Програма виховної роботи з гімназистами на 2014-2015 та 2015-2016 навчальні роки



Скачати 87.73 Kb.
Дата конвертації02.05.2016
Розмір87.73 Kb.
Сьогодні – діти, завтра – народ

Авторська програма виховної роботи з гімназистами

на 2014-2015 та 2015-2016 навчальні роки
Гирич Ніна Володимирівна,

куратор 7(11)-А класу

гімназії імені Пантелеймона Куліша м. Борзни

Борзнянської районної ради Чернігівської області



Пояснювальна записка

У наш час багато говорять про підняття рівня національної свідомості людини, виховання справжнього громадянина. Поштовхом і основою цього процесу є, в першу чергу , виховання духовної основи кожної особистості. Неможливо реалізувати виховні завдання без знання духовних скарбів нашого народу, адже українці – одна з найдавніших націй на землі й має багаті народні традиції. У той час, коли відбувається духовне відродження й становлення нашої держави, процес виховання свідомого патріота своєї країни повинен будуватися на принципах гуманізму й демократизму, зорієнтованих на національні та загальнолюдські цінності й культурні традиції. Адже від ставлення сучасної молоді до надбань історії й культури залежить нині духовне оновлення нашого суспільства, зміст його ціннісних орієнтацій і майбутнє держави.

Програма виховної роботи з гімназистами «Сьогодні – діти, завтра – народ» розроблена відповідно до Конституції України, Законів України: «Про освіту», «Про загальну середню освіту», -Конвенцією ООН про права дитини, Національною програмою «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України» та передбачає комплексний підхід до виховання молодої людини, спрямований на забезпечення гармонійного та цілісного розвиту особистості, збагачення на основі її здібностей та обдарувань інтелектуального потенціалу народу, його духовності, культури; виховання громадянина, здатного до самостійного мислення, суспільного вибору і діяльності, спрямованої на процвітання України.

Програма ґрунтується на принципах єдності загальнолюдського та національного, природовідповідності, єдності виховання та навчання й розрахована на організацію виховної діяльності з гімназистами протягом двох навчальних років.



Метою програми виховної роботи є всебічний розвиток, духовне збагачення, сприяння активному становленню й самореалізації кожного вихованця.

Завдання програми:

  • створити умови для формування духовно багатої, гармонійно розвиненої та творчої особистості вихованця;

  • розвивати у гімназистів пізнавальні та комунікативні здібності, прагнення бути свідомим громадянином, патріотом України;

  • виховувати почуття національної гідності, відповідальне ставлення до власного здоров’я, природи рідного краю;

  • залучити гімназистів до завершення проектної роботи «Здай стару батарейку – урятуй планету».

Змістом програми передбачено використання таких форм роботи з гімназистами:

бесіди;

години відкритих думок;

зустрічі;

диспути;

години спілкування;

проекти;

«круглі столи»;

усні журнали;

заочні екскурсії;

ведення літопису класного колективу («Книга мудрості»);

свята-презентації;

екскурсії;

інтелектуальні ігри;

колективні творчі справи.

Очікувані результати:

  • духовне та інтелектуальне зростання кожного учня;

  • сформованість чіткого уявлення гімназистів про загальнолюдські та національні цінності;

  • удосконалення пізнавальних та комунікативних здібностей дитини;

  • реалізація творчих здібностей вихованців.


Етапи реалізації програми

Розділ І.

Ціннісне ставлення до себе

Завдання:

  • розвивати комунікативні здібності, навички зміцнення та збереження здоров’я;

  • формувати культуру здорового способу життя, морально-етичні якості особистості гімназиста;

  • виховувати відповідальне ставлення до власного здоров’я і здоров’я оточуючих.

Орієнтовна тематика, форми проведення та зміст виховних справ

Усний журнал «Твоє здоров’я у твоїх руках»

Година спілкування з елементами тренінгу «Мій режим дня»

Рольова гра «Тютюн на лаві підсудних»

Тренінгове заняття «Судимо алкоголь»

Година здоров’я «Видатні постаті про здоров’я. Формула здорового способу життя»

Конференція «Засідання лабораторії здоров’я»

Інформаційний вісник «Життя з наркотиками й без них»

Година роздумів «Добро й милосердя єднають серця»

Конкурс «Містер Мужність»

Фотоконкурс «Моє право на відпочинок»

Конкурс плакатів «Молодь обирає здоров’я»

Перегляд і обговорення фільму «Зрозумій, допоможи, підтримай (ВІЛ-інфекція і СНІД)»

Зустріч з лікарем інфекційного відділення БЦЛ «Здорове харчування - запорука здоров’ю»



Розділ ІІ

Ціннісне ставлення до сім’ї, родини,людей

Завдання:

  • розвивати усвідомлене сприйняття духовних надбань рідного народу, прагнення зберігати родинні традиції ,реліквії;

  • формувати моральні цінності та етичні норми родинно-сімейних стосунків;

  • виховувати почуття поваги й любові до своїх батьків,родини;

  • допомогти зробити свідомий вибір професії.

Орієнтовна тематика, форми проведення та зміст виховних справ

Розважально-конкурсна програма «Сімейні традиції»

Участь у виставці декоративно-ужиткового мистецтва «Мистецька галерея моєї родини»

Круглий стіл «Цінності моєї родини»

Заочна мандрівка «Географічна карта моєї родини»

Конкурс сімейних літописів «Не зламайте дерево роду(Родинне дерево. Чи знаю я його)»

Усний журнал «Що я знаю про майбутню професію»

Свято матері «Нічого не треба, нічого не хочу від світу, лишень аби мати на білому світі жила»

Година відкритих думок «Шлях до успіху»

Зустріч із представником Борзнянського центру зайнятості «Потрібні професії в нашому місті»



Розділ ІІІ

Ціннісне ставлення до культури й мистецтва

Завдання:

- формувати національну та духовну свідомість підростаючого покоління;

- розвивати інтерес гімназистів до культурної спадщини рідного народу;

- виховувати відчуття потреби в праці та самовдосконаленні через пізнання духовних скарбів українців.

Орієнтовна тематика,форми проведення та зміст виховних справ

Літературно-музична композиція «Мова в нас єдина, і пісні у нас солов’їні»

Музичне гімназійне шоу «Алло, ми шукаємо таланти»

Вікторина «П’ять хвилин з мистецтвом»

Гімназійний конкурс декламаторів «Поезія Великого Кобзаря»

Поїздка до музею О. Довженка в м. Сосницю

Похід до музею народного художника України О. Саєнка «Людина може подолати життєві труднощі»

Акція «Обери Валентина й Валентину»

Романтичне рандеву «Валентин і Валентина»

Гімназійний ярмарок українських страв

Гімназійний ярмарок «Солодка фантазія»

Свято рідної мови «Будуймо державу вкраїнського слова»

Година народознавства «Народні традиції до нашої скарбниці»

Розділ ІV

Ціннісне ставлення до природи

Завдання:

- формувати навички свідомого природокористування;

- залучати гімназистів до активної екологічної діяльності;

- виховувати відповідальне ставлення до природи та навколишнього середовища;



Орієнтовна тематика, форми проведення та зміст виховних справ

Фотоконкурс «Природа і фантазія»

Екологічна акція «Посади дерево»

КТС «За чисте довкілля»

Усний журнал «Екологічна культура людини»

Випуск бюлетенів «Еколог – сучасна професія»

Гімназійне шоу «Хай вічно струмує вода»

Година спілкування «Природа – це казка, яку треба читати серцем»

Конференція «Земля – наш спільний дім»

Акція «Допоможи птахам узимку»

Трудовий десант «Збережи природу рідного краю»

Акція «Здай батарейку – урятуй планету»



Розділ V

Ціннісне ставлення особистості до суспільства й держави

Завдання:

- поглибити знання вихованців з історії розвитку української держави;

- формувати патріотизм, національну свідомість;

- виховувати любов до рідного краю, його народу, гордість за свій народ.



Орієнтовна тематика,форми проведення та зміст виховних справ

Свято квітів «Схиляю голову в жалобі, з букетом пам’яті стою»

Урок пам’яті «І пам’ятає врятована Борзна»

Акція «Привітай ветерана»

Година-реквієм «Ми будем довго пам’ятати і вам забути не дамо»

Урок пам’яті «Тих днів не стерти з пам’яті людської»

Усний журнал «Вулиці нашого міста, названі на честь героїв Великої вітчизняної війни»

Відвідання виставки «Становлення державності України»

Заочна екскурсія «Архітектурні пам’ятки мого краю»

Інформаційно-пізнавальна година «Є у нас одна країна – то прекрасна Україна. Видатні митці України»

Година пам’яті «Понад Крутами вічність у сурми сурмить»

Урок мужності «Немеркнуче світло великого подвигу»

Усний журнал-презентація «Революція на граніті»

Година-реквієм «Що пам’ятає Майдан?»

Акція «Запали свічку»

Акція «Кришечки збирай – воїну допомагай»

Година пам’яті «Голодна Голгофа»

Відвідування краєзнавчого музею «Голодомор 1932 – 1933 рр. на Борзнянщині»

Інтелектуальна гра «Українцями ми народилися»

Година пам’яті у музеї бойової слави в сільськогосподарському технікумі м. Борзни «Тихо, вітри і люди, спить під зорею солдат»

Випуск інформаційного вісника «Партизанський рух на Чернігівщині»

Година спілкування в палаці Кирила Розумовського «Батурин – гетьманська столиця»

Свято козацьких традицій «І покажем, що ми, браття, козацького роду»

Брейн-ринг «Що я знаю про українське козацтво»



Основні поняття

Духовність – це складний психічний феномен самоусвідомлення особистості, внутрішнє сприймання, привласнення нею сфери культури.

Екологія – наука про взаємодію природних компонентів.

Здоровий спосіб життя – активна діяльність людей, спрямована на збереження і покращення здоров’я як умови і передумови здійснення і розвитку ін. сфер і аспектів способу життя, на подолання «факторів ризику» виникнення і розвитку захворювань, на оптимальне використання в інтересах охорони і покращення здоров’я соціальних і природних умов та факторів способу життя.

Колектив – відносно компактна соціальна група людей, об’єднаних одним видом суспільної діяльності, спільністю інтересів, ціннісних орієнтацій, установок і норм поведінки, відносинами співпраці, взаємною відповідальністю і допомогою один одному.

Особистість – суспільне, індивідуальне, біологічне «я».

Патріотизм - це любов та відданість Батьківщині, прагнення своїми діями служити її інтересам.

Право – здійснювана державою форма законодавства, залежна від соціального устрою країни.

Самовиховання – свідома діяльність людини, спрямована на вдосконалення самої себе.

Сім’я – мала соціальна група, що складається з поєднаних шлюбом чоловіка і жінки, їх дітей (власних чи усиновлених), інших осіб, пов’язаних родинними зв’язками з подружжям, кровних родичів.

Традиція – досвід, звичай, погляди, смаки, норми поведінки, що історично склалися й передаються з покоління в покоління.

Шкідливі звички – небажані форми поведінки, що виникають внаслідок закріплення психофізіологічних механізмів – динамічних стереотипів; розрізняються за ступенем негативного впливу на загальний розвиток особистості, на її здоров’я.


Література

  1. Бесіди на етичні теми зі старшокласниками/упоряд.:Л.Шелестова, Н. Чиренко.- К.: Вид. дім «Шкіл.світ», 2009.-128 с.

  2. Виховні бесіди: 5-8 класи/упоряд.: Л. Шелестова, Ю. Царенко.- К.:Ред. Загальнопед. Газет, 2004.- 84 с.

  3. Виховні технології/упоряд. В. Варава, В. Зоц. - К.:Ред. Загальнопед. Газет, 2004.- 98 с.

  4. Години спілкування в 9 – 11 класах/упоряд. Л. Шелестова, Н. Чиренко. – К.: Вид. дім «Шкіл. Світ», 2006. – 128 с.

  5. Журба К. О. Виховання духовної культури у підлітків: методичні рекомендації. – К.: ТОВ «Інфодрук», 2004. – 101 с.

  6. Основні орієнтири виховання учнів 1- 12 класів загальноосвітніх навчальних закладів України. Програма. – Тернопіль: Навчальна книга. – Богдан, 2008. – 80 с.

  7. Оржеховська В. М. Збереження репродуктивного здоров’я неповнолітніх: навч.-метод. посіб. /Б. М. Оржеховська, Л. І Габора – К.: Тов. «ХІХ,», 2004. – 121 с.

  8. Піньковська Е. А. Духовне материнство. – Фастів: Поліфаст, 2006. – 56 с.

  9. Свята у школі: сценарії// Шкільний світ. – 2004. - №29-32. – 95 с.

  10. Середюк Г. М. Педагогічний пошук класного керівника. – Тернопіль: Навчальна книга. – Богдан, 2002. – 117 с.



База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка