Різнорівневі тестові завдання до теми «Сенсорні системи»



Скачати 287.37 Kb.
Дата конвертації26.04.2016
Розмір287.37 Kb.


Різнорівневі тестові завдання до теми

«Сенсорні системи»

Підготувала

Кулікова Наталя Олександрівна,

вчитель загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1

Кіровської міської ради Донецької області

Вступ

Введення ЗНО для вступу в ВНЗ ставить перед педагогом нові завдання не тільки передати певну сукупність знань, а ще і навчити їх використовувати на практиці, підготувати учнів до успішного складання ЗНО. У зв’язку з цим останнім часом в практиці педагога досить часто використовуються тестові завдання. Тести є незамінними для перевірки засвоєння теоретичних матеріалів на репродуктивному й алгоритмічно-дійовому рівнях. Самі тести можна проводити у вигляді словникових диктантів, роботи на бланках або з комп’ютером (програми TestPro, мастер-тест). Вони дають змогу охопити всіх учнів протягом короткого часу на занятті

Запропоновані тестові завдання різних типів можна використовувати для добірки завдань з тематичного оцінювання, або для поточного оцінювання на уроках. Під час розробки тестових завдань бажано дотримуватися наступних співвідповідностей форм тестових завдань в одному тестовому наборі:


  • завдань однієї форми – 70%;

  • завдань другої форми – 20%;

  • завдань третьої форми – 10%.

Характеристика тестових завдань

В поданих матеріалах пропонуються тестові завдання 6 форм:



  1. Завдання з вибором однієї правильної відповіді.

До кожного із завдань пропонується 4 варіанти відповіді, серед яких лише один правильний.

  1. Завдання з вибором декількох правильних відповідей.

До кожного із завдань пропонується чотири варіанти відповідей, з яких одна або декілька відповідей є правильними. Завдання вважається виконаними, якщо указані всі правильні відповіді.

  1. Завдання на встановлення відповідності.

До кожного завдання у двох колонках подано інформацію, яку позначено цифрами (ліворуч) і буквами (праворуч). Виконуючи завдання, необхідно встановити відповідність інформації, позначеної цифрами і буквами (утворити логічні пари).

  1. Завдання на встановлення правильної послідовності.

У завданнях пропонується розташувати події або етапи, позначені літерами, у правильній послідовності, де перша подія (етап) має відповідати цифрі 1, друга – 2, третя – 3, четверта – 4.

  1. Завдання відкритої форми з короткою відповіддю.

У завданнях пропонується правильну відповідь коротко записати до бланку відповідей.

  1. Відкрите завдання з довгою відповіддю

У завданні пропонується дати повну відповідь на поставлене питання.

Оцінювання тестових завдань

Для оцінювання поданих тестових завдань пропоную вам дотримуватися наступних норм.

За правильне (частково правильне) виконання завдань можна отримати:


  • за завдання з вибором однієї правильної відповіді 0 або 1 тестовий бал.

  • за завдання з вибором декількох правильних відповідей 0 або 1 тестовий бал.

  • за завдання на встановлення відповідності 0, 1, 2, 3, 4 тестових бали.

  • за завдання на встановлення правильної послідовності 0, 1, 2 тестових бали.

  • за завдання з відкритою короткою відповіддю 0, 1, 2, 3 тестових бали.

  • за завдання з відкритою довгою відповіддю 0,1,2,3,4 тестових бали.


Різнорівневі тестові завдання до теми «Сенсорні системи»

  1. Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Знайдіть одну правильну відповідь на поставлене питання.

  1. Спеціальні чутливі клітини, що сприймають та переробляють різні види енергії:

а) аналізатори б) сприймачі

в) палички г) рецептори

2. Зір людини залежить від стану сітківки, так як в ній розташовані світлочутливі клітини, в яких:

а) утворюється вітамін А б) виникають зорові образи

в) чорний пігмент поглинає світлові промені г) формуються нервові імпульси

3. Розрізнення людиною сили, висоти і характеру звуки відбувається завдяки:

а) подразненням м'язів вушної раковини і передачі збудження на барабанну перетинку

б) виникнення збудження в клітинах барабанної перетинки, передачі їх у внутрішнє вухо

в) подразнення слухових рецепторів, виникнення нервових імпульсів і передачі їх по слуховому нерву в мозок

г) виникнення нервових імпульсів у вестибулярному апараті і передачі їх по нерву в мозок

4. Людина, на відміну від тварин, почувши слово, сприймає:

а) висоту складових її звуків б) напрям звуковий хвилі

в) смислову інформацію г) ступінь гучності звуку


  1. При читанні книг в транспорті, що рухається, відбувається стомлення м'язів:

а) тих, що змінюють кривизну кришталика б) верхніх і нижніх повік

в) регулюючих розмір зіниці г) змінюють обсяг очного яблука

6. Зорові рецептори розташовуються в:

а) сітківці б) кришталику

в) склоподібному тілі г) судинній оболонці

7. Тиск на барабанну перетинку, рівний атмосферному, з боку середнього вуха забезпечується у людини:

а) слуховий трубою б) вушною раковиною

в) перетинкою овального вікна г) слуховими кісточками

7. Слухова труба сполучає

середнє вухо з носоглоткою

зовнішнє вухо з барабанною перетинкою

перетинку овального вікна з внутрішнім вухом

орган слуху зі слуховий зоною кори

8. Ланка слухового аналізатора, що сприймає роздратування:

а) слуховий нерв б) рецептори равлики

в) барабанна перетинка г) перетинка овального вікна

9. Світловий потік, що проникає в око, сприяє виникненню нервового збудження в:

а) сліпій плямі б) зіниці

в) кришталику г) зорових рецепторах

10. Рецептори вестибулярного аналізатора у людини знаходяться в:

а) слуховий трубі б) кісточках середнього вуха

в) мішечках і півколових каналах г) зовнішньому слуховому проході і барабанної перетинки

11. Тактильні відчуття людини пов'язані з:

а) шкірної чутливістю б) органом смаку

в) органом нюху г) м'язової чутливістю

12. Аналіз світлових подразнень відбувається в частині кори великих півкуль:

а) лобової б) тім'яної

в) скроневої г) потиличної

13. Промені світла поглинаються всередині ока завдяки наявності в ньому:

а) чорного пігменту в судинній оболонці б) склоподібного тіла

в) білкової оболонки (склери) г) паличок і колбочок у сітківці

14. Нюхові рецептори знаходяться:

а) у слізних каналах очей б) на слизовій оболонці носа

в) в півколових каналах г) в ротовій порожнині

15. Зона смакового аналізатора розташована в корі великих півкуль головного мозку в області:

а) потиличної б) тім'яної

в) скроневої г) центральної борозни

16. Якою буквою на малюнку позначена структура ока, на якій формується зображення?

а) А б) Б

в) У г) Г

17. У короткозорих людей зображення фокусується:

а) перед сітківкою б) на судинній оболонці

в) на білкову оболонку г) за сітківкою

18. Колір очей людини визначається пігментацією:

а) сітківки б) кришталика

в) райдужної оболонки г) білкової оболонки

19. Кольорові зорові образи формуються у людини в:

а) паличках і колбах б) райдужній оболонці

в) зоровому нерві г) корі головного мозку

20. Провідникова частина зорового аналізатора :

а) сітківка б) зіниця

в) зоровий нерв г) зорова зона кори головного мозку

21. Остаточний аналіз висоти, сили і характеру звуку у людини відбувається у:

а) внутрішньому вусі б) слуховому нерві

в) барабанній перетинці г) слуховий зоні кори мозку

22. Функція зіниці в організмі людини полягає в:

а) фокусуванні променів світла на сітківку б) регулювання світлового потоку

в) перетворення світлового подразнення в нервове збудження г) сприйняття світла

23. Коли хворий не розуміє мову, але чує, у нього пошкоджені:

а) барабанні перетинки б) слухові рецептори

в) чутливі слухові нерви г) слухові зони кори великих півкуль

24. Сприймає роздратування і перетворює їх у нервові імпульси:

а) спинний мозок б) руховий нейрон

в) нервовий вузол г) рецептор

25. Нервове збудження при яскравому освітленні виникає в:

а) зіниці б) колбочках

в) кришталику г) зоровому нерві

26. В органі зору за зіницею розташовується:

а) судинна оболонка б) склоподібне тіло

в) кришталик г) сітківка

27. Зміни, що відбуваються в півколових каналах, призводять:

а) запаморочення, порушення рівноваги б) запалення середнього вуха

в) ослаблення слуху г) порушення мови

28. Сітківка - місце розташування:

а) кришталика б) зіниці

в) кровоносних судин ока г) зорових рецепторів

29. Середня оболонка очного яблука:

а) захищає очне яблуко б) сприймає світло

в) перетворює енергію світла в нервовий імпульс г) здійснює кровопостачання очного яблука

30. Прозора передня сторона білкової оболонки ока, називається:

а) коньюктива б) кришталик

в) рогівка г) райдужка

31. До барабанної перетинки з боку середнього вуха примикає:

а) молоточок б) ковадло

в) стремінце г) євстахієва труба

32. Смакові рецептори, що сприймають відчуття солодкого, розташовані%

а) на кінчику язика б) з боків язика

в) на корені язика г) з боків і на корені язика

33. Велику частину порожнини очного яблука займає:

а) водяниста волога б) кришталик

в) скловидне тіло г) сітківка

34. Зіниця - це отвір в очному яблуці:

а) у зовнішній оболонці б) у внутрішній оболонці

в) в судинній оболонці г) у всіх трьох оболонках.

35. У внутрішньому вусі містяться:

а) фоторецептори б) хеморецептори

в) терморецептори г) механорецептори

36. В очному яблуці заломлюючу функцію лінзи не виконує:

а) рогівка б) кришталик

в) скловидне тіло г) райдужка

37. Травми потиличних часток півкуль мозку призводять до:

а) втрати слуху б) втрати мови

в) втрати зору г) втрати шкірної чутливості

38. Розширення зіниці пов'язано з активацією з боку:

а) симпатичної системи б) парасимпатичної системи

в) соматичної системи г) дифузної системи

39. Сосочки, що сприймають солодкий смак їжі, зосереджені:

а) на кінчику язика б) з боків язика

в) на поверхні язика г) у кореня язика

40. Аналіз зовнішніх подразників відбувається в:

а) провідних шляхах б) корі головного мозку

в) рецепторах г) підкоркових центрах




  1. Завдання з вибором декількох правильних відповідей

Знайдіть одну або декілька правильних відповідей на поставлене питання.

1. Короткозорим людям необхідно використовувати окуляри,

а) так як у них зображення фокусується перед сітківкою

б) так як у них зображення фокусується позаду сітківки

в) так як вони погано бачать деталі близько розташованих предметів

г) так як вони погано розрізняють те, що розташоване далеко

д) мають двоопуклі лінзи, посилюють заломлення променів.

2. Захищають очі від пилу:

а) брови

б) повіки

в) слізні залози

г) вії

д) рогівка



3. Зовнішня оболонка очного яблука:

а) судинна, що переходить в райдужку

б) фіброзна, що переходить в рогівку

в) сітчаста, що переходить в рогівку

г) фіброзна, що переходить в райдужку

4. Слухові рецептори збуджуються під впливом:

а) коливань барабанної перетинки

б) коливань слухових кісточок

в) коливань рідини в завитці

г) жодної правильної відповіді

6. Пігментована частина судинної оболонки:

а) райдужка, що визначає колір очей

б) сітківка, що поглинає сонячні промені

в) рогівка, що визначає колір очей

г) райдужка, що поглинає сонячні промені

7. Кількість світла, що надходить в очне яблуко, регулюється за допомогою:

а) безумовно рефлекторно за допомогою рогівки

б) безумовно рефлекторно за допомогою зіниці

в) умовно рефлекторно за допомогою рогівки

г) умовно рефлекторно за допомогою зіниці

8. Зображення видимих ​​предметів на сітківці:

а) збільшене

б) зменшене

в) перегорнуте

г) всі відповіді вірні

9. Нюхова сенсорна система – це система, що спеціалізується на :

а) сприйнятті механоподразнень

б) сприйнятті хімічних подразнень

в) формуванні відчуття запаху

г) розрізненні змін складу повітря

10.Запахи, що діють заспокійливо:

а) лаванда б) евкаліпт

в) ромашка г) лимону

11. Укажіть сенсорні системи до складу яких входять механорецептори:

а) зорова б) смакова

в) слухова г) дотику

12. Укажіть сенсорну системи, до складу яких входять частини вуха:

а) слухова б) зорова

в) дотикова г) рівноваги

13. У оці заломлюють світло:

а) зіниця б) рогівка

в) скловидне тіло г) кришталик

14. Вкажіть агрегатний стан речовини, в якому буде сприйматися її смак:

а) твердий б) рідкий

в) газоподібний г) желеподібний

15. Смакова сенсорна система разом з нюховою бере учать у регуляції:

а) травлення

б) травлення, обміну речовин

в) травлення, обміну речовин, поведінки

г) травлення, обміну речовин, поведінки, виділення

16. Компенсаторні можливості сенсорних систем – це:

а) здатність замінити одну сенсорну систему іншою

б) підвищення чутливості іншої сенсорної системи

в) підвищення чутливості іншої сенсорної системи, в разі втрати чутливості будь-якою системою

г) здатність замінити одну сенсорну систему іншою, в разі втрати чутливості будь-якою системою

17. Гострота нюху:

а) залежить від чутливості рецепторів

б) залежить від температури

в) залежить від вологості

г) залежить від часу знаходження в певному місці

18. Больові рецептори розміщуються в:

а) м’язах б) стінках кровоносних судин

в) легенях г) шкірі

19. В шкірі містяться рецептори:

а) дотикові б) терморецептори

в) больові г) фоторецептори

20. В шкірі найбільше рецепторів:

а) больових б) дотикових

в) холодових г) теплових

21. Випишіть правильні твердження:

а) склера – задній відділ середньої оболонки ока

б) колір райдужки залежить від кількості та характеру пігменту

в) сітківка внутрішня оболонка ока

г) кришталик має форму двоопуклої лінзи

22. Задня камера ока:

а) заповнена повітрям

б)знаходиться між рогівкою та райдужкою

в) знаходиться між райдужкою та кришталиком

г) заповнена рідиною

23. Звукові коливання від стремінця до рецепторів кортіївого органа передаються через:

а)повітря б) мембрану овального вікна

в) рідини г) безпосереднього контакту

24. До складу внутрішнього вуха входить:

а)слухові кісточки б) завитка

в) півколові канали г) барабанна перетинка

25. Аналізатор – це:

а) рецептор

б) рецептор та чутливий нерв

в) рецептор, чутливий нерв та зона кори головного мозку

г) орган чуття

26. Анатомо-фізіологічні причини далекозорості:

а) недостатня опуклість кришталика

б) помутніння рогівки

в) надмірна опуклість кришталика

г) коротке очне яблуко від народження

27. Анатомо-фізіологічні зміни півколових каналів внутрішнього вуха приводять до:

а) запалення середнього вуха

б) ослаблення слуху

в) запаморочення

г) порушення рівноваги

28. У сліпих людей компенсація втрати зорового аналізатору відбувається завдяки:

а) кожному аналізатору

б) слуховому аналізатору

в) м’язовому аналізатору

г) смаковому аналізатору

29. Рогівка:

а) має найбільшу заломлюючу властивість

б здатна заломлювати проміні

в) прозора оболонка ока

г) це передня камера ока

30. Адаптація – це:

а) здатність сенсорної системи пристосовуватися до дії подразника

б) звикання до певного розміру подразника

в) зменшення чутливості аналізатора

г) збільшення чутливості аналізатора


  1. Завдання на встановлення відповідності

Виконуючи завдання, необхідно встановити відповідність інформації, позначеної цифрами і буквами (утворити логічні пари).

  1. Установіть відповідність між структурою ока та її функціональним значенням.

СТРУКТУРА ОКА ФУНКЦІОНАЛЬНІ ЗНАЧЕННЯ

1) рогівка А) допоміжний апарат

2) повіки Б) оптичний апарат

3) палички В) оболонка

4) кришталик Г) рецептор

5) завитка



  1. Установіть відповідність між видом рецептора і аналізатором, частиною якого він є.

ВИДИ РЕЦЕПТОРІВ АНАЛІЗАТОРИ

1) холодової чутливості А) зоровий

2) паличка Б) шкірний

3) больовий В) смакова

4) волоскові клітини Г) рівноваги

5) хеморецептори



  1. Установіть відповідність між відділами вуха людини та їх будовою.

ЕЛЕМЕНТИ БУДОВИ ВІДДІЛИ ВУХА

1) вушна раковина А) зовнішнє

2) молоточок Б) середнє

3) євстахієва труба В) внутрішнє

4) равлик

4. Установіть відповідність між спеціалізацією рецепторів смаку та їх місцем розташуванням.

РЕЦЕПТОРИ МІСЦЕ РОЗТАШУВАННЯ


  1. гірке А) кінчик язика

  2. солоне Б) краї язика

  3. солодке В) корінь язика

  4. кисле Г) корінь та краї язика

Д) кінчик та краї язика

5. Установіть відповідність між речовиною та її смаковим порогом у людини.

РЕЧОВИНА СМАКОВИЙ ПОРІГ


  1. цукор А) 8×10-8моль/літр

  2. сіль Б) 9×10-3 моль/літр

  3. солянокислий хінін В) 5×10-2 моль/літр

  4. лимонна кислота Г) 1×10-2 моль/літр

Д) 5×102 моль/літр

6. Установіть відповідність між характером відчуття та частотою дії подразника.

ХАРАКТЕР ВІДЧУТТЯ ЧАСТОТА ДІЇ ПОДРАЗНИКА

1) тиск А) дія подразника короткочасна

2) дотик Б) висока частота зміни дії подразника

3) вібрація В) довготривала дія низьких температур

4) холод Г) дія подразника довготривала

Д) короткочасна дія низької температури

7. Знайдіть співвідношення між частиною вестибулярного апарату та функцією.

ЧАСТИНА ВЕСТИБУЛЯРНОГО АПАРАТУ ФУНКЦІЯ

1) мішечки А) тисне на волоскові клітини

2) отолітова мембрана Б) сприймають подразнення

3) півколові канали В) сприймають зміни сили тяжіння

4) волоскові клітини Г) сприймають простір у трьох його вимірах

Д) сприймають ступінь напруженості м’язів

8. Знайдіть співвідношення між зоною кори головного мозку та аналізатором.

ДОЛЯ КОРИ ГОЛОВНОГО МОЗКУ АНАЛІЗАТОР

1) потилична доля А) зоровий

2) скронева Б) руховий

3) тім’яна В) чутливість внутрішніх органів

4) лобна Г) слуховий

Д) смакова чутливість

9. Знайдіть співвідношення між подразником та аналізатором.

ПОДРАЗНИК АНАЛІЗАТОР

1. Тиск на шкіру А) зоровий

2. Фотони світла Б) смаковий

3. Нахили голови В) дотиковий

4. Хімічні речовини в газоподібному стані Г) вестибулярний

Д) нюховий

10. Установіть співвідношення між цифрами, що характеризують будову ока людині та відповідають наступним твердженням.




А) постійна заломлююча сила

Б) здатність до акомодації

В) зона найкращого бачення

Г) проводить нервовий імпульс


11.Установіть відповідність між назвою частини ока та його зображенням.

А) передня камера

Б) сліпа пляма

В) сітківка

Г) склисте тіло


12. Установіть відповідність між частиними сітківки та їх назвами.

1 2 3

А) біполярні нейрони

Б) пігментні клітини

В) мультіполярні нейрони

Г) палички

Д) ковбочки

4


13. Знайдіть співвідношення між частиною вуха та її позначкою.

А) Євстахієва труба

Б) зовнішній слуховий прохід

В) завитка

Г) півколові канали

Д) барабанна перетинка



14. Установіть відповідність між назвою та зображенням частин слухового аналізатора.

А)внутрішнє вухо

Б) слуховий нерв

В) скронева зона кори головного мозку

Г) завитка


15. Установіть відповідність між долею кори головного мозку та зоною чутливості.

1 2 3 4

22

А) зорова зона



Б) слухова зона

В) зона чутливості внутрішніх органів

Г) рухова зона

Д) зона шкіряної чутливості



16. Установіть відповідність між частинами ока та його хворобою.

1) кришталик А) катаракта

2) ковбочки Б) дальтонізм

3) палички В) куряча сліпота

4) рогівка Г) астигматизм

Д) отит


4. Завдання на встановлення послідовності

У завданнях пропонується розташувати події або етапи, позначені літерами, у правильній послідовності, де перша подія (етап) має відповідати цифрі 1, друга – 2, третя – 3, четверта – 4.

1.Встановіть послідовність проходження нервового імпульсу в сенсорній системі:

А) Рецептори

Б) Кіркові центри

В) Підкіркові центри

Г) Провідникові шляхи

2. Встановіть, в якій послідовності розташовуються органи слухового аналізатора, через які звукові коливання досягають рецепторів органу слуху.

А) зовнішнє вухо

Б) перетинка овального вікна

В) слухові кісточки

Г) барабанна перетинка

Д) рідина в равлику

Е) рецептори органу слуху

3. Визначте послідовність розташування структури ока, через які пройде світловий потік, перш ніж він досягне сітківки

А) рогівка

Б) склоподібне тіло

В) кришталик

Г) зіниця

Д) сітківка

4. Вкажіть послідовність передачі нервового імпульсу від місця його виникнення до робочого органу.

А) чутливий нейрон

Б) рецептор

В) центральна нервова система

Г) м'яз

Д) руховий нейрон



5. Вкажіть послідовність утворення нервового імпульсу в нюховій сенсорній системі.

А) контакт з війками нюхових рецепторів

Б) виникнення нервового імпульсу

В) розчинення речовин у слизу

Г) подразнення нюхових рецепторів

6.Установите правильную послідовність передачи звуковой хвилі.

А) коливання слухових кісочок;

Б) коливання барабанної перетинки;

В) колебания жидкости улитки;

Г) формирование нервных импульсов;

Д) подразнення слухових рецепторів.


  1. Установіть правильну послідовність формування відчуття вертикального положення тіла.

А) виникає нервовий імпульс

Б) отолітова мембрана тисне на волоскові клітини

В) приймаємо вертикальне положення

Г) нервові імпульси передаються до кори головного мозку

Д) волоскові клітини згибаються


  1. Установіть правильну послідовність формування відчуття напрямку руху тіла.

А) рідина півколових каналів зміщується вбік, протилежний рухові
Б) повертаємо голову
В) нервові імпульси передаються до кори головного мозку

Г) виникає нервовий імпульс


Д) нахиляються волоски вестибулярних рецепторів

  1. Установіть правильну послідовність формування відчуття запаху.

А) хеморецептори сприймають молекули пахучих речовин
Б) нервові імпульси передаються до проміжного мозку
В) формується відчуття запаху
Г) нервові імпульси передаються до нюхового центру кори головного мозку
Д) виникають нервові імпульси


  1. Установіть правильну послідовність формування відчуття смаку.

А) їжа змочується слиною
Б) смакові рецептори подразнюються
В) їжа потрапляє в ротову порожнину
Г) в смаковій зоні формується відчуття смаку
Д) утворюється нервовий імпульс

11. Установіть правильну послідовність виникнення набутої короткозорості.

А) читання при поганому освітленні
Б) напруження м’язів кришталика
В) нормальний кришталик
Г) виникнення набутої короткозорості
Д) втрата еластичності кришталиком

12. Установіть правильну послідовність формування морської хвороби.

А) погіршення стану(збліднення, нудота, запаморочення)
Б) тривале і сильне подразнення вестибулярного апарату
В) іррадіація збудження на сусідні центри, що регулюють діяльність внутрішніх органів
Г) поїздка в автобусі

Д) збудження відповідного нервового центру

13. Установіть правильну послідовність формування відчуття дотику.

А) утворення нервового імпульсу

Б) постійний тиск на певну ділянку шкіри

В) збудження механорецепторів шкіри

Г) нервові імпульси передаються до центру в корі головного мозку

Д) формування відчуття дотику

14. Укажіть правильну послідовність дій при різкій зміні тиску в навколишньому середовищі.

А) різка зміна тиску


Б) відчуття закладеності вух, погіршення слуху
В) розтягнення барабанної перетинку
Г) відкрити рота та розмовляти
Д) відновлення нормального стану барабанної перетинки

15. Установіть правильну послідовність акомодації.

А) кришталик стає опуклим
Б) подивились на предмет, що розташований близько
В) розслаблення ціліарної зв’язки
Г) скорочення акомодаційного м’яза
Д) зображення фокусується на сітківці


  1. Відкриті завдання з короткою відповіддю

Дайте коротку відповідь на питання



  1. Оболонку, яка відіграє важливу роль в живленні ока називають ___________ .

  2. Отвір, що регулює кількість світла, що потрапляє на сітківку називають _________.

  3. Частину слухового аналізатору, по якому нервовий імпульс передається кору головного мозку називають _________.

  4. Аналізатори – це системи,що складаються з трьох ланок: рецептора (периферична ланка), _________, __________.

  5. Допоміжні пристосування для захисту очей – це _________.

  6. Око складається з оболонок - _________.

  7. Місце на сітківці, де розміщуються лише ковбочки називають ________.

  8. У лабіринті внутрішнього вуха міститься орган слуху – завитка – і орган ________ .

  9. Колір очей визначають пігменти, що знаходяться в _________ .

  10. Місце на сітківки, звідки виходить зоровий нерв називають _________ .

  11. У верхній частині носової порожнини розташований орган __________.

  12. Смакові рецептори розташовані на поверхні язика та представлені __________ .

  13. У середньому вусі розташовані 3 маленькі кісточки: ________ , ________, _______.

  14. Спіральний орган міститься в ________ .

  15. Ззовні око захищене _________ .

  16. Сигнал від сітківки ока потрапляє в мозок по _____ .

  17. Простір всередині ока позаду кришталика називають __________ .

  18. Середнє вухо поєднано з носоглоткою за допомогою __________ .

  19. Зона шкіряної чутливості розташована в __________ .

  20. Зовнішнє вухо ________ та ________ звукові коливання.

  21. На язиці розрізняють ________ види смакових рецепторів.

  22. Порушення кольорового зору називають ________ .

  23. Шар шкіри, де розташовуються аналізатори – це _________.

  24. Продукт сальних залоз у зовнішньому вусі – це _________ .

  25. Рецептор, що сприймає світло – це _________ .

  26. На хімічний склад повітря реагують _________ .

  27. Структура ока, що має найбільшу заломлюючу силу __________ .

  28. Відчуття, що сприймають сосочки на язиці – це _________ .

  29. Світлочутлива клітина, що збуджується при найменшому освітленні _________ .

  30. Аналізатор по іншому називають _________ .



  1. Відкриті завдання з довгою відповіддю.

Дайте повну відповідь на питання



  1. Поясніть, чому у іншої людини помітити помилку простіше, ніж у себе?

  2. Чому помилки рекомендується виправляти червоною пастою?

  3. Як ви поясните, що сліпонароджені, але потім вдало прооперовані люди, спочатку не розрізняють ані форми, ані величини, ані віддаленості предмету?

  4. Відомі відхилення в кольоровому зорі деяких людей (дальтоніків). В чому причина порушення у них зору?

  5. Великий німецький композитор Бетховен, коли став втрачати слух, знайшов оригінальний спосіб слухати музику. Він брав у зуби паличку, щільно притискав її до деки роялю та слухав звуки. Поясніть, як слухав музику композитор?

  6. До складу сітківки входять ковбочки, за допомогою яких людина розрізняє кольори. При більш інтенсивному вивченні зору було виявлено, що існує 3 типи ковбочок, що відрізняються наявністю пігментів. Які кольори видимого спектра здатні сприймати ці пігменти?

  7. Нюх у хижаків розвинений краще ніж у рослиноїдних тварин. Яке це має біологічне значення?

  8. Припустимо, що в будові вуха будуть почергово відсутніми зовнішнє, середнє та внутрішнє вухо. Поясніть, як це буде відображатися на будові усього слухового аналізатору?

  9. В медичній практиці, да і в побуті, ми часто користуємося анестезуючими речовинами з метою зменшення або позбавлення болю. Яким чином ці речовини знімають біль?

  10. Яке значення компенсаторних можливостей сенсорних систем? Наведіть приклади та обґрунтуйте.

  11. Яке значення дотику у різних видах діяльності людини?

  12. Яку роль відіграють органи чуття у пізнанні навколишнього середовища?

  13. У чому перевага зору обома очами?

  14. Перелічіть основні причини, за якими можна втратити зір.

  15. Чому у сутінках ми не розрізняємо колір предметів?

  16. Чому нічні птахи погано бачать вдень?

  17. Що спільне в будові всіх аналізаторів?

  18. Яким чином людина з закритими очима може чітко доторкнутися до кінчика носа?

  19. Чому при сухості у носі порушується відчуття запаху?

  20. Яке значення має адаптація сенсорних систем для життєдіяльності людини?

  21. Наведіть приклади декількох вправ для збереження зору.

  22. Дайте рекомендації по збереженню слуху людини.

  23. В якому випадку нюх виконує захисну функцію?

  24. Чому під час Великої світової війні воїнам при вибухах рекомендували відкривати рота?

  25. Що називають «зіничним рефлексом»? Про що свідчить його відсутність?

  26. Чому людині, що тільки що зійшло з гойдалки здається, що все навкруги продовжує крутитися?

  27. У далекозорої людини відсутні окуляри, а йому обов’язково треба прочитати декілька речень. Яким чином це можна вдало зробити?

  28. Яким чино можна підвищити чутливість аналізаторів?

  29. Хто вперше запропонував класифікацію смаків?

  30. Де відбувається первинний аналіз подразника в сенсорній системі?

СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ

  1. Біологія:9кл:Підруч.для загальноосвіт. навч. закл./Н.Ю.Матяш, М.Н. Шабатура. – К.: Генеза, 2009.-272с.

  2. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з біології. - Київ; «Перун»; 2006р.

Інтернет – ресурси

  1. МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО СКЛАДАННЯ ТЕСТОВИХ ЗАВДАНЬ. - http://elearning.lutsk.ua/resourse/pologenia/pro_test/dodatok_a.html

  2. Формати тестових завдань. - http://sbs-tarasova.kiev.ua/teachers-page/make-use-of/books/46-abc-of-testing.html?start=6




База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка