Рішення щодо безпечного виходу з цих ситуацій; навчання життєвим навичкам здатність до адаптації; виховання позитивної поведінки і подолання труднощів повсякденного життя



Скачати 187.69 Kb.
Дата конвертації29.04.2016
Розмір187.69 Kb.
Подорожненська ЗШ

І-ІІІ ступенів

Світловодської райдержадміністрації

100_1662.jpg

Керівник проекту:

Шерстюк В.В.

Тривалість проекту: 03.01.2012 – 27.01.2012

Тип проекту: дослідницько - інтегрований

Мета: формування освіченої, творчої особистості, становлення її фізичного і морального здоров'я; збереження і зміцнення здоров'я молоді, підвищення стійкості організму до несприятливих впливів різних метеорологічних факторів (холоду, тепла, сонячної радіації, зниженого атмосферного тиску); формування позитивної мотивації щодо здорового способу життя, культури здоров'я, популяризації знань правил безпеки життєдіяльності дітей ; навчання умінню прогнозувати небезпечні ситуації та знаходити правильні рішення щодо безпечного виходу з цих ситуацій; навчання життєвим навичкам – здатність до адаптації; виховання позитивної поведінки і подолання труднощів повсякденного життя.


Загальноосвітня школа дає широкі можливості впливати на учня, готувати його до активного життя. Однією із складових оздоровчих систем є загартовування. Як і фізичні вправи, загартовування надзвичайно важливе для організму. Адже в нашому класі не всі учні мають основну групу здоров’я, лише 6 учнів, це 50%.

Тому проект "Загартовуйся, як сталь" є актуальним для нашого класу.


Завдання проекту:
bd06790_.wmf

Класний керівник Шерстюк Валентина Володимирівна

  1. 1.Нагадати дітям, що таке оздоровчі системи.

2.Провести тест «Твій спосіб життя»

3.Відбір джерел , з яких можна отримати необхідну нам інформацію

4.Проведення конференції за підсумками досліджень
j0095740.gif


Група «Дужі»

1. З’ясування кола питань, що вивчають проблему загартовування. (Підготовка виступу на конференції)



2. Українські народні традиції використання природних факторів здоров’я

(Підготувати доповідь)

  1. Прислів’я про здоров’я

  2. Фотографування, відбір фотографій, малюнків

  3. опрацювання зібраного матеріалу, підготовка захисту проекту



Група «Спритні»pe03738_.wmf

1. З’ясування кола питань, що вивчають принципи загартовування

(Підготовка виступу на конференції)

2. Написання творів – ессе, віршів

3. Фотографування, відбір фотографій, малюнків

4. Опрацювання зібраного матеріалу, підготовка захисту проекту


Група «Завзяті»pe01981_.wmf

1. З’ясування кола питань, що вивчають методи загартовування

(Підготовка виступу на конференції)

2.Складання кросворда

3.Випустити газету «В здоровому тілі – здоровий дух»

4. Фотографування, відбір фотографій, малюнків

5. Опрацювання зібраного матеріалу, підготовка захисту проекту
Очікуваний результат. Виконання проекту - це:

Вдосконалення системи роботи, спрямованої на зміцнення здоров'я учнів, оволодіння ними навичками здорового способу життя, застосування народних традицій, загартовування тіла і душі, відмова від шкідливих звичок; інтеграція навичок здорового способу життя у навчально-виховний процес.

Прищеплювання дітям знань, умінь і навичок, які допоможуть їм протягом усього життя зберігати і зміцнювати своє здоров'я.

1. Підвищення загального рівня фізичного здоров'я учнів.

2. Підвищення опірності організму учнів до шкідливих факторів впливу навколишнього середовища.

3. Зниження показників захворюваності, тривалості гострої захворюваності.

4. Позитивна динаміка емоційного стану школярів.

5. Формування ціннісного ставлення до здоров'я, що містить свідоме і відповідальне ставлення учнів до своєї поведінки, яка впливає на стан здоров'я.

6. Збільшення обсягу рухової активності дітей відповідно до індивідуальної фізіологічної потреби у фізичному навантаженні.

7. Зміна соціального менталітету батьків та формування у них навичок участі у різноманітних позашкільних формах виховної роботи.


100_1674.jpg 100_3243.jpg

Оздоровчі системи — системи теоретичних знань і практичних методів, які забезпечують збереження здоров'я й формування здорового життя.bd06790_.wmf

Системи можуть містити в собі фізичні вправи й комплекси гімнастики, правила раціонального харчування та моральні постулати, психологічні практики і принципи організації здорового способу життя, різні види єдиноборств і масаж.

Проблема здоров'я в усі часи і епохи була надзвичайно актуальною. Всесвітня організація охорони здоров'я під здоров'ям розуміє стан повного фізичного, психічного і соціального благополуччя людини. Система охорони здоров'я підходить до здоров'я як до стану відсутності хвороб. Однією із складових оздоровчих систем є загартовування. Як і фізичні вправи, загартовування надзвичайно важливе для організму.

Перед вибором оздоровчої системи, яку учні побажають обрати, слід ретельно діагностувати стан здоров’я, зокрема - його фізичні складові. Обов’язковим є обстеження у лікаря.



100_3227.jpg 100_3224.jpg

Крім цього, діти, ви можете доповнити, лікарський нагляд спеціальним тестуванням.

Якщо ти поліпшуєш свій руховий режим, то проходячи тестування, зможете побачити позитивні зміни в стані здоров’я. Виконайте тест і зробіть висновок про стан фізичної складової вашого здоров’я. Тест слід проводити з певною періодичністю, один раз на три місяці.

За результатами тестування, проведеного 24.01.2012 року в класі:

- ти дуже активний і достатньо здоровий фізично – 5 учнів;

- ти достатньо активний і маєш розумний підхід до питань збереження фізичної форми – 3 учні;

- тобі слід більше уваги приділити фізичним вправам – 2 учні;

- ти лінивий і пасивний, фізичні вправи тобі просто необхідні – 1 учень.



j0076194.gif j0076195.gif

Питання

Дата

Дата




Дата

1. Як часто ти виконуєш фізичні вправи:

а) чотири рази на тиждень;

б) два-три рази на тиждень;

в) раз на тиждень;

г) менше одного разу на тиждень.











2. Відстань, якути проходиш пішки протягом дня:

а) більше чотирьох кілометрів;

б) близько чотирьох кілометрів;

в) менше 1,5 км;

г) менше 700 метрів.











3. Відправляючись до школи, ти:

а) йдеш пішки або їдеш на велосипеді;

б) частину шляху йдеш пішки або їдеш на велосипеді;

в) інколи йдеш пішки або їдеш на велосипеді;

г) завжди добираєшся в громадському транспорті або на автомобілі.











4. Якщо перед тобою є вибір: іти сходами чи їхати ліфтом, ти:

а) завжди піднімаєшся сходами;

б) піднімаєшся сходами, крім випадків, коли в руках щось важке;

в) інколи піднімаєшся сходами;

г) завжди користуєшся ліфтом.











5. У вихідні дні:
а) декілька годин працюєш фізично (на дачі, в саду, на городі тощо);
б) як правило, весь день проводиш у русі, хоч протягом дня не виконував ніякої фізичної роботи;
в) здійснюєш декілька коротких прогулянок;
г) більшу частину вихідних читаєш і дивишся телевізор.










Підрахунок балів:

Ключ (значення відповідей у балах): а) 4 бали; б) 3 бали; в) 2 бали; г) 1 бал.



18 балів і більше - ти дуже активний і достатньо здоровий фізично.

12-17 балів - ти достатньо активний і маєш розумний підхід до питань збереження фізичної форми.

8-11 балів - тобі слід більше уваги приділити фізичним вправам.

7 балів і менше - ти лінивий і пасивний, фізичні вправи тобі просто необхідні.

Група «Дужі»k:\фото\фото0034.jpg

Основною метою загартовування організму є «пробудження» нашої імунної системи.

У людини, що постійно знаходиться в комфортабельних для неї температурних умовах (наші будинки, офіси, автомобілі) атрофується система терморегуляції організму, що призводить до виникнення простудних захворювань навіть при незначному охолоджуванні. Саме тому загартовування організму являє собою поступове дозоване охолоджування частини або всього тіла для активізації і тренування імунної системи.

Загартовування - це система гігієнічних заходів, спрямованих на підвищення стійкості організму до несприятливих впливів різних метеорологічних факторів (холоду, тепла, сонячної радіації, зниженого атмосферного тиску). Загартовування організму - потужний оздоровчий засіб - важливий і необхідний елемент здорового способу життя людини. Встановлено, що систематичне загартовування знижує ймовірність простудних захворювань в 4 рази, і навіть виключає їх виникнення. Загартовування має загальнозміцнюючу дію на організм, покращує кровообіг, нормалізує обмін речовин. Організм здобуває можливість безболісно переносити надмірний вплив холоду, високої температури.
Група «Спритні»

Засоби загартовування прості й доступні. При загартовуванні дітей слід дотримуватися таких основних принципів:

- Проводити загартовуючі процедури систематично.

- Збільшувати час впливу загартовуваного фактора поступово.

- Враховувати настрій дитини і проводити процедури у формі гри.

- Починати загартовування в будь-якому віці.

- Ніколи не виконувати процедури, якщо дитина замерзла, тобто не допускати переохолодження.

- Уникати сильних подразників: тривалого впливу холодної води або дуже низьких температур повітря, а також перегрівання на сонці.

- Правильно підбирати одяг та взуття: вони повинні відповідати температурі навколишнього повітря і бути з натуральних тканин і матеріалів.

- Загартовуватися всією сім’єю.

- Процедури загартовування поєднувати з фізичними вправами і масажем.

- В приміщенні, де перебуває дитина, ніколи не курити.


100_3130.jpg 100_1683.jpg

Група «Завзяті»

З поняттям загартовування більшість людей пов'язує прийняття крижаного душу і купання в ополонці. Проте, це ті етапи загартовування організму, які досягаються лише при тривалих тренуваннях і великому стажі загартовування. А на початкових етапах достатньо привчити себе до ходіння босоніж по землі, обливанню ніг прохолодною або холодною водою і щадного контрастного душу.

Ходіння босоніж

Ходіння босоніж є вельми приємним і дієвим методом загартовування організму для підвищення загального імунітету. Як відомо, на стопі є безліч активних точок, пов'язаних майже зі всіма внутрішніми органами і стимуляція цих точок призводить до активізації роботи внутрішніх органів, що саме по собі має виражений позитивний ефект.

Також, стоячи босоніж на землі, тіло скидає статичний електричний заряд, що накопичився в організмі, який в деяких випадках може завдавати негативного впливу на центральну нервову систему (виражається це в пригніченому настрої і дискомфорті), та на серцево-судинну систему (виражається в підвищенні артеріального тиску). Саме по собі ходіння босоніж доставляє дуже приємні відчуття і є вельми щадним методом загартовування організму. Причому ходити босоніж можна навіть взимку по снігу. Зрозуміло, потрібно прислухатися до своїх відчуттів і не допускати переохолодження. Поступово, час ходіння босоніж по снігу можна довести з декількох секунд до декількох хвилин без ризику захворіти.

100_3237.jpg 100_3153.jpg

Обливання ніг прохолодною водою

Доступний для всіх метод загартовування організму і тренування імунної системи. До того ж абсолютно безпечний. Дуже багато людей, повернувшись з роботи додому, відчувають важкість і набряклість ніг. Проте, спробуйте облити ступні і гомілки ніг прохолодною водою (поступово знижуючи температуру) і ви відчуєте наскільки легше вам стане. Після такого обливання, досуха витріть ноги рушником і приляжте на декілька хвилин відпочити, поклавши ноги на яку-небудь підкладку, щоб їх дещо підняти догори.

Ходіння босоніж і обливання ніг є підготовчими етапами перед переходом до наступного етапу загартовування організму - щоденного контрастного душу, який є наймогутнішим засобом тренування імунної системи.

100_3239.jpg

100_3236.jpg
Контрастний душ - загартовування для міцних духом!

Ось основні правила прийняття контрастного душу:

1. Починають такий душ з гарячої води, а закінчують холодною.

2. Зміна температури води відбувається три рази - три цикли.

3. Під час кожного циклу не забувайте обполіскувати голову, а також прагніть обполіскувати все тіло рівномірно, не затримуючись на якихось певних ділянках.

4. Пам'ятайте дуже важливе правило: під час загартовування організму за допомогою контрастного душу, вода повинна бути ХОЛОДНОЮ і ГАРЯЧОЮ, а не прохолодною і теплою. Організм повинен ввімкнути захисний механізм, а відбувається це лише тоді, коли діапазон температур використовуваної води – дуже широкий.

5. Контрастний душ закінчуйте холодною водою, після якої інтенсивно обітріться грубим рушником до появи тепла в тілі.

6. Насолоджуйтесь приємними відчуттями після душу!

Існують певні обмеження на прийняття контрастного душу, а саме: хвороби пов'язані з порушеннями кровопостачання мозку, спазмуванням судин і тромбофлебіти.

До інтенсивних методів загартовування відносять ті методи, при яких відбувається хоча б короткочасний контакт тіла зі снігом, крижаною водою або морозним повітрям. Проміжне місце між традиційним і інтенсивним загартовуванням займають контрастні процедури. При хронічних захворюваннях верхніх дихальних шляхів у дітей, тонзиліті, аденоїдах корисніше застосовувати контрастні процедури.


100_3102.jpg 100_3086.jpg
Загартовуючі повітряні процедури:

Провітрювання кімнати. Температура повітря в кімнаті має бути від 20 до 22 градусів. Провітрювання взимку можна проводити в присутності дитини. Повторюють провітрювання взимку 4-5 разів на день, а влітку доступ свіжого прохолодного повітря повинен бути постійним. Наскрізне провітрювання проводять при відсутності дітей в кімнаті.

Прогулянки на свіжому повітрі, навіть при морозі.

Загартовування водою може проводитися як місцеві або загальні процедури. До місцевих процедур відносять умивання, обтирання, обливання, ванни. Загартовування тільки тоді ефективно, коли холодною водою обливають теплу людину.

обливання водою.jpeg dscn3343.jpg dscn3341.jpg
День Водохреща – 19 січня

Прикмети

На Водохреща день ясний — хліба будуть чисті, а якщо похмурий — буде у хлібі повно «сажки»;

Іде лапатий сніг — на врожай.

Якщо похмуро — хліба буде вдосталь.

Якщо зоряна ніч — вродяться горіхи і ягоди.

Коли на Водохреща випав повний місяць — бути великій воді.

Удень іде сніг — на врожай гречки: вранці — ранньої, вдень — середньої, а ввечері — пізньої.

Якщо вдень осідає іній, то у відповідний день треба сіяти пшеницю.

Під час освячення води йде сніг — добре роїтимуться бджоли і колоситимуться хліба.

Вважається, що на Водохреща, з опівночі до опівночі, вода набуває цілющих властивостей і зберігає їх протягом року, лікуючи тілесні й духовні хвороби.

В цей день у всіх містах і селах, де є церкви, святять воду. Віддавна в народі освячену на Водохреще воду вважають своєрідним спасінням від багатьох недуг. Її дають пити тяжкохворим, нею освячують храми, домівки і тварин. Залишається загадкою той факт, що вода з Водохреща не псується, не має запаху і може зберігатися протягом року. Дехто схильний вважати, що цьому сприяє срібло від хреста, який священик занурює в воду під час обряду. Проте ця думка є помилковою, оскільки не завжди у воду занурюють срібний хрест, а використовують дерев'яний чи з будь-якого металу, а вода все одно роками не псується.

За давньою традицією, церемонія освячення води відбувалася просто неба, на берегах річок, струмків, озер. Ще напередодні Йордана, з льоду вирубували великий хрест («йордан») і ставили його поруч з ополонкою. Скульптурне зображення хреста встановлювали вертикально і нерідко обливали буряковим квасом, від чого воно набирало червоного кольору. Було прийнято також прикрашати хрест барвінком і гілками сосни.



dscn3411.jpg dscn3418.jpg
101_1581.jpg

Учні нашого класу активно займаються загартовуванням , «моржуванням».

Кожного року ми купаємося на ставку в день Водохреща, це тільки додає нам сил і здоров’я. От скільки нас…

Наші однокласники завдяки загартовуванню стали менше хворіти на простудні захворювання. Зменшилася кількість пропусків уроків через хворобу. Наприклад: Велика Карина хворіла часто і в І семестрі 2010 – 2011н.р. мала 124 уроки пропусків по хворобі, а у І семестрі після активного загартовування підвищилися захисні сили організму і застуди відступили.



Мої індивідуальні «секрети» загартовування

p1010211.jpg 100_3099.jpg

p1010216.jpg 100_3248.jpg

Корж Максим


Вислови про здоров’я
«Здоров'я — дорожче золота»

(В. Шекспір)

«Здорова людина — є самий дорогоцінний витвір природи»

(Томас Карлейль, англ. історик, філософ)

«Здоров’я — мудрих гонорар»

(П.Ж. Беранже, франц. поет)

«Природа хоче, щоб діти були дітьми, перш ніж бути дорослими»

(Ж.-Ж. Руссо)

«Хто не цінує життя, той його не заслужив»

(Леонардо да Вінчі)

«Люди не вмирають. Вони вбивають самі себе»

(Сенека)


«Человек ест, чтобы жить, а не живет, чтобы есть»

(Сократ)


«Тютюн завдає шкоди тілу, руйнує розум, отупляє цілі нації»

(Оноре де Бальзак)



Висновок.
Вчитель. Сьогодні ми з вами багато чого пригадали, дещо дізналися нове, над чимось задумалися. Думаю, наша конференція не пройшла марно. І надалі ви продовжите загартовуватися, бо гартувати - значить зміцнювати. Загартовування включає в себе гігієнічні процедури, які пробуджують сплячі сили організму, направляючи їх на оздоровлення. Загартована людина витривала, в будь-яких умовах зберігає спокій, бадьорість, оптимізм, володіє високим життєвим потенціалом.

Людина, яка обирає здоровий спосіб життя, може бути спокійною за своє здоров’я. Воно її не турбуватиме довгі роки. Життя такої людини буде радісним та цікавим. Українська приказка говорить: «Здоровий не знає, який він багатий»


Учні:

Щоб мужнім стать і стать сміливим,

Сильним духом, сильним тілом,

Загартованим, здоровим

Ти виходь на стадіони! 100_3232.jpg

(учні імітують види спорту).
І не треба нам лякатись

Ні вітру, ні морозу.

Хто спортом в нас займається,

Тому нема загрози.



(скандують по черзі, піднімаючи плакати).
- Будеш сильним і здоровим!

- Твоє здоров'я стане міцніше за граніт!



d:\фото на учитель року\изображение 032.jpg

- Бадьорість і силу тобі дасть тільки спорт!


- Сонце, повітря і вода — наші найкращі друзі!

Хто здоровий, той сміється.

Все в житті йому вдається.

Він долає всі вершини, -

Це ж чудово для людини.
Хто здоровий, той не плаче,

Жде його в житті удача.

Він уміє працювати,

Вчитись і відпочивати. 100_3234.jpg



Хто здоровий – не сумує,

Над загадками мудрує.

Він сміливо в світ іде



Й за собою всіх веде.
Бо здоров’я – це прекрасно,

Здорово, чудово, класно!
Використана література:


  1. Дубовис М.С., Качеров О.Б., Короп Ю.С. Абетка здоров’я. – К.: Просвіта, 1999. – 96с.

  2. Соломонюк О.В. Здоров’я дітей – здоров’я нації // Розкажіть онуку. – Серпень 2002. – № 15-16. – С. 4-6.

  3. Таємниці віків. Українські народні думи, легенди, перекази, пісні, казки, загадки: Навчальний посібник (серія «Шкільна бібліотека») / Упорядник О.Г.Мукомела. – К.: Грамота, 2001.– 511с.

  4. Жабокритська О.В. Язловецький В.С. Нетрадиційні методи й системи оздоровлення. – Кіровоград. 2002.

  5. Тетяна Бойченко, Наталія Колотій. Основи здоровя. Київ. 2005.

  6. Інтернет - ресурси


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка