Сценарій Містечко майстрів гра Якщо візьмете в руки карту чудового містечка, то вам одразу схо­четься



Скачати 96.58 Kb.
Дата конвертації30.04.2016
Розмір96.58 Kb.
Сценарій

Містечко майстрів – гра

Якщо візьмете в руки карту чудового містечка, то вам одразу схо­четься відвідати всі визначні місця, побувати на виставках, пройти ко­льоровими кварталами, мешканці яких запрошують до себе в гості, по­дивитися на архітектурні творіння. В Містечку є справжні майстерні, де можна навчитися робити зайчика, песика, метелика, рибку... Але най­цікавіше — це дружна мандрівка, пошук захованої карти, за допомогою якої можна потрапити в Країну майстрів та навчитися різних корисних умінь. Нелегко знайти всі частини завдання та ще й виконати його! А ви, дорослі, бажаєте мати добрих помічників удома? Тоді візьміть участь у цікавій грі «Країна майстрів»!

Захід являє собою тематичний період із 2—3-х тижнів. Організатори складають програму проведення виховного періоду.

Програма

1. Подорож Кольоровими кварталами.

2. Екскурсії Містечком майстрів.

3. Фабрика майстрів.

4. Гра «Країна майстрів».

5. Дитячий театр.

6. Корисна справа.

7. Заключний збір.

Школа перетворюється на велике місто, в якому, як у справжньому місті є різні заклади.

Для проведення КТС створюється штаб справи, де обговорюють усі об'єкти, етапи, час проведення екскурсій та подорожей. Класи викону­ють кілька завдань. Перше завдання — колективна смужка прислів'їв про працю, майстерність, золоті руки. Кожен клас оформляє свою час­тину смужки. Наприклад:

«Без праці не буває щасливого життя» + «Дерево міцне корінням, а людина трудовим умінням» + ...

На початку періоду Штаб справи розробляє карту «Містечка майс­трів», у якій розташовано всі «визначні пам'ятки»:

• Екскурсійне бюро.

• Кольорові квартали.

• Ігродром.

• Виставочна зала.

• Фабрика або Ремісні майстерні.

• Музей флоту.

• Банк.

• Філармонія.



• Академія наук.

• Оранжерея кімнатних рослин.

• Аеродром.

• Дитячий театр.

• Тренажерна зала.

На видатні місця встановлюють таблички — назви об'єктів Містечка.



Екскурсійне бюро

Екскурсійне бюро організує рекламну стіннівку — карту Містечка, на якій позначено розташування всіх об'єктів та визначних місць, та подорож класів виставками Містечка.



Кольорові квартали або «Вулиця будівель». Учні кожного класу влаштовують у своєму класі галявину, на якій будують свій кольоровий квартал, використовуючи різні предмети, іграшки, прикраси. Квартал має назву, в ньому живуть якісь мешканці... Класи подорожують один до одного та ознайомлюють з життям кольорових кварталів. Гостей зу­стрічають екскурсоводи, керівники та мешканці, розповідь супрово­джується показом визначних місць кварталу та відповідями на запитан­ня допитливих гостей. Подорож кольоровими кварталами триває протя­гом певного часу (тижня, двох). Квартали можуть працювати до кінця КТС, їх удосконалюють, перебудовують.

Ігродром

На час роботи «Містечка майстрів» організатори складають графік ігрових перерв, які по черзі проводять учні класів для своїх сусідів. Усі намагаються запропонувати цікаві нескладні ігри. Таким чином можна скласти колекцію ігор школи. Цей етап можна організувати на паралелях класів, у парах між класами, а молодшим надати допомогу в разі потреби.



Виставкова зала

На виставці виставляють роботи майстрів — родин учнів, учителів, самих учнів, влаштовують куточок для кращих зошитів тощо. На виста­вці працюють екскурсоводи.



Фабрика, або Ремісничі майстерні

Протягом періоду в спеціально обладнаному куточку організують роботу різноманітних майстерень, працювати яким допомагають стар­ші школярі або вожаті. Учні приходять працювати в майстерні за графі­ком їх роботи та вчаться виготовляти з паперу рибок, тваринок, кораблі, квіти, метеликів, крабів тощо. «Майстри» спочатку самі навчаються добре робити ці вироби, щоб навчити своїх «Учнів». Усі роботи з підпи­сами виставляють у виставковому залі «Містечка майстрів», екскурсо­води ознайомлюють відвідувачів із виробами. У кращих авторів-майстрів беруть інтерв'ю.



Музей флоту

У Музеї працює зал паперових кораблів. Експонати зроблені рука­ми учнів школи. Є також свої морські композиції з різноманітних речей, оформлені класами.



Акваріум

Якщо в школі, в класі є акваріум, можна провести ознайомлення зі світом риб. Після розповіді можна разом зробити свій кольоровий аква­ріум: намалювати на великому аркуші паперу акваріум, прикрасити зеленими паперовими смужками, оформити назву, вивісити на стіні та запросити всіх учнів школи намалювати й наклеїти в акваріум фарбова­них рибок. До «стіннівки» додають інструкцію з виготовлення рибки.



Інструкція з виготовлення рибки:

1. Намалюй на аркуші паперу контур майбутньої рибки, оченята, ротик, лінії узорів.

2. Розфарбуй рибку кольоровими фломастерами.

3. Виріж обережно рибку та швидше наклей в акваріум до її друзів! Банк

У Банку реєструють усі досягнення учнів, класів під час проведення КТС. Це можна зробити у вигляді Книги рекордів школи за різноманіт­ними напрямами. Кожен, хто отримав диплом чи посвідчення, прихо­дить до банку та реєструється.



Філармонія

У філармонії проводять музичні вечори талантів: кожен клас подає заявку на участь у святі музики, пропонуючи свої кандидатури учнів, які грають на музичних інструментах. Кожному дають можливість по­казати свій талант та отримати диплом або музичний подарунок.



Академія наук

Академія пропонує командам класів інтелектуальні конкурси.



І варіант: команди готують одна для одної запитання з обраної теми. Проводять вікторину знавців.

// варіант: учні демонструють свої знання з математики, для цього їм пропонують незвичайні приклади та задачі.



Ill варіант: класи поділяються на пари і за певний час намагаються скла­сти картинки з розрізаних клаптиків. Краще для цього підходять поштові ві­тальні картки. Скільки клас зможе скласти карток, стільки балів отримає.

Планетарій

Учені-астрономи пропонують учням вивчити планети Сонячної си­стеми, основні сузір'я небосхилу та головні зірки. Проводиться неве­личкий конкурс.



Оранжерея кімнатних рослин

У школі влаштовують оранжерею. Класи відвідують виставку кімна­тних рослин, вивчають їхні назви. У кожнім класі є екскурсоводи, обрані за бажанням, вони пройшли «курси знавців кімнатних рослин» при Штабі КТС і можуть провести цікаву екскурсію.



Аеродром

На аеродромі проходить виставка паперових літаків усіх відомих та невідомих моделей, зроблених учнями — авіаконструкторами різних класів. Літаки, ракети, космічні апарати та тарілки мають авторське роз­фарбування, назву, табличку характеристик за бажанням, маршрут польоту. Можна влаштувати підвісну виставку з літаками на нитках. Кращим винахідникам видають «свідоцтва» про винахід.

Тут відбуваються випробування літаків різних класів та змагання на дальність польоту. Оголошують переможців, їхні імена та літаки запису­ють у Книгу рекордів школи.

Дитячий театр

У визначений час відбуваються невеличкі вистави для школярів 1-х класів з будь-якої теми. Серед маленьких школяриків можна провести конкурс казок. Учні середніх класів школи демонструють показ карна­вальних костюмів, зроблених своїми руками.



Тренажерна зала

У спортивній залі школи відбуваються Старти надій, естафети, спор­тивні свята. Кожен клас отримує свідоцтво з переліком основних спор­тивних досягнень.



Гра «Країна майстрів»

Організація та правила гри

Гру «Країна майстрів» проводять після уроків як самостійну колек­тивну справу. Потрібна допомога батьків та дорослих вожатих.

Учні зустрічаються на загальному зборі-старті. Відбувається пере­клик назв команд-класів, оголошують правила гри. Обговорюють час виконання завдань та час зустрічі на загальному зборі. Спочатку прово­дять «іспити» для команд: переклик пісень на задану тему та операцію «Карта».

Операція «Карта» — це пошук карти «Країни майстрів», без якої не можна обійтися, щоб потрапити до майстерень. Карта розрізана на частини, заховані в різних місцях на подвір'ї біля школи або в певному кварталі (Увага! Якщо діти виходять за територію школи, їх супроводжу­ють дорослі — батьки або старші вожаті!) Кожна команда повинна від­шукати одну частину карти. її заховано в останньому конверті.

Розпочинається головна гра. Командам видають перші конверти, в яких описано місце знаходження наступних конвертів. Команди виру­шають на пошуки протягом 20 хвилин. Остання записка вказує, де зна­ходиться частина карти «Країни майстрів». Коли її знайдено, команди знову зустрічаються. Із знайдених частин складають загальну карту «Кра­їни майстрів».

' Подорож майстернями. Команди отримують зразки карток або маршрутні аркуші (заготовлені завчасно) для подорожі «Країною май­стрів» і вирушають у подорож. Завдання кожної команди — знайти май­стерні за картою й навчитися робити якомога більше різноманітних справ, запропонованих їм. На загальному зборі доведеться показувати вміння, яких навчилися. Подорож майстернями триває одну годину.

Станції-майстерні Країни організують у класах школи або на вулиці, щоб командам було зручно пересуватися. Команди подорожують стан­ціями, самостійно обираючи ті, які їм подобаються. Якщо на станції працює інша група, діти поспішають на незайняту станцію. Таким чи­ном команди намагаються побувати в багатьох майстернях та отримати вміння. Час перебування на кожній станції — до 5 хвилин. На станціях зазвтчай працюють дорослі (батьки, вчителі) або старшокласники, які вміють організувати та навчити.



Майстерні

• Паперові закладки.

• Обкладинки для книжок.

• Туристичні вузли.

• Складання рюкзака.

• Зодіакальні сузір'я.

• Вареники.

• Плетіння коси.

• Шрифти та літери.

• Державні прапори.

• Зав'язування краватки.

• Зашнуровування взуття.

• Складання розрізаних карток.

• Нові ігри.

• Виготовлення бусин.

• Вставка резинки.

• Серветки на столі.

• Паперові квіти.

• Змотування ниток у клубки.

• Пришивання ґудзиків.

• Курси макраме.

• Плетіння крючком.

• Складання одягу.

• Виготовлення закладок до книжок.

• Плетіння віночків.

У кожній майстерні діти вчаться різних корисних у житті нескладних вмінь, які відповідають назвам майстерень: грати, вивчити, плести, вирі­зати, ліпити, клеїти, складати, прикрашати, пришивати, зав'язувати тощо. Вожаті та дорослі організують роботу в майстернях на свій смак, але так, щоб дітям було нескладно виконати завдання, вони могли спробу­вати кілька разів, запам'ятати та бути задоволеним своїми успіхами. Навчитися — головна ідея заходу.

Керівники ставлять групам оцінку за роботу. Крім того, кожен учень може завести свій табель та помічати позначкою «+» кожне вивчене вміння. Тоді наприкінці маршруту можна буде побачити особисті дося­гнення та показати своїм батькам.

На перервах після подорожі Країною майстрів можна навчити нової гри інші класи школи, допомогти малюкам зробити закладки для кни­жок, зашнуруватися, скласти одяг перед уроком фізичного виховання тощо. Удома діти стануть помічниками у всіх справах, яких вони навчи­лися.



Корисна справа періоду

Гарним подарунком для всіх може стати корисна справа. Це проду­мана та добре організована робота класних колективів школи. Справа має бути сюрпризом для всіх, тому її готують таємно і виконує весь колектив. Для того щоб знайти корисну справу, учням пояснюють завдання, вони протягом певного часу ведуть спостереження й прино­сять свої ідеї до банку корисних справ класу. Кожен учень може запро­понувати кілька справ.

«Банк» відкривають на зборі класу в присутності всіх учнів. Автори можуть не визнавати себе, це не обов'язково, тому що клас виконував колективну справу. Записки з описом справ перечитують, обговорю­ють, обирають методом голосування кращі пропозиції. Потім здійсню­ють жеребкування та виявляють одну корисну справу, яку виконувати­ме клас. Інші пропозиції планують на наступний раз або складають пов­ний графік їх виконання. Невеличкі справи можна запланувати на най­ближчий час або повністю доручити виконання дітям з обов'язковим звітом.

Обрану корисну справу обмірковують у творчій групі, утвореній на зборі. Коли завершено організацію справи, класний колектив приступає до її виконання. Корисну справу можна поділити на етапи. Клас поділя­ється на групи, кожній групі доручено певний етап справи. Корисну справу виконують таємно.

Варіанти корисних справ для учнів молодших класів:

1. Допомога малюкам — дитячому садочку, учням 1-го класу.

2. «Поштовий пакунок» — виготовлення закладок для підручників (подарунок запаковують у коробку та красиво оформляють).

3. Організація ігрової галявини для інших класів.

4. Приготування вистави для малюків.

5. Організація свята для вчителів.

6. Подарунок для батьків — організація нетрадиційних батьківських зборів.

7. Пересадка квітів.

8. Подарунок-сюрприз до свята — виготовлення вітальних карток.

9. Допомога бібліотеці.

10. Допомога на подвір'ї школи.

11. Виготовлення прикрас для шкільного свята.



12. Таємна операція в їдальні (картки на столи з написом «Смач­ного»).

Заключний збір

Наприкінці періоду відбувається підсумковий збір, на якому слово надають Банкові, оголошують результати подорожей класів закладами Містечка, висловлюють подяку організаторам та учасникам, нагоро­джують переможців, співають пісень.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка