Психологічний тимбілдинг будування команди



Сторінка1/3
Дата конвертації26.04.2016
Розмір0.51 Mb.
  1   2   3
c:\documents and settings\user\рабочий стол\сканирование0003.jpg

Журнал «Психолог» № 15-16, серпень 2012


Тренінг для педагогічних працівників навчально-виховних закладів міста

Тема «Психологічний тимбілдинг - будування команди»
Автори

Творча група психологів м.Жданівка

Методист, відповідаючий за психологічну службу міськво Л.М. Шолота, практичні психологи ЦТКТУМ, ЗОШ міста С.Ф. Тимченко, О.Г.Ісайкіна, А.В. Суворова практичні психологи ДНЗ міста І.Г.Рудська, А.О.Калніболотчук, В.Л.Хмелевська.

dscn3755.jpg

Анотація


Запропоновані матеріали допоможуть керівникам, педагогам, психологам у складному процесі створення комфортного клімату в колективі, підвищенні творчого потенціалу колег, профілактики професійного та емоційного вигоряння педагогічних працівників за допомогою тренінгової та психопросвітницької роботи.

Учасники: методисти ММК, адміністрації навчально-виховних закладів міста, педагоги.

Обладнання: Картки з літерами (Р,В,І,А,Н,В,О,Г,А), фішки (шишки), картки із завданням (4 шт.), медалі для нагородження, колба, сода, оцет, каміння, сіль, плакати, конверти з надписами: Психофізичні симптоми, Соціально-психологiчнi, Поведінкові симптоми; мультимедійна дошка для роботи.




  1. Вправа «Експрес тест – три хвилини»

Ведучий зачитує цей текст: На виконання цього тесту дається рівно три хвилини. Якщо ви устигнете виконати всі нижчеперелічені інструкції і зробите це вірно - то ви справилися.

Вам потрібно роздрукувати цей тест або взяти порожній лист, на якому ви будете виконувати тест.

Отже, готові? Поїхали!

1. Прочитайте всі пункти, перш, ніж що б те ні було робити.

2. Напишіть своє ім'я в правому верхньому куті листа після слова "ІМ'Я".

3. Обведіть кружечком слово "ІМ'Я" у другому пункті.

4. Намалюйте П'ЯТЬ МАЛЕНЬКИХ КВАДРАТІВ у верхньому лівому куті листа.

5. Поставте хрестик у кожнім квадраті, описаному в пункті 4.

6. Обведіть кожен квадрат трьома концентричними окружностями.

7. Впишіть своє ПРІЗВИЩЕ під заголовком цього тексту на відповідну лінійку.

8. Праворуч від заголовка напишіть слово ТАК на трьох різних мовах по одному разі або на Вашій рідній мові п'ять разів.

9. Обведіть КРУЖЕЧКОМ пункти 7 і 8.

10. Поставте ХРЕСТИК у лівому нижньому куті листа.

11. Намалюйте над цим хрестиком РІВНОБЕДРЕНИЙ ТРИКУТНИК.

12. Обведіть кружечком слово ВЕРХНЬОМУ в четвертому пункті.

13. Складіть в стовпчик на зворотній стороні листа числа 896 і 472.

14. Якщо Ви вже дійшли до цього пункту чітко вимовте своє повне ІМ'Я.

15. Якщо Ви впевнені, що правильно виконали всі попередні інструкції, то вимовте чітко вголос: "Я ТОЧНО ВИКОНАВ ВСІ ІНСТРУКЦІЇ".

16. Розділіть на зворотній стороні листа суму, отриману в п. 13 на 12.

17. Обведіть кружечком результат обчислення в п.16 і помножте його на зворотній стороні листа на 17.

18. З нормальною швидкістю дорахуйте вголос до ДЕСЯТИ.

19. Проробіть ручкою ТРИ ДІРОЧКИ правому нижньому куті листа.

20. Якщо Ви виконали вправу раніш інших, голосно вимовте вголос "Я ПЕРШИЙ!". Якщо другим, то - "Я ДРУГИЙ!" і т.д.

21. Тепер, коли Ви згідно п.1 уважно прочитали весь текст, виконайте тільки те, що написано в пунктах 1 і 2.



Висновки: Сподобалась вправа? В чому зміст? Зміст її в тому, що люди часто не керуються інструкцією, а "сломя голову" (стрімголов) йдуть на пролом, а нічого складного немає, вихід ясний. Коли ми прикликаємо педагогічний або учнівський колектив до уваги, треба враховувати насамперед і свою здатність до уваги інших. Ця вправа розкриває важність концентрації уваги та мобілізації психічних здібностей, але це не є завжди можливим уразі втоми (низька концентрація уваги), одного з показників вигоряння.

Тому профілактика емоційного вигоряння є актуальним питанням сучасності, дана робота спрямована на встановлення емоційної рівноваги, зняття емоційного та фізичного напруження, стимулювання активності та творчого особистого потенціалу учасників.


Тема сьогоднішньої зустрічі «Психологічний тимбілдінг» (будування команди).


  1. Об’єднання у команди. За допомогою геометричних фігур.

Мета нашого тренінгу зібрати слово, яке є ключовим поняттям у формуванні стабільного емоційного стану.

За виконання кожної вправи команді видаються літери, які допоможуть скласти ключове слово. Успіхів.



  1. Вправа «Навколишній світ» (присісти на 2 хвилини, заплющити очі, послухати навколишній світ).

Питання – Як одним словом назвати те, чим ми з вами щойно займались. (Релаксація) За правильну відповідь дається літера «Р».

  1. Вправа «Презентація команди» (можливо використання віршів, пісень, танців тощо).

Питання – Як одним словом назвати те, чим ми з вами щойно займались. (Азарт або активність) За правильну відповідь дається літера «А».

  1. Інформаційна довідка

Мозковий штурм. Що ви розумієте під емоційним та професійним вигорянням?

Професійне вигоряння. Перший дослідник проблеми, відомий американський психотерапевт Кристина Маслач називає професійне вигоряння «платою за співчуття». Синдром вважають своєрідним механізмом психологічного захисту людини у формі часткового чи повного виключення емоцій (аж до психоемоційного «отупіння»).

За даними дослідження американського Національного інституту проблеми здоров’я і професійної безпеки, від нього страждає більше 35 млн. людей у світі.



Емоційне вигоряння - стан знесилення, виснаження з відчуттям власної непотрібності, тобто – емоційна лабільність, психічна неврівноваженість, деперсоналізація.
Що ж трапляється коли внутрішні ресурси людини не допомагають їй контролювати свій емоційний стан.

  1. Вправа «Вулкан емоцій»

У судину (колбу), яка символізує людину покласти морську сіль (це наші базисні прагнення, які дані нам від народження: наші задатки), зверху посипати камінці (які символізують наші погляди, бажання та очікування), посипати содою (яка символізує наші емоції), полити «чистою водою» - оцтом (а це - зовнішні фактори, які впливають на нас різним чином, це відносини з оточуючими, конфлікти). Реакція хімічна – це наша реакція, негативні емоції виходять через край і є показниками - емоційного вигоряння.

Висновок. Ця вправа ще раз підтверджує необхідність поважати один одного, ставитись з повагою до особистісних особливостей кожного з нас.


  1. Інформаційна довідка. Стадії синдрому професійного вигоряння(слайди)

Хвороба виникає внаслідок тривалої дії професійних стресів, накопичення негативних емоцій без відповідної «розрядки» і розвивається поступово .

І стадія. 3-5 років

  • Починається з пригнічення емоцій та згладжування гостроти відчуттів; людина несподівано помічає: начебто все нормально, але… нудно і порожньо на душі;

  • Зникають позитивні емоції, з’являється деяка прохолода в сімейних стосунках;

  • Повертаючись до дому, все частіше хочеться сказати: «Не лізьте до мене, дайте спокою!»;

  • Виникає почуття тривожності, незадоволення.

ІІ стадія. 5-15 років

  • виникають непорозуміння з клієнтами, зневажливе ставлення до колег;

  • втома може провокувати стан пригніченості, апатію, спалахи роздратування, відчуття постійної напруги, дискомфорту,

ІІІ стадiя.від 10 до 20 років

  • притупляються уявлення про цінності життя, людина стає небезпечно байдужою до всього, навіть до

  • власного життя;

  • виникає потреба усамітнитися, обмежити контакти;

  • за звичкою людина ще може зберігати зовнішню респектабельність i деякий апломб, але холод від неї відчутний майже на фізичному piвнi.

  1. Вправа «Симптоми синдрому професійного вигорання».

У З конверти покладено симптоми для кожної групи та зображення людини. Завдання: кожна група повинна витягнути один із синдромів: емоційного або професійного вигоряння, та вибрати з наданих варіантів відповідні характеристики. Необхідно зробити символічний портрет постраждалої від даного симптому людини. На конвертах зроблені надписи: Психофізичні симптоми, Соціально-психологiчнi, Поведінкові симптоми.

Налічується близько 100 симптомів, так чи інакше пов'язаних із синдромом вигорання, які можна поділити на 3 групи, до конвертів входять наступні характеристики:



Психофізичні симптоми:

Відчуття постійної втоми; відчуття емоційного i фізичного виснаження; зниження реакції на зміни зовнішнього середовища (наприклад, страху у разі небезпечної ситуації); загальна астенізация (слабкість, зниження активності й енергії, погіршення біохімії крові та гормональних показників), задишка при фізичному або емоційному навантаженні, серцево-судинні захворювання, часті безпричинні головні болі, постійні розлади шлунково-кишкового тракту, різка втрата або рiзкі збільшення ваги, повне або часткове безсоння, постійний загальмований, сонливий стан i бажання спати протягом усього дня, задишка або порушення дихання, помітне зниження зовнішньої i внутрішньої сенсорної чутливості.



Соціально-психологiчнi:

Байдужість, нудьга, пасивність i депресія (знижений емоційний тонус, відчуттяпригніченості), підвищенадратівливість, часті нервові зриви (спалахи невмотивованого гніву або відмовивідспілкування, вiдхiд у себе), постійне переживання негативних емоцій, для яких в зовнішній ситуації причин немає (відчуття провини, образи, сорому, підозрілість, скутість), відчуттянеусвідомленогозанепокоєння i підвищеної тривожності ("щось не так, як треба"), відчуттягiпервідповiдальностi й постійне почуття страху, що "не вийде" або "я не впораюся", загальна негативна установка на життєві та професійні перспективи ("як не намагайся, все одно нічого не вийде,,).



Поведінкові симптоми:

Відчуття, що робота стає все важчою i важчою, зміна режиму роботи, постійне намагання узяти роботу додому за відсутності спроб її виконати, байдужість до результатів, невиконання важливих, пріоритетних завдань i "застрявання" на дрібних деталях, невідповідна службовим вимогам витрата більшої частини робочого часу на мало усвідомлюване або не усвідомлюване виконання автоматичних i елементарних дій; відстороненість від співробітників i клієнтів, підвищення неадекватної критичності; зловживання алкоголем, різке зростання викурених за день сигарет, вживання наркотичних засобів.



Питання - Яким питанням остається у наш час П. і Е. вигоряння? (Актуальним) За правильну відповідь дається літера «А».

Для того, щоб отримати наступну літеру пропонуємо:



  1. Вправа «Вірю, не вірю» (ведучій задає питання, яке починається зі слів «Вірити чи ви, що…, а ви намагаєтесь визначити вірно це або ні». Хто відповідає вірно отримує фішку).

Питання:

  1. У Японії учні на дошці пишуть пензликом та кольоровими чорнилами? (Так).

  2. Кулькова ручка спочатку використовувалась тільки військовими льотчиками? (Так).

  3. До емоційного вигоряння приводить зловживання гречкою та морквою? (Ні)

  4. Якщо бджола жалить будь кого то вона загине? (Так)

  5. У одному корейському цирку двох крокодилів навчили танцювати вальс? (Ні)

  6. Мета нашої роботи спрямована на встановлення емоційної рівноваги, зняття емоційного та фізичного напруження? (Так)

  7. Око наповнено повітрям? (Ні, око наповнено рідиною).

  8. Діти можуть чути більш високі звуки ніж дорослі? (Так)

  9. Найбільш уразливі до стресу ті, хто реагує на стрес агресивно, у суперництві, нестримано? (Так)

  10. Слон зустрічаючись із незнайомим сородичем вітає його наступним чином, кладе йому хобот в рота? (Так)

  11. Зріст Конька горбунка складає 2 вершка? (Ні, три)

  12. Перше місце серед причин загибелі від нещасних випадків у Японії в 1995 році зайняли туфлі на високих підборах? (так, майже 200 японок загинули від падіння з високів підборів).

  13. Емоції є шкідливою спадщиною минулого, що достались нам від "братів менших"? (Ні)

Питання – Як одним словом назвати те, що вам щойно допомогло. (Інтуїція) За правильну відповідь дається літера «І».

  1. Вправа «Родом із дитинства» (за допомогою жестів і міміки треба виконати завдання: «Спогади про перший сніг», «Вчуся ходити», «Спогади про перше кохання», «Хочу цю іграшку»)

Питання – Як одним словом назвати те, що відчували ви, коли згадували минуле. (Ностальгія) За правильну відповідь дається літера «Н».

  1. Вправа « Армреслінг» (приймають участь усі члени команди)

Питання – Як одним словом назвати те, що ми вигукуємо коли перемагаємо у будь-якому поєдинку. (Вперед! Віват!) За правильну відповідь дається літера «В».

  1. Вправа «М’якої посадки» (обирається один член команди бажаючий прийняти участь у вправі, заплющує очі, команда стає позаду, щоб упіймати падаючого колегу. Після того як всі учасники пройдуть випробування )

Питання – Як одним словом назвати те, що допомогло вам здійснити цей крок. (Віра) За правильну відповідь дається літера «В».

  1. Вправа «Вільна хвилина»(зараз ведучі беруть тайм-аут, у вас 2 хвилини вільного часу, проведіть його як вам заманеться).

Питання – Як одним словом назвати те, чим ми з вами щойно займались. (Об»єднання за інтересами) За правильну відповідь дається літера «О».

  1. Вправа «Гусениця» (команди об’єднуються, стають друг за другом, чіпляючись один за одного, заплющують очі, окрім першого учасника (голови), гусениця повинна пройти через перепони).

Питання – Як одним словом назвати те, що допомогло вам щойно виконати вправу. (Гурт (згуртованість) ) За правильну відповідь дається літера «С».

  1. Вправа «Дорога життя – до здоров’я»

Ведучий: Будь ласка заплющте очі, зробіть глибокий, повільний вдих – видих, вдих – видих, вдих – видих.

Згадайте свій робочий найгарячіший день в своїй професійній практиці. Відтворіть його подумки від початку до пізнього вечора (дорога на роботу, орг. моменти, документація, публічні виступи, конфлікти, проблеми). За допомогою техніки обривної аплікації зробіть невеличкі сліди і на кожному напишіть або подію, або відчуття, почуття, які ви відчували. викладіть ці сліди на флепчарті, з гори до низу (символічна тропа). Заплющте очі – давайте згадаємо які ж ми наприкінці робочого дня (виснажені, знервовані, немає бажання спілкуватися). Розплющте очі – подивіться навколо, знайдіть навколо себе предмет, який би відображав ваш стан наприкінці такого дня – покладіть це у файл (приклеюємо нижче символічної тропи). Все це і є символічне представлення шляху до емоційного вигоряння.

Заплющте очі – згадайте найяскравіший день в вашій професійній діяльності. А зараз подумайте – що саме ви зробили для успішності подій, що при цьому відчували. Розплющте очі – запишіть на слідах свої емоції, відчуття та справи. Наклейте на флепчарт поряд з першою тропою, з низу до гори (викладемо новий шлях до психологічного здоров’я).

Подивіться навколо – знайдіть предмет, символізуючий вашу душевну рівновагу та відчуття. Покладіть його в новий файл (приклеюємо вище символічної тропи).

Обговорення:

1. То якою тропою ми підемо?

2. Ваші відчуття?

Висновок.

Щойно ми склали рекомендації «Колегам від колег» щодо профілактики емоційного вигоряння, зробили це разом, натхнені однією справою. Як це можна означити одним словом – (Продуктивність) отримують «!».

Командне завдання – скласти вирішальне слово, якщо команди не впораються запропонувати об’єднати зусилля.



Вирішальне слово – «РІВНОВАГА»

Вправа «Насипна мандала»

Мета: зняття внутрішньої напруги, прояв уяви і творчого мислення.

Матеріали: крупи – манна, рисова, гречка, пшона, перлова, морська кольорова сіль та інше, одноразові тарілки.

Поняття «мандала» - (малюнок у колі), було введено у практичну психологію Карлом Густавом Юнгом, який звернув особу увагу на велику роль циркулярних образів, які виявляються у сновидіннях, фантазіях, малюнках його пацієнтів та його самого. Юнг виявив, що малювання та бачення мандал у сні є природнім процесом індивідуалізації. Він прийшов до висновку, що метод мандали – це рух до нашого центру, до відкриття нашої унікальної індивідуальності. Створюючи мандалу, людина створює символ особистої особистості, яка допомагає їй зрозуміти, що він із себе представляє у даний час, допомагає зрозуміти внутрішні конфлікти й напругу, витворюючи цілісність особистості.

Інструкція: Вам необхідно буде, використовуючи крупи спробувати створити малюнок на тарілці. Потім спробуйте презентувати свої мандали, та свої відчуття і почуття та поділіться враженнями.

Мандала з піску. Мандала з ниток.



Мандала є допоміжним засобом у медитації, ціль якої - подолання роз'єднаності і досягнення єднання, а так само цілісності з всіма аспектами, що мають свідомість, самого себе. Медитація на мандалу відкриває заснулі області свідомості.



P.S. Найголовніше, треба пам'ятати, що "...більшість людей хоче працювати в оточенні, орієнтованому на розвиток, що дозволяє здобувати нові знання, урізноманітнити діяльність, відповідати за себе і користуватися підтримкою колег" (Джон Равен).

dscn7027
dscn6999

Література



  1. Андреева М.П. Профессиональные задачи социальной психологи в новой ситуации // Психологический журнал. – Том 26. – 2005. – № 5. – С. 9-13.

  2. Донцов А.И. О понятии «группа» в социальной психологии // Вестник Моск. ун-та. – Сер. 14. – Психология. – 1997. – № 4. – С. 51-61.

  3. Тимошенко Н.Л. Корпоративна культура: діловий етикет: навчальний посібник / Н.Л. Тимошенко. - К.: Знання, 2006. - 391 с.

  4. Финк С. Управление поведением: раскрывая лучшее в людях // Курс МВА по менеджменту. М., 2004. С. 129.

  5. Гоулман Д. и др. Эмоциональное лидерство: Искусство управления людьми на основе эмоционального интеллекта. М., 2005. С. 98.

c:\documents and settings\admin\рабочий стол\сканирование0002.jpg

Журнал «Психолог» № 15-16, серпень 2012



«Школи Лідерів»

(членів шкільного учнівського самоврядування)



Автор: практичний психолог ЗОШ №2 м. Жданівка А.В. Суворова.

Тема ІІ. «Психолого-педагогічна майстерня. Юний оратор»

Мета заняття – розвиток якостей ефективного спілкування, як одної із важливих складових для успіху практично в будь-якій сфері діяльності.

Аудиторія – члени учнівського самоврядування, адміністрація шкіл, методисти ММК.

Вправа «Привітання лідера»

Мета: розвиток внутрішньої впевненості.

Обладнання: весела музика.

Опис: Усі учні утворюють живий коридор і по черзі кожен проходить через нього. Усі учасники повинні привітати, людину яка проходить, як «Зірку», голосними оплесками і вигукуючи ім’я людини що йде.



Вправа «Аркуш за спиною».

Обладнання та матеріали: альбомні аркуші, шпильки, ручки, музичний супровід.

Ведучий. Кожній людині цікаво, що думають про неї інші люди, як почувають себе поруч із нею. Однак не завжди можна бути впевненим, що тобі в обличчя скажуть усю правду – приємну або неприємну.

Ця вправа допомагає перебороти бар'єр: вона анонімна, однак відбувається в контакті «очі в очі».

Візьміть великі аркуші паперу. Ці аркуші ви прикріпите один одному на спину, і ті, з ким ви тут зустрінетеся, писатимуть на них свої враження про вас: який ви у взаєминах з іншими та з чим ви справились і яких помилок наробили, протягом всього тренінгу.

Однак ви можете заздалегідь висловити свої бажання: якщо хочете щоб писали більше гарного, у кутках намалюйте сонечко.

Якщо для вас важливо, щоб писали про ваші недоліки, слабкі місця, у кутках намалюйте хмарку. А якщо вам цікаво й те, й інше, - у кутках намалюйте знаки питання.



Вправа «Риси успішної людини»

Мета: розширити знання учнів у сфері якостей успішної людини.

Обладнання: інтерактивний плакат.

Мозковий штурм – «Які ознаки має успішна людина?»

Ознаки.


  1. Комунікабельність (вміння швидко встановлювати контакт із людьми).

  2. Емпатичність (вміння співчувати уловлювати настрій людей, виявляти їх установки й очікування).

  3. Здібність до психоаналізу (самоконтроль, самокритичність, самооцінка своїх поступків).

  4. Стресостійкість (само сугестивність, вміння переключатись й управляти своїми емоціями).

  5. Красномовство (вміння у досконалості володіти своїм словом, тобто вміти вселяти й переконувати словом)ю

  6. Візуальність (зовнішня привабливість особистості).

Слова ведучого. Сьогодні ми не встигнемо розібрати усі фактори, ми зупинимось на Красномовстві.
Робота із аркушами за спиною
Вправа «Образ».

Мета: психологічне розкріпачення.

Обладнання: картки з написами:

  1. Хмара, що бризкає дощем;

  2. Ковдра, яка хоче усіх зігріти;

  3. Осінній лист, який несе вітер;

  4. Посміхніться, як посміхається дуже ввічливий японець;

  5. Насупіться, як дитина, у якої відняли іграшку;

  6. Бджола на квітці;

  7. Наречена на весіллі;

  8. Зобразите як ходить дитина;

  9. Зобразите як ходить артист балету;

  10. Зобразите як ходить французький король;

  11. Зобразите як ходить індійський вождь;

  12. Посміхніться, як посміхаєтьсякіт на сонечку;

  13. Посміхніться, як посміхається вовк зайцеві;

  14. Насупіться, яклюдина, що бажає сховати посмішку;

  15. Насупіться, якрозсерджений папуга;

  16. Вітер, що здуває з ніг;

  17. Квітка, яка тягнеться до сонця;

  18. Покажіть, як бігає мавпа;

  19. Лижник, який зіштовхнувся із деревом;

  20. Кисточка, якою малюють.

Завдання. Підняти картку, та вжитись у образ.

Висновок. Навіщо ця вправа? Щоб "побути усіляким", потренувати, врегулювати свій внутрішній стан, навчитися керувати їм. Увага й уява допоможуть створити внутрішні "скарбнички" інтонацій, рухів, жестів, способів прояву почуттів, демонстрації думок, так необхідних лідерові в процесі його впливу на людей.

Робота із аркушами за спиною.

Вправа «Без пауз».

1. Розминка. Щоб мова була вільною необхідно говорити усім тілом (ногами, груддю, головою) при цьому дихати активно, вільно, плавно.

«Алла мала дала».

Руки при цьому викидаємо у перед.



  1. Словотворчисть. Усі учасники розбиваються на пари і кидаючи м’яч один одному називають без затримки перше слово, яке спало на думку, наприклад:

Катя – море

Парус – вітер

Дах – дощ.


  1. Яка мова на вашу думку більш сприймається?

Варіанти для ведучого:

1) Проговорити з паузами і словами паразитами будь який текст

2) Проговорити без пауз і цілісно будь який текст

Обсудити з учасниками.



Інструкція на слайд. Для того, щоб мати успіх при висловлюванні матеріалу, необхідно мати образ перед внутрішнім зором, і описувати його та враховувати основні моменти:

  1. Хто? Коли? З ким?

  2. В яких умовах?

  3. Що трапилось?

  4. Як реагувати?

  5. Чим закінчилось?

  6. Висновок, ідея.

Завдання. Учасники мають за 30 секунд розповісти історію з урахуванням основних моментів та цілісності речі.

Робота із аркушами за спиною.

Вправа «Експрес тест – три хвилини»

Ведучий зачитує текст: На виконання цього тесту дається рівно три хвилини. Якщо ви устигнете виконати всі нижчеперелічені інструкції і зробите це вірно - то ви справилися.

Вам потрібно роздрукувати цей тест, на якому ви будете виконувати тест.Отже, готові? Поїхали!



  1. Прочитайте всі пункти, перш, ніж що б те ні було робити.

  2. Напишіть своє ім'я в правому верхньому куті листа після слова "ІМ'Я".

  3. Обведіть кружечком слово "ІМ'Я" у другому пункті.

  4. Намалюйте П'ЯТЬ МАЛЕНЬКИХ КВАДРАТІВ у верхньому лівому куті листа.

  5. Поставте хрестик у кожнім квадраті, описаному в пункті 4.

  6. Обведіть кожен квадрат трьома концентричними окружностями.

  7. Впишіть своє ПРІЗВИЩЕ під заголовком цього тексту на відповідну лінійку.

  8. Праворуч від заголовка напишіть слово ТАК на трьох різних мовах по одному разі або на Вашій рідній мові п'ять разів.

  9. Обведіть КРУЖЕЧКОМ пункти 7 і 8.

  10. Поставте ХРЕСТИК у лівому нижньому куті листа.

  11. Намалюйте над цим хрестиком РІВНОБЕДРЕНИЙ ТРИКУТНИК.

  12. Обведіть кружечком слово ВЕРХНЬОМУ в четвертому пункті.

  13. Складіть в стовпчик на зворотній стороні листа числа 896 і 472.

  14. Якщо Ви вже дійшли до цього пункту чітко вимовте своє повне ІМ'Я.

  15. Якщо Ви впевнені, що правильно виконали всі попередні інструкції, то вимовте чітко вголос: "Я ТОЧНО ВИКОНАВ ВСІ ІНСТРУКЦІЇ".

  16. Розділіть на зворотній стороні листа суму, отриману в п. 13 на 12.

  17. Обведіть кружечком результат обчислення в п.16 і помножте його на зворотній стороні листа на 17.

  18. З нормальною швидкістю дорахуйте вголос до ДЕСЯТИ.

  19. Проробіть ручкою ТРИ ДІРОЧКИ правому нижньому куті листа.

  20. Якщо Ви виконали вправу раніш інших, голосно вимовте вголос "Я ПЕРШИЙ!". Якщо другим, то - "Я ДРУГИЙ!" і т.д.

  21. Тепер, коли Ви згідно п.1 уважно прочитали весь текст, виконайте тільки те, що написано в пунктах 1 і 2.

Висновки: Сподобалась вправа? В чому зміст? Зміст її в тому, що люди часто не керуються інструкцією, а "сломя голову" (стрімголов) йдуть на пролом, а нічого складного немає, вихід ясний. Коли ми прикликаємо до уваги, треба враховувати насамперед і свою здатність до уваги інших.

Бажаємо вам бути уважними один до одного та використати отримані знання на практиці в будь-якій сфері діяльності.



Література

1. Виховання лідерів. Слесик К.М.-Х.: вид.гр. «Основа», 2009.

2. Лидер будущего: новое видение, стратегии и практика: Метод. пособие по проведению тренинга / И Братусь, А. Гулевская-Черныш, Н. Доценко и др. Под общ. Редакцией Г. Лактионовой и др. – К.: Науковий світ, 2001.

3. Класному керівнику. Учнівське самоврядування/упоряд.: Л.Шелестова, Н.Чиренко. – к.: світ,2009.



sdc13317

sdc13342

Журнал «Психолог» № 15-16, серпень 2012


«Школи Лідерів»

(членів шкільного учнівського самоврядування)


Автор: практичний психолог ЗОШ №1 м. Жданівка О.Г. Ісайкіна
  1   2   3


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка