Різноманітність тварин у природі



Скачати 74.16 Kb.
Дата конвертації15.04.2016
Розмір74.16 Kb.


Тема : Різноманітність тварин у природі .

Мета: формувати поняття: "комахи", "риби", "земноводні", "плазуни", "птахи", "звірі"; навчити порівнювати, визначати істотні ознаки, описувати представників різних груп тварин ; розвивати уяву, мислення, пам’ять; виховувати допитливість, пізнавальний інтерес. Формувати інформаційну, творчу, комунікативну компетентності.

Обладнання: проектор, презентація "Різноманітність тварин", картки з матеріалами для роботи в групах ,запис голосів тварин ,картинки тварин .

Хід уроку

І. Організаційна частина

- Пролунав дзвінок, починаємо урок.



Девіз уроку:

Не просто слухати, а чути,

Не просто дивитись, а бачити,

Не просто відповідати, а міркувати,

Дружно й плідно працювати.

ІІ. Хвилинка спостережень

1.Робота синоптиків .

Який тепер місяць? Який день ? Яке число ?

Синоптик. Температура повітря сьогодні – … ,вітер – … , небо – … . –

2. Хвилинка – цікавинка.

- А чи знаєте ви, що тварини можуть попереджати про зміни в погоді.

- Жаби квакають на дощ.

- Пес на снігу згортається калачиком – на мороз.

- Кіт шкрябає підлогу – на вітер, завірюху.

- Гуска стоїть на одній нозі чи ховає голову під крило - на холод.

- Якщо в морозяний день заспіває півень – потеплішає.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Фронтальне опитування.

- Яку велику тему ми почали вивчати? (На дошці запис «Тварини»).

- До якої природи відносяться тварини? (До живої). Доведіть. (Тварини дихають ростуть,розмножуються,харчуються,відмирають).

- А рослини теж дихають ростуть,розмножуються,харчуються,відмирають. Чим же тварини відрізняються від рослин? (тварини переміщаються,харчуються готовою їжею,ростуть тільки в молодому віці).



2. Завдання за темою « Тварини – частина живої природи».

Перевіримо, що ви вже знаєте за цією темою.



1.Визнач правильну відповідь.

Що спільного між тваринами і рослинами?

а)Те, що вони належать до неживої природи.

б)Те, вони живуть і ростуть на Україні.

в)Те, що вони належать до живої природи.

2. Закінчи речення.

Тварини належать до живої природи тому що……….

Тварини живуть……

Тварини живляться …



ІV. Технологія "Незакінчене речення"

- Зверніть увагу на дошку. Прочитайте тему уроку. Розгляньте ілюстрації.

Закінчіть речення: "Від сьогоднішнього уроку я очікую …" .

Очікувані результати:

* зрозуміти, чим відрізняються тварини різних видів;

* визначати істотні ознаки тварин;

* описувати представників різних груп тварин;

* виховувати в собі бережливе ставлення до них.

Дотримання таких правил нам допоможе в цьому.

* Всі думки приймаються.

* Дотримуватися теми уроку.

* Всім слухати один одного.

* Правило піднятої руки.

V. Мотивація навчальної діяльності

1. Створення проблемної ситуації.

- Подивіться на малюнки. Чи всі тварини однакові?



VІ. Повідомлення теми і мети уроку.

Сьогодні ми продовжимо мандрівку царством Тварин. На Землі живе більше 2 млн. видів різноманітних тварин. Хоча всі вони різні,проте багато з них мають щось подібне. За спільними ознаками вчені об’єднали тварин в групи. Не за кольором,не за розміром,не за способом харчування ,а саме за істотними ознаками(за тими,яких немає у інших тварин).



VІІ. Вивчення нового матеріалу.

-Які групи тварин ви знаєте? Це комахи,риби , земноводні ,плазуни,птахи,звірі .



1. Завдання в группах.

- 1 група «Комахи»; с.134

- 2 група «Риби»; с. 134-135

- 3 група «Земноводні»; с. 135

- 4 група «Плазуни»; с. 136

- 5 група «Птахи»; с. 136-137

- 6 група «Звірі»; с. 137-138

Завдання для груп.

Опрацювати відповідний текст у підручнику і підготувати коротку доповідь за планом.

План.


1. Назва групи тварин.

2. Наведи приклад.

3. Особливості зовнішньої будови.

4. Істотні ознаки цієї групи.

Доповідь кожної групи доповнює вчитель з супроводом авторської мультимедійної презентації «Різноманітність тварин».

Комахи.

Комахи - найчисленніша група тварин. До неї належать метелики, жуки, мурашки, метелики, бабки, коники, джмелі та багато інших комах. Вони стрибають, бігають, повзають, літають, плавають.

За якою істотною ознакою їх об'єднали в одну групу?

Шість ніг - це істотна ознака комах.

Її тіло поділено на 3 частини: голова, груди, черевце. На голові є очі, вусики і рот. За допомогою вусиків вони відчувають запах. Нюх у комах дуже добрий, це допомагає їм у пошуках їжі.

Риби.

В океанах, морях, річках і ставках живуть риби.

Тіло у них складається з голови, тулуба, хвоста. Воно сплюснуте з боків і вкрите лускою та слизом. Завдяки такій будові тіла, риби швидко рухаються у воді. Плавають риби за допомогою хвостового плавця, якому допомагають інші плавці. Дихають зябрами, киснем, розчиненим у воді. Риби морів і океанів живуть у солоній воді, а риби річок і ставків - у прісній.

Земноводні.

Жаби і тритони - це земноводні, їхнє тіло вкрите м'якою, слизькою ,вологою шкірою. Воно складається з голови, шиї, тулуба, передніх і задніх ніг. У деяких є хвіст.

Якщо шкіра пересохне, тварина загине. Усі земноводні дихають киснем повітря. Вони не можуть довго перебувати під водою. Тому частину життя земноводні проводять на суші, а частину — у воді.

Плазуни.

Черепахи, ящірки, змії, крокодили - це тварини, яких називають плазунами. Чому? На суші вони рухаються «плазуючи», тобто тягнуть своє тіло по землі. Тіло плазунів укрите сухими лусочками. У черепах ці лусочки зрослися й утворили міцний панцир.

Тіло складається з голови, тулуба, хвоста. Час від часу плазуни линяють, тобто скидають стару шкіру. Вони живуть повсюди (у воді, лісах, пустелях, степу, горах) немає їх лише там, де дуже холодно. Взимку вони залягають у сплячку.

Птахи.

Ці тварини добре пристосувались до польоту. Тіло вкрите пір'ям, яке добре захищає від холоду - це істотна ознака птахів. Розміри дуже різні. Птахи є окрасою природи та її друзями.



Звірі (ссавці).

Вкрите шерстю тіло і вигодовування малят молоком - це істотні ознаки звірів. За цими ознаками вони відрізняються від інших тварин.

Всі звірі народжують малят живими і вигодовують їх молоком.

Окремі групи тварин : черви ,молюски ,раки , павуки .

Фізкультхвилинка.

VІІІ. Закріплення і осмислення знань.

1. «Мозкова атака».(в групах)

- Доведіть,що черепаха ,крокодил ,гадюка – це плазуни, бо …… .

- Доведіть,що їжак,лось ,кіт –це звірі ,бо … .

- Мурашка , коник ,метелик -це комахи ,бо … .

- Щука ,сом -це риби ,бо … .

- Шпак ,сорока ,чижик –це птахи ,бо … .

- Жаби і тритони –це земноводні ,бо … .

2. Робота в зошитах

Наголосити,що для тим,хто працює на високий рівень, потрібно навести приклади тварин до кожної групи(не менше двох представників).



VІІІ. Узагальнення і систематизація знань.

1.Гра «Знайди пару»

Вовк плазун

Голуб звір

Гадюка комаха

Жаба птах

Акула земноводне

Жук риба

Перевіряємо за зразком на дошці



2. Гра "Знайди зайве"

Прочитай і підкресли зайве у кожній групі:

Бджола, капустянка, лелека , муха.

Вуж, черепаха, ящірка, черв’як.

Косуля, лелека, ведмідь, єнот.

3 .Хвилинка –цікавинка .

Діти приготували різні цікавинки з життя тварин.



4.Гра «Впізнай за голосом».

Діти слухають голоси тварин і впізнають їх .



IX . Підсумок уроку.

Рефлексія

- З якою темою ми ознайомились на уроці?

- Чи досягли ви очікуваних результатів?

Вправа «Мікрофон»

На уроці я навчився …

Я дізнався, що …

Я повторив …

Мене вразило …

Я запам’ятав …



X. Домашнє завдання

Опрацювати статті підручника (с. 134 – 138),



Підготувати розповідь про улюблену тварину.




База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка