Сценарій виховного заходу з інформатики між командами учнів 10-11 класів інтелект-шоу "у світі інформації"



Скачати 145.16 Kb.
Дата конвертації01.05.2016
Розмір145.16 Kb.


Тернопільський навчально-виховний комплекс “Школа-ліцей №13”

Тернопільської міської ради

Тернопільської області
Сценарій виховного заходу

з інформатики

між командами учнів 10-11 класів

ІНТЕЛЕКТ-ШОУ “У СВІТІ ІНФОРМАЦІЇ”

Підготувала

вчитель інформатики

ТНВК “Школа-ліцей №13”

Солтис Оксана Романівна


м.Тернопіль, 2014

АНОТАЦІЯ
Широке впровадження в навчальний процес нових  інформаційних технологій включає розробку та практичне використання науково-методичного забезпечення, ефективне застосування інструментальних засобів та систем комп’ютерного навчання і контролю знань, системну інтеграцію цих технологій в існуючі навчальні процеси та організаційні структури. 
Потреба вивчати інформатику насамперед пов’язана із загальноосвітніми функціями цього курсу, його роллю в розв’язанні загальних завдань навчання, виховання і розвитку школярів.
Загальноосвітня функція вивчення інформатики пов’язана з оволодінням учнями комплексом знань, умінь і навичок, необхідних для повсякденного життя та майбутньої професійної діяльності, вивчення на сучасному рівні предметів природничо-математичного та гуманітарного циклів, продовження вивчення інформатики в будь-якій з форм безперервної освіти, вміння застосовувати теоретичні знання на практиці, гнучко використовувати знання з інших предметів на уроках інформатики та у повсякденному житті при користуванні комп’ютерною технікою.
Виховна функція вивчення інформатики пов’язана з формуванням в учнів уміння зважено приймати рішення, нести відповідальність за прийняте рішення, вміння працювати в групах, відстоювати свою думку, вболівати за команду, вести дискусію, розвивати вміння змагатися, прагнути до перемоги, виховувати гармонійно розвинену особистість.

Даний виховний захід є актуальним на сьогоднішній день, оскільки дає змогу виявити знання учнів, їхню кмітливість, вишуканість, творчість, гнучкість знань. Позакласний захід сприятиме формуванню навичок логічного мислення, пам'яті та уважності учнів, підвищить інтерес до інформатики, як навчальної дисципліни, та як до системи знань з використання ІКТ у повсякденному житті.

Виховний захід є практичним застосуванням теоретичних знань учнів. Крім того будь-яке завдання інтелект-шоу можна замінити, ускладнивши його чи спростивши.

Тема: ІНТЕЛЕКТ-ШОУ “У СВІТІ ІНФОРМАЦІЇ”

Мета: навчальна: зацікавити інформатикою, встановлюючи зв’язки між інформатикою та іншими сферами життя; поглибити і розширити знання учнів з інформатики;

розвивальна: розвивати пізнавальний інтерес, творчу активність,

допитливість, логічне мислення;



виховна: виховувати в учнів активність і колективність.
Епіграф:
“Хто володіє інформацією – той керує світом”


Натан Ротшильд
Клас святково прибраний, навколо прикріплені вислови про інформацію, на екрані через проектор висвітлюється назва виховного заходу, звучить легка фонова музика, для команд виставлено столи та по кругу навколо них стільці, окремо виставлено столи та стільці для журі. На дошці (на найвиднішому місці) прикріплено епіграф.

Хід гри.

Слайд1

Вчитель. – Доброго дня, дорогі гості, шановне журі і найталановитіші та високоінтелектуальні учасники команд! Я рада вітати вас на інтелект-шоу „У світі інформації”.
Слайд2

Вчитель. – Розпочати нашу гру хотілось би мені наступними словами

Віктора Гюго:

Розум людини має три ключі, які все відкривають, — знання, думка, уява: все в цьому”.

І я думаю, саме ці слова і повинні стати девізом нашого свята.


Вчитель. – Я рада представити журі сьогоднішніх змагань, до складу якого ввійшли люди високоінтелектуальні, розумні. (Представлення журі).
Слайд3

Вчитель. – Перш ніж ми познайомимося з командами, послухайте, будь-ласка, правила гри.

Правила гри:

  1. У грі беруть участь дві команди по 8 чоловік .

  2. Переможців кожного конкурсу визначає журі.

  3. Спочатку відбудеться представлення команд, за яке вони отримають оцінки.

  4. А далі у грі використовують ігрове поле, яке складається з 9 секторів. Кожний сектор містить назву конкурсу. Команди по черзі вибирають будь-який із секторів, і проводиться конкурс, відповідний до даного сектора.

  5. Команда, яка перемогла в конкурсі, закриває сектор своїм логотипом.

  6. Команда може одержати додаткові 10 балів, якщо першою закриє горизонтальну, вертикальну чи діагональну послідовність секторів.

  7. Виграє команда, яка набирає найбільшу кількість балів



Слайд4

Вчитель. – Наше ігрове поле:


Синоніми

Комплімент

Дешифратор

Пантоніма

2 капітани

Художники

Канат

Музичний конкурс

Телеграфіст


Слайд5
Вчитель. – А тепер прийшла черга до наших гравців. Отож,

я рада вітати команду 10 класу у складі:

1.

2.

3.



4.

5.

6.



7.

8. Капітан команди



Слайд6
Вчитель. – І команду 11 класу у складі:

1.

2.



3.

4.

5.



6.

7.

8. Капітан команди



Вчитель. – Отож, розпочинаємо нашу гру. Ребус визначить, хто першим вступить у гру. Зараз на екрані з’явиться картинка-ребус. Та команда, яка першою його розгадає, матиме право першого ходу в нашій грі.

Слайд7
Відповідь: Шаблон
Вчитель. – Оскільки, першими розгадали ребус учасники команди___ класу, то саме вони представлятимуть свій клас зараз.

Шановне журі! Для оцінювання цього конкурсу пропонуються такі критерії:



Девіз – 3 бали

Емблема – 3 бали

Представлення класу – 10 балів
Слайд8

Конкурс „Синоніми”.

Вчитель. – Потрібно підібрати синоніми до кожного слова.

Команда, яка першою назве синонім, отримує 1 бал.

Виграє та команда, яка отримує більшу кількість балів. Якщо рахунок рівний, то використовую додаткове завдання.




з/п

Вихідне слово

Слова-синоніми (відповіді)

1.

8 біт

байт

2.

CD-ROM

лазерний, оптичний диск

3.

web-сторінка

сайт

4.

гнучкий диск

дискета, флоппі-диск

5.

дисплей

монітор

6.

каталог

папка

7.

комп’ютер

ЕОМ

8.

мікросхема

чіп

9.

FALSE

неправда

10.

Hard Disk

вінчестер, жосткий диск

Вчитель. –Шановне журі! Попрошу Вас оголосити результати попереднього конкурсу для того, аби на секторі розмістити емблему котроїсь із команд.

Слайд9
Конкурс „Комплімент”

Вчитель. – Команда за відведений час (5 хв) повинна придумати промову, яка складається із самих продуманих компліментів на адресу журі від юних прихильників інформатики, тобто компліменти повинні вміщувати в собі відповідне порівняння. Наприклад: ваші очі світяться, як найдорожчі рідкокристалічні монітори.

Максимальна кількість балів за конкурс – 5 балів
Вчитель. –Шановне журі! Попрошу Вас оголосити результати попереднього конкурсу для того, аби на секторі розмістити емблему котроїсь із команд.
Слайд10
Конкурс „Дешифратор”

Вчитель. – Перекласти запропонований текст і відгадати слово, якому відповідає даний вислів.

Максимальна кількість балів за конкурс – 5 балів

Завдання для команди 1:

RJVGKTRC GHJUHFV? OJ JHUFYSPJDE.NM LSFKJU P RJHBCNEDFXTV? PLSQCY..NM EGHFDKSYYZ RJVG’.NTHJV&


ВІДПОВІДЬ: КОМПЛЕКС ПРОГРАМ, ЩО ОРГАНІЗОВУЮТЬ ДІАЛОГ З КОРИСТУВАЧЕМ, ЗДІЙСНЮЮТЬ УПРАВЛІННЯ КОМП’ЮТЕРОМ? (ОПЕРАЦІЙНА СИСТЕМА)
Завдання для команди 2:

GHJUHFVF JGTHFWSQYJ] CBCNTVB? ZRF EGHFDKZ’ HJ,JNJ. JRHTVB[ PJDYSIYS[ GHBCNHJ]D GR&


ВІДПОВІДЬ: ПРОГРАМА ОПЕРАЦІЙНОЇ СИСТЕМИ, ЯКА УПРАВЛЯЄ РОБОТОЮ ОКРЕМИХ ЗОВНІШНІХ ПРИСТРОЇВ ПК?

(ДРАЙВЕР)
Вчитель. –Шановне журі! Попрошу Вас оголосити результати попереднього конкурсу для того, аби на секторі розмістити емблему котроїсь із команд.

Слайд11
Конкурс „Пантоміма”

Вчитель. – Протягом 5хв команди придумують, як з допомогою жестів та міміки відобразити запропоновані поняття, які мають відношення до комп’ютерної техніки.

Максимальна кількість балів за конкурс – 5 балів
Завдання для І команди: вірус і антивірусна програма

Завдання для ІІ команди: архіватор і архів.
Вчитель. –Шановне журі! Попрошу Вас оголосити результати попереднього конкурсу для того, аби на секторі розмістити емблему котроїсь із команд.

Слайди12-15
Конкурс капітанів.

Вчитель. – Запрошуються на сцену капітани команд. Зараз по черзі кожному із вас будуть задаватися запитання.

За кожну вірну відповідь капітан отримує 1 бал. Можна одержати додатково бал, якщо суперник не знатиме відповіді на своє запитання, запропонувавши свою відповідь.
Запитання для капітана команди №1.

  1. За допомогою якого пристрою можна зробити електронну копію графічної інформації з паперу?

Відповідь: Сканер

  1. Назвіть одиниці вимірювання оперативної пам’яті.

Відповідь:Мбайти

  1. Призначення клавіші CapsLock?

Відповідь: Режим введення великих літер

  1. Чи можна встановити обмежений доступ до архіву?

Відповідь: Так, встановити пароль

  1. Процес розмітки диска на доріжки називається …

Відповідь:Форматування

  1. Що при зараженні комп’ютера вірусом необхідно відключити в першу чергу: монітор, принтер, сканер, клавіатуру або мишу?

Відповідь: Байдуже – від наслідків зараження комп’ютерним вірусом це не врятує
Запитання для капітана команди №2

  1. Які різновиди маніпуляторів-гризунів, що використовуються для введення інформації, ви знаєте?

Відповідь: Оптична, інфрачервона, безпровідна мишки

  1. Яка клавіша призначена для копіювання поточного вигляду екрана у буфер обміну?

Відповідь: PrtScr

  1. Інформацію якого обсягу можна записати на диск CD-R?

Відповідь: до 700 Мбайт

  1. Що таке SFX-архів?

Відповідь: Саморозпаковуючий архів

  1. Як називається частина оперативної пам’яті, призначена для зберігання фрагмента тексту з метою його копіювання чи переміщення?

Відповідь:Буфер обміну

  1. Якою мишкою найкраще набирати текст – з одним або з двома коліщатками?

Відповідь: Мишка не призначена для введення текстів
Вчитель. –Шановне журі! Попрошу Вас оголосити результати попереднього конкурсу для того, аби на секторі розмістити емблему котроїсь із команд.


Слайд16
Конкурс „Художники”

Вчитель. – Команди, за допомогою графічного редактора Paint, повинні створити колективний малюнок з 16 фігур. Кожен учасник має використати 2 фігури. До комп’ютера учні підходять по-черзі.

Оцінюватись буде яскравість, точність та правильність побудови рисунку.


Максимальна кількість балів за цей конкурс – 5 балів.
І команда ІІ команда

Ослик Кіт


Вчитель. –Шановне журі! Попрошу Вас оголосити результати попереднього конкурсу для того, аби на секторі розмістити емблему котроїсь із команд.

Слайд17
Конкурс „Канат”

Вчитель. – Цей конкурс полягає у тому, що у ланцюжку літер – “канаті”, потрібно відшукати якнайбільше прихованих слів.

За кожне знайдене слово команда отримує 1 бал.


ВІДПОВІДІ НА ЗАВДАННЯ 1:

Кінець, цикл, циклоп, програма, грам, машина, шина, алгоритм, ритм, монітор, клоп, рама, гори, тор.

ВІДПОВІДІ НА ЗАВДАННЯ 2:

Прямокутник, кут, ковбик, команда, алгоритм, мишка, поворот, рот, карп, ритм, гори, кома.
Вчитель. –Шановне журі! Попрошу Вас оголосити результати попереднього конкурсу для того, аби на секторі розмістити емблему котроїсь із команд.
Слайд18
Конкурс “Музичний”

Вчитель. – Завдання конкурсу таке: вам необхідно лише згадати та написати слова з інформатики, які б містили ноти: до, ре, мі, фа, соль, ля, сі. Перемагає та команда, яка більше придумає слів за 3 хвилини.

За кожне знайдене слово команда отримує 1 бал.
Вчитель. –Шановне журі! Попрошу Вас оголосити результати попереднього конкурсу для того, аби на секторі розмістити емблему котроїсь із команд.
Слайд19
Конкурс телеграфістів.

Вчитель. – У цьому конкурсі участь беруть по одному представнику від кожної команди. Їм потрібно якнайшвидше в редакторі MS Word набрати без помилок текст телеграми і відправити її на друк. Виграє той, хто швидше і правильно віддрукує свою телеграму.

Телеграма

Наш конкурс інтелект-шоу “У світі інформації” триває. Бажаємо виграти

команді кмітливіших. Сподіваємося на перемогу. Підтримайте нас!
Телеграму слід підписати та вказати дату відправлення.
Конкурс оцінюється в 5 балів
Підведення підсумків гри.

Вчитель. – Ось і підійшла до завершення наша гра. Перш ніж журі офіційно оголосить переможців, хотілось би почути декілька слів про гру і про команди.
Журі підводить підсумки гри, оголошує команду-переможця, нагороджує команди.

Лунає подяка учням за гру та журі за працю.

В невеличких перервах провести конкурс із вболівальниками.



Загадки вболівальникам

1. А, Б, В, Г, Ґ і кома —

Всім, мабуть, уже відома

Така клавішна структура.

Звісно ж це... (клавіатура)

2. Я показую об'єкти,

Фото-, відеопроекти.

Я не плеєр, не мотор,

А звичайний... (монітор)

3. Якщо є складна робота,

Мусить бути лиш охота,

Бо зі мною буде толк,

Адже я — системний.  (блок)

4. Я магнітний бутерброд,

Та мене не з'їсть ваш рот.

Файли й папки — це дієта

Для магнітної... (дискети )

5. Я не нишпорю в коморах,

Не ховаюся по норах.

Ковзаю по столу трішки,

Бо комп'ютерна я ... (мишка)

6. Я пишу листи і вірші,

Мої тексти найгарніші.

Хай підтвердить весь народ,

Як усім потрібен ... (Word)

7. Я малюю діаграми,

Знаю формули й доданки.

Підрахую як годиться —

Електронна я ... (таблиця)

8. Промені і сонце-коло

Намалюємо ми скоро.

Творчий маю я характер,



Бо графічний я ... (редактор)


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка