Рішення по даній проблемі. Залишити відгуки про набуті знання



Дата конвертації11.09.2017
Розмір48.5 Kb.
Л. Жувако

вчитель української

мови та літератури

Красноріченська ЗОШ

Кремінського району

Луганської області

Де злагода, там перемога

В сучасному житті існує безліч протидій, різних точок зору на одне й теж саме питання. Немає однакових людей, бо кожен з нас – це особистість із своїми думками, поглядами, віруваннями. Чим сильніше суперництво між двома людьми, тим більше між ними ревнощів і заздрощів, тим більше бажання «зіштовхнути « суперника. Хтось із нас може до крику, до хрипоти в голосі захищати свої погляди, іноді це приводить навіть до бійки. Але чи варто суперечкою вирішувати проблеми? Може краще дійти згоди?

На цьому уроці учні будуть мати можливість знаходити вихід із конфліктної ситуації, зрозуміти, що вирішення будь-якої проблеми, конфлікту залежить від самого себе.

Після уроку учні повинні:

Мета : вміти пояснити,чому виникає конфлікт;

вміти знаходити шляхи мирного розв'язання конфліктної ситуації;

визначити «золоті»правила життя, які допоможуть у вирішенні важливих

проблем;

пояснити поняття: конфлікт, консенсус.
Допоміжні матеріали:


  1. Інструкція для команд.

  2. Таблиця «Самооцінка»

  3. Прислів'я про злагоду, мир.

  4. Картки із словами.

Дидактичні засоби:клейкий папір, фломастери, словник іншомовних слів.
Час: 45 хвилин
План

  1. Визначити, чому виникає конфлікт?

  2. Запропонувати учням знайти шляхи мирного розв'язання конфліктів.

  3. Обговорити ситуації і знайти рішення по даній проблемі.

  4. Залишити відгуки про набуті знання.

Хід: Вступ (10 хв.)



  1. Почніть урок із запитання: Що таке конфлікт, конфліктна ситуація? Як на вашу думку, конфлікт приносить шкоду чи користь?

  2. Попросіть учнів пригадати прислів'я або вислови про конфліктні ситуації. Обговоріть ці приклади. Запитайте, хто з присутніх пробував вирішити конфлікти так, як пропонувалось у даних висловах.(допоміжний матеріал №1)

  3. Запитайте у дітей: Чому виникають конфліктні ситуації? Яка причина конфліктів?

  4. Розвиток (25 хв.)

Гра «Сніжинка».

Мета вправи: зрозуміти, чому можливі різні погляди щодо певної та що кожен погляд не може бути єдиним правильним. (допоміжний матеріал №2)


  1. Попрохати учнів поділитися на групи і поставити перед ними завдання:

дати визначення слова «консенсус», використовуючи при цьому словник іншомовних слів, та вибрати із запропонованих слів ті, що відносяться до цього поняття . (допоміжний матеріал №3)

  1. Попрохати учнів обговорити в групах шляхи досягнення консенсусу (використовується методика «мозкового штурму). Всі пропозиції записуються, а потім обговорюються та визначаються остаточні альтернативні рішення. Шукається найкраще рішення, яке задовольнило б кожного. Таким чином, визначають кроки до досягнення згоди (консенсусу) і записують їх на дошці.

Наприклад:

-Вислухай співбесідника.

-Контролюй свою реакцію на конфлікт.

-Будь толерантним, доброзичливим.

-Не критикуй інших.

-Звільнися від образ, гніву, розчарувань.

-Подивись на себе з боку опонента.

-Не розглядай минулі образи.

-Постав «крапку» на конфлікті, потисни руки співбесіднику.

7.Запропонуйте учням провести анкету - самооцінку « До чого я схильний?» Для цього необхідно підібрати відповідні слова до термінів «конфлікт» і «злагода», і вибрати ті ознаки, які характерні для тебе. Таким чином учень зможе оцінити себе і, можливо, треба буде попрацювати над собою, щоб досягти злагоди з іншими людьми. (допоміжний матеріал №4)

8.Завершення. (10 хв.)

Запропонуйте учням підвести підсумки дискусії: кожен учасник заходу записує на клейкому папері одне із «золотих» правил, яке дозволить йому швидко знайти згоду з іншими людьми і уникнути конфлікту та наклеює листок на дошці, при цьому коментуючи написане. Цим самим учні складають «золоті правила», які допоможуть дітям долати негаразди в житті, а отже мати перемоги.

Допоміжний матеріал №1

Прислів'я про злагоду та конфлікт



Око за око – зуб за зуб.

Як гукнеться, так і відгукнеться.

Лайкою та криком хати не збудуєш.

Згода будує, а незгода руйнує.

Краще переконувати словами, ніж кулаками.

Сварка до добра не доводить.

Гуртом можна й море загатити.

Допоміжний матеріал №2

Гра «Сніжинка»

Необхідний матеріал: паперові серветки.



Хід вправи

1.Роздати присутнім паперові серветки.

11.Гра.

Попередити, щоб кожний робив вправу самостійно, швидко виконуючи інструкції.



Далі групі пропонується:

1.Взяти паперову серветку, скласти її вдвоє і відірвати верхній правий ріжок.

2.Знову скласти серветку, скласти її вдвоє і відірвати верх правого ріжечка.

3. Знову скласти серветку вдвоє і відірвати верх правого ріжечка.

4. Востаннє скласти серветку вдвоє і відірвати верхній правий ріжечок.

5. Розгорнути свою серветку.

111.Обговорення

Запитання для обговорення:

-Чи можна сказати, що серветка у когось відірвана неправильно? Чому?

-Чому серветки надірвані по-різному?

-Якщо хтось надірвав серветку не так, як Ви, чи означає це, що він є поганою людиною?

-Чи буває, що ми вважаємо людину гарною чи поганою залежно від того, чи робить вона щось так, як ми?

-Яким був би світ, якщо б ми всі бачили все однаково?
Допоміжний матеріал №3

Завдання: підкреслити терміни, які пов'язані з поняттям «консенсус»

Поблажливість, згода, потурання, втручання, мир, дружба, любов, лібералізм, відповідальність, свобода, спілкування, взаєморозуміння, упевненість, дискусія, спокій, порозуміння, висновок, культура, влада, заклик, страх, підтримка, процес.
Завдання: дайте визначення поняття «консенсус»

Консенсус –


Допоміжний матеріал №4

Самооцінка «До чого я схильний»

З –згода К – конкуренція

Л –любов О – образа

А –авторитет Н – нестриманість

Г – гармонія Ф – фамільярність

О - оптимізм Я Л – лицемірство

Д – доброта І – іронія

А – аргументи К – кепкування



Т - травма


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка