Сценарій свята «україно, мій духмяний дивоцвіт»



Скачати 147.32 Kb.
Дата конвертації30.04.2016
Розмір147.32 Kb.
СЦЕНАРІЙ СВЯТА

«УКРАЇНО, МІЙ ДУХМЯНИЙ ДИВОЦВІТ»



УЧИТЕЛЬ(на фоні музики, звучить пісня «Україна» Т.Петриненка)

Поки в небі є свято веселок і крил,

Поки є на землі і роса, і колосся,

Я живу!


Поки є могутній Дніпро,

Поки віру плекаю,щоб добре жилося,

Я живу!

Поки в думках моїх день,



Поки є кому вранці промовити «Здрастуй!»

Ми живемо!

Я вітаю вас на святі «Україно, мій духмяний дивоцвіт». Я бажаю вам

миру і гармонії.Найсильніший і найвеличніший з усіх законів природи-

закон гармонії. Усе, що створене природою: річка, ліс,квіти,сніжинка,

звір – усе має красу гармонії.

Я бажаю вам, щоб на цьому святі ви відчули красу гармонії думок,дій,

почуттів, самовираження.

(виходять учні 5 класу)
1.Ми є діти українські,

Хлопці та дівчата.

Рідний край наш – Україна,

Красна і багата.


2.Рідне небо,ясне сонце,

Місяць, зорі срібні.

Рідний народ – українці,

Всі до нас подібні.


3.Присягаєм наш край рідний

Над усе любити.

Рідний народ шанувати,

І для цього жити.


4.Що нам рідне,те нам буде,

І красне, і гоже, -

Присягаєм, що так буде,

Поможи нам Боже.
ВЕДУЧА №1:Щасливі ми, що народилися і живемо на такій чудовій землі – багатій і мальовничій Україні.

ВЕДУЧА №2:Україна! В одному слові бринить музика. Україна – це

тихі води, ясні зорі, зелені сади, лани золотої пшениці.



ВЕДУЧА №1:Україна! Наша рідна земля, наша Батьківщина. Вона вічна

надія на волю і кращу долю.

Мені над усе більш нічого не треба:

Домівка матусі, волошки в житах .

Вишневий світанок, полив’яне небо

І сиза роса на траві при шляхах.



ВЕДУЧА №2:Справді, не треба більшого щастя, щоб лиш Україна роз-

вивалася, зміцнювалася, а ми, її громадяни, робили все для того,щоб во-

на якнайшвидше стала в ряд з передовими країнами світу.

( звучить пісня «Край, мій рідний край»,Мозговий)



УЧИТЕЛЬ:Україна може пишатись своєю древньою величною історією.

А коли ж виникла назва « Україна»?

Назва «Україна» зустрічається ще в києво-руський час. Першу згадку

про Україну зафіксовано в Іпатіївському літописі 1187р.. Вона пов’язана

з Переяславським князівством .Оповідаючи про смерть Володимира Глі-

бовича – захисника краю від кочівників, літописець зазначав:»Й плакав-

шися по ньом вси переяславци. О ньом Оукраина много постона».

Україна пройшла всі випробування, лихоліття, сваволю і вистояла.

У 1841р. відомий французький вчений Коль писав:»Немає найменшого

сумніву,що колись велетенське тіло російської імперії розпадеться, і

Україна стане вільною державою.Час цей наближається поволі, але не-

ухильно.Українці – є нація з власною мовою, культурою, історичними

традиціями. Україна роздерта між сусідами. Але матеріал для української

держави готовий: коли не нині, то завтра з’явиться будівничий, який збу-

дує з тих матеріалів велику незалежну українську державу». І цей час на-

став. Сьогодні Україна – незалежна, і як інші країни має свої державні

символи.

(виходять учень в учениця, в руках тримають зображення прапора та

герба)
УЧЕНЬ:Небеса блакитні сяють з глибини,

А пшеничні й житні мерехтять лани.

Образ цей не зблідне, хоч минуть жнива.

Це знамено рідне – злото й синява.

Прапор наш, як літо,в сонці майорить –

По долині жито, по горі блакить.


УЧЕНИЦЯ:

Як птах золотий в переливах,

На прапорі має, горить.

Це знак наш, це фабрики й ниви,

Це символ, що будем ми жить.

Це хліб наш, вугілля і цукор,

Степи плодовиті, моря…

Це в праці змозолені руки,

Що подвигом завжди горять.

Це наша любов, наша мужність,

Вогняний порив боротьби,

Це наша згуртованість дружня,

Це пісня нової доби.

Це юність, це клич покоління,

Що йдуть крізь життєву грозу.

Це слава твоя, Україно,-

Золотий непокірний тризуб.

(звучить пісня « А я просто українка…»)



ВЕДУЧА №1:Сьогодні ми перенесемося в уяві в цікаві куточки нашої

країни.


ВЕДУЧА №2:Доведемо, що недарма вивчаємо науку географію в школі.

ВЕДУЧА №1:Сьогодні доведеться перевірити не тільки знання…

ВЕДУЧА №2:А й проявити свою кмітливість.

УЧИТЕЛЬ:А ви знаєте, шановні друзі, що наша Україна – найбільша за

площею держава в Європі ,що саме в Україні поблизу с. Ділове Рахівсь-

кого р-ну Закарпатської обл. міститься географічний центр Єпропи?

А зараз вам пропонується ярмарок запитань. Будьте уважні.

1.Столиця України ( Київ).

2.Найповноводніша річка( Дніпро).

3.Георафічний центр України (с. Добровеличківка).

4.Найродючіші грунти України(чорноземи).

5.Найбільша за площею природна зона (степ ).

6.Найвища точка України ( г. Говерла).

7.Найвідоміша археологічна культура в Україні (трипільська).

8.Найбільше по площі озеро України ( Ялпуг).

9.Море, яке в давнину стародавні греки називали «болотом»(Азовське).

10.Крайня західна точка (с. Соломонове, м . Чоп).

11.Основний закон нашої держави ( Конституція).

12.Рік проголошення незалежності України ( 1991).

13.Перший рядок гімну України ( « Ще не вмерла…»).

14.Найбільший порт України( Одеса).

15.Найпопулярніший продукт в Україні ( сало).

16.Поет – символ України ( Т.Шевченко).

17.Назвіть міста-мільйонери (Київ, Харків,Одеса, Донецьк, Дніпропетровськ

ВЕДУЧА №1:Батьківщино, земле рідна,

Земле сонячна і хлібна,

Ти навік у нас одна.

Ти , як мати , найрідніша,

Ти з дитинства наймиліша,

Ти і взимку найтепліша –

Наша отча сторона.
ВЕДУЧА №2:Йду рідним селом, де панує весна. Молода і щаслива

йду своєю вулицею, а матуся-верба простягає до мене свої віти. А ось

батьків сад зустрічає мене своїми пахощами.А ось і моя біла хата, де

чекають мене батько і мати, брати і сестри. Усе це моя Україна,рідна

священна земля,земля моїх дідів і прадідів.
ВЕДУЧА №1:Тут я народилася і виросла, тут уперше побачила синь

українського неба , золоті розлоги пшеничних ланів.


ВЕДУЧА №2:Тут ходжу до школи ,тут навчилася розуміти добро і зло.

Тут вимовила перші святі слова: мама, тато, Бог, Україна, хліб, любов, ві-

ра,праця.
ЧИТЕЦЬ:Дороги іншої не треба,

Поки зорить Чумацький Шлях,

Я йду до тебе, йду до тебе

По золотих твоїх стежках.

Мені не можна не любити,

Тобі не можна не цвісти,

Лиш доти в світі варто жити,

Поки живеш і квітнеш ти.

Люблю тебе,Вітчизно, мила Україно,

Бо щастя жити ти мені дала.

Для мене ти одна і рідна , і єдина,

Я все зроблю, щоб ти завжди цвіла.

Я громадянин, я прагну підростати,

Тягнусь пагінчиком до сонця і тепла.

Моя свята і рідна, Україно-мати,

Я все зроблю, щоб ти завжди цвіла.



УЧИТЕЛЬ:Загадки про рельєф України:

1.Ці гори кожен з вас має впізнати,

Почувши звуки дримби з полонини,

Голос трембіти біля бойківської хати,

Відчувши подих із засніжених вершин( Карпати).
2.Аюдаг і Карадаг, Учансу і Чатир-Даг,

Роман-Кош .Де це все є?

Й хто на карті їх знайде?( Кримські гори)
3.Найменша і найвища в Україні,

Неподалік Карпат й глибокого Дністра.

Назву фортеці й міста воєдино

З’єднала разом ця височина( Хотинська).

4.Низовину й височину

Чомусь однаково назвали.

Лівий і правий берег річки

Цим воєдино об’єднали( Придніпровська).


5.Усе тут є: безліч озер навколо,

Річки, ставки,джерела й болота,

Хвойні та мішані ліси довкола.

Все об’єднала ця низовина( Поліська).


ВЕДУЧА №1: Крім офіційних державних символів Україна має ще й

народні символи.



ВЕДУЧА №2: Звичайно, скажеш одне тільки слово « Україна» - і в уяві

обов’язково постають тополя в полі,хрущі над вишнями, калина в лузі,

верба край долини.

ВЕДУЧА №1: Калина в Україні - символ рідної землі, вічної пам’яті про

тих, хто у мужній борні віддав своє життя за щастя і волю народу, тому й садять її на могилах загиблих.
ВЕДУЧА №2: Калина - це і той символ,що пам’ять людську береже,

Символ безсмертя, невіддільний від життя. Це наш духовний світ. Вона

символізує духовний потяг до своєї землі, свого берега, своїх традицій.

( Сценка. « Тихо звучить пісня « Місяць на небі» .Виходить дід,

сідає,струже калинову сопілку, мугикає пісню. Входять дівчата.)
Дівчина №1: Дівчата,дівчата, ідіть сюди! Тут калина, та ще й яка гарна!

Д.№2:А й справді ,яка красива!

Д.№3:Давайте її ламати!

Всі: Давайте!

Дід: Стійте! Не ламайте!

Всі: Здрастуйте, діду!

Дід: Здрастуйте, дівчата!

Д.№1: А що це ви ,діду, стругаєте?

Дід: Калинову сопілку.

Д.№2:Калинову?А яка різниця, калинова вона чи дубова?(сміються)

Дід: Е ні,не кажіть.Різниця, ще й яка! Калинова сопілка як заграє, то ні-

би сонечко весняне пригріє, а як сопілка засумує, то ніби дівчина за-

плаче. Отож, не ламайте, дівчата, калину, бо то гріх.

Д.№3:Дідусю,та цієї калини скрізь повно. Чого ж її жаліти?

Дід: Ой, дівчата,так було не завжди. Ось послухайте! Колись давно також

була весна. Скільки сягало око – стелилися зелені луки. Йшла тим лугом

людина, та й побачила маленьке стебельце. Підпушила землю біля нього,

підв’язала його, полила – та й пішла у світ сіяти, орати. Через рік повер-

нулася, а на тому стебельці – листочки, а між ними білий-білий цвіт ,та-

кий чистий та ніжний – як вірная дівчина.Восени той цвіт став червони-

ми ягідками. Й почали про неї співати пісні,І назвали її Червоною Ка-

линою.


(звучить пісня «Сумно, сумно, аж за край…»
УЧИТЕЛЬ:Розшифруйте зиписи:

1.603,7 тис.км.кв. 2.2061 м 3.24 +1

1316 км 515м

893 км -4м



ВЕДУЧА №1:Єдиним органом законодавчої влади є Верховна Рада

України. Кабінет Міністрів є основним органом виконавчої влади. Глава

держави є її Президент.

ВЕДУЧА №2:Україна є членом багатьох міжнародних організацій: Орга-

нізації Об’єднаних Націй, Організації з безпеки і співробітництва в Єв-

ропі,Світової організації торгівлі, Співдружності незалежних країн, Ради

Європи,Організації демократії та економічного розвику і т.д.


(звучить пісня «Наш край»,музика Д. Кобалевича, слова А.Пришель-

ця)
ВЕДУЧА №1:Материнський образ України встає із полинових степів і

глибинної чорноземної скиби, як барва зоріє із зажури поліських озер,

що чистими очима довірливо дивляться на світ, виростає недосяжно на

повен зріст із карпатських верховин.



ВЕДУЧА №2:Нема життя без України,бо Україна – це мати, яку не виби-

рають,бо Україна – це доля, яка випадає раз на віку.



УЧИТЕЛЬ: Загадки про корисні копалини:

1.Золотом чорним мене називають,

Геологи мною обличчя вмивають( нафта).
2.Я буваю кам’яним,але можу бути й бурим,

Утворилось я з рослин на землі в часи минулі( вугілля ).


3.Я вже й в села прийшов і господарів знайшов.

Швидко все обігріваю.Отакенну силу маю( природний газ).


4.Яку сіль возили з Криму чумаки на Україну?( кухонну)
5.У нас на Волині мене є ой як багато,

Біліють плями на полях – це я.

Потрібна в побуті і при будівництві хати,

І на уроці в школі. То скажіть, хто я? ( крейда)


ЧИТЕЦЬ:

Я – українець ,сутністю і кров’ю,

Моє коріння тут, у цій землі.

Вона моєю живиться любов’ю,

А я страждаю болями її.

Я – українець, син народу того,

Що відвикає нині від ярма.

Я не корюся, я молюся Богу.

Я вірю в те, що все це не дарма.

Я – українець. Смутком оповите

Моє кохання, як гірке вино,

Моя рідня розкидана по світу,

Як буйним вітром золоте зерно.

Я – українець, цього не відняти,

В душі моїй співають солов’ї.

Були такими мої мама й тато,

Й такими будуть пращури мої.

УЧИТЕЛЬ: А зараз я перевірю, як ви знаєте тварин України.

1.Я взимку сплю, а влітку розкошую,

Живу в лісах, їм й не голодую,

І від настирних бджіл постійно відбиваюсь.

Люблю ще й рибу,і тому в річках купаюсь(ведмідь).
2.З міцними він зубами, землю риє під дубами.

Якщо стадо пробігає – на шляху усе зламає( дикий кабан).


3.Величаво й гордо по лісу блукає,

У зелених пущах їжу сам шукає.

У народі «сохатим» його називають.

Як справді він зветься, чи всі знають?(лось)


4.Як лось, я також роги маю.

Тільки й траву поїдаю.

Мій родич в тундрі проживає,

Лишайник й мох він там шукає( олень).


5.Цей хижак по лісу бродить,міцні лапи має.

В лісостеп він теж заходить й здобич там шукає( вовк).


6.Вдосталь в лісі їжі має, і в дупло її ховає.

По деревах аж літає, де знайти горішки знає( білка).


7.Довгі вушка й хвіст куценький,

Влітку колір мій сіренький.

Ну а взимку – наче сніг,

Щоб сховатись всюди зміг( заєць).



УЧИТЕЛЬ:Дати відповідь на запитання «Чому?»

1.Найпосушливіші райони України знаходяться на узбережжі Чорного і Азовського морів, хоча б здавалося, морське повітря повинно пом’як-

шити і зволожити ці території. Чому так відбувається?(літом - антицик-

лон)


2.Найзаможніші господарі Карпат і Прикарпаття у будівництві садиб на-

дають перевагу перед усіма іншими видами дерев модрині. Вважалося,

шо побудовані із стовбурів цього дерева хати стоять вічно.Чому?

( Деревина модрини, потрапивши у воду,стає твердіша від заліза, не гниє

і не горить. Із стовбурів цього дерева виготовлені палі, на яких стоїть

місто Венеція.)

3.Серед багатьох видів птахів українці з прадавна виділяють лелеку. Вва-

жається великою вдачею, якщо ці птахи зів’ють гніздо на твоєму по-

двір’ї. Знищення цього птаха в Київській Русі прирівнювалося до вбивст-

ва людини. Чому? ( За народним повір’ям лелеки паруються один раз у

житті, ніколи не змінюють свого гнізда і приносять в оселю, над якими

звили гніздо, багато немовлят.Для хліборобської нації велика кількість

дітей означала велику кількість робочих рук, а отже, достаток і багат-

ство.)


ЧИТЦІ: Вірш «Дітям України»

1.Земля безкінечна і море безкрає.

В незнані країни нас водить буття.

Та з мандрів далеких завжди повертаєм

В той край,де матуся дала нам життя.

2.В творінні й коханні, щоб бути щасливим,

Щоб діти співали, щоб квітли сади,

Любіть Україну, як матір єдину,

Любіть її всюди, любіть назавжди.

3.Щоб ваші серця у ярмі не стогнали,

Щоб ви не відчули душі пустоти,

Любіть Україну, як матір єдину,

Любіть її всюди, любіть назавжди.

4.Щоб марно життя у вас не пропало,

Щоб ви залишили безсмертя сліди,

Любіть Україну як матір єдину,

Любіть її всюди, любіть назавжди.
ВЕДУЧА №1: Якось Господь Бог вирішив наділити дітей світу таланта-

ми. Французи вибрали елегантність і красу, угорці любов до господарю-вання, німці дисципліну і порядок, діти Росії – владність, діти Польщі –

здатність до торгівлі, італійці одержали хист до музики.

ВЕДУЧА №2: Обдарувавши всіх,підвівся Господь Бог зі свого трону і

раптом побачив у куточку дівчину. Вона була одягнута у вишивану со-

рочку,руса коса переплетена синьою стрічкою, а на голові багрянів ві-

нок. « Хто ти?Чого плачеш?» ,- запитав Господь Бог.



ВЕДУЧА №1:»Я – Україна, а плачу,бо стогне моя земля,у хаті немає правди і волі «,-відповіла дівчина.

ВЕДУЧА №2:»Чого ж ти не підійшла до мене раніше? Я всі таланти

роздав».


ВЕДУЧА №1:Дівчина вже хотіла йти, та Господь Бог, піднявши прави-

цю, зупинив її:» Є у мене неоціненний дар, який уславить тебе на цілий

світ.Це – пісня».

ВЕДУЧА №2:Узяла Дівчина-Україна дарунок і міцно притиснула його

до серця . Вклонилася низенько Всевишньому і з ясним обличчям і ві-

рою понесла пісню в народ.

(звучить пісня « Ти шляхом праведним пройшла…»)
ВЕДУЧА №1:Перед Україною розкриваються широкі обрії для поступу.

У цьому поступі згодом буде і ваша частка праці, друзі.Україна потре-

бує вашого молодечого запалу, вашої наполегливої праці і любові.

ВЕДУЧА №2:Тільки той, хто любить Вітчизну, народ, своїх батьків і

свій дім,той зможе зробить свій край багатим і щасливим.


УЧИТЕЛЬ:Без миру немає дитинства, немає майбутнього. За щастя ді-

тей,за мирне небо, за цвіт на землі борються всі чесні люди планети.

Землі потрібні пісні і квіти. Щоб на нашій прекрасній планеті жили

прекрасні люди, щоб до густих садів і білих будівель повертались леле-

ки завжди, з появою яких у людей з’являється спокій і радість від миру

на рідній землі.



МОЛИТВА

Боже наш, спаси і сохрани

Державу нашу Україну,

Від всіх напастей відверни,

Не доведи нас до загину .

Прости провини наші, Господи прости,

Прости батьків, дідів і прадідів далеких,

Тих, що померли в тюрмах, таборах,

І всіх убитих на фронтах запеклих.

Прийми благання наші і пийми подяку

За милосердя твоє, за терпіння,

За всі гріхи і за провину всяку,

Почуй, Спасителю, наші моління.

Верни нам пам’ять, Боже, спам’ятай,

Очисть від скверни і від усього злого,

Подай терпіння всім, науку добру дай,

Дай працю чесну для життя земного.

Пошли нам дощ у спеку, в холод дай тепла,

Щоб все цвіло у кожного двора,

Щоб на столі був хліб, було й до хліба,

Дай миру нам, дай злагоди й добра.

З’єднай нас всіх в єдиную сім’ю,

Щоб ми жили в любові, як брати,

І славили ім’я твоє величне



На віки вічнії. Амінь.

(Звучить духовний гімн України «Боже великий, єдиний»,музика М.Ли-

сенка,слова О. К ониського).


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка