Розвиток професійної компетентності соціальних педагогів



Скачати 217.47 Kb.
Дата конвертації14.09.2017
Розмір217.47 Kb.
Бабич О.В.

методист з психологічної служби

Зміївського відділу освіти

Розвиток професійної компетентності соціальних педагогів.
Шлях професійного розвитку – це поступове, складне і далеко не завжди лінійне сходження. Професіоналізм, безумовно, приходить не тільки з досвідом, він залежить від багатьох різних факторів: особистих здібностей; мотивації до роботи, її змісту; умов життя; впливу колективу тощо. Однак цілеспрямоване, правильно організоване навчання відіграє у становленні, формуванні професіонала неабияку роль. Фахова майстерність складається з: професійних знань; професійних умінь; професійних позицій, установок; особистісних якостей; креативності; мотивації.

У сферу соціально-педагогічної діяльності соціального педагога в освітніх закладах входить:

• соціум, навколишній світ дитини ;

• дитина, дитячий, педагогічний колектив ;

• сім'я і сімейно - сусідська спільність ;

• дитячі та молодіжні формування і об'єднання;

• діти-інваліди, сироти

• обдаровані діти ;

• молодь, складова групи соціального " ​​ризику", їх сім'ї .

Соціальний педагог може здійснювати якісно професійну діяльність лише за умови достатньої професійної компетентності. В своїй роботі, велику увагу я приділяю саме підвищенню фахової майстерності соціальних педагогів та практичних психологів. Використовую при цьому такі форми роботи як : семінари, семінари –практикуми, тренінги, Підбір тематики до проведення вище вказаних методичних заходів я обираю в залежності від актуальності проблеми і запитів соціальних педагогів.

Додаток 1 – тематичне планування семінарів для соціальних педагогів) .

Додаток 2.- Семінар –практикум « Професійна компетентність соціального педагога

Додаток 3. Тренінг для соціальних педагогів та практичних психологів. «Від агресії до співпраці»

Додаток 4 – практичне заняття для батьків п’ятикласників ( проводиться соціальним педагогом або практичним психологом)

Додаток 5- тренінг для вчителів « Школа радості» ( проводиться соціальним педагогом або практичним психологом)
Додаток 1. Тематичне планування семінарів для соціальних педагогів

Тема: Самоосвітня діяльність соціальних педагогів щодо корекційно –розвиваючої роботи.

Мета:


  • Розкрити значення та результативність самоосвітньої діяльності в роботі соціально –психологічної служби

  • показати використання психолого-педагогічних технологій в роботі соціальних педагогів

  • здійснити обмін досвідом з визначеної теми

Учасники семінару : соціальні педагоги
План роботи


час

Зміст роботи

відповідальний


I. Організаційний блок

09.00 – 9.25

Реєстрація учасників семінару

методист РМК




Відкриття семінару, знайомство з планом роботи

методист РМК

II. Інформаційно –методичний блок

09.25-9.40

Самоосвіта – як один із шляхів підвищення професійної майстерності соціальних педагогів

керівник РМО

ПП. І СП.



Алгоритм створення та методичне забезпечення корекційно – розвиваючих програм соціально –психологічної служби

методист РМК

III. Практичний блок

9.40-11.40

Використання психолого –педагогічних технологій в роботі соціальних педагогів як запорука ефективної корекційно – розвиваючої роботи
-гештальттерапія

- консультування від «А» до «Я»

- психогігієна.


Соціальні педагоги ЗНЗ(які пройшли навчання за вказаними напрямками)


11.40-12.40

Презентація авторських корекційно – розвиваючих програм

методист РМК

соціальні педагоги ЗНЗ



IV. Підсумковий блок


12.40-13.00

Підведення підсумків роботи семінару

методист РМК



Тема: Шляхи запобігання насильству в учнівському середовищі як профілактика шкільного булінгу

Мета:


  • Розкрити основні шляхи запобігання насильству в шкільному середовищі

  • показати значення використання корекційно –розвиваючих в профілактиці шкільного булінгу

  • здійснити обмін досвідом з визначеної теми


Учасники семінару : соціальні педагоги ЗНЗ

Керівник секції : методист РМК
План роботи


час

Зміст роботи

відповідальний


I. Організаційний блок


09.00 – 9.25

Реєстрація учасників семінару



методист РМК




Відкриття семінару, знайомство з планом роботи

методист РМК



II. Інформаційно – методичний блок

09.25-9.40

Створення умов для профілактики шкільного булінгу


методист РМК

Вплив рольових структур на соціальний статус учнів

соціальний педагог ЗНЗ




III. Практичний блок

9.40-11.40

Формування навичок проведення профілактичного тренінгу.( Вправа»Я –тренер»)( додаток 1.1.)
Профілактичний тренінг

« Повага дією»( попередження насилля в школі) (додаток 1.1.)



методист РМК

соціальний педагог ЗНЗ на базі якого відбувається семінар




IV. Підсумковий блок


11.40-12.00

Підведення підсумків роботи семінару. Вправа

« Хороші думки »( додаток 1.1.)



методист РМК

Додаток 1.1.




  1. Вправа « Я – тренер»

Учасники семінару на маленьких стікерах дають продовжують речення: « Я вважаю себе тренером тому, що…..» і кріплять на дошку. Обговорюють свої відповіді.
2. Профілактичний тренінг « Повага дією»
1. Привітання
2. Вправа «Знайомство»
3. «Мозковий штурм»

Кожному учаснику необхідно продовжити речення:

«Булінг - це…..»
4. Інформаційне повідомлення

Після почутих думок підводимо підсумок –

Булінг – це прояв агресії з подальшим залякуванням особистості і появою можливості її повного підпорядкування собі та своїм інтересам.
5. Представлення буклетів «Стоп - насильству»
Булінг включає чотири головні компоненти :


  1. Агресивна і негативна поведінка;

  2. Здійснюється регулярно;

  3. Відбувається у відносинах, учасники яких мають неоднаковий авторитет;

  4. Така поведінка є навмисною.

Шкільний булінг можна розділити на такі основні форми :

1.Фізичний шкільний булінг - умисні штовхання, удари, стусани, побої, нанесення інших тілесних ушкоджень та ін.

2.Психологічний шкільний булінг- насильство, пов`зане з дією на психіку, що завдає психологічну травму шляхом словесних образ або погроз, переслідування, якими навмисно заподіюється емоційна невпевненість.


Що впливає на агресивну поведінку дітей ?

  1. Низький рівень виховання;

  2. Гіперопіка;

  3. Байдужість з боку батьків;

  4. Негативний вплив ЗМІ;

  5. Комп`ютерні ігри.

6. Використання елементів арт-терапії – як профілактика шкільного булінгу.


Виготовлення листівки товаришу з використанням бісеру

  1. Об’єднатися на 2 команди.

  2. Кожна команда обирає колір листівки.

  3. Кожен учасник обирає свій колір бісеру.

  4. Кожен учасник вносить свій елемент малюнку на листівку. Використовуючи клей наносить на нього бісер.

  5. Проговорити відчуття в коло і подарувати товаришу який знаходиться справа.

7 . Виготовлення квітки «Добра»


(Заготовки пелюсток квітів готуються завчасно)

1. Кожен учасник обирає колір квіточки.

2. Згортаємо пелюстки та склеюємо квітку.

3. В кожного з нас вийшла квітка «Добра».

Давайте з`єднаємо разом наші малесенькі квіточки в одну велику квітку «Добра» на землі.

Склеюємо разом всі квітки.




  1. Вправа «Квітка - семиквітка»

Кожен учасник тримаючи квітку «Добра», висловлює свою думку про спільну дію та передає по-колу наступному учаснику.




  1. Вправа « Хороші думки»

Сидячи по колу учасники висловлюють »хороші думки» за допомогою жестів і міміки .



Тема: Організація роботи соціальних педагогів з превентивного виховання учнів ЗНЗ
Мета:

  • Розкрити значення та результативність превентивного напрямку роботи в діяльності соціально –психологічної служби

  • показати використання психолого-педагогічних технологій в роботі практичних психологів та соціальних педагогів в превентивній освіті

  • здійснити обмін досвідом з визначеної теми


Учасники семінару : соціальні педагоги ЗНЗ

Керівник секції : методист РМК

План роботи


час

Зміст роботи

відповідальний


I. Організаційний блок

09.00 - 9.25

Реєстрація учасників семінару

методист РМК



Відкриття семінару, знайомство з планом роботи

методист РМК

II. Інформаційно - методичний блок

09.25-9.35

Методичні аспекти організації превентивної роботи соціальних педагогів в ЗНЗ ( використання матеріалів порталу превентивної освіти)

методист РМК

III. Практично - презентаційний блок

9.35-10.00

10.00-11.00



Презентація системи роботи соціального педагога з превентивного напрямку

Використання психолого –педагогічних технологій в роботі соціальних педагогів в превентивному напрямку



  • метод асоціативного мислення ( картки «Креатив, Креатив -2)

  • метод арт –терапії.

( кольоротерапія )



соціальний педагог

( базової школи з превентивного виховання)

методист РМК


11.00-11.40

Презентація авторської корекційно – розвиваючої програми « Вчимося долати бар’єри в спілкуванні»

практичний психолог

IV. Підсумковий блок


11.40-12.00

Підведення підсумків роботи семінару

методист РМК

Тема: Психолого-педагогічний супровід гіперактивних дітей

Мета:

  • Підвищити психологічну компетентність соціальних педагогів по роботі з гіперактивними дітьми

  • Розкрити значення корекційно –розвиваючої роботи в роботі з гіперактивними дітьми

  • показати використання розвиваючих занять в роботі соціальних педагогів з гіперактивними дітьми

  • здійснити обмін досвідом з визначеної теми

Учасники семінару : соціальні педагоги

Керівник секції : методист РМК

План роботи


час

Зміст роботи

відповідальний


I. Організаційний блок

09.00 - 9.25

Реєстрація учасників семінару

методист РМК




Відкриття семінару, знайомство з планом роботи

методист РМК


II. Інформаційний блок

09.25-10.25



Психологічні особливості гіперактивних дітей:

- мотиваційний аспект через перегляд відеофрагменту мультфільму « Петрик-пяточкін»

- про особливості гіперактивних дітей за порадами Є.Комаровського

( відео фрагмент передачі « Школа доктора Комаровського » Гіперактивні діти»)

- презентація « Гіперактивні діти»


методист РМК

10.25-10.30

Причини гіперактивності

Соціальний педагог ДНЗ


III. Практичний блок

10.30-11.10

Практичне заняття

« В гармоніі зі світом»





Соціальний педагог ЗНЗ

11.10-11.30

Практична вправа « Гіпер – може стати супер»


методист РМК


11.30-1150

Створення моделі роботи з батьками гіперактивних дітей

методист РМК


11.50-11.55

Значення корекційно –розвиваючої роботи в роботі з гіперактивними дітьми

Соціальний педагог ЗНЗ



IV. Підсумковий блок


11.55-12.20

Підведення підсумків роботи семінару. Вправа «Рекомендації»

методист РМК



Додаток 2. Семінар –практикум для соціальних педагогів « Професійна компетентність соціального педагога
Мета семінару - практикуму: вироблення в групі єдиного погляду на особистісні та професійні якості соціального педагога та розробка на їх основі моделі професійної компетентності.

Форма роботи: групова, індивідуальна

Обладнання: ватман, маркери, фломастери, картки з описом компетентностей та шаблон сходів ( по кількості груп), шаблони ромбів ( по кількості учасників)

Вправа»Знайомство з професіоналом»

Учасники сидячи в колі продовжують речення:» Я (ім’я) в моїй роботі в мене найкраще виходить……



Вправа «Мозковий штурм»

Обговорюється і записується на дошці ( ватмані) 10 найбільш значущих і важливих якостей, які складають професійну компетентність соціального педагога.

Вправа « Модель професійної компетентності соціального педагога»

Учасники об’єднуються за будь-яким принципом в 3-4 групи і створюють на ватмані модель професіоналізму соціального педагога. Групи презентують свої моделі професійної компетентності соціального педагога.



Вправа « Рейтинг компетентностей» (Теоретико – практична вправа.)

Кожній з груп роздаються картки з описом основних компетентностей. На умовних сходинках розташувати компетентності в залежності від їх значимості,тобто на першій сходинці найважливіша для соціального педагога компетентність, а на останній сходинці –найменш важлива компетентність. Групи обґрунтовують свій «рейтинг компетентностей»

Картка компетентностей:

а) інтелектуально-педагогічна компетентність - уміння застосовувати отримані знання, досвід у професійній діяльності для ефективного навчання і виховання, здатність соціального педагога до інноваційної діяльності;

б) комунікативна компетентність - значуще професійну якість, що включає мовні навички, вміння слухати, екстраверсію, емпатію, здатність конструювати зворотний зв'язок;

в) інформаційна компетенція - обсяг інформації педагога про себе, учнів, їх батьків, про колег;

г) регулятивна компетентність – уміння соціального педагога керувати своєю поведінкою, контролювати свої емоції, здатність до рефлексії, стресостійкість
Вправа «Діамант»,

Кожному учаснику пропонується на шаблоні ромба намалювати діамант: поділити його на 9 частин, де верхня клітинка - найважливіша особистісна риса соціального педагога, дві клітинки нижче - важливі, три посередині - менш важливі, дві нижче - не дуже важливі, найнижча - несуттєва особистісна риса. Кожен заповнює свій « діамант» і презентує його.

Зворотній зв'язок

Учасникам групи пропонується відповісти на питання по колу:

- З якими труднощами ви зіткнулися при виконанні вправ?

- Вкажіть позитивні і негативні моменти при виконанні вправ.

- Що візьмете собі для роботи?

Додаток 3. Тренінг для соціальних педагогів та практичних психологів.

«Від агресії до співпраці»
Мета: розширити знання соціальних педагогів та практичних психологів про  агресію та , агресивність, визначити основні причинами агресивності, види агресії, знайти конструктивні шляхи подолання агресивності, навчитися використовувати методи арт –терапії.

Обладнання: білі серветки, лоток( миска) з манною крупою, фігурки з кіндер –сюрпризів,аркуші паперу А4 по кількості учасників.

Учасники тренінгу сидять в колі.

Вправа « Жила –була лялька» ( автор Л.Галіцина)

Кожен учасник отримує білу серветку з якої потрібно виготовити ляльку.

За певний час потрібно вигадати історію цієї ляльки, яка б починалася зі слів:» Жила –була лялька, яка була роздратована на …..

Йде обговорення історій кожної « ляльки», де було роздратування на когось або щось і задаються уточнюючі питання.



Інформаційне повідомлення.

Агресія ( віл лат. Aggredi» - напад) – специфічна форма деструктивної поведінки, яка характеризується завданням шкоди предмету, людині чи групі людей

Агресивність — це відносно стійкий емоційний стан, властивий особистості, який виявляється у гніві, злості, роздратованості і є передвісником агресії. Отже, агресивність — це емоційний стан, а агресія — це форма поведінки.

Які причини виникнення агресивності?

Рівень агресивності людини може змінюватися відповідно до ситуації.

Причин виникнення агресивності багато:



  • становище людини в колективі,

  • ставлення до неї оточення,

  • взаємини з іншими,

  • неправильне суб'єктивне розуміння поведінки оточення, (інтерпретація її як ворожої, культивування агресії в засобах масової інформації),

  • несприятлива сімейна ситуація (сварки, взаємні докори, образи, елементи, приниження один одного, небажання зрозуміти членів своєї родини),

  • непослідовність батьків у навчанні дітей правил і норм поведінки.

Види агресії:

1.Фізична агресія — використання фізичної сили одним з учасників конфлікту проти іншого.

2.Непряма агресія — злобні плітки, жарти, а також агресія, яка ні на кого не спрямована, — спалах люті, який виявляється у формі крику, тупання ногами, стукання кулаками по столу.

3.Роздратованість — схильність до провокування конфлікту, готовність при найменшому збудженні до виявлення запальності, різкості, грубощів.

4.Негативізм — опозиційна форма поведінки, спрямована проти авторитетів або керівництва, може розвиватися від пасивного опору до активної боротьби проти встановлених звичаїв і законів.

5.Образа — заздрість і ненависть до оточення, обумовлена почуттями гіркоти та гніву на весь світ.



Вправа « Я –агресивний»( робота з манкою, піском)

Учасники об’єднуються в пари і на манці( піску) по черзі створюють історії, де вони були в стані агресії та розповідають, які почуття при цьому пережили.



Вправа « Жахливо – красивий малюнок»

Учасники , працюючи в парах, малюють кожен на своєму аркуші свій жахливий малюнок і пояснюють його зображення і з чим такий малюнок пов’язаний, а потім передають сусіду, який повинен за допомогою кольорів і нових образів створити з нього красивий малюнок. Потім «господар» малюнка вигадує історію з новим малюнком і озвучує її сусідові.



Вправа « Безцінний скарб»

Продовжується робота в парах. Кожен з учасників пари розповідає історію один одному, де він подолав свою агресію і яким чином( за допомогою чого?) Потім один із учасників сідає на стілець, а інший кладе йому руки на плечі і розповідає від його імені історію та шляхи подолання агресії.: « Я …….. був агресивним………. , і мені допомогло з цим станом справитися…….».

Учасники групи продовжують працювати в колі і пропонується відповісти на питання :

- З якими труднощами ви зіткнулися при виконанні вправ?

- Вкажіть позитивні і негативні моменти при виконанні вправ.

- Що візьмете собі для роботи?



Додаток 4. Практичне заняття для батьків п’ятикласників

Тема:« Зрозумій дитину і допоможи»
Мета : Допомога батькам в підготовці дітей до навчання в 5 класі.

Учасники: батьки учнів 5 класу

Обладнання: див. мал.1





Вид роботи

мета

обладнання

1

Вправа» Створи групу»

Формування групи

-------------------



2

Вправа» Моїй дитині важко…»

Встановити можливі труднощі дітей в 5 класі

паперові шаблони долоні з 5-ма пальцями по кількості груп.

3

Вправа « Плюс і мінус»

Допомогти батькам бачити в дитині позитивне і негативне

паперові шаблони кола, діаметром 6см., поділеного лінією навпіл, по кількості груп

4

Вправа» Плюс- помічник»

Допомогти батькам, знайти риси, які допоможуть дитині адаптуватися до 5 кл.

------------------




5

Вправа» Обери головне»

Визначити основні сімейні чинники, які впливають на адаптацію

Паперові шаблони листочків по кількості груп

6

Вправа» Сім’я і адаптація»

Визначити роль сім’ї в адаптації дитини

Використання шаблонів кола з вправи « Плюс і мінус» ( зворотна сторона)

7

Інформаційне повідомлення психолога

Встановити основні правила допомоги дітям під час адаптації

----------------


Вправа «Створи групу»

Соціальний педагог( психолог) сам обирає спосіб об’єднання в групи на групи будь-яким способом.
Вправа» Моїй дитині важко»
Напишіть, обговоривши в групах, труднощі, які можуть виникнути у ваших дітей в зв’язку з переходом в 5 клас. Відповіді розташуйте на пальцях долоні з паперу. Потім разом з соціальним педагогом (психологом) йде обговорення варіантів відповідей груп.
Вправа» Плюс і мінус»
Завдання виконується індивідуально. Кожен з батьків на шаблонах кола, яке поділено навпіл, записує позитивні і негативні риси притаманні його дитині. Результати в цій вправі не оголошуються.( можливий варіант обговорення в парах)

Вправа « Плюс- помічник»


Завдання виконується індивідуально. Батьки обирають ті риси дитини, які на їх погляд, зможуть допомогти їх дитині під час адаптації.

Кожен з членів групи називає ці риси.


Вправа» Обери головне»
З запропонованих на дошці сімейних чинників, група батьків обирає ті, які на їх думку є важливими для їх дітей під час адаптації і записують на шаблони листочків по кількості груп. Захищають свої відповіді.

Чинники: -любов, довіра, розуміння, підтримка, матеріальне забезпечення, допомога.

Вправа» Сім’я і адаптація»
Батькам потрібно проаналізувати вірш( який написати на аркуші паперу по кількості груп) і визначити в вигляді сегментів( як діаграма), який відсоток займає сім’я під час адаптації дитини до навчання в 5 класі, а який школа.( на шаблонах кола з вправи « Плюс і мінус»)

Вірш
Чем проповедь выслушивать,

Мне лучше бы взглянуть.

И лучше проводить меня,

Чем указать мне путь.

Глаза умнее слуха,

Поймут все без труда.

Слова порой запутаны

Пример же- никогда.

Тот лучший проповедник-

Кто веру в жизнь провел.

Добро увидеть в действии-

Вот лучшая из школ.

И если все мне показать-

Я выучу урок.

Понятней мне движенье рук,

Чем быстрых слов поток.

Должно быть, можно верить

И мыслям, и словам,

Но я уж лучше погляжу

Что делаешь ты сам.

Вдруг я неправильно пойму

Твой правильный совет.

Зато пойму как ты живешь,

По правде или нет.

Інформаційне повідомлення тренера.( зачитується та роздається батькам у вигляді пам’ятки)
Правила допомоги дітям під час адаптації


  1. Для зняття тривоги у дитини не робити зауваження, а знайти причину її тривожного стану.




  1. Пам’ятайте, що дитині потрібна не стільки самостійність, скільки право на неї.




  1. Не створюйте «революційну» ситуацію, а якщо створили, вирішіть її мирним шляхом.




  1. Хочете. Щоб дитина зробила те, що вам потрібно, зробіть так, щоб вона сама цього захотіла.




  1. Якщо наказуєте дитину, то обов’язково поясніть за що ви її наказали.




  1. Своїм власним прикладом навчайте дитину долати перешкоди і знаходити вихід.




  1. Нагадуйте дитині про те, що вона є єдиним скарбом в вашому житті.



Додаток 5. Тренінг для вчителів : «Школа радості»
Мета: визначити основні причини конфліктів, створити модель школи без конфліктів.

Учасники : вчителі






Вид роботи

Мета

обладнання

Час

1

Вправа „ Обери собі помічника „

Формування групи

--------

5 хв.

2.

Вправа „ Конфлікт – не конфлікт”

Встановити основні чинники, які викликають конфлікт і визначити шляхи їх подолання

---------




5 хв.

3

Вправа „ Школа радості-це школа без конфліктів”

Створити уявну школу без конфліктів

шаблон школи ( по кількості груп )

15-20 хв.

4.

Вправа „ Моя душа під час конфлікту”

Розкрити емоційний стан під час конфлікту

Шаблон серця ( по кількості учасників)

5 хв.

5.

Інформаційне повідомлення тренера

Встановити основні правила безконфліктного життя

-----------



5 хв.

6.

Вправа „ Комплімент”

Підвищення емоційного стану групи

М’яка іграшка

5-7 хв


Вправа „ Обери собі помічника „

Тренер обирає на свій розсуд 4-5 чоловік. Далі по черзі кожен з капітанів обирає собі гравця в команду. Обраний гравець обирає ще одного члена команди і т. д , доки всі гравці не опиняться в командах.

Вправа „ Конфлікт – не конфлікт„
Кожна команда повинна за відведений час назвати 1-2 причини, які викликають конфлікт та знайти шляхи їх подолання.

Вправа „ Школа радості – це школа без конфліктів.”


Членам груп роздається шаблон школи. ( шаблон розподілений на кімнати в яких записані положення новобудови). Група за відведений час повинна:

- дати назву школі;

- в кімнатах школи-радості написати основні положення вашої новобудови :

- Які закони будуть діяти в вашій школі ?

- Чи буде міра покарання і за що

- Чи всі будуть рівні в правах

- Яка буде система оцінювання в вашій школі

- Чи будуть в вашій школі вихідні дні та канікули

- Яке свято буде основним в школі

- Зафарбувати дах школи кольором , який відповідає настрою групи.


Кожна з груп захищає свій проект школи-радості. Обговоривши всі проекти тренер разом з групами розглядає якого кольору настрій кожної групи під час роботи.
Вправа „ Моя душа під час конфлікту „
Кожному члену колективу тренер роздає шаблон в вигляді серця

( уявна душа ) і дає завдання зобразити схематично на шаблоні ті почуття, які він відчуває під час конфлікту. ( розбите серце, грозу, сльози, зів’явшу квітку, молоток і т. д.) Підводячи підсумок вправи, кожному члену надається слово щоб висловити свої почуття.


Інформаційне повідомлення тренера
Попередня вправа нам доводить, що конфлікт не проносить нам нічого доброго і приємного. Він несе в собі велику негативну енергію. Але конфлікт виступає сигналом накопиченого невдоволення та напруження і говорить про те ,що так далі жити не можна. І замість того, щоб уникати конфлікту треба вміти його розв’язувати. Для того, щоб в колективі панувала дружня атмосфера потрібно дотримуватись певних загальнолюдських норм поведінки в групі:

  1. Будуйте власні взаємини з керівником не за рахунок інших співробітників.

  2. Ефективно працюйте самі та допомагайте у цьому іншим.

  3. Намагайтесь зберігати добрі стосунки з усіма членами колективу, навіть з тими , які вам не подобаються.

  4. Не переоцінюйте та недооцінюйте самого себе.

  5. Говоріть про свої помилки та не старайтесь їх приховувати, колективом їх легше виправити.

6.Не виношуйте дрібних образ, не дозволяйте їм перетворитися на грона гніву.

7.Несіть в колектив добро, мудрість, справедливість.


Вправа „ Комплімент „

Тренер дає завдання групі слідуючого змісту: передаючи м”яку іграшку своєму сусідові скажи йому комплімент.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка