Розробка відкритого уроку із зарубіжної літератури в 5 класі Тема: Захист проекту «У природи немає поганої погоди…» за мотивами твору С. Маршака «Дванадцять місяців»



Скачати 49.15 Kb.
Дата конвертації29.04.2016
Розмір49.15 Kb.
Засільська ЗОШ І – ІІ ступенів

(за мотивами казки

С.Я.Маршака

«Дванадцять місяців»)


Розробка відкритого уроку

із зарубіжної літератури

в 5 класі

Вчитель: Паладій О.О.

2009

Розробка відкритого уроку



із зарубіжної літератури

в 5 класі



Тема: Захист проекту

«У природи немає поганої погоди…»

за мотивами твору

С.Маршака «Дванадцять місяців»


Мета: узагальнити знання учнів твору С.Маршака «Дванадцять місяців»,

формувати творчу особистість учнів;

розвивати ініціативність, здатність працювати в команді, вміння

самостійно знаходити інформацію, орієнтуватися в ній та

використовувати її, представляти у вигляді оформленого результату

діяльності;

виховувати самокритичність, прагнення до самовдосконалення.
Тип уроку: нестандартний урок, комбінований, літературне свято
Обладнання: оформлені учнями папки, фотографії, малюнки, призи, символи

для голосування, портрет С.Я.Маршака, аудіо записи пісні, вірша.


ХІД УРОКУ
День за днем, за тижнем тижні –

Непомітно лине час.

Різні зміни дивовижні

Відбуваються круг нас.


От зима, весна та літо,

Осінь, потім знов зима…

Сивий час летить над світом,

І кінця йому нема.


Кожен місяць, кожну пору

На землі нове вбрання.

Й ми самі не ті, що вчора, -

Ми зростаємо щодня.


Глянь навколо оком пильним

І побачиш зміни ці.

Ось повільно, неухильно

Йдуть по черзі місяці.


Н.Забіла
І. Організаційний момент
ІІ. Оголошення теми, мети уроку. Мотивація навчальної діяльності школярів

  • Сьогодні у нас незвичайний урок. Ви захищатимете проект, над яким працювали протягом останніх двох тижнів (див. додаток 1). Те, що людина невіддільна від природи, ви вже зрозуміли давно. Тому і в усній народній творчості, і в літературі природа – один із головних героїв, який допомагає людям, підтримує або навпаки, загрожує, карає залежно від їхньої поведінки та ставлення. Кожна людина цінує свій рідний край, його пейзажі, незалежно від того, чи це пустеля, тайга, степ, гори чи рівнини… В одній популярній пісні є такі рядки «У природи немає поганої погоди…» Саме так звучить тема нашого проекту. Групи мали дослідити, як висвітлюється обрана ними пора року у фольклорі, літературі, у п’єсі-казці С.Маршака «Дванадцять місяців», в інших видах мистецтва – живописі, фотомистецтві; представники груп пробували і свої творчі здібності: складали вірші, казки, оповідання, малювали ілюстрації, шукали інформацію, готували захист свого проекту.

ІІІ. Захист проектів

Порядок захисту – за жеребкуванням.


  1. Завдання спільне для всіх команд

За 2 – 3 хвилини придумати назву команди, емблему та девіз ( афоризм, прислів’я, які б висвітлювали тему й ідею роботи).

  1. Презентація проектів

    • Опис пори року в науковому стилі;

Ми прослухали ваші визначення ріп року, а тепер я б хотіла зачитати своє визначення, яке я взяла із електронної Великої Енциклопедії Кирила та Мефодія:

«Пори року (весна, літо, осінь, зима), поділ року у відповідності з видимим рухом Сонця по небесній сфері (по екліптиці) і сезонними змінами в природі. Зміна пір року обумовлена рухом Землі по орбіті навколо Сонця і нахилом її осі обертання до площини орбіти ( під кутом 66 °33'). Нахил осі і сталість її направлення в просторі призводять до того, що в один період року Сонце освітлює велику Північну півкулю, а в другий – Південну, відбувається зміна пір року»

    • Народні прикмети, прислів’я, приказки, загадки;

Прикмети:

а) 28 серпня – Успення Пресвятої Богородиці. Яка перша Пречиста – така й осінь.

б) 21 вересня друга Пречиста. Якщо між першою і другою Пречистою випаде сніг, то осінь буде довга.

в) 15 лютого – Стрітення. Люди щиро вірили: яка погода буде цього дня, такою виявиться і весна.

Прислів’я:

1) Багато снігу – багату хліба.

2) Пізня весна не обдурить.

3) Прийде літо – все розмаїто, прийде зима – нічого нема.

4) Опеньки з’явились – літо скінчилось.
Загадки:

а) Зимою біле, весною чорне, літом зелене, осінню стрижене. (поле)

б) Восени родюся, по весні вмираю, своїм тілом землю взимку зогріваю. (сніг)

в) В нас зимою білим цвітом сад зацвів неначе літом. (іній)

г) Крута гора, що не крок, то й нора. (замет снігу)


    • Вірші поетів різних народів;

Пропоную Вашій увазі поезію Миколи Миколайовича Асєєва «А потім зима»

(прослуховування аудіо запису вірша)


    • Короткі оповідання;



Сьогодні на уроці ми не можемо не згадати і такий вид творчості як музичне мистецтво. Адже і в ньому знайшла своє відображення тема пір року, природи.

Тому пропоную вам прослухати фрагмент із циклу «Пори року» (1725) відомого італійського композитора Антоніо Вівальді.


    • Що ми уявляємо собі. Коли чуємо ці звуки?

    • Що вони нам нагадують?




    • Символіка образів;

(зима – старість, холод; весна – молодість, життя; літо – зрілість, щастя, тепло; осінь – щедрість, багатство.)




    • Перегляд ілюстрацій;

(огляд ілюстрацій,які представлені на дошці та малюнків, які виконали діти)


    • Опис місяців у тексті п’єси-казки «Дванадцять місяців»

С. Маршака;


  • Переказ уривків казки, в яких описується ставлення героїв до природи.

Бесіда за змістом казки «Дванадцять місяців»:

  1. Хто з героїв казки погано ставився до природи?

Звідки це видно?

  1. Хто – добре? Доведіть.

  2. Як це вплинуло на їхню подальшу долю та події казки?

Завдання для всіх груп.

Зробити висновки з почутого й побаченого.

(Природа прекрасна в усі пори року, в усіх її виявах; людина невіддільна від природи, тісно з нею пов’язана; природа часто описується в літературі, у фольклорі, а інколи навіть і є дієвою особою, як у казці Маршака «Дванадцять місяців»; до природи треба ставитися бережливо, з повагою, як це робила Пасербиця.)




  1. Визначення найкращого захисту проекту за допомогою символів

( заготовляють ся сніжинки, квіточки, ягідки, листочки за кількістю підготовлених розділів проекту)
ІV. Підсумок уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон»

Продовжте фразу.

V. Домашнє завдання



Підготуватися до тематичного оцінювання.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка