Програма курсу "мистецтво жити в громаді"



Сторінка1/24
Дата конвертації15.04.2016
Розмір1.78 Mb.
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   24

ЧАСТИНА ПЕРША.

ПРОГРАМА КУРСУ “МИСТЕЦТВО ЖИТИ В ГРОМАДІ”



Пояснювальна записка.
Ставлення до такого явища, як громада, в сучасному українському житті неоднозначне. Стереотипним є розуміння громади як пережитку минулого, коли люди були скуті звичаєм кругової поруки. За сучасним законодавством України, громади визначаються формально як населення певної території. Громад в їх звичайному і нормальному розумінні, як об’єднань активних громадян, що спілкуються між собою, вирішуючи важливі питання місцевого життя, в нашій країні існує надзвичайно мало. Соціального досвіду життя в громаді більшість громадян України не має. Зараз украй необхідно змінити стан речей, відродити місцеві громади і повернути їм їхню вирішальну роль у повсякденному житті. Виконати це нелегке завдання можна зокрема ведучи просвітницьку роботу серед дорослих та дітей.

Курс “Мистецтво жити в громаді” розрахований на 17 занять, адресований учням 7-9 класів середньої школи і може бути використаний як навчальний або факультативний курс а також як матеріал для позакласної виховної роботи. Мета курсу – надати учнівській молоді можливість через навчання та безпосередню практику набути досвід соціальної активності, яка призводить до демократичних змін у житті місцевої громади. Заняття даного курсу спрямовані на формування у школярів навичок громадянської компетентності та правової культури. Кожне заняття є окремою завершеною по тематиці і змісту частиною курсу. Однак всі заняття єднають наскрізні ключові ідеї:



  • Людина завжди є членом великої чи малої громади;

  • Мистецтво жити в громаді є засобом формування і розвитку громадянського суспільства – особа – громада – громадянське суспільство;

  • Поєднання юридичного і морального аспекту у вирішенні питань місцевої громади;

  • В основу кожного заняття покладено практичну діяльність;

  • Кожне заняття може стати початком проекту громадянської дії.



Усі види розумової і практичної діяльності, передбаченої програмою курсу, спрямовані на вироблення продуктивного співробітництва між молоддю, батьками, зацікавленими громадянами та представниками місцевого самоврядування, на широке інтегрування молоді у життя місцевої громади.

Завдання курсу:


  • Ознайомити учнів з основами законодавства України стосовно життя в громаді.

  • Забезпечити розуміння і засвоєння школярами основних цінностей і понять громадського життя.

  • Розвивати у учнів навички соціальної активності, бажання брати участь у перетвореннях життя в громаді, стимулювати прагнення учнів до активних громадянських дій.

  • Сприяти усвідомленню значимості кожної особи в житті громади на прикладі сім’ї, неформальної і формальної групи, шкільного самоврядування, місцевої територіальної громади тощо.

Матеріали курсу структуровані по принципу концентрів. Центром кожного заняття залишається особа, яка є головною складовою частиною будь-якої малої чи великої громади. Навчальна програма збудована за принципом поступового підключення молодого громадянина до справ громади: від найближчого оточення до територіальної громади. На кожному з таких етапів учні взнають, якою може бути роль особи в житті громади і навчаються діяти практично. Кожне заняття має чітку мотиваційну структуру і для досягнення цілей передбачає такі чотири елементи:



    1. Понятійний рівень – учні можуть побачити проблему, сформувати початкове дефініційне поняття про неї.

    2. Рівень розуміння - учні знайомляться зі змістом, сутністю, механізмом, функціями явища, що вивчається.

    3. Рівень визначення потреби – дозволяє з’ясувати для чого, чому і як дані знання і уміння можуть бути потрібні учневі.

    4. Творчий рівень – дозволяє на практиці застосувати знання про проблему, що вивчається. Що учень може використати і що буде робити далі в цьому напрямку.

Оскільки навчальний курс спрямований на вироблення навичок громадського життя, в його основу покладені інтерактивні методики – коли в роботі задіяні і співпрацюють у виконанні завдань більшість або всі учні. Досягнення мети кожного заняття забезпечується завдяки алгоритмічній структурі робочих матеріалів. Кожне питання, кожна активність розписана у посібнику для вчителя у вигляді простих і конкретних кроків. Виконуючи їх навіть мало досвідчений вчитель зможе провести заняття на належному рівні. Запропоновані у посібнику вправи досвідчений вчитель може наповнювати своїм змістом, використовувати методи, які вважає більш доречними.

Даний навчальний курс спирається на чітко визначену юридичну базу. В доступній для середніх школярів формі подаються витяги із таких законодавчих актів України як Конституція України, Закони України “Про місцеве самоврядування”, “Про об’єднання громадян”, “Про органи самоорганізації населення”, “Про статус депутатів місцевих рад”, “Про звернення громадян”, “Про молодіжні та дитячі громадські організації “,“Про охорону дитинства”, “Про власність”, “Про інформацію” , “Про рекламу”. Витяги з деяких міжнародних документів також використано в курсі: Конвенція ООН про права дитини, Європейська хартія місцевого самоврядування.
Практична робота на заняттях неможлива без використання різноманітного обладнання і матеріалів. В методичних рекомендаціях для вчителя дається перелік необхідних для проведення заняття матеріалів, що, однак, не обмежує можливостей і фантазії кожного творчого вчителя.

Часові рамки виконання вправ вказані у матеріалах для вчителя, однак кожний вчитель може їх змінювати. У своїй роботі вчитель має орієнтуватися на рівень готовності учнівської аудиторії до сприйняття пропонованих завдань і, перш за все, добиватися розуміння учнями питань, що розглядаються.

Посібник до курсу “Мистецтво жити в громаді” включає в себе такі 4 частини:


  1. Програма курсу “Мистецтво жити в громаді”

  2. Плани занять і методичні рекомендації для вчителя.

  3. Робочі роздавальні матеріали для учнів.

  4. Опис практичного досвіду.


Зміст.

  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   24


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка