Сценарій позакласного спортивного заходу-змагання «Малі Олімпійські ігри»



Скачати 125.43 Kb.
Дата конвертації02.05.2016
Розмір125.43 Kb.
Савельєва Жанна Георгіївна, учитель початкових класів Черкаської гімназії №9 Сценарій позакласного спортивного заходу-змагання «Малі Олімпійські ігри» Завдання: створити атмосферу свята; формувати позитивні емоції та прагнення до вибору здорового способу життя; виховувати почуття колективізму, дружби, взаємовиручки та взаємодопомоги, почуття патріотизму, любов до Батьківщини, гордість за досягнення у спорті українських спортсменів; прищеплювати любов до занять фізкультурою та спортом. Обладнання: музичний центр, музичні записи, Державний Прапор України, інвентар вказується для кожної естафети та конкурсу окремо. Місце проведення: змагання проводяться у спортивному залі гімназії №9. Підготовча робота: 1.Затвердження «Положення» про змагання (додаток №1). 2.Творча група кожного класу на уроці образотворчого мистецтва під керівництвом вчителя виготовляє емблему команди; на уроці читання придумує девіз та назву команди. 3.На уроці фізичної культури команда отримує методичні рекомендації від вчителя щодо виконання естафет та конкурсів. Дітям нагадуються правила техніки безпеки та правила безпечного використовування спортивного інвентарю під час спортивних змагань. 4.Рекламування спортивних змагань. Запрошення гостей на позакласний спортивний захід-змагання. 5.Формування призового фонду. Практична робота: Спортивний зал прикрашають самі учні плакатами, малюнками, газетами на спортивну тематику та повітряними кульками. Приймають гостей. Правила техніки безпеки: 1.Спортивний інвентар та естафети з конкурсами підбираються відповідно до вікових особливостей учнів. 2.Обладнання та спортивний інвентар розташовується у спортивному залі так, щоб він був безпечним для учнів та не заважав під час спортивних змагань. 3.Правила техніки безпеки та правила безпечного використовування спортивного інвентарю нагадуються учням під час кожної естафети та конкурсу. 4. Кожну естафету показують учень та учениця 4-Б класу. Хід позакласного спортивного заходу-змагання: Судді отримують програму проведення спортивних змагань (додаток №2). Команди шикуються у 4 колони. Святково прибраний зал. Лунає музика маршу. Виходять ведучі. Команди заходять до залу, ідуть «протиходом», стають на відведені місця. Показовий виступ учнів школи мистецтв. Ведуча: – Гімназіє, рівняйсь! Рівняння на право! До внесення Державного Прапору стояти струнко! (звучить Гімн України та вноситься Прапор України ). Вільно! (рапорт директору та вступне слово головного судді). І учениця: – З давен давніх, так вже склалось, що у Греції змагались Найспритніші, найсильніші – це спортсмени-олімпійці. ІІ учень: – Пройшло багато літ, століть, але весь час з гори Олімп Везуть вогонь в країни різні, відкрити щоби Олімпійські ігри. ІІІ учениця: – Багато в нас спортсменів гарних, призерів, рекордсменів-олімпійців. Вони на весь світ прославляють і Україну, й українців. IV учень: – Принесли славу Україні у спорті постаті відомі, Весь світ спортивний добре знає Баюл, Кличків, Яну Клочкову. Вони нам приклад подають, зусиль, старань для перемоги, Завзяття, сили й духу тіла, здоров’я зміцненню дорогу. V учениця: – В Черкаській гімназії №9 підростають 500 учнів початкової школи. Рекорди ставлять вони вже на Малих іграх Олімпійських. Привітання ведучої. Оголошення почесного журі позакласного спортивного заходу-змагання. Представлення капітанами своїх команд (команди промовляють свої назви, девізи, показують емблеми). Побажання ведучої. Естафети та конкурси (протокол – додаток №5; оцінювання – додаток №4). 1.Естафета «Олімпійський вогонь» Завдання: У першого учасника естафети у руці «Олімпійський вогонь» та «Олімпійські кільця». На відстані 12 метрів перед кожною колоною стоїть кегля. За сигналом вчителя перший учасник кожної команди біжить до кеглі, оббігає її та повертається назад. Передавши «Олімпійський вогонь» та «Олімпійські кільця» своєму товаришеві, стає у кінець колони і т.д. Естафета продовжується доти, доки направляючий кожної команди не стане першим, тримаючи «Олімпійський вогонь» та «Олімпійські кільця» у руках. Оцінювання: Перемагає команда, яка витратить на це найменше часу та допустить найменшу кількість помилок. Підсумок. Інвентар: 4 «смолоскипи» (конуси з кольорового картону та паперу), 20 повітряних кульок (4 чорні, 4 червоні, 4 жовті, 4 сині, 4 зелені), 4 кеглі.

2.Естафета «Спринтери – 1» Завдання: На відстані 12 метрів перед кожною командою стоїть кошик з м’ячами. За сигналом вчителя перший гравець кожної команди з лінії старту біжить до лінії фінішу, оббігаючи кеглі «змійкою». На лінії фінішу він бере з кошика 1 м’яч, повертається бігом «змійкою» до лінії старту, передає рукою естафету наступному гравцю своєї команди та стає в кінець колони і т.д. Естафета продовжується доти, доки направляючий кожної команди не стане першим, тримаючи м’яч у руках. Оцінювання: Перемагає та команда, яка закінчила естафету першою та отримала найменшу кількість штрафних балів. Підсумок. Інвентар: 32 гумових м’ячів, 4 кошика, 12 кеглів, 4 вантажі – половини баскетбольних м’яча.

3.Естафета «Спринтери – 2» Завдання: На відстані 12 метрів перед кожною командою стоїть пустий кошик. У руках кожного з учнів – м’яч. За сигналом вчителя перший гравець кожної команди з лінії старту біжить до лінії фінішу, оббігаючи кеглі «змійкою». На лінії фінішу він кладе в кошик м’яч, повертається бігом «змійкою» до лінії старту, передає рукою естафету наступному гравцю своєї команди та стає в кінець колони і т.д. Естафета продовжується доти, доки направляючий кожної команди не стане першим. Оцінювання: Перемагає та команда, яка закінчила естафету першою та отримала найменшу кількість штрафних балів. Підсумок. Інвентар: 32 гумових м’ячів, 4 кошика, 12 кеглів, 4 вантажі – половини баскетбольних м’яча.

Показовий виступ учениць спортивної школи.



4.Естафета «Найкращий стрибун» Завдання: На відстані 12 метрів перед кожною командою стоїть кегля. У руках першого гравця кожної команди – мішок. За сигналом вчителя перший учасник на лінії старту застрибує в мішок на рівні колін. Тримаючи мішок в руках, стрибає по прямій лінії до лінії фінішу, обстрибує кеглю та стрибає назад до лінії старту. Дострибавши, знімає мішок, передає його наступному гравцю, а сам стає в кінець колони і т.д. Естафета продовжується доти, доки направляючий кожної команди не стане першим, тримаючи мішок у руках. Оцінювання: Перемагає та команда, яка першою закінчила естафету та найменшу кількість разів порушила правила естафети. Підсумок. Інвентар: 4 мішки, 4 кеглі.

5.Комплексна естафета «Смуга перешкод» Завдання: 1 етап – з лінії старту з м’ячем у руках добігти до «веселки» (половина обруча на опорах) та підлізти під нею; 2 етап – покласти м’яч у кошик; 3 етап – пролізти через «тунель» (малий обруч, обтягнутий тканиною); 4 етап – оббігти 1 кеглю; 5 етап – бігом повернутися до своєї команди, забравши з кошика м’яч та передати його наступному гравцю своєї команди і т.д. Естафета продовжується доти, доки направляючий кожної команди не стане першим, тримаючи м’яч у руках. Оцінювання: Перемагає та команда, яка закінчила естафету першою та найменшу кількість разів помилилася. Підсумок. Інвентар: 4 м’яча, 4 кошика, 4 «тунелі» (малий обруч, обтягнутий тканиною), 4 кеглі, 4 «веселки» (половина обруча на опорах).

6.Конкурс для класних керівників (мам) «Олімпійські кільця» Завдання: Для участі у конкурсі на середину залу запрошуються класні керівники (мами) та один помічник з кожного класу. Кожній парі дається малий обруч та 5 різнокольорових стрічок із тканини. За сигналом судді необхідно прив’язати до обруча стрічки так, щоб утворилося «олімпійське кільце» (зразок – п’яте кільце – додається) та прикласти його до зразка. Конкурс продовжується доти, доки остання учасниця не прив’яже стрічки та завершить прикладання останнього «олімпійського кільця» до завершеної композиції. Оцінювання: Перемагає пара вчитель (мама) - помічник, яка найшвидше упорається із завданням. Підсумок. Інвентар: 4 малих обруча, 20 різнокольорових стрічок із тканини (5 синіх, 5 чорних, 5 червоних, 5 жовтих), 1 малий обруч зі стрічками (5 зелених) – як зразок.

7.Конкурс «Силачі» Перетягування канату за Олімпійською системою (додаток №3) (з вибуванням)

4

4

4

4

Оцінювання: І місце – 1 бал. ІІ місце – 2 бали. ІІІ місце – 3 бали. IV місце – 4 бали. Інвентар: канат, секундомір, свисток.

Показовий виступ гімнастки зі спортивної школи. Привітання учасників змагань учнями, які професійно займаються спортом.



Підведення підсумків спортивного заходу-змагання. Ведуча: – Прошу команди вишикуватися для нагородження. Слово для оголошення результатів змагань надається заступнику директора з навчально-виховної роботи (слово надається представнику журі). – Заключне слово надається директору (слово головному судді, нагородження).

– Гімназіє, рівняння на право! До винесення Державного Прапора стояти струнко! (виноситься Прапор України та звучить Гімн України). І учениця: – Ох і славні ви спортсмени, майбутні олімпійці. І сильні, і спритні, і сміливі. Бачу гарна зміна буде нашим олімпійцям. Завершилася наша Олімпіада. Були найспритніші усі, школярі! Сильними будьте, здоровими будьте, про нашу олімпіаду в житті не забудьте! Ведуча: – На цьому спортивні змагання «Малі Олімпійські ігри», присвячені Олімпійському тижню, оголошуються закритими. Дякуємо вчителям, учням та батькам, які активно приймали участь у підготовці та проведенні свята! Дякуємо учасникам спортивних змагань, які показали нам високий рівень фізичної готовності. До нових зустрічей! Проводжайте – майбутнє України! (за командою ведучої під музику маршу команди виходять із залу).





Додаток №1 Положення про проведення позакласного спортивного заходу - змагання «Малі Олімпійські ігри», присвячених Олімпійському тижню, для учнів 4-х класів, на базі Черкаської гімназії №9. Мета та завдання: створити атмосферу свята; формувати позитивні емоції та прагнення до вибору здорового способу життя; виховувати почуття колективізму, дружби, взаємовиручки та взаємодопомоги, почуття патріотизму, любов до Батьківщини, гордість за досягнення у спорті українських спортсменів; прищеплювати любов до занять фізкультурою та спортом. Керівництво змагань: головний суддя – Захарчук В.В./директор гімназії/; секретарі – Попова С.М., Крат А.В. /заступник директора/; судді – Гулюкіна Н.Г./вчитель фізичної культури/; Савенко Г.В./педагог-організатор/; Валовенко О.О./соціальний педагог/; Бегеза Л.М. /психолог гімназії/; вчителі початкової школи; медсестра гімназії; помічники на естафетах та конкурсах – учні 10-А класу (4 хлопця, 4 дівчини). Учасники змагань: у змаганнях «Малі Олімпійські ігри» приймають участь усі 4 команди 4-х класів (4-А, 4-Б, 4-В, 4-Г) у повному складі, незалежно від кількості їх у класі та до якої медичної групи вони належать (відповідальні класні керівники). Склад команди: 4 хлопчики (1запасний), 4дівчинки (1запасна). Учасники змагань повинні мати красиву єдину форму, емблему, назву команди та привітання. Умови проведення для учасників команд: переможець визначається за найменшою кількістю набраних балів. За І місце – 1 бал, за ІІ місце – 2 бали, за ІІІ місце – 3 бали, за ІV місце – 4 бали. Місце та час проведення: змагання проводяться в гімназії №9 (дата) у спортивній залі гімназії. Нагородження переможців: команди, які посіли І, ІІ, ІІІ, ІV місця нагороджуються грамотами й солодкими призами.

Додаток №2 Програма проведення спортивного заходу-змагання 1.Парад учасників команд. Гімн України та внесення Прапора України. 2.Привітання команд: назва та девіз. 3.Ознайомлення учасників спортивного заходу-змагання і вболівальників з програмою змагань. 4.Естафети та конкурси: 1)емблема, девіз, привітання; 2)естафета «Олімпійський вогонь»; 3)естафета «Спринтери – 1»; 4)естафета «Спринтери – 2»; 5)естафета «Найкращий стрибун»; 6)комплексна естафета «Смуга перешкод»; 7)конкурс для класних керівників (мам) та помічників «Олімпійські кільця»; 8)конкурс «Силачі». 5.Показові виступи. 6.Підведення підсумків спортивного свята та нагородження переможців.

7.Заключне слово головного судді. Гімн України та винесення Прапора України. 8.Коло привітання переможців. Вихід команд із спортивного залу. Додаток №3 Перетягування канату за Олімпійською системою (з вибуванням)

4

4

4

4 Оцінювання: І місце – 1 бал. ІІ місце – 2 бали. ІІІ місце – 3 бали. IV місце – 4 бали.



Додаток №4 Оцінювання естафет та конкурсів Перемагають команди (пари класні керівники або мами - учні), які закінчили естафети та спортивні конкурси першими та не порушували (допустили найменшу кількість помилок) правил. Показові виступи не оцінюються (вручаються заохочувальні подарунки). Судді оцінюють естафети та спортивні конкурси, підраховують бали та оголошують результати змагань, головний суддя вручає нагороди.

Додаток №5 Протокол змагань (оцінювання)


н\п

Спортивні естафети та конкурси

4-А

4-Б

4-В

4-Г

1

Емблема.













2

Девіз, привітання.













3

Естафета «Олімпійський вогонь». Підсумок.













4

Естафета «Спринтери – 1». Підсумок.













5

Естафета «Спринтери – 2». Підсумок.













6

Естафета «Найкращий стрибун». Підсумок.













7

Комплексна естафета «Смуга перешкод». Підсумок.













8

Конкурс для класних керівників (мам) та помічників «Олімпійські кільця». Підсумок.













9

Конкурс «Силачі». Підсумок.
















Сума всіх балів:














Бібліографія

1. Гольц І.С.Як підготувати і провести спортивні змагання в школі. – Київ – 1967. – 55с.



2.Загорский Б.И., Залетаев И.П. Физическая культура. - Москва: Высшая школа, 1989.

3.Українська мрія/Олімпійське лелеченя lelechenya-noc.org > Конкурсні роботи.





База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка