Робоча програма навчальної дисципліни зв’язки з громадськістю галузь знань 0302 Міжнародні



Скачати 178.92 Kb.
Дата конвертації27.04.2016
Розмір178.92 Kb.
РОБОЧА ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

ЗВ’ЯЗКИ З ГРОМАДСЬКІСТЮ
Галузь знань 0302 Міжнародні відносини

Напрям підготовки 6.030201 Міжнародні відносини

Інститут довузівського, заочного та дистанційного навчання

Опис навчальної дисципліни





Найменування показників

Галузь знань, напрям підготовки, освітньо-кваліфікаційний рівень

Характеристика навчальної дисципліни

денна форма навчання

заочна форма навчання

Кількість кредитів – 2

Галузь знань

_____________________




Нормативна

Напрям підготовки

_________________




Модулів – 2

Спеціальність (професійне

спрямування): Міжнародні відносини



Рік підготовки:

Змістових модулів – 2







Загальна кількість годин – 72




ІІ-ий

Лекції




Освітньо-кваліфікаційний рівень: бакалавр





4 год.

Практичні, семінарські




2 год.

Лабораторні







Самостійна робота



66 год.

Вид контролю: залік



  1. Мета та завдання навчальної дисципліни


Метою курсу є забезпечення успішного засвоєння студентами професійних принципів PR; надання майбутнім фахівцям комплексних знань та умінь щодо визначення і використання основних елементів PR-технологій; теоретичне обґрунтування і практична апробація основних методів і прийомів PR у сфері політики та міжнародних відносин з їх адаптацією до ситуації в сучасному суспільно-політичному та міжнародному становищі України.

Основними завданнями, яку ставить навчальна дисципліна є:

- ознайомлення студентів з такими поняттями, як «зв’язки з громадськістю», «комунікація», «громадськість», «імідж», «кризовий PR», «політичний PR», «державний брендінг» тощо;

- розгляд і практичне використання прийомів створення іміджу;

- вивчення особливостей формування іміджу організації, фірми, підприємства, а зокрема країни в цілому;

- налагодження та підтримка добрих стосунків у процесі політичного та соціального спілкування;

- розкриття конкретних PR-методик;

- вивчення тактики вербального і невербального впливів на громадськість;

- головні аспекти маніпулювання суспільною свідомістю;

- вивчення діяльності служб PR;

- оволодіння знаннями для формуванні цілеспрямованих комунікацій з різними групами громадськості – органами влади, політичними партіями, фінансовими структурами, акціонерами, партнерами, засобами масової інформації, структурами міжнародного життя тощо, а також із власними співробітниками.


Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні:

знати:

  • основні теоретичні засади, понятійно-категоріальний апарат науки PR;

  • особливості історичного розвитку зв’язків з громадськістю;

  • типології громадськості у сфері PR;

  • основні принципи створення іміджу в системі PR;

  • роль та значення PR у кризових ситуаціях;

  • основи політичного PR;

  • специфіку PR у міжнародних відносинах.

вміти:

  • орієнтуватися в теоретично-практичних аспектах науки PR;

  • аналізувати головні принципи, проблеми, особливості, сучасні тенденції PR-діяльності;

  • визначати та прогнозувати специфіку розвитку української PR-сфери в зовнішній політиці держави.

На вивчення навчальної дисципліни відводиться 72 годин / 2 кредити ECTS.



3. Програма навчальної дисципліни
Змістовний модуль № 1. Основи зв’язків з громадськістю
Тема 1. Зв’язки з громадськістю: поняття, суть, принципи.

PR в повсякденному житті; визначення поняття «зв’язків з громадськістю»; відмінність PR-у від реклами, маркетингу, пропаганди, пабліситі, журналістики; завдання та принципи PR.


Тема 2. Історичний розвиток зв’язків з громадськістю

Витоки PR-у; розвиток компонентів PR: робота з пресою, пабліситі і консалтинг; основні тенденції розвитку PR-у в кін. ХХ – поч. ХХІ ст.; основні моделі зв’язків з громадськістю.


Тема 3. Громадськість у сфері PR

Поняття громадськості; типологія груп громадськості. Визначення цільових груп громадськості; пріоритетні групи громадськості.


Тема 4. Створення іміджу в системі PR

Імідж в сучасних комунікаційних потоках; проблема іміджу в різних сферах соціального житті; складові іміджу; символізація поведінки лідера організації; типологія іміджів; технології побудови іміджу засобами PR.


Змістовний модуль №2. PR технології в політиці та міжнародному житті
Тема 5. PR у кризових ситуаціях

Поняття та типологія криз; особливості поведінки людини у кризовій ситуації; управління проблемами з метою запобігання кризовим ситуаціям; інформування про ризик; управління в умовах кризи; комунікація у кризових ситуаціях; фактори успіху; боротьба з чутками.


Тема 6. Основи політичного PR-у

Лобізм: суть, легітимність, практика; методи лобіювання; лобізм в Україні.


Тема 7-8. PR у міжнародних відносинах

Політика державного брендінгу; українські перспективи державного брендінгу.



4. Структура навчальної дисципліни





Назви змістових модулів і тем

Кількість годин

денна форма

Заочна форма

усього

У тому числі

усього

у тому числі

л

п

лаб

інд

с.р.

л

п

лаб

інд

с.р.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

Модуль 1

Змістовий модуль 1. Основи зв’язків з громадськістю

Тема 1. Зв’язки з громадськістю: поняття, суть, компоненти



















9

2

-







7

Тема 2. Історичний розвиток зв’язків з громадськістю



















6

-

-







6

Тема 3. Громадськість у сфері PR



















6

-

-







6

Тема 4. Створення іміджу в системі PR



















8

2

-







6

Проміжний модуль (есе)



















7

-

-







7

Разом за змістовим модулем 1



















36

4

-







32

Змістовий модуль 2. PR технології в політиці та міжнародному житті

Тема 5. PR у кризових ситуаціях



















6

-

-







6

Тема 6. Основи політичного PR-у



















7

-

-







7

Тема 7. PR у міжнародних відносинах



















7

-

-







7

Тема 8. PR у міжнародних відносинах



















9

-

2







7

ПМК



















7

-

-







7

Разом за змістовим модулем 2



















36

-

2







34

Усього годин




















72

4

2







66


5.Тема практичного заняття



з/п


Назва теми

Кількість

годин


1

PR у міжнародних відносинах

2



6. Методи навчання:

читання лекцій із застосуванням технічних засобів навчання, аналіз сучасних тенденцій розвитку PR в Україні, з врахуванням українського та закордонного досвіду та практики, робота з відеоматеріалами та електронними ресурсами.



Методичні рекомендації до написання тематичного есе:
В есе мають бути логічно та коротко викладена тема та основні аспекти, пов’язані з сферою PR.

Есе складається зі вступу (1 абзац), основного тексту викладу, самостійних висновків, списку використаних джерел та літератури.



Технічні вимоги. Текст має бути набраний на комп’ютері (Times New Roman, 12 кегль, 1 інтервал), кожна сторінка з полями нумерується. Обсяг есе не повинен перевищувати 5-6 сторінок.

Зверніть увагу. Якщо робота виконана без дотримання рекомендацій та вимог, вона повертається студенту на доопрацювання без перевірки.

7. Методи контролю:

поточне оцінювання, проміжний модульний контроль (есе), підсумковий модульний контроль.




Модуль 1

Проміжний модуль 1 (есе)

Підсумковий модульний контроль

Сума

Т1










30

30

40

100



ПИТАННЯ ДЛЯ САМОКОНТРОЛЮ

ТА САМОСТІЙНОГО ОПРАЦЮВАННЯ

(орієнтовні теми есе)


    1. Актуалізація PR в сучасному українському суспільстві.

    2. Історичні моделі PR. Сучасна модель PR в Україні.

    3. Проаналізуйте сучасні дослідження ринку PR-послуг в Україні.

    4. Дайте коротку характеристику різновидів PR.

    5. Проаналізуйте відмінність PR від іміджу.

    6. Подайте приклади використання елементів PR в історії України.

    7. Дізнайтесь, яку роль в розвитку PR відіграли Айві Л. Лі, Ф. Барнум, Е. Бернайз та ін. в теорії та практиці PR.

    8. Проаналізуйте основні моделі PR.

    9. Проаналізуйте детально фактори ситуативного підходу Дж. Грюніга.

    10. Дайте характеристику груп споживачів, які лежать в основі «Сітки типології споживачів».

    11. Визначте пріоритетні групи громадськості вашого навчального закладу.

    12. Роль PR у жорстких (закритих) і гнучких (відкритих) соціальних системах.

    13. Поняття і види громадськості в системі PR.

    14. Можливість та необхідність використання системи зв’язків з громадськістю в сфері політичного життя суспільства.

    15. Чутки та боротьба з ними.

    16. Плітки та боротьба з ними.

    17. Чорний гумор як елемент PR.

    18. Невербальні канали передачі інформації, їх функції, особливості декодування.

    19. Соціальні ролі PR-менеджерів.

    20. Форми переконуючої комунікації: пропаганда, реклама, риторика.

    21. Зарубіжний досвід державного брендінгу

    22. Імідж в системі PR.

    23. Подібне та відмінне PR-агенства та PR-відділу.

    24. Стратегія і технології створення іміджу.

    25. Визначення цільових та пріоритетних груп громадськості.

    26. Процес сприйняття нової інформації.

    27. Значення зв’язків громадськості у сучасному соціальному середовищі.

    28. Етапи реалізації PR-програми.

    29. Принципи та завдання PR.

    30. Зв’язки з громадськістю та споріднена з ними діяльність.

    31. Етап визначення проблеми у програмі зв’язків з громадськістю.

    32. Етап планування і програмування у PR-програмі.

    33. Функції PR-діяльності в організаціях і соціальних системах різного характеру.

    34. Принципи написання та розсилки прес-релізу.

    35. Витоки та історія розвитку PR.

    36. Громадська думка: суть, шляхи вивчення та дослідження.

    37. Дія та комунікація як один з етапів PR.

    38. Спін-майстер.

    39. Особливості внутрішнього та зовнішнього PR-у.

    40. Поняття інформаційного голоду.

    41. Методика організації прес-конференції та семінару.

    42. Процес комунікації в PR.

    43. Особливості політичного PR.

    44. Державний брендінг.


8. Шкала оцінювання


Підсумковий рейтинговий бал

Підсумкова оцінка за шкалою ECTS

Підсумкова оцінка за

4-бальною шкалою

91-100

A

5 (відмінно)

83-90,9

B

4 (добре)

76-82,9

C

(4 добре)

68-75,9

D

3 (задовільно)

61-67,9

E

3 (задовільно)

20-60,9

FX

2 (незадовільно з можливістю повторного складання)

0-19,9

F

2 (незадовільно з обов’язковим повторним вивченням курсу)


Оцінка «відмінно» ставиться студенту за таких умов:

– виконання повного обсягу програми курсу та індивідуальних завдань;

– високого рівня теоретичної та практичної підготовки, прояву впевненості, творчості, ініціативності, організованості;

– чітких і логічних відповідей на практичних заняттях і під час модульних контрольних робіт.



Оцінка «добре» ставиться студенту за таких умов:

– виконання повного обсягу програми курсу та індивідуальних завдань;

– чітких і логічних відповідей на практичних заняттях і під час модульних контрольних робіт;

– у разі недостатнього рівня аналізу, творчості, ініціативності.



Оцінка «задовільно» ставиться студенту за таких умов:

– нечітких відповідей на практичних заняттях і під час модульних контрольних робіт;

– у разі недостатнього рівня аналізу, творчості, ініціативності

– виконання програми курсу та індивідуальних завдань;



Оцінка «незадовільно» ставиться студенту за таких умов:

  • невиконання обсягу програми курсу та індивідуальних завдань;

  • невчасного виконання завдань передбачених курсом без поважних причин.


9. Методичне забезпечення:
опорні конспекти лекцій, ілюстративні матеріали, інтернет-ресурси.
10. Рекомендована література:



  1. Аги У., Кэмерон Г. и др. Самое главное в PR / Пер. с англ. – СПб.: Питер, 2004.

  2. Алешина И. Паблик Рилейшнз для менеджеров и маркетологов. – M., 1997.

  3. Антипов К.В., Баженов Ю.К. Паблик рилейшнз для коммерсантов: Учебно-практическое пособие. – М.: Изд. дом «Дашков и Ко», 2000.

  4. Балабанова Л., Савельєва К. Паблік Рілейшнз: навч. посібник. – К., 2008.

  5. Бебик В.M. Політичний маркетинг і менеджмент. – К., 1996.

  6. Бебик В.М. Як стати популярним, перемогти на виборах і утриматись на політичному Олімпі. – К.,1993.

  7. Блек С. Паблик рилейшнз. Что это такое? – М., 1990.

  8. Борисов Б.Л. Реклама и паблик рилейшнз. Алхимия власти. – М., 1998.

  9. Браун Л. Имидж – путь к успеху. – СПб., 1996.

  10. Викентьев И.Л. Приемы рекламы и Паблик Рилейшнз. – СПб., 1995.

  11. Горкина М.Б., Мамонтов А.А., Манн И.Б. PR на 100%: Как стать хорошим менеджером по PR. – 2-е изд., пер.и доп. – М.: Альпина Бизнес Букс, 2004.

  12. Грушин Б.А. Массовое сознание. – М., 1987.

  13. Доти Д. Паблисити и паблик рилейшнз. – М., 1996.

  14. Зверинцев А. Коммуникативный менеджмент. Рабочая книга менеджера ПР. – СПб., 1997.

  15. Иванова К. Копирайтинг: секреты составления рекламных и PR-текстов. – М. и др.: 2006.

  16. Имидж лидера. Психологическое пособие для политиков. – М., 1996.

  17. Карпенко В. Інформаційна політика та безпека. – К.: Нора-друк, 2006.

  18. Карпенко О. Історія піару та реклами на теренах України //Джерело доступу: http://korekta.io.ua/s93998/oleksiy_karpenko._istoriya_piaru_ta_reklami_na_terenah_ukraeni

  19. Катлип С., Сентер А., Блум Г. Паблик Рилейшнз: теория и практика. – М., СПБ., К., 2008.

  20. Китчен Ф. Паблик Рилейшнз: принципы и практика: Учеб. пособие для вузов. – М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2004.

  21. Клоков И. Черный PR. Запрещенные приемы нападения и защиты. – М. и др., 2007.

  22. Королько В. Основи паблік рілейшнз. – К., 1997.

  23. Королько В., Некрасова О. Зв’язки з громадськістю. Наукові основи, методика, практика. – К.: «Києво-Могилянська академія», 2009.

  24. Королько Основы Паблик Рилейшнз. – М.: Рефл-бук, К.: Ваклер, 2001.

  25. Лебедева Т.Ю. Искусство обольщения. Паблик рилейшнз по-французски. Концепции. Практика. – М., 1996.

  26. Мейтленд Ян. Рабочая книга PR-менеджера. – М. и др., 2008.

  27. Музыкант В. Формирование брэнда средствами PR и рекламы. – М., 2006.

  28. Невзлин Л.Б. Паблик рилейшнз. Кому это нужно? – K., 1993.

  29. Недоходюк Г.Д. PR у системі вищої освіти // Вища освіта України. Додаток 3 (Т.2). 2006 р. – Тематичний випуск «Вища освіта України у контексті інтеграції до європейського освітнього простору».

  30. Нэпп М., Холл Д. Невербальное общение: учебник. – М.: «Олма-Пресс»; СПБ: «Прайм-Еврознак», 2004.

  31. Ольшанский Д. Политический PR. – М. и др., 2003.

  32. Ольшанский Д., Пеньков В. Политический консалтинг. – М. и др., 2005.

  33. Панарин И.Н. Информационная война и дипломатия. – М., 2004.

  34. Пашенцев Е. Паблик рилейшнз: от бизнеса к политике. – М.: «Финпресс», 2000.

  35. Пиз А. Язык телодвижений. – Н.Новгород, 1992.

  36. Політичний консалтинг в Україні. – К.: 2005.

  37. Почепцов Г.Г. Имиджелогия. – М.: Рефл-бук, К.: Ваклер, 2000.

  38. Почепцов Г.Г. Имиджмейкер. Паблик рилейшнз для политиков и бизнесменов. – К., 1995.

  39. Почепцов Г.Г. Медиа: теория массовых коммуникаций. – К.: Альтерпресс, 2008.

  40. Почепцов Г.Г. Паблик рилейшнз. – К., 1996.

  41. Почепцов Г.Г. Паблік рілейшнз. – К., 2000.

  42. Почепцов Г.Г. Психологические войны. - М.: Рефл-бук, К.: Ваклер, 2000.

  43. Почепцов Г.Г. Символы в политической рекламе. – К., 1997.

  44. Самые успешные PR-кампании в мировой практике. – М., 2002.

  45. Сендидж Ч. И. и др. Реклама: теория и практика. – М., 1990.

  46. Сучасний виборчий PR: навч. посібник. – К., 2004.

  47. Улмер Р., Селлнау Т., Сиджер М. Эффективная кризисная коммуникация. От кризиса к возможности. – Харьков, 2011.

  48. Ушакова Т.Н. и др. Ведение политических дискусий. – М., 1995.

  49. Хейвуд Р. Все о Public Relations. Как добиться успеха в бизнесе, используя связи с общественностью. – М., Лаборатория базовых знаний, Бином, 1999.

  50. Чумиков А.Н. Связи с общественностью. – М.: Дело, 2000.

  51. Шевченко О. PR-технології в міжнародних відносинах (європейський досвід та перспективи України). – К., 2003.

  52. Шишкина М.А. Паблик рилейшнз в системе социального управления. – СПб., Изд-во СПбУ, 1999.

  53. Smith R. Public Relations History // Джерело доступу: http://www.snybuf. edu/~ ronsmith/rdshistory.htm


Інтернет-ресурси:


  1. http://www.prnewsonline.com

  2. http://yurotdel.com/stati/pablik-rileishnz.html

  3. http://h.ua/story/176292/ та ін.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка