Роль ігрової діяльності в житті дитини Консультація для батьків



Скачати 87.45 Kb.
Дата конвертації11.09.2017
Розмір87.45 Kb.
Роль ігрової діяльності в житті дитини

Консультація для батьківhttp://leleka.rv.ua/files/img/kon-2015-05-14-003.jpg

Конвенція ООН про права дитини закріплює право дітей на ігри. Тому кожна дитина, незалежно від умов, часу, відчуваючи потребу у грі, повинна мати гарантовані можливості для реалізації власних ігрових задумів.

Провідний вид діяльності дітей дошкільного віку - сюжетно-рольова гра. Її вплив на формування соціальної компетентності дошкільника полягає у тому, що завдяки ігровому наслідуванню і рольовому перевтіленню дитина знайомиться з нормами і моделями людської діяльності та взаємовідносин, які стають зразками для її власної поведінки. Гра - провідна діяльність дошкільнят, в якій вони виконують ролі дорослих, відтворюючи в уявних ситуаціях їх життя, працю та стосунки.

Важливе значення гри полягає в тому, що діти в невимушеній формі, відтворюючи світ дорослих, засвоюють моральні норми, отримують уявлення про професійні та сімейні ролі. Гра забезпечує розвиток у дошкільників рухових, розумових та мовленнєвих навичок. Діти, відображаючи в грі різні сторони життя та особливості діяльності дорослих, поповнюють і уточнюють свої знання про навколишній світ, вчаться співпереживати і відрізняти вимисел від реальності.

Дитяча самостійна гра має ряд особливостей:


  • Гра являє собою відображення дітьми навколишнього життя дій, діяльності людей, їх взаємовідносин в обстановці, створюваної дитячою уявою (У грі кімната може бути і морем, і лісом, і станцією метро, і вагоном залізниці). Діти надають обстановці те значення, яке обумовлено задумом і змістом гри.

  • Гра має самодіяльний характер (Діти є творцями гри, її творцями. Вони, як уже зазначалося, відображають у ній свої знання про відомі їм життєвих явища і події, висловлюють своє ставлення до них).

  •  У грі дитина поєднує і взаємопов'язує образ, ігрові дії і слова (Це не зовнішні ознаки гри, а сама сутність. У грі дитина живе діями і почуттями зображуваного героя. Діти не грають мовчки, навіть, коли дитина грає одна, вона розмовляє з іграшкою, веде діалог з уявним учасником гри, говорить за себе і за маму, за лікаря і хворого і т.д. За допомогою мовного спілкування в грі діти обмінюються думками, переживаннями, уточнюють сенс і зміст гри). 

У процесі гри уточнюються і поглиблюються знання та уявлення дітей не тільки про речі, предмети і явища, але й правила і норми поведінки та спілкування, вчаться будувати свої взаємини, пізнають ази спілкування з навколишньою дійсністю.

Сюжетно-рольова гра - провідний засіб виховання дружного колективу дітей в дошкільному віці, найважливіша форма організації їх життя. Це - активна діяльність дітей, в якій найбільш яскраво проявляється їх товариськість, прагнення разом з іншими здійснювати свої задуми, спільно жити і працювати. Зміст сюжетної гри і виконання ролі в ній, підпорядкування правилам поведінки і розвиток ігрових та дійсних взаємин, необхідність зробити для своєї гри іграшку, спорудити будівлю, погоджуючи дії з іншими гравцями і, надаючи, один одному допомогу в оволодінні трудовими навичками, - все це сприяє формуванню у дітей моральних почуттів, дружніх взаємин, організовує їх поведінку.

Для успішної організації сюжетно-рольових ігор дітей необхідно дотримуватися  вимог до гри:



  •  кожна дитина повинна вміти виконувати будь-яку роль тієї чи іншої гри (мінятися ролями);

  •  вживати ввічливі слова - необхідна умова культури спілкування;

  •  ігровий матеріал має бути привабливий і розміщений у доступних для дітей місцях;

  •  не забороняти дітям виявляти свою ініціативу щодо гри, а навпаки, всіляко підтримувати її.

Але щоб діти гралися, батькам радимо створювати удома  належні умови, а саме:

  • виділяти достатньо часу та місця для гри;

  • забезпечувати дітей різноманітними іграшками та іншим ігровим матеріалом;

  • збагачувати малюків яскравими різноманітними враженнями та позитивним життєвим досвідом;

  • формувати належні ігрові вміння на кожному віковому етапі;

  • вчити спілкуватися з ровесниками;

  • бути уважними, чуйними, тактовними щодо своїх однолітків.

Шановні батьки! Намагайтеся щодня бути для дитини взірцем культури, доброзичливості, моральності, джерелом знань і, що найголовніше - любові.

Консультація для батьків

«Граємо всюди»


Ігри - один із засобів виховання і навчання дітей дошкільного віку. Гра для дошкільників - засіб пізнання навколишнього. Якщо розглянути гру в розрізі федеральних державних вимог до реалізації освітніх галузей, то можна помітити, що вона-гра відповідає кожної освітньої галузі «Фізична культура», «Здоров'я», «Безпека», «Соціалізація, «Праця», «Пізнання», «Комунікація», «Читання художньої літератури», «Художня творчість», «Музика». Дійсно, у грі дитина розвивається фізично, у нього виховується кмітливість, працьовитість, ініціатива. http://s6.postimage.org/74b0teibl/origina.jpg

З допомогою ігор вихователь здійснює сенсорне виховання дітей, розвиває пізнавальні процеси (допитливість, розуміння взаємозв'язку найпростіших явищ тощо). Він використовує гру як засіб розвитку мислення, мови, уяви, пам'яті, розширення і закріплення уявлень про навколишнє життя. Враховуючи, що гра є провідною діяльністю дітей дошкільного віку, то в дитячому садку гру можна використовувати в освітній діяльності, в ході режимних моментів, в самостійній діяльності дітей. А як використовувати ігри в домашніх умовах? Про це ми говоримо з батьками на консультаціях «Граємо разом з дітьми», «Ігри для дому», «Ігри на кухні», батьківських зборах «Роль гри в житті дитини», «Гра - не забава». На даних заходахбатьки отримують знання про значення гри у розвитку дитини, вчаться грати з дитиною в умовах сім'ї.


«Ігри на кухні»


Використовуючи гру при організації повсякденних домашніх справ можна навчити малюка багато чого корисного і цікавого. Н-р, при приготуванні обіду можна на кухні пограти з дитиною в такі ігри:

«Їстівне-неїстівне».

Мета: розвиток уваги, пам'яті, розширення словникового запасу.

Правила гри: Дорослий називає різні предмети (н-р, картопля, ніж, виделка, торт, каструля і т. п.) дитина в свою чергу повинен відповідати «їстівне» або «неїстівне». Потім можна помінятися ролями.

Відгадуємо «Смачні» загадки.

В полі народився,

На заводі варився,

На столі розчинився.

Відповідь: Цукор


Маленьке, здобне

Колесо їстівне.

Я одна його не з'їм,

Розділю хлопцям всім.



Відповідь: Бублик

 


Дідусь сміється,

на ньому шубонька трясеться.



Відповідь: Кисіль

Холодок в пакеті

Їдять і дорослі і діти

Холодок, холодок,

Дай лизнути тебе разок!



Відповідь: Морозиво

В воді родиться, а води боїться.

Відповідь: Сіль

Наші поросятки зросли на грядці,

До сонечка бочком, хвостики гачком.

Ці поросятки грають з нами в хованки.

Відповідь: Огірки


https://img-fotki.yandex.ru/get/51/200418627.89/0_1219e6_6a77416a_orig.png

«Колір, форма, розмір»

Мета: розвиток пам'яті, мислення, уважності, логіки.

Правила гри: Батько пропонує дитині назвати продукти (предмети на кухні) певного кольору, форми, розміру.

«Відгадай»

Мета: формування вміння думати і аналізувати, збагачення мови, розвитку творчого мислення, уяви, пам'яті.

Правила гри: Запропонуйте дитині вгадати предмет, описуваний вами, на задану тему. Потім хай спробує описати предмет дитина, а ви відгадуєте!

«Хто більше»

Мета: розвиток уваги, пам'яті, розширення словникового запасу.

Правила гри: Спільно з дитиною виберіть тему гру (н-р: «Посуд») і по черзі називаєте посуд. Хто більше назвав, той і виграв!

«Назви лагідно»

Мета: формування навичок словотворення.

Правила гри: Батько називає будь-яке слово, а дитина повинна назвати його ласкаво, н-р, моркву-морковочка, тарілка-тарілочка і т.д.

Завдання на розвиток дрібної моторики:

1. розсортувати білу і червону квасолю;

2. викласти з квасолі яку-небудь фігуру, цифру, букву, слово...;

3. в мішечок покласти крупу (рис/гречка/горох) і дрібні іграшки з кіндер-сюрпризу. Вгадати на дотик знайдений в мішечку предмет;

4. порахувати скільки чайних ложок.

Дитина дуже радий хвилинах, подарованим йому батьками в грі. Спілкування в грі не буває безплідно для малюка. Чим більше випадає дорогих хвилин у товаристві близьких йому людей, тим більше взаємини, загальних інтересів, любові між ними в подальшому.

Фантазуйте і грайте на здоров'я!


http://21sad.ru/wp-content/uploads/2015/08/13596598.png

Гра – серйозна справа!http://ditvora.com.ua/sites/default/files/styles/medium/public/48.jpg?itok=ywc0krpd


Багато батьків вважає, що гра для дитини є лише розвагою. Часто для нас вираз «дитина грається» є синонімом виразу «дитина розважається».  Але насправді гра є життєво важливою формою діяльності дитини, яка відіграє,  можливо,  навіть важливішу роль у її розвитку,  ніж навчання читанню, письму чи математиці.

Для дитини гра є  активною формою пізнання навколишньої дійсності. За допомогою гри дитина вивчає форму, розмір, масу та інші властивості предметів, пізнає їх призначення, вчиться виконувати з ними певні дії. Граючись, дитина розвиває велику та дрібну моторику рук, укріплює м’язи, що є необхідним  при повзанні, ходінні та іншій діяльності.

У процесі гри дитина не тільки пізнає властивості предметів, але й, маніпулюючи ними, розвиває креативні здібності, уяву та здібності до вирішення проблем. Адже всі ми, мабуть. спостерігали, як маля  простими дерев’яними кубиками може гратись і в «машинки», і в «будування», і в інші ігри. Граючись, дитина уявляє та створює нові іграшки, придумує все нові й нові деталі своїх ігор.

У процесі гри малюк засвоює особливості стосунків між людьми, правила і норми поведінки. Вона вчиться розуміти «що таке добре і що таке погано», вчиться взаємодіяти з людьми, особливо у ході так званих рольових ігор, в яких дитина грає певну роль. Такі гри також сприяють розвитку пам’яті та мислення, адже в процесі гри дитина повинна пам’ятати свої завдання, свій рольовий образ, приймати рішення про свою поведінку у конкретних ігрових ситуаціях.

Коли дитина грається, вона випробовує себе, таким чином пізнаючи, на що вона здатна. Адже відкриті можливості та здібності вона зможе використовувати для майбутніх ігор, прагнучи їх розвивати. Граючи, дитина пізнає себе як індивідуальність, випробовуючи себе в різній якості, в різних ролях, приймаючи різні позиції і погляди, але при цьому залишаючись собою.

Граючись, діти переживають певні почуття, пов´язані з ролями: турбота, ніжність “матері”, відповідальність “лікаря”, справедливість “вихователя” тощо. У колективних іграх вони виявляють дружбу, товариськість, взаємну відповідальність, відчувають радість від результату, подолання труднощів. Більшість ігор супроводжуються естетичними емоціями.



Підсумовуючи, роль гри у житті дитини можна звести до таких основних пунктів:

  • Пізнання світу навколо себе

  • Розвиток моторики та м’язів

  • Розвиток креативності, уяви та ініціативності

  • Вивчення стосунків між людьми та правил поведінки

  • Пізнання себе та своїх можливостей, здібностей

  • Отримання задоволення та розвиток емоційної сфери

На різних етапах свого розвитку дитини гра приймає різні форми, переважають певні види ігрової діяльності. Звісно, 6-місячне немовля та 6-річна дитина пізнають світ на різних рівнях, але гра залишається головним способом пізнання дитиною навколишнього середовища аж до підліткового віку.

Отож, коли ваша дитина грається, не заважайте їй: вона зайнята важливою справою, вона пізнає світ. 


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка