Розділ «Все про вчителя» Дзик Анатолій Петрович



Скачати 43.99 Kb.
Дата конвертації29.04.2016
Розмір43.99 Kb.
Розділ «Все про вчителя»

Дзик Анатолій Петрович - учитель світової літератури, директор школи, вчитель-методист, Заслужений учитель України

Гермаківська ЗОШ І - ІІІ ст.

с. Гермаківка, Борщівський район,

Тернопільська область



Краса літературного твору

Серед якостей, що властиві А.П. Дзику як педагогу найголовніше - творча активність і великий професіоналізм.

Анатолій Петрович прагне пробудити в школярів здатність «бачити» і «чути» красу літературного твору. В результаті - і пейзаж, і інтер’єр, і портрет набувають особливу значимість в розкритті ідейно - художнього змісту твору.

Принципово важливі для багатої методичної системи педагога: дослідження сили і величі слова через відчуття кольору, «екскурсія у колір і звук», розвиток художньої фантазії учнів.

Суть досвіду роботи вчителя полягає в інноваційному підході до викладання світової літератури. Такий підхід передбачає ставлення до кожного вихованця як до неповторної особистості, суб’єкта вільного розвитку, визнання його прав.

Бакало Лілія Анатоліївна – вчитель світової літератури, вчитель-методист

Тернопільська спеціалізована школа І - ІІІ ст № 3 з поглибленим вивченням іноземних мов

вул. Грушевського, 3, м. Тернопіль

Біоадекватна технологія

Впроваджується з 2007 р.

Поєднання Real – методики та ідей групи «Нової освіти» дає можливість по – новому проводити уроки – майстерні із світової літератури . Оскільки основним правилом як Real – методики, так і «Нової освіти» є чергування активних і пасивних етапів роботи учня над засвоєнням нового матеріалу, а їхня мета _ розробка і використання на практиці інтенсивних методів навчання, то створюючи уроки – майстерні, учням пропонується дійти до розуміння художнього твору через власне «Я», через наявні образи, асоціації , почуття. Ще Ян Коменський сформулював «золоте правило» дидактики: «Нічого немає в інтелекті, чого не було б у відчуттях».Саме через відчуття, асоціації розглядається твір у літературній майстерні.

Учитель Л.А. Бакало застосовує різні типи уроків літературних майстерень: урок -майстерня побудови знань, урок - майстерня створення листа, урок – майстерні письменника.

Основні методи навчання - дослідницький та евристичний. У майстерні навчаються головному: кожна людина незвичайна, вона цікава своєю несхожістю з іншими, відмінністю від інших.

Сарабун Зеновія Євстахівна - учитель української мови і літератури,

вчитель-методист

Остап’ївська ЗОШ І-ІІІ ст.

С. Остап’є, Підволочиський район.

Тернопільська область
Народознавство на уроках української словесності
Впроваджується з 1990 року
Буйні вітри століть розпорошили і кинули у забуття історичну пам'ять села: відходять у вічність люди, які бачили і пережили складні випробування життя; втрачаються рукотворні матеріальні цінності старовини; забуваються легенди, народні пісні, звичаї і традиції… Невже сьогоднішнє покоління байдуже спостерігатиме за цим? Таке запитання поставила своїм учням більше 20 років тому учитель української словесності й почула у відповідь категоричне «Ні!».

І учні, і вчителі, і батьки понесли в школу все, що допомогло б зберегти пам'ять про рідне село – кухонне начиння, одяг, предмети інтер’єру, килими, вишиті вироби, сільськогосподарський реманент тощо.

У кабінеті, який назвали кабінетом народознавства, кожна річ знайшла своє місце у фрагментах української оселі, господарської будівлі під солом’яною стріхою, селянського подвір’я, огородженого тином, на стендах «А над світом українська вишивка цвіте», «Народний одяг українців».

До цього часу триває колективний збір безцінних раритетів. А для чого? Щоб створити музей? Для кого? Адже чи не усі мешканці села відроджують пам'ять минулого, а приїжджих мало. І учитель разом з колегами, учнями та їх батьками приймають рішення: зібрані матеріали мають стати наочністю.

Отож сьогоднішнім школярам на уроках української літератури легко уявити селянський двір чи інтер’єр оселі, які описані в творах української класичної літератури, а на уроках української мови можна описати предмети минувшини, процеси сільськогосподарських робіт і виготовлення одягу, картини місцевого художника Ярослава Козака, зовнішність відомих односельчан за їх фотографіями. Під час контролю аудіювання й читання мовчки є змога довідатися про історію походження назви села, місцеві легенди й перекази, описи визначних місць сільських околиць, дослідження звичаїв, обрядів, ремесел і промислів села тощо.

Таким чином, предмети старовини дають сьогоднішнім учням не тільки уявлення про відомості з історії й народознавства, а й разом з учителем «вчать» української мови і літератури.

Левенець Н.Г. – вчитель трудового навчання, керівник клубу
Тернопільська ЗОШ І-ІІІ ст.. №4

вул. Грушевського, 2 м. Тернопіль


Клуб молодого вчителя
Виник у 2009 році
Якщо вчитель - тільки вчитель, це нудно.

Це довів Клуб молодого вчителя, що працює в Тернопільській загальноосвітній школі I - III ст.. №4. Молоді вчителі в нашій школі - це не просто дипломовані спеціалісти, це – цілеспрямовані, неординарні, талановиті педагоги, здатні успішно співпрацювати з учнями, батьками, педагогічним колективом. Наші молоді вчителі - це яскраві особистості, які вміють творчо втілювати свої професійні задуми та вирішувати будь-які поставлені перед ними завдання. Проведення шкільної педради за участю лялькового театру – це, на вашу думку, нереально? А ось і ні! У нас це можливо. Виступ шкільного лялькового театру, створеного членами Клубу молодого вчителя, став традиційним на багатьох заходах, які проводяться у школі. У нашому Клубі молодого учителя традиційними стали поїздки та екскурсії, свята, семінари та конференції, які допомагають учителям-початківцям зрозуміти нові тенденції в розвитку освіти і визначити педагогічні перспективи.



Молоді педагоги у нашій школі ініціативні і відповідальні, творчі та креативні. Вони, безперечно, досягнуть вершин професійної майстерності завдяки бажанню творчо співпрацювати з колегами та умінню створювати власний педагогічний почерк.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка