Програма з історії для 5-го класу, 35 годин



Скачати 51.67 Kb.
Дата конвертації29.04.2016
Розмір51.67 Kb.

Навчальна програма з історії для 5-го класу, 35 годин (2004)

Навчальна програма з історії для 5-го класу, 35 годин (2012)

ВСТУП – 1 година
Ознайомлення учнів із завданнями і структурою курсу та підручника. Історія як навчальний предмет і наука. Історія України - складова всесвітньої історії.

немає

Тема 1. ЗНАЙОМСТВО З ІСТОРІЄЮ – 7 годин
Відлік часу в історії. Ознайомлення з історичною картою. Історичні джерела. Археологія про життя найдавніших людей. Речові пам’ятки трипільців. Історичні заповідники та музеї.
Писемність та усна народна творчість як джерело історичних відомостей. Архіви. Нумізматика, сфрагістика та геральдика в історичній науці. Тризуб. Найвидатніші скіфські пам’ятки.
Імена та назви. Легенди про походження географічних назв (на матеріалі історії рідного краю). Давні слов’яни. Історики про походження українського народу. Легенда про заснування Києва.
Наш край.

Розділ І. ЗВІДКИ І ЯК ІСТОРИКИ ДОВІДУЮТЬСЯ ПРО МИНУЛЕ – 11 годин

Істоpiя як наука. Українські вчені-історики. Історія і час

Історична карта

Писемні джерела. Архіви

Мова як джерело знань про минуле. Фольклор

Речові історичні джерела. Музеї

Географічні назви в історичній науці
Практичне заняття. Про що можна довідатися з сімейного фотоальбому. Родинне дерево
Практичне заняття. Які назви в моєму рідному місті (селі) нагадують про минуле


Тема 2. КНЯЖА РУСЬ-Україна – 8 годин
Київська Русь. Давні літописи про перших князів Київської держави та походження назви “Русь”. Київська держава за часів Володимира Великого та Ярослава Мудрого. Літописець про запровадження християнства. Софійський собор, Києво-Печерська Лавра. Пам’ятки книгописання. Перші школи Київської Русі.

Боротьба Київської Русі з кочовиками. Володимир Мономах. “Повчання дітям”.


Київська Русь і монгольська навала. Літописи про боротьбу з монголами.
Галицько-Волинська держава. Данило Романович.
Українські землі у складі Великого князівства Литовського.
Люблінська унія та її наслідки. Василь-Костянтин Острозький.
Наш край.

Розділ ІІ. ПРО ЩО І ПРО КОГО РОЗПОВІДАЄ ІСТОРІЯ – 12 годин

Люди в історії: історичні персонажі, групи людей і народи

Події та явища в історії: відкриття, битви, подорожі, господарське та повсякденне життя

Житло і побут давніх українців

Київські князі. Запровадження християнства

Українське козацтво у битвах і походах

Українське село і місто у ХVІІІ ст.

Відкриття Харківського університету та його вплив на українську культуру

Українці в революції 1917–1920 рр.

Україна в роки Другої світової (1939–1945) та Великої Вітчизняної (1941–1945) воєн

Проголошення незалежності України
Практичне заняття. Про що і про кого розповідає історія рідного краю


Тема 3. КОЗАЦЬКА Україна – 8 годин
Виникнення українського козацтва та Запорізької Січі. Побут, звичаї козацького товариства. Запорізька Січ - козацька республіка. Козацькі клейноди як пам’ятки історії.
Доба героїчних походів. Гетьман Петро Конашевич-Сагайдачний.
Національно-визвольна війна українського народу середини ХVІІ ст. Гетьман Б. Хмельницький. Українська козацька держава. Українсько-московський договір 1654 року.
Українська козацька держава другої половини ХVІІ ст. Гетьманщина. І.Самойлович. І. Мазепа. Д.Апостол.
Боротьба козацької старшини за відновлення державних прав України. Ліквідація української козацької держави та зруйнування Січі (історичні джерела).
Поширення освіти та навчання у братських школах. Києво-Могилянська академія. Найвидатніші митці української культури ХVІІІ ст. Г. Сковорода.
Наш край.

Розділ ІІІ. ЯКІ ПАМ’ЯТКИ Є ЧАСТИНОЮ ІСТОРІЇ – 10 годин
Храми та ікони. Софійський собор і Києво-Печерська лавра

Книги і мініатюри. Остромирове Євангеліє та «Апостол» Івана Федорова

Замки і палаци. Генуезька і Кам’янець-Подільська фортеці.

Бахчисарайський та Маріїнський палаци

Вулиці та площі. Вулиця Хрещатик у Києві. Площа Ринок у Львові

Парки і сади. «Софіївка» в Умані та заповідник «Качанівка» на Чернігівщині



Практичне заняття. Які історичні пам’ятки мого міста (села), рідного краю розповідають про минуле

Практичне заняття. Моя уявна подорож історичними місцями України

Тема 4. УКРАЇНА В ХІХ—ХХ ст. – 8 годин
Українські землі під владою Російської та Австрійської імперій. Освіта. Університети. І. Котляревський, Т. Шевченко. “Руська трійця”.

В. Антонович, І. Франко, Леся Українка, В.Короленко, Д.Яворницький та інші в національно-культурному житті другої половини ХІХ - поч. ХХ ст. Меценатство.
Україна у Першій світовій війні. Відродження Української держави в 1917-1920 рр., Центральна Рада.

М.Грушевський.
Встановлення більшовицької влади в Україні. Україна у складі СРСР. Індустріалізація та колгоспна система. Голодомор 1932-1933 років.

Велика Вітчизняна війна (1941-1945 рр.) - складова Другої світової війни. Життя населення України в роки окупації (за матеріалами історії рідного краю). Партизанський рух. Визволення України. Пам’ятники героям боротьби та жертвам війни (за матеріалами історії рідного краю). Післявоєнна відбудова. О. Довженко.


Україна у 50-80-ті роки ХХ століття. Досягнення і проблеми. Уроки Чорнобильської трагедії. Освіта. Наука. Культура.
Наш край.

Узагальнення до курсу: «Роль громадян, історичної науки, музеїв та архівів у збереженні минулого України», 1 година

Тема 5. УКРАЇНА СУЧАСНА – 2 години
Розпад СРСР. Незалежність України. Конституція України - основний закон держави. Територія, населення, найбільші міста. Державні символи України. Сучасна Україна у Європі та світі.

немає


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка