«Розв’язування вправ за темою «Сума кутів трикутника. Зовнішній кут трикутника. Листи трикутники»



Скачати 105.39 Kb.
Дата конвертації29.04.2016
Розмір105.39 Kb.
Урок № 44

Дата:02.02.2016

Тема уроку: «Розв’язування вправ за темою «Сума кутів трикутника. Зовнішній кут трикутника. Листи – трикутники».

Мета уроку:

Навчальна: 1. Удосконалити знання та вміння учнів про «Суму кутів трикутника» та «Зовнішній кут трикутника. Формувати уміння застосовувати вивчений матеріал при розв’язуванні задач. Провести діагностику засвоєння системи знань та умінь і її застосування для виконання практичних завдань.

Розвивальна: Розвивати пам’ять, уяву, увагу. Активізувати творчий потенціал. Формувати навички самоконтролю і самопізнання. Розвивати наочно - образне мислення, комунікативні навички, математичну мову.

Виховна: Виховувати доброзичливість, активність, працьовитість.

Тип уроку: узагальнення та систематизація знань, формування умінь та навичок.

Обладнання: комп’ютер, мультимедійний проектор, екран, презентація, підручник О,С. Істер, 2015 р., книга пам’яті героїв, які загинули у війні 1941 – 1945 років.

Форма роботи: колективна, групова, індивідуальна.

Хід уроку

  1. Організаційний етап

Перевірити готовність учнів до уроку, налаштувати на плідну працю.

Вчитель: Трикутник – це одна з перших геометричних фігур, властивості якої ми вивчаємо в курсі геометрії 7-го класу.

Сьогодні ми і піднімемося такими сходинками:

- «Мікрофон»,

- «Розв’яжи – усно»,

- «Математичний диктант» («так – ні – знайди»),

- «Тест – контроль»,

- «Листи – трикутники»,

- «Практикум»

- «Цікаве в геометрії»,

- «Сторінка пам’яті».

Вчитель. Минули десятиліття від того часу, як стихли бої війни проти нацистів 1939 – 1941 років на нашій землі. Це була найстрашніша, найкривавіша війна століття. Скільки людей загинуло на фронтах, мабуть, ніколи не підрахувати...

    Війна... Скільки вона наробила горя, скільки життів забрала в небуття, скільки страждань змусила винести? Але наші люди, наші ветерани, колишні воїни - все подолали, все стерпіли. Що їм довелося перенести? І холод, і голод, і злидні, і страх. Вони мужньо пройшли цей етап в історії, ніколи не опускаючи очей, ніколи не падали духом. Але ця війна залишає великий слід в історії нашої країни, в пам’яті кожної людини. Наш урок проходить в той день, коли 2 лютого 1943 року нашу дворічанську землю звільнили від фашистів, вона стала вільною від чужоземців. Ми це повинні знати і пам’ятати. І сьогодні на уроці геометрії, ми присвятимо такі хвилини, щоб згадати ту страшну для всієї країни подію. Ви, мабуть всі звернули увагу на незвичайну тему нашого уроку «Листи трикутники». Так як ми з вами вивчаємо тему трикутники, то можна все це пов'язати. І ми про це поговоримо трішки пізніше.

Перед пам’яттю наших дідів і прадідів, які поклали свої голови за наше світле майбутнє ми з вами повинні продемонструвати свої знання і показати хороші результати.


  1. Перевірка домашнього завдання

  1. Інтерактивна вправа «Виправ помилку»

заданого за підручником № 449




№ 449
7-geometriya-os-ister-2007-395


№ 454
7-geometriya-os-ister-2007-398


№ 453
7-geometriya-os-ister-2007-397

  1. Актуалізація опорних знань

Інтерактивна вправа «Мікрофон»

Перша сходинка. Бліцтурнір: «Доповни речення».

  1. Трикутником називається....

  2. Залежно від довжин сторін, трикутники поділяються на такі види...

  3. Залежно від міри кутів, трикутники поділяються на такі види…

  4. Трикутник називається рівнобедреним у якого…

  5. Трикутник рівносторонній, якщо …

  6. Бісектриса трикутника це …

  7. Вертикальні кути ….

  8. Сума суміжних кутів …

  9. Сума кутів трикутника ...

  10. У будь – якому трикутнику принаймні два кути…

  11. Зовнішній кут трикутника це кут …

  12. Зовнішній кут трикутника дорівнює …

  13. Зовнішній кут трикутника більший від …

  14. У трикутнику проти більшої сторони лежить …

  15. У трикутнику проти більшого кута лежить …

Друга сходинка «Розв’яжи усно». Знайти невідомі кути трикутників:


2

3

7

4

1

6

5

16


http://ped-kopilka.com.ua/upload/blogs/artikl035/15311_a1e963e1e1365066c51e13ada12373af.jpg.jpg

17. Яка сторона у трикутнику АВС найбільша, якщо:

ےA=35°, ےВ=67°, ےС=78°?.

18. Який кут у трикутнику АВС найбільший, якщо:

ВС=5 см, АС=6 см, АВ=7см.

Третя сходинка

Геометричний диктант (Один учень розв’язує за дошкою).

«Так – ні – знайди»


  1. Чи може у трикутнику бути два тупих кути?

  2. Чи буде гострокутним трикутник, кути якого дорівнюють 400 і 500?

  3. Один із кутів рівнобедреного тупокутного трикутника дорівнює 650. Чому дорівнює другий кут?

  4. Який вид трикутника, якщо один з його кутів 910?

  5. Два кути трикутника дорівнюють 400 і 600. Чому дорівнює третій кут?

  6. Два кути трикутника 700 і 300. Чому дорівнює зовнішній кут трикутника при третій вершині.

Взаємоперевірка.

В І Д П О В І Д І

1. Ні 4. Тупокутній

2. Ні 5. 800

3. 650 6. 1000.



IV. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності.

Вчитель. Основне завдання уроку – це закріплення знань та формування вмінь в процесі розв’язування задач.

V.Розв’язування вправ.

Четверта сходинка «Тест – контроль»

1.В трикутнику АВС кут А дорівнює 970, при цьому два інші кути…

А) один гострий, другий може бути прямим або тупим;

Б) обидва гострі;

В) можуть бути як гострими, так і прямими або тупими.



2. В трикутнику АВС кут В – прямий, при цьому два інших кути можуть бути…

А) тільки гострими;

Б) гострим і прямим;

В) гострим і тупим.



3. В рівнобедреному трикутнику АВС з основою АС кут В дорівнює 1000, чому дорівнюють кут А і кут С?

А) 200 і 600;

Б) 300 і 500;

В) 400 і 400.



4. В трикутнику АВС кут А дорівнює 200, кут В дорівнює 600, чому дорівнює кут С?

А) 1000;

Б) 600;

В) 800.



5. Які кути називаються суміжними?

А) кути, сторони яких є доповняльними променями;

Б) кути, на які розбивається розгорнутий кут його внутрішнім променем;

В) кути, які в сумі дають 1800.



6. Який трикутник називають рівнобедреним?

А) трикутник, у якого всі кути гострі;

Б) трикутник, у якого всі сторони рівні;

В) трикутник, у якого дві сторони рівні.



7. Яка властивість вертикальних кутів?

А) вертикальні кути в сумі дають 1800;

Б) вертикальні кути рівні;

В) вертикальні кути утворюють розгорнутий кут.



8 Яка властивість кутів рівнобедреного трикутника?

А) кути при основі рівні;

Б) всі кути рівні;

В) всі кути по 600.



9.Який трикутник називається прямокутним?

А) трикутник, у якого всі кути прямі;

Б) трикутник, у якого всі сторони перпендикулярні;

В) трикутник, у якого один кут прямий.



10. Яка властивість зовнішнього кута трикутника?

А) дорівнює сумі внутрішніх кутів трикутника;

Б) більший будь – якого внутрішнього кута трикутника не суміжного з ним;

В) рівний внутрішньому куту трикутника, суміжного з ним.



Відповіді (слайд)

  1. Б обидва гострі; 2. А тільки гострими; 3. В 400 і 400, 4. А 1000, 5. Б кути, на які розбивається розгорнутий кут його внутрішнім променем, 6. В дві сторони рівні, 7. Б вертикальні кути рівні, 8. А кути при основі рівні, 9. В трикутник, у якого один кут прямий, 10. Б більший будь – якого внутрішнього кута трикутника не суміжного з ним.

VI. Хвилинка відпочинку і пам’яті.

Шоста сходинка «Листи – трикутники».

Вчитель. Що ж, діти, ви непогано потрудилися. Багато чого ми з вами вже зробили. Час відпочити, але відпочинок наш буде незвичайний. Ужу на початку уроку, я сказала, що сьогодні ми з вами на уроці трішки згадаємо історію Великої Перемоги у війні 1939 – 1945 років, яка торкнулася і нашого краю і нашого села і кожної родини, кожної сім’ї на території сільської ради. Ми вивчаємо трикутники, а я вам сказала, як тема війни може бути пов’язана з трикутниками. Ще на початку війни уряд СРСР приділяв особливе значення зв'язку фронтовиків з їх рідними. Але єдиним способом здійснити це на початку 40 - х років була пошта. Вважалося, що лист із дому в рази підвищує бойову силу солдата. Тому було організовано поштове повідомлення. Машини для перевезення кореспонденції заборонялося використовувати в інших цілях. Поштові вагони мали такий же пріоритет, як і вагони з боєприпасами. Тому їх дозволялося чіпляти до будь – яких вагонів, щоб військові листи - трикутники з фронту потрапляли до адресатів. військові листи трикутники

У зв'язку з великою потребою в листах, народне господарство почало широко випускати конверти, листівки та заготівки для листів. Вони мали барвисте художнє оформлення патріотичного характеру. На листівках, наприклад, друкувалися карикатури на німців і підписувалися вони красивими гаслами: «Стріляю так, що як куля - то в німця», «Смерть німецьким окупантам». Але до фронту ці заготівки практично не доходили. Та й простого паперу на листи не завжди вистачало. Тому широке поширення набули військові листи - трикутники. Як складати їх знала навіть дитина, оскільки конвертів тоді практично не було. Потрапляли до солдатів газети і листівки, які піднімали бойовий дух і оповідали про новини, що трапилися в тилу і на інших фронтах. Але ця інформація завжди була мізерною і не регулярною, оскільки воєнний час вимагав обережності. Та й з повідомленням не завжди все було відмінно, оскільки поштові машини часто потрапляли в засідки і бували розграбовані. Сьогодні може бути незрозуміло, навіщо відправлялися військові листи - трикутники. Ця форма здається безглуздою і не практичною. Як показала практика військових років, це абсолютно не так. Нехитра форма дозволяла відмовитись від конвертів і слати безкоштовні листи в будь-які куточки Батьківщини. Кожен солдат слав додому військовий лист трикутником. Оскільки час був воєнний, то листи могли потрапляти до рук до ворога. Щоб разом з ними не розкривати таємниці, цензура перевіряла військові листи-трикутники. Тут якраз і стає зрозуміло, чому вони не заклеювалися, а просто загорталися особливим способом. Так цензурі було легше їх читати, щоб не пошкодити папір, а разом з ним і цінну для рідних інформацію. Такі листи отримували всі. Наш край також був у полум’ї війни.

Учениця.

Дворічна в роки Великої Вітчизняної війниhttp://files.dvor-chna.webnode.com.ua/200000015-5637457361/%d0%bf%d0%b0%d0%bc%d1%8f%d1%82%d0%bd%d0%b8%d0%ba.jpg
У військові роки із числа жителів Дворічанського району у ряди Радянської Армії вступило майже 9000 чоловік, з них на фронті загинуло 2828 чоловік. Біля двохсот дворічан пішли в партизани.
Німецька окупація тривала майже 8 місяців — з 24 червня 1942 по 2 лютого 1943 року.
Під час війни у Дворічній розміщалися евакогоспіталі № 1343, 1832, 2179, 2620, 6457, 5983. З абойові заслуги деякі з солдат отримували особливі нагороди. Серед таких нагород Звання Герой Радянського Союзу
Звання Героя Радянського Союзу був удостоєний уроженець Дворічної капітан Лялін Василь Костянтинович (штурман ескадрил”ї 8-го окремого авіаполку далекої розвідки 8-ї повітряної армії), а також уроженці інших сіл Дворічанського району — старший сержант О. Ф. Ковальов (командир гармати 1083-го полку 1-го Білоруського фронту (уродженець села Токарівка) і полковник М. П. Титов (командир 12-го гвардійського полку 5-ї гвардійської дивізії 11-ї гвардійської армії 3-го Білоруського фронту, уродженець села Криничне). Іменем героя-прикордонника Гаркавого О.Д. названа одна із прикордонних застав в Карелії.

Ми пишаємося подвигами членів розвідувально - диверсійної групи, яку очолили М.Л. Плескач, П.Р. Хижняк, П.А. Титаренко. Усій країні став відомий патріотичний вчинок колгоспників - бджолярів з Вільшани О.Д. Власенка, Г.З. Безсмертного, Г.М. Козиря, які на власні кошти придбали бойові літаки і передали їх фронтовикам. В селі Путнікове народився й виріс. пам’ятаймо минуле заради майбутнього Дорошенко Олександр Давидович – учасник Громадянської війни, депутат Верховної Ради СРСР, комісар дивізії, член військової ради в Москві. Він теж загинув в роки війни в травні 1942 року в боях під Ізюмом Харківської області. Майже всі чоловіки і нашого села були призвані до лав армії на боротьбу з ненависним ворогом. І мало хто з них повернувся додому живим. Серед учасників війни у нас на території залишився живим лише один ветеран, це Пелюстка Микола Ілліч. Наша йому шана і повага. Кожен з вас повинен знати героїв в обличчя і пам’ятати свій рід, знати своїх прадідів та прапрадідів, які боролися за свободу та незалежність України. Вшануємо пам'ять про героїв хвилиною мовчання.



Сьома сходинка «Практикум». Колективна робота.

Завдання:



  1. Зовнішній кут при вершині рівнобедреного трикутника дорівнює 800. Знайти кут при основі цього трикутника.

Робота в парі.

  1. Внутрішні кути трикутника відносяться, як 1:2:3. Чому дорівнює найбільший кут цього трикутника ?

Колективна робота

  1. Внутрішні кути трикутника ABC відносяться як 2:5:8. Знайдіть кути трикутника ABC. Знайдіть зовнішні кути трикутника ABC.

Резервна задача

  1. У трикутнику ABC проведено бісектрису ВК, кут А має міру 50°, кут В — 60°. Знайдіть кути трикутника СКВ.

VII. Інтелектуальна хвилинка

Восьма сходинка – «Цікава геометрія»

Слайд.


Запитання:

а) Скільки всього трикутників зображено на малюнку ? (Відповідь: 10)

б) Скільки серед них рівнобедрених ? (Відповідь: 2)

в) Скільки на цьому малюнку прямокутних трикутників ? (Відповідь: 4)




VIII. Домашнє завдання. Повторити матеріал § 17 – 18, №№ 452 (396) і № 457 (401).

IX. Підсумок уроку.

От наш урок і добігає кінця. Ми успішно піднялися сходинками до самої вершини, повторивши при цьому ввесь вивчений навчальний матеріал про трикутники.

- Які сходинки вам вдалися найлегше ?

- На яких сходинках було найцікавіше ?

- А які сходинки викликали труднощі ? (діти висловлюють свої враження, аналізуючи виконані завдання).

Вчитель. Я, думаю, що урок наш буде незавершеним, якщо ми з вами не висловимо слова подяки героям захисникам, нашої держави в усі часи. Ми завжди будемо пам’ятати тих, хто захищав і захищає нашу землю від ворога.

Схиляємо голови низько,

Щоб шану героям-солдатам віддать,

На вічних постах стоять обеліски,

В полях обеліски стоять.



Ми пам’ятаємо всіх, 
Хто віддав життя за те, 
Щоб не було війни нової, 
Світило сонце золоте. 
Щоб не окоп чорнів на ниві – 
Хліба цвіли. Мов килими, 
І щоб веселі і щасливі 
До школи всі ходили ми. 
Хай літають завжди журавлі. 
Колоски видзвонюють налиті. 
Ми за те, щоб мир був на Землі, 
Для усіх дітей на цілім світі. 


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка