Родинне дерево, або Про що можна дізнатися з сімейного фотоальбому



Скачати 56.19 Kb.
Дата конвертації30.04.2016
Розмір56.19 Kb.
Дата: 29.09.2014 р. Урок №6 (Практичне заняття.) Клас: 5.

Тема: Родинне дерево, або Про що можна дізнатися з сімейного фотоальбому.
Мета: Закріпити та узагальнити матеріал теми, розвивати вміння, навички, які формувалися на уроках теми.

Тип уроку: інтерактивний.

Форма: урок – гра.

Задачі:

  • Виховна: виховувати у дітей повагу до батьків та старших; формувати почуття шанобливого ставлення до членів сім'ї; виховувати любов до своєї родини

  • Розвиваюча: розвивати мовлення, мислення,пам'ять, увагу, уяву, емоційно-вольову сферу

  • Навчальна: вдосконалювати вміння працювати в команді, погоджувати власні дії з іншими

Компетентності: просторова, логічна, інформаційна, аксіологічна, мовна.

Обладнання: мультимедійна дошка, проектор, презентація, атрибути для конкурсів.
Підготовчий етап: учні готують сімейні фото, « Родинне дерево», обирається група відповідальних за прикрашення аудиторії. (Клас прикрашено кульками, квітами, малюнками, сімейними газетами з фотографіями тощо. Організовуються дві сімейні команди, які братимуть участь у конкурсах. Решта учасників свята об'єднуються в групи підтримки. В іграх, танцях беруть участь господарі. Ведучі — вчитель.)

ПЛАН УРОКУ:

I. Організаційний момент.

II. Мотивація навчальної діяльності.

III. Інтерактивна вправа – центральна частина заняття.

IV. Узагальнення результатів уроку.

V. Оцінювання.

VI. Домашнє завдання.

VII. Інструктаж з домашнього завдання.

ХІД УРОКУ:

I. Організаційний момент.

Добридень, шановні гості та господарі свята. Сьогоднішня наша тема звучить: Про що можна дізнатися з сімейного фотоальбому.



(Слайд 1)

« Людина повинна знати, пам’ятати,

звідки вона пішла у життя.

Людина не має права бути

безбатченком.»

О. Довженко.

II. Мотивація навчальної діяльності.



(Лунає пісня.)

Ведучий. (Слайд 2) З давніх – давен існувала така традиція: кожен повинен знати свій рід до сьомого коліна поіменно. З кожним членом роду були пов’язані цікаві історії, події, чим більше людина знала про свій рід, тим довше жила пам'ять про померлих родичів, тим більше берегли і підтримували живих. Тож у нас, українців, завжди існував дуже тісний зв'язок між поколіннями.

(Слайд 3) В українській сім’ї головою родини, за традицією, був батько. Суворий, вимогливий, а його любов до дітей стримана, врівноважена. Батькове слово завжди було законом. Батько має в сім’ї безперечний авторитет. Він уособлюється як захисник, годувальник.

(Слайд 4) Мама… Це перше слово, яке вимовляє дитина і, мабуть, на всіх мовах світу це слово звучить однаково ніжно. У мами найдобріші та ласкаві руки, найніжніша посмішка та найдобріші очі, що світяться любов’ю. У мами чутливе серце – в ньому ніколи не згасне любов до своєї дитини. І скільки б не було тобі років, тобі завжди потрібна мама. І чим більша твоя любов до матері, тим радіснішим і світлішим стає твоє життя.

(Слайд 5) Продовжити речення

1. Моя мама завжди хвилюється за …

2. Коли моя мама говорить зі мною, то …

3. У характері моєї мами мені подобається те, що ….

4. Для своєї мами я завжди стараюсь …
5. Я не хочу, щоб моя мама ….

6. Перед своїми батьками я зобов’язаний (а)…



(Слайд 6) «Корисні поради»

(Слайд 7, 8) Генеалогічне дерево А.С.Пушкіна, Королеви Єлизавети, Я.Мудрого.

III. Інтерактивна вправа – центральна частина заняття.

Давайте знайомитися. Наш перший конкурс має назву «Сімейний альбом».

(Учні вдома підготували «Родинне дерево». Сімейна команда знайомить присутніх із членами своєї родини, їхніми професіями, розповідає фрагмент із життя одного із членів родини: про шкільне життя, чи про дитинство.)



Ведучий 2. Дякуємо. Ось ми і познайомилися. Залишилося представити журі та систему конкурсних оцінок. Що ж, пора продовжувати програму. Бажаємо успіху! Наступний конкурс — «Прислів'я — не пустослів'я».

Ведучий 1. Створити сім'ю нелегко, а зберегти її ще важче. Біди та радощі бувають у кожній родині, але гідно вирішити конфлікти нам вдається не завжди, не вистачає мудрості. Саме цього навчають нас прислів'я та приказки.

Давайте разом пригадаємо їх.

Конкурсне завдання полягає в тому, щоб із набору слів, які ви отримали в конвертах, скласти прислів'я. Звичайно, для цього треба трохи попрацювати, оскільки прислів'я ці ми використовуємо не так уже й часто. Наприклад, зі слів навчити, дитина, пелюшки, подушки можна скласти прислів'я: «Як не навчиш дитину в пелюшках, то не навчиш і в подушках». Отже, змінюйте відмінки, форму, додавайте прийменники, сполучники, частки і ви успішно впораєтесь із завданням.

Прислів 'я:


  1. Дім вести — не рукавом трясти.

2. Коли сім'я разом, і серце на місці.

3Сімейні негаразди доведуть до біди.

4.У рідній сім'ї й каша густіша.

5.Без коріння і полин не росте.

6.Який батько, такі у нього й дітки.

7.Не та мати, що родила, а та, що вигодувала.

8. Дочка — як ластівка: пощебече, пощебече та й полетить.

Ведучий 2. Щоденні домашні клопоти — прибирання квартири, приготування їжі, прання — не для всіх привабливі. Але якщо ви знаєте, що вашу працю цінують, займатися цим набагато приємніше. Ми ж спробуємо перетворити домашню роботу на гру, а братимуть у ній участь усі сім'ї.

Наш наступний конкурс — «Веселе прибирання». Кожній команді дають віник, лопатку, відерце та кубики. Команди шикуються на лінії старту. В одного члена команди — відерце з кубиками, у другого — лопатка з віником. Перший біжить до протилежної стіни й викидає з відерця кубики, підбігає до команди і передає відерце третьому гравцю. Другий гравець біжить із віником, збирає кубики на лопатку, висипає у відро, потім біжить до команди й віддає віник і лопатку четвертому гравцю. Гра триває, доки не зіграють усі гравці команди. Перемагає команда, яка впоралася з «прибиранням» швидше.



Ведучий 1. Поздоровляємо чемпіонів із прибирання квартири. У них, мабуть, у домі завжди чисто.

IV. Узагальнення результатів уроку.

Сьогодні ми дізналися багато нового, цікавого. Нам вдалося за короткий проміжок часу прослідити історію походження ваших родин.

(Слайд 10). Майже три з половиною тисячі років тому на кам’яних таблицях, які отримав пророк Мойсей на горі Сінай, були вирізьблені слова: « Шануй батька свого і матір свою, щоб добре тобі було та щоб довголітнім ти був на землі». І я хочу приєднатися до цих слів. Дякую вам.

V. Оцінювання.

VI. Домашнє завдання.

Прочитати § 7; написати в зошиті, як ви розумієте вислів І. Огієнка « Поки живе мова – житиме й народ».

VII. Інструктаж з домашнього завдання.

Прочитавши § 7 звернути увагу на запитання в кінці – відповісти на них усно.

Ваші роздуми щодо вислову О.Огієнка написати в зошиті 3-4 реченнями.
Додаток.

Дім вести — не рукавом трясти.

Коли сім'я разом, і серце на місці.

Сімейні негаразди доведуть до біди.

У рідній сім'ї й каша густіша.

Без коріння і полин не росте.

Який батько, такі у нього й дітки.

Не та мати, що родила, а та, що вигодувала.



Дочка — як ластівка: пощебече, пощебече та й полетить.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка