. Звернулися в організацію яка спеціалізується на допомозі в отриманні ліцензії на аптеку (нашу чи якусь іншу), щоб спеціалісти перевірили план схему приміщення, чи відповідає вона всім вимогам, а також перевірили всю необхідну документацію яка повинна бути у власника приміщення, якщо наприклад воно орендоване. Чому саме спочатку в таку організацію, а не в проектну наприклад?
Тому що проектна організація знає лише будівельні норми, але не відслідковує зміни в законодавстві ліцензійних вимог, а вони змінюються досить часто. Як наприклад працюємо ми: нам надсилають план схему приміщення і ми абсолютно безкоштовно консультуємо, підходить дане приміщення під аптеку чи ні. Якщо приміщення відповідає всім вимогам, розташування кімнат не вимагає перепланування, то клієнт зі спокійною душею отримує ліцензію. Якщо розташування приміщень не відповідає ліцензійним умовам, ми готуємо робоче креслення правильного розташування приміщень аптеки та устаткування, клієнт робить ремонт і тільки після цього отримуємо ліцензію.
Також повинен звернути вашу увагу про важливість вибору консультативної організації. Необхідно звертатися тільки у вузько спеціалізовані. Зараз практично будь-яка юридична компанія пише на своєму сайті про те що вона може проконсультувати і допомогти отримати фарм ліцензію і ще сотню різних ліцензій. Зрозуміло, що не можна бути професіоналами у всьому. Також багато компаній шахраїв, які роблять красиві сайти, пропонують низькі ціни і потім зникають отримавши передоплату. Попросіть відгуки від фірм яким вони отримували ліцензію не пізніше 2 місячної давності, якщо фірма допомагала, але допомагала комусь рік тому, то зараз є ймовірність що вони допустять помилку не знаючи останніх тонкощів і ви можете втратити свої гроші і час. Наша компанія спеціалізується тільки на медичних і фармацевтичних ліцензіях, ми отримуємо їх кожен день, тому зателефонувавши в Фарм-документ вам завжди нададуть професійну допомогу.
3. Отже, Приміщення підібрали, консультанти його перевірили, зробили ремонт.
4. Наступний етап - реєстрація суб'єкта підприємницької діяльності
Дуже часто запитують, що краще ФОП або ТОВ або ПП. Все залежить від того скільки аптек в майбутньому ви плануєте відкрити. Якщо до 5 то краще ФОП якщо ви відкриваєте велику мережу то краще юридична особа, якщо більше 10 то краще зареєструвати декілька суб’єктів підприємницької діяльності і отримати дві ліцензії де половина аптек буде на одного суб'єкта, а половина на іншого. Чому так краще? Тому що якщо наприклад в одній з ваших аптек будуть виявлені порушення ліцензійних умов або інші серйозні правопорушення то можуть анулювати ліцензію на всі аптеки, що перебувають у даного суб'єкта. Маючи кілька окремих ліцензій, ви рятуєте частину своїх аптек і отримуєте деяку гарантію, що весь бізнес не зупиниться в один день.

5. Наступний етап можна робити паралельно це:


- Пошук і підбір персоналу,
- Установка обладнання та вивіски на фасаді
- Збір документів та дозволів
Зупинимося детальніше на кожному з них:
Підбір персоналу - для відкриття аптеки Вам необхідна людина, яка буде завідувачем аптекою та уповноважена особа, яка відповідатиме за якість реалізованих ЛЗ. Це може бути одна людина. Вимоги, які є на сьогоднішній день - провізор, досвід роботи не менше 5 років, Наявність сертифікату про закінчення курсів підвищення кваліфікації за спеціалізацією Управління та організація фармацією.
- Установка устаткування
До моменту подачі документів до Держлікслужби, для отримання ліцензії, у Вашій аптеці повинні стояти прилавки, вітрини, холодильник для зберігання ЛЗ, холодильник для зберігання продуктів персоналу аптеки, висіти вивіска. А також у всіх приміщеннях, де будуть зберігатися лікарські засоби, необхідно повісити психрометричні гігрометри, прилади які вимірюють температуру і вологість повітря. Вони повинні бути розташовані на стінах в торговому залі, в матеріальних кімнатах і холодильнику для зберігання ЛЗ. Результати показань температурного режиму та вологості провізор повинен буде записувати у спеціально відведений журнал щодня.
- Збір решти документів та дозволів:
На сьогоднішній день процедура отримання ліцензії виглядає наступним чином:

до Державної служби з лікарських засобів, що знаходиться в Києві за адресою: Проспект Перемоги 120, подається заява і відомість про стан матеріально-технічної бази суб'єкта. Після цього впродовж 6 робочих днів до Вас приходить перевірка з обласної Держлікслужби. Вони перевіряють відповідність приміщень необхідним нормам і вимогам, наявність необхідного персоналу, устаткування і документації.



З персоналом і приміщенням ми розібралися, які документи будуть вимагати при перевірці? Обов'язково перевірятимуть наявність документів на ведення підприємницької діяльності, документи на завідувача (він вже повинен значитися у вас в штаті), документи на приміщення (свідоцтво на право власності або договір оренди плюс копія документів на право власності від орендодавця), технічний паспорт на приміщення. Далі перераховані документи можуть бути затребувані додатково: проект аптеки, висновок від пожежників.
Звичайно всі вищевказані вимоги були актуальні на момент написання цієї пам'ятки, можливо зараз, коли ви її читаєте, вже щось змінилося. Це не проблема, зателефонувавши нам, ви завжди отримаєте актуальну інформацію. Якщо у вас виникли ще запитання, будь ласка пишіть, телефонуйте, з радістю відповімо, ми працюємо для ВАС!


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка