Сценарій шкільного свята «Прощавай, букварику»



Скачати 134.27 Kb.
Дата конвертації02.05.2016
Розмір134.27 Kb.
Сценарій шкільного свята

«Прощавай, букварику»
Підготувала вчитель початкових класів

Ємельянова В. Ф.
Королева книг:

Є книг багато – радісних, печальних,

Товстих, тонких, барвистих, наче жар,

Але одна - книжка усім начальник,

І звуть її по простому – Буквар.

Він нас повів по буквах, як по східцях

Як по життю – по сторінках своїх.

І от привів нарешті – подивіться -

У мудрий світ чудесних скарбів - книг.
(Виходять першокласники, святково одягнені).
1 учень:

В першім класі – урочистий

“День прощання з Букварем”

Пригадай-но як колись ти

Був маленьким школярем.
2 учень:

Любі гості мами й тата,

В нас – Букварикове свято.

Добре, що прийшли до нас

Ви усі у перший клас.
3 учень:

Ми усіх гостей вітаємо

І дуже вам радіємо,

Усі вже букви знаємо,

Книжки читати вміємо.
4 учень:

Є святкових днів багато

На листках календаря

А між ними – наше свято:

Вшанування Букваря.
5 учень:

Буквар взяли ми перший раз,

Як зайшли у перший клас.

І як нам радісно сказати:

Тепер вже вміємо читати.
(Пісня «Мій Букварик»)
(Заходить листоноша.) Пєчкін:
У вас сьогодні свято? (Так)

Це першокласники? (Так)

То отримайте листа!

(Читає лист)


Дорогі мої першокласники, мене викрав злий чарівник. Я зможу повернутися на свято, якщо ви подолаєте всі перешкоди, які перед вами постануть. Будьте сміливими, я з нетерпінням чекаю на визволення.

Ваш Букварик

(З’являється циганка)

Циганка:


Давайте я вам погадаю, які оцінки будуть у ваших щоденниках.
Діти:

Не треба нам гадати, ми і так знаємо, що оцінки у нас будуть лише гарні.


Циганка:

Я хочу, щоб ви зі мною пограли у карти, а то Букварика не врятуєте.


Діти:

А хіба у карти можна грати?


Королева книг:

Це, звичайно, гра не для дітей. Але Букварика потрібно виручати, то давайте спробуємо.


(Циганка з рукава виймає колоду карт із прикладами)

3+5 10-8 15-5 4+3 і т.д.

Циганка:

Хіба вони зможуть порахувати? Адже це тільки — першокласники!

(Роздає приклади, діти відповідають.)
Циганка:

Ні, от і не вгадали!


Діти:

А ми не гадаємо, а рахуємо.


Циганка:

Ну добре, вмієте рахувати! Рятуйте Букварика далі, не впоратися мені з вами! (Йде)


(З’являється Шапокляк)

Шапокляк:

Які маленькі, які гарненькі, мабуть знаєте хто я?
Діти:

Шапокляк!


Шапокляк:

Якщо правильну відповідь дасте, то станете моїми друзями. Кажіть «так» чи «ні».



  • Треба гарно вам читати? (Так)

  • Треба менших ображати? (Ні)

  • На перерві пострибати? (Так)

  • А всі парти пописати? (Ні)

  • Друга треба виручати? (Так)

  • А треба слухати матусю? (Так)

  • Тоді дратуйте хоч бабусю! (Ні)

  • В школі вибийте шибки! (Ні)

  • І вчительці робіть все навпаки! (Ні)

  • Брудне взуття несіть у школу! (Ні)

  • І книги кидайте додолу! (Ні)

  • Завжди старших поважайте! (Так)

  • І малюків не ображайте! (Так)

  • Чи хочете друзями моїми стати?

  • То я ж вас краще за вчительку буду навчати! (Ні)

Шапокляк:

З такими розумненькими, добренькими я й сама не хочу дружити! (Йде)
(З’являється Карлсон)

Карлсон:


Ви читали в букварі,

Вам знайомі букви ці?

(Показує букви)
Діти:

Ті, що у букварі,

Знаєм букви ми усі!
Карлсон:

Добре знаєте? Гаразд.

Перевірю зараз вас.

Подивіться, буква …(Показує букву)

Ви назвіть на А слова!
Діти:

Алфавіт, ананас, апельсин,…


Карлсон:

Ну, а хто на букву В

Слово швидше всіх назве?
Діти:

Вишня, Вітя, в’юн,…


Карлсон:

Добре букви ви вивчали

Та букварик рятували! (Йде)
(З’являється Дюймовочка)

Дюймовочка:

Щоб усі вас поважали,

Щоб любили і пишались,—

Не багато і не мало—

Треба знати 10 правил.



  1. Як прокинувся — вставай, ліні волі не …(давай).

  2. Квіточки роса умила, а тебе умиє …(мило).

  3. Вранці ти не поспішай, подивись спочатку, чи нічого не забув, чи в портфелі все в …(порядку).

  4. І дивись — не барись, в школу швидко, швидко …(мчись).

  5. В школі, в класі не брудни, сміття бачиш — …(підбери).

  6. Не носи в кишені жуйку,крейду, яблуко і булку, кнопки, цвяхи, сірники, а носи …(носовички).

  7. Будь охайним завжди сам, уникай дірок і …(плям).

  8. Вдома рідним не груби, менших захищай …(завжди).

  9. Скільки в небі світить ясних зірочок, стільки у щоденнику повинно бути гарних …(оцінок).

  10. Щоб тобою всі пишались,

Перехожі озирались,

Так роби, щоб люди звикли:

Ти завжди у всьому …(приклад).
Дюймовочка:

Молодці!
(З’являється Лікар Айболить).

Лікар Айболить:

Це ви малята – першачки! Добрий день, любі! Я лікую не тільки звірят, а й книги, коли вони старіють і хворіють. У нас, навіть, є книжкова лікарня, в якій ми збираємося кожної середи в читальному залі і допомагаємо хворим книгам. А чи знаєте ви, діти, чому старіють книги?


Учень.

Мама Ірочці в книгарні

Книжечки купила гарні.

В них чого тільки немає,

Іра з втіхи аж співає.

День минув – і книги плачуть.

Бо постарілись неначе.

Іра їх як оглядала,

Часто в ротик палець клала,

Став папір такий брудний,

Хоч бери його і мий.
Лікар Айболить:

Щоб ніколи не плакали книги ви повинні дотримуватись певних правил. Ви , напевне, вже знаєте їх.


Давайте повторимо ще раз всі разом.
(Хором читають написані на плакаті Правила).

Беріть книгу чистими руками.

Книгу треба читати акуратно, гортаючи сторінки , не слинити пальців.

Для збереження книги її необхідно обгорнути за верхній правий куточок.

Гортати сторінки за верхній правий куточок.

Щоб з книги не випадали сторінки, під час читання не перегинайте її.

Не закладайте сторінки ручками, олівцями, іншими предметами.

Користуйтеся закладками.

Не читайте книги під час їжі, не малюйте в них, не підкреслюйте слів.

Любіть книгу і бережіть її.


Королева книг:

Молодці! Ось ви повторили і вивчили Правила поведінки з книгою і бережливо ставитесь до своїх підручників. А тому я із задоволенням вручаю вам ось цей ключик від нашої бібліотеки.

(Урочисте вручення ключа).
Бібліотекар:

Шановні першокласники, від імені усіх працівників нашого закладу вітаю вас з посвяченням в читачі!


Бажаю вам міцного здоров’я, щастя, успіхів у навчанні, щоб всі мрії ваші збувалися. А ми вам завжди радо прийдемо на допомогу, якщо вам вона буде потрібна. Сьогодні у кожного з вас з’явився формуляр читача і ви тепер в будь - якого дня приходитиме до нас по нові книги, дитячі журнали та газети.
(Розказує правила поведінки в бібліотеці, коротко ознайомлює з Правилами читача).
А сьогодні у вас святковий день, тому пропоную вам провести конкурс на краще знання загадок та прислів’їв про книгу. Для цього нам потрібно створити дві команди.
(Команди „Ріпка” та „Колобок”. Членам команди прикріплюються бейджі з назвами та емблемами)
Королева книг:

Конкурс проведе наш давній знайомий Знайко.


Знайко:
1. Назвати прислів’я та приказки про книгу.
(Представники команд називають).
Команда „Ріпка”

1. Книга – міст у світ знань.

2. Хороша книга – яскравіше зірки сяє.

3. Золото добувається з землі.З глибини моря дістають перлини, а з глибини книг – знання.

4. Знання – сонце, книга – вікно.

5. Книга для розуму – теплий дощик для сходів.


Команда „ Колобок”

1. Прочитав добру книгу – зустрівся з другом.

2. У книжці шукай не букви, а думки.

3. Книга вчить як на світі жить.

4. Хто багато читає, той багато знає.

5. В оселі без книг, як без вікон темно.


Бібліотекар:

Дякую, юні друзі! Обидві команди гарні прислів’я знають про книгу. Кожне прислів’я вчить цінити книгу.Сподіваюсь, що ви будете дружити з книгою, отже набиратиметеся знань з глибокої і мудрої криниці – книги.


Знайко:

Юні читачі! Тепер я пропоную провести конкурс загадок про книгу.


(Кожна команда задають загадки).
Загадки команди „Ріпка”.

1. Не дерево, а з листочками,

Не сорочка, а зшита

Не поле, а засіяне.

2.Хто мовчить, а розуму вчить?

3.Хто говорить мовчки?

4. Дерево – не дерево, а листки має.

5. Дивишся-чистенька,

Погладиш –гладенька,

А читати станеш – спотикаєшся.

6. Без язика, а говорить,

Без голови, а все розуміє,

Без ніг, а скрізь буває.

7.Лежить мовчить, а сто дурнів навчить.

8.Уст не маю, а про живих і мертвих красно повідаю.

9. Дуже я потрібна всім –

І дорослим, і малим.

Всіх я розуму учу,

А сама завжди мовчу.

Загадки команди „Колобок”.

1.Не думає, не гадає,

А інших навчає.

2. Мовчить, а сто нерозумних навчить.

3.Живе без тіла, говорить без язика.

4. Не людина, а є вчителем людини.

5. Не сорочка, а зшита,

Не кущ, а з листочками,

Не людина, а говорить.

6.Снігові поля,

Чорні грачі,

Хочеш розумним бути-

Бери та вчи!

7.Сама я нічого не знаю,

Та всіх розуму навчаю.

8.Завжди можу стать в пригоді.

Моїх вам порад не злічить.

І кажуть про мене в народі:

„Мовчить, а сто дурнів навчить”.

9.Біла рілля, чорне насіння; Хто його вміє, той розуміє,

10.Хто його знає, той позбирає.

Паперовий кораблик щодня

Перевозить у трюмах знання.

Після плавання цей корабель

Повертається в рідний портфель.


Знайко:

Правильно, діти! Книги як мудрі і вірні друзі знайомлять нас з навколишнім світом, розповідають нам про історичні події нашої країни, ведуть нас в майбутнє.


Королева книг:

Читаючи книжки, ви з кожним днем стаєте розумнішими, добрішими, кмітливішими. Готуючись до зустрічі з вами, Грайлик- Читайлик запрошував героїв деяких казок на свято. Вони не змогли приїхати, але прислали на телеграми, на жаль, вони забули підписатися. Сподіваюсь, що з Грайликом- Читайликом ви відгадаєте хто їх прислав.

Грайлику- Читайлику, зачитай, будь ласка.
Грайлик- Читайлик:

Несе мене лиска,

По каменю-мосту

На своєму хвосту,-

Порятуйте мене!

(„Кіт, Кріт, Курочка та Лисиця”)

Що за хатка на узліссі?

Вся ворушиться, дрижить.

Де не взявсь кабан біжить.

Тут і вовк іде, й ведмідь,

Й кожен хоче в хатці жить.

Так вже тісно їм усім-

Ось-ось- ось порветься дім.

Що за дім такий лежить,

І ворушиться й дрижить?

( „ Рукавичка”)

На голову глечик лисиця наділа,

Мерщій до річки поспішила,

Скоріше глечика сварити,

У річці жартуна втопити.

І не подумала лисиця,

Що і сама може втопиться.

( „Лисиця та глечик”)

Сидить півник на печі,

Їсть смачненькі калачі.

Тут лисичка прибігає,

Мерщій півника хапає.

Біжить котик рятувати,

В лисиці півника забрати.

( „ Котик і півник”)

Знайшов півник колосок,

Змолов борошна мішок.

Спік негайно у печі

Пиріжки та калачі.

Мишенят не пригощав,

Бо жоден з них не помагав.

( „Колосок”)

Я – бичок-третячок,

Смляний в мене бочок.

Із соломи дід зробив,

Бік смолою засмолив.

(„Солом”яний бичок”)

Вигнав дід козу із хати,

Та й пішла вона блукати.

В зайця хатку відібрала,

Всі козу ту виганяли.

Рак козуню ущипнув-

Зайцю хатку повернув.

( „Коза – Дереза”)

Що в тікло від баби з дідом,-

Не сиділось на вікні.

А зустрілось з зайченятком –

Й ну співать йому пісні.

(„Колобок”)

Виріс цей хлопчина

З малої деревини.

У печі зміюку спік,

Сам на дерево утік.

Його гусятко врятувало-

На крилечка свої узяло.

Принесло до тата і мами

Частуватись пирогами.

(„Івасик-Телесик”)
(«Пісня про букварики». Грицько Бойко)
Королева книг:

Молодці, ви виконали всі завдання. Тепер повинен з’явитися Букварик. Давайте його покличемо.


(Діти гукають Букварика).

(З’являється Букварик).


Букварик:

Я, Букварик, вам відомий,

Дуже гарний, малюнковий,

Залюбки всіх вчу читати—

Нема часу спочивати.
Королева книг:

Гаразд! А тепер ми будемо разом вірші читати та співати.


(Діти показують букви).
Буква «А»

Ананас! Ананас

Не росте чомусь у нас!

А маленький хлопчик Вася

Дуже хоче ананасів.
Буква «Б»

Білка весело стрибала.

Шишку з гілочки зірвала.

А в тій шишці сто зернят

Для маленьких білченят.
Буква «В»

Відра вишень накупила,

Вареників наварила.

Запросила в гості Вітю, Ваню, Костю.


Буква «Г»

Груші спіють у саду,

Я трусити їх не йду -

Рвати не посмію,

Поки не поспіють.
Буква «Ґ»

Ґава в Галі сир украла,

Біля ґанку заховала.

А сорока прилетіла,

Сир знайшла і зразу з’їла.
Буква «Д»

Диня пахне на столі,

Дуже скибочки смачні.

Для хлопчика Міші

Нарізайте більші!
Буква «Е»

Ескімо, коли їмо

Розтає воно само.

І солодке, і липке,

Це морозиво таке!
Буква «Є»

Єнотик наш маленький -

Гарний синок у своєї неньки.

Він завжди мамі допоможе

І страх перебороти зможе.
Буква

«Ж» Жабко товста і зелена,

Чом жахнулася од мене?

Увесь день скрекочеш,

Може, їсти хочеш?
Буква «З»

Зайчик лапки не мив

Ніколи, ніколи.

І від того захворів

І не йде до школи.
Буква «И»

Послухай, як вода шумить -

Дніпро до моря плине,

З тобою завжди кожну мить

Говорить Україна.
Буква «І»

Ірис «Киць - Киць» або «Фруктовий»

Смакують дуже Оля й Вова

Ой, як його багато

Принесли сьогодні нам на свято.
Буква «Ї»

Їжачок горішки їв,

Шкаралупку загубив.

А за ним лисичка йшла

Шкаралупку ту знайшла.

Шкаралупка не проста -

З діамантом, золота.
Буква «Й»

Йоржик сторожко крадеться,

На гачок не попадеться:

Обережно із гачка

Він знімає черв’ячка.
Буква «К»

Кавунчики – кавуни

їли хлопці - ласуни,

їли і хвалили

І мені вділили.
Буква «Л»

Ліда любить лимонад.

Вип’є трохи - та й у сад.

А повернеться із саду -

Знову просить лимонаду.
Буква «М»

Мармелад у магазині

Купували вчора й нині.

Будем тепер добре знати,

Де завжди його купляти.
Буква «Н»

Наша киця дуже ласа

І до риби, і до м’яса.

Біля миски нишком сіла

І млиночка тихо з’їла.
Буква «О»

Ожина, що синя, - смачна,

Бо добре дозріла вона.

Зелена яка? І не знаю,

Я просто її не зриваю.

Буква «П»

Пиріжків спекла бабуся -

Пахнуть на всю хату!

Як до них я доторкнуся -

Ну й пухкі! Як вата!


Буква «Р»

Рибу, раки й кальмари

Ми купили на базарі.

Чистили і мили,

А тоді - варили.
Буква «С»

Стоять під снігом сосни сонно,

Сидять на соснах снігурі,

Санчата на ставок з розгону

Скотились весело з гори.
Буква «Т»

Торт нарізали ножем,

На ножі зостався крем.

Крем злизати просто,

Але ніж той - гострий.
Буква «У»

Уранці йдуть учитись учні,

Учителька у школі жде.

Улянці нашій аж незручно:

Чому ж вона так пізно йде?
Буква «Ф»

Фініки солодкі

Є в магазині.

Фініки з Кавказу

Привезли грузини.
Буква «X»

Хліб, халву і молоко

Поставили на вікно.

Хліб засох, халва розтала,

З молока сметана стала.
Буква «Ц»

Йшов цапок, упирався на ціпок,

Він гіллячки із лози ніс для білої кози,

А для сірих козенят -

Півмішка гарбузенят.
Буква «Ч»

Черевички в житі

Рясно - рясно по стерні.

Сині - сині невеличкі,

Зозулині черевички.

Не буду їх рвати -

Будуть хай зозуленятам.
Буква «Ш»

Шипшина не винна,

Що кущик колючий.

Вона вітамінна

І дуже цілюща.
Буква «Щ»

Щавель ніжно зеленіє -

Теплим сонечком радіє,

А потрапить в горщик -

Зробить смачним борщик.
Буква «Ь»

М’який знак мовить так:

Я хороший маю смак!

Літери пом’якшую,

Щоб були інакшими.
Буква «Ю»

Юшку їсть малий Юрась.

Розмовляти з хлопцем - зась!

Ми стояли і мовчали,

Юрасю не заважали.
Буква «Я» Яблуко Яринка

З’їла за хвилинку.

З’їла і сказала:

- Як же його мало!


Буквар:

Всі літери прочитані—

Усіх їх 33

Тепер вас всіх учитимуть

Підручники нові.
(З’являються підручники).
Читанка:

З вами познайомимось охоче,

Кожен з вас читати хоче.

В мене є казки на різні теми,

Є байки, вірші, статті, легенди.

Стану другом кожному із вас—

Читанку полюбить перший клас!
Українська мова:

Вчилися ви на письмі писати,

Тепер мову будете вивчати.

У моїй державі — правил море,

Хто не вчить їх, в того — сум і горе.

В нашій рідній українській мові

Золоте зернятко — кожне слово.

Вчіться мові рідної, малята,

Я ж вам в цьому буду помагати.
Математика:

Знайомі з математикою, друзі?

Але за вас радію нині дуже,

Щоб розв’язати, треба вміти читати.

Під силу вам тепер мої знання.

Ви покажіть на математиці старання.


(Звучить пісня «Прощавай Букварику» )


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка