Сценарій уроку Організаційна інформація Тема уроку. Побудова й записування речень, що передають зміст малюнків на тему «Допомога тваринам узимку»



Дата конвертації01.05.2016
Розмір75.9 Kb.
Орієнтовний сценарій уроку

Організаційна інформація

Тема уроку. Побудова й записування речень, що передають зміст малюнків на тему «Допомога

тваринам узимку».



Предмет: урок розвитку зв’язного мовлення.

Клас: 2 – В

Автор уроку: В’юнова Олена Юріївна, вчитель початкових класів.

Освітня установа: Мелітопольська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №7.

Методична інформація

Тип уроку: комбінований урок відкриття нових знань.

Цілі уроку:

пізнавальний аспект:



  • формувати навички побудови речень за поданими малюнками та словами із довідки;

  • формувати вміння вживати власні та загальні назви;

  • формувати вміння записувати утворені речення, користуючись пам’яткою;

  • формувати вміння групової взаємодії;

розвивальний аспект:

  • розвивати мовленнєві навички побудови словосполучень та речень;

  • розвивати вміння взаємооцінювання та самооцінювання виконаної роботи;

виховний аспект:

  • виховувати почуття чуйності до живої природи та бажання допомагати тваринам узимку.

Завдання уроку: побудувати та записати речення, що передають зміст малюнків на тему

«Допомога тваринам узимку».



Знання, уміння, навички, якості, компетентності, компетенції, які актуалізують учні в ході

уроку:

  • своєчасна підготовка до уроку, організація робочого місця;

  • розуміння та виконання сприйнятих на слух інструкцій щодо виконання поставлених учителем завдань;

  • розповідь про свої спостереження за ілюстраціями;

  • складання і записування 3 – 4 зв’язаних між собою речень за змістом ілюстрацій;

  • добір та запис заголовку до тексту;

  • вміння удосконалити текст із часто повторювальними словами заміною їх лексичними синонімами;

  • участь у роботі в парі, групі при обговоренні навчальних завдань;

  • розрізнення власних і загальних іменників;

  • коментування написання слова відповідно орфограми;

  • дотримання гігієнічних і технічних правил письма;

  • бережливе ставлення до природи рідного краю;

  • співпраця з однокласниками в парі, групі;

  • оцінювання результатів навчання своїх і однокласників за орієнтирами вчителя.

Необхідне обладнання і матеріали: зошити з розвитку писемного мовлення М.Д.Захарійчук,

картки для групової роботи, презентація Power Poіnt, аудіо запис «Звуки зими», ілюстративний

матеріал підручника «Українська мова» М.Д.Захарійчук, сходинки для самооцінювання,

відеофізхвилинка, картки із сніжинками.



Докладний конспект уроку

Хід і зміст уроку

І. Самовизначення до діяльності. (1 слайд)

  • Добрий день, діти.

  • Подаруйте мені усмішку та покажіть сніжинкою, який у вас настрій на початку уроку.

  • Яка пора року зараз? (2 слайд)

  • До нас прилетіли сніжинки з планом уроку.




  • Спочатку перевіримо виконання домашнього завдання.

  • Потім пригадаємо матеріал.

  • Визначимо тему та завдання уроку, отримаємо нові знання.

  • Відпочинемо.

  • Попрацюємо в групах.

  • Виконаємо самостійну роботу.

  • Підведемо підсумки уроку.

ІІ. Перевірка домашнього завдання. (3 слайд)

  • Перевіримо виконання домашнього завдання.

  • Що треба було зробити? (Виписати назви тварин і їхні клички з казки Івана Франка «Ріпка»).

  • Хто не виконав завдання?

  • Які назви та клички ви виписали?

Взаємоперевірка робіт.

ІІІ. Підготовка до активного й свідомого засвоєння нового матеріалу.

  1. Актуалізація знань.

  • Кому взимку важко жити в лісі?

  • Які тварини зимують у лісі?

  • Що потрібно робити для них?

  • Погляньте на ілюстрації на екрані. Що ви бачите? (4 слайд)

Це цікаво:

  • Синиць назвали так за мелодійні звуки сінь-сінь.

  • Хвіст білок служить їм одночасно як руль і парашут.

  • В одному приплоді кабанів може бути до 12 дитинчат.

  • У листопаді-грудні самці лосів скидають роги і ходять без них аж до квітня.

Гімнастика для очей.(5 слайд)

  1. Постановка навчальної проблеми.

  • Що ми можемо зробити для тварин взимку?(Підгодовувати)

  • А на уроці розвитку зв’язного мовлення?(Написати про це)

  • Хто може самостійно написати про допомогу тваринам узимку?

  • Що у вас викликає утруднення?

  • Отже про що ми повинні дізнатися на уроці?

  1. Визначення теми і завдань уроку. (6 слайд)

  • Яка тема нашого уроку?

  • Які завдання перед собою поставимо?

  • Як це зробити?

  1. Складання плану виходу з утруднення.

  • Що треба зробити спочатку? Потім?

  • Складемо план дій.

• Текст-зразок.

• Малюнки.

• Слова з довідки.

• Складання речень.

• Пам’ятка запису речень.

• Запис речень.



ІV. Засвоєння нових знань.

1. Опрацювання тексту-зразка:

а) самостійне читання тексту (зошит, с.17)

б) усвідомлення смислового боку тексту

- Про що розповідається в тексті?

- Де звірята шукають собі їжу?

- Хто допомагає годувати тварин узимку?

- Чим люди годують тварин?

2. Мовленнєва підготовка до написання тексту (словникова робота).

Лексико-семантичний напрям.


  • Знайдіть у тексті і підкресліть близькі за значенням слова до слова тварини. (7 слайд)

(звірі, лісові мешканці, звірята)

  • Чому у реченнях потрібно користуватися словами, близькими за значенням? (Щоб уникнути повторів)

  • Як замінити в реченнях слово годують? (Підгодовують, приносять, насипають, допомагають).

  • Якими словами можна замінити слово діти? (Малята, хлопчики, дівчатка, малеча). (8 слайд)


Лексико-граматичний напрям (орфограми).

  • Розгляньте малюнки у підручнику на с. 84. (9 слайд)

  • Кого годує лісник?

  • Що хлопчики проносять лосям?

  • Що роблять діти на третьому малюнку?

  • Кого ви побачили на останньому малюнку? Чому, на вашу думку, лебідь не відлетів в теплі краї?

  • Прочитайте слова із довідки під малюнками.

  • Зачитайте слова, які написано з великої літери. Чому?

  • Які букви потрібно вставити в слова насі...я, з…рно, кукуру…а? (10 слайд)

Утворення словосполучень.

Годують (кого?) … (11 слайд)

Підгодовують (чим?) … (12 слайд)

Фізхвилинка. (13 слайд)

Словниково-логічний напрям (групова взаємодія) (14 слайд)

  • Об’єднайтеся в групи.

  • Завдання: кожна група складає зі слів у конверті речення до малюнка за номером на конверті.( Групи по черзі називають речення).

1)кабанів лісник Петро Іванович годує кукурудзою

2)сіно лосям хлопчики приносять

3) підгодовують Тарасик Катруся насінням пташок

4)діти годують лебедя Білана зерном


  • Хто зможе повторити всі речення по порядку?

V. Закріплення нових знань. Самостійна робота (диференційована).

(Нагадування правил сидіння за партою під час письма у зошитах.)



1.Ознайомлення із завданнями.(15 слайд)

  • Попрацюємо письмово. Яку назву до тексту ви пропонуєте? Запишіть її у зошитах з розвитку мовлення.

  • Пригадаємо, як треба записувати речення. (Учень зачитує пам’ятку).


Пам’ятка

У реченні слова пов’язані між собою.

Перше слово у реченні пишуть з великої букви.

У кінці речення ставиться крапка.



Запиши по одному реченню до кожного малюнка.



Запиши по одному реченню до кожного малюнка. Використай імена і клички тварин.

2. Виконання завдань.(16 слайд)

3. Зачитування робіт учнями. (Вчитель коментує роботи).

VІ. Рефлексія навчальної діяльності.

  1. Підведення підсумків.

  • Яке завдання ми ставили на уроці?

  • Чи вдалося його виконати?

  • Де можна використати ці знання?

  1. Домашнє завдання.

  • Пропоную вдома спробувати самостійно написати 3 речення про допомогу пташкам узимку.

  1. Самооцінювання.(17 слайд)

  • Який у вас настрій наприкінці уроку, покажіть сніжинкою.

  • Оцініть свою роботу за допомогою сходинок.(Коментар учнів).

  • З гарним настроєм закінчуємо урок. Дякую за гарну роботу. (18 слайд)

Поради щодо логічного переходу від цього уроку до наступних:

  • перевірити виконання домашнього завдання на наступному уроці;

  • закріплення написання великої букви в іменах, прізвищах, по батькові людей;

  • вивчення правил написання великої букви в назвах міст, сіл, річок, вулиць, площ, майданів;

  • складання і записування зв’язаних між собою речень на наступному уроці розвитку зв’язного мовлення за темою «Оленятко». Опис істоти за малюнком і планом»;

  • формування навичок співпраці з однокласниками в парі, групі;

  • виховання пізнавального інтересу до вивчення рідної мови;

  • виховання бережливого ставлення до рідної природи.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка