Проект для початкових класів «Ввічливий та чемний усім приємний» Учасники проекту



Скачати 226.69 Kb.
Дата конвертації29.04.2016
Розмір226.69 Kb.
Проект для початкових класів «Ввічливий та чемний – усім приємний»

 

Учасники проекту



Симчук В.П.- вчитель 3 – Б класу

Учні 2-Б класу та їхні батьки

 

Мета проекту:



Вчити самостійно здобувати і застосовувати знання. Формувати навички культурної поведінки, дружні відносини між учнями класу. Розширювати словниковий запас учнів словами ввічливості. Розвивають комунікативні навички, навички самоконтролю, самооцінки, творчі здібності. Виховувати повагу до однолітків та людей, старших за віком.

 

Завдання для груп



 

 

Група “ Чомусики” - пошукова робота: відшукування значень слів «ввічливість, чемність, доброзичливість, турбота, доброта, дружба, байдужість»



Група “Літератори” – збір віршів, казок та оповідань до теми

Група “Актори” – інсценізація казки «Лисичка та журавель»

Група «Письменники» - складання власних казок на задану тему з допомогою дорослих

Група “Художники” – малювання ілюстрацій до складених казок з допомогою дорослих

 

Очікувані результати.



Вдосконалити навички культурної поведінки школярів

Залучення учнів до читання поезії та науково-пізнавальної літератури

Спонукання школярів до пошукової діяльності

Набуття практичних навичок збору інформації і відповідного оформлення

Розвивати навички виразного декламування віршів

Залучення батьків до участі в житті школи, класу

 

Проект за часом проведення довготривалий.



 

Тривалість проекту – 1 місяць

 

Анотація до проекту



 

В ході проекту учні поглиблять і розширять свої знання про значення культурної поведінки, дружніх відносин між учнями класу , вивчать вірші та пісні, розвинуть творчу уяву .

План реалізації проекту

 

Перший етап



Порушення проблеми проекту перед учнями

Планування діяльності учасників проекту

Формування груп для проектної роботи

 

Другий етап



Пошукова діяльність учнів по збору віршів, казок, оповідань, складання власних казок.. Протягом місяця

Перегляд лялькової вистави «Коза-дереза».

 

 

Третій етап



Година спілкування «Ввічливий та чемний – усім приємний»

Урок позакласного читання «Від теплого слова й лід розмерзає.»

Година спілкування «Граючись навчаємось»

Створення власних малюнків

 

 

Матеріали до занять



Година спілкування «Ввічливий та чемний – усім приємний»

Тема. Ввічливий і чемний – усім приємний.

Мета. Формувати навички культурної поведінки, дружні відносини між учнями класу. Розширити словниковий запас учнів словами ввічливості. Виховувати повагу до однолітківта людей, старших за віком.

Обладнання. Таблиці зі словами ввічливості, ілюстрації

 

Хід уроку



  1. Повідомлення теми і мети заняття.

  1. Створення проблемної ситуації.

Недавно я їздила у гості до своєї старенької бабусі і вона розповіла мені, що…

МІCТО НАВПАКИ

..Булo колись на біломусвіті мiсто. Всi жителі його хворіли на страшну хворобу — нечемність.

При зустрічi вони не віталися oднe з одним.

Прощаючись, не говорили «до побачення» або «На все добре».

3а столом розмовляли з повним ротом, совали ногами.

Тут сильніо бражали cлабких. У транспорті діти не поступалиcя місцем літнім людям.

Хлопчики штовхали дiвчаток i не вибачалися, заходили першими,у двері. Дуже гидке булo мiсто!

Мені дуже прикро стало, бо дуже часто такі ситуації я зустрічаю зараз, у наш час, у нашій школі. І я вирішила, що на сьогоднішньому занятті ми разом з вами повинні поламати ці стереотипи і не допускати більше нечемності та байдужості у свої сердечка. Ну що, допоможете мені?


  1. Основна частина.

  1. Слово вчителя.

  • Багато років тому, коли людина стала перетворювати навколишній cвiт, робитийого кpащим, цікавим, з'явилася культура. Виникланеобхідністьyспілкуванні з іншими людьми, yпевних правилах взаємин. Ішовчас, змінювалися люди, їхнежиття, поведінка. Змінювалися уявлення про тe, що тaкe добро, що погано, щoприйнято в суспільстві, aщо - ні, - змінювавсяетикет. Якщолюдинадозволяєсобіробититільките, щоїйхочеться, незважaючи на оточyючих, про такуговорять, щоценевихованaлюдина, яка не дотримується правил етикету. Taкiлюди не викликаютьповаги.

Доволічасто зовні красива, акуратноодягненалюдина поводиться грубо, непристойно. Навітьїїзовнішнійвигляд не можезмінити думку оточyючих про неї. Iнавпаки, є люди не дужекрасиві, не модно одягнені, але дуже добрi, чуйні та ввічливі. 3 ними завждихочетьсяспілкуватися бутипоруч з ними. Культурна i ввічливалюдинаніколи не скривдить, не стане кричатий ображати, тому щoзнає, що це некрасиво.

Ввічливість – це якість людини, яку вона виховує в собі сама.(Визначення на дошці).



  • Як ви розумієте це визначення.

Етикет – це правила поведінки в суспільстві, людських взаємин, правила ввічливості.(визначення на дошці).

  • Що ви кажете мамі і татові, коли прокидаєтесь; своїм друзям і вчителям, коли приходите до школи вранці?

  • Якими словами ви привітаєтесь зі своїми знайомими коли будете іти після уроків додому?

  • А ввечері, коли сонечко посилає нам свої останні привітання і ховається за горизонт?

Форми традиційного вітання.

Правильно,спілкування людей розпочинається, власне, з вітання. В українціввоно становить доситьскладний ритуал, якийвключає і жести, і міміку, і словесніформули.

Загальнопоширеним способом вітаннятрадиційнобулирукостискання та слова «Добрий день» («Добрий ранок», «Добрийвечір») чи «День добрий». Ця форма варіювалася по окремихрегіонах. На Поліссісередчоловіківприйнятимбувпотискрук, а добре знайоміжінки при зустрічіцілувалися і обіймалися, говорячи «Слава Богу». НаВолинічоловікиобов’язковознімаликапелюха, а вітаючижінку, цілувалиїй руку; звичною формою вітання тут було «Слава Ісусу Христу» і відповідь — «Слава навіки». На Поділлісловесна формула буларізноюсередрізнихвіковихкатегорій: молодь, вітаючись, казала «Добрий день» або «Слава Ісусу», старші — «Слава Богу». При цьомучоловікиобмінювалисярукостисканнями, жінки — поцілунками. У південних районахПоділлясловесна формула вітаннябулаіншою: «Добридень» або «Помагайбіг».

На свято світлої Паски віталися, прийнято і зараз, «Христос Воскрес» і відповідали «Воїстину воскрес», А на Різдво – «Христос ся рождає», і відповідали «Славімо його».



  • А хто з вас знає якісь інші способи вітання?

НАBІЩО ЗНІМАТИ ШАПКУ

Колись люди ходили оз6роєні. Їдyчи з дому, одягaли кольчугу, важкi лати, голову ховали пiд залізний шолом. Перестyпаючи поріг до6рої людини, мандрівний лицаp знімає свій шолом i несе йогo y pyцi.

- Я тебе не боюся, - говорить він цим жестом господареві. — Бачиш, моя голова вiдкритa. Я тoбiдовіряю. Ти — хороша людина, не гра6іжник i не зрaдник.

Знімаючишапкy, ти показуєш господарям, що поважаєш дім, yякийзайшов, поважаєш людей, що живyтьyньомy, віришyїхнюпорядність, yхорошестaвлення до тебе.

Скинувши рукавичку i подавши руку, людинапоказувалазустрічному, щоypyцi не тримаєзброї.

А ще на Україні існує звичай, коли дорогих гостей зустрічають хлібом-сіллю на вишиваному рушнику, що символізує гостинність господарів. Вони одягають український одяг і цим показують свою любов до Батьківщини, і запрошують словами «Ласкаво просимо» гостей до хати. А гості в знак поваги до господарів в знак поваги та вдячності прощаючись кажуть: «Дай Вам, Боже, щастя! Бувайте здорові!».

А я ще розкажу вам якими способами вітаються люди в різних країнах.

 


  • Pосія, Україна, Білорусь. люди при зустрічі бажають один одному здоров'я i обмінюються дружнім рукостисканням.

ВНімеччині. Строго! До 12 ;дня гoвopять "Добpий ранок", з 12 до 17-"Добрийдень", після 17-"Добрий вечір"

  • Малайзiя. Питання: "Kуди тийдеш". Відповідь: "Пoгуляти".

  • Ізраїль. Люди один одному говорять "Світ вам!"

  • Іpaн. Люди один одному говорять "будь весел!"

  • Італія. Людиодин одному говорять«Чао!».

  • КраїниЛатинськоїАмерики. При зустрічіприйнято обійматися.

• Лапландія (рeгіонyФiнляндii, Швеції'іiНорвегії). При зустрічі люди трутьсяодин об одного носами.

•Японія. При зистрічі люди кланяютьгя одним з трьохвидів пoклонів: найнижчим, сepeднiм або легким.



  • Індія. Людинa знак вітання руки складають докупи i шанобливопритискуютьїхдогрудей.

  • Caмoa (острівна держава в Тихому oкeaні). при зустрічі люди обнюхують один одного.

  • Ти6ет (рeгіoн Китаї). При зустрічі люди знімаютьголовнийy6ipправоюрукою; а ліву руку закладають за вухо і висовуютьязик.

. .

Одного,якщо в тебе не плюнули - цеознакаповної неповаги.

  • B деяких індіанських племенах в Амеpиці при зустрічі тpе6а сісти навпочіпки. Така поза вважаєтьсянаймиролюбнішою.

  • Монголія. При зустрічі люди говорять один одному чи "Здорова ваша xyдoбa?".

  • Представникиякогось народу в Китаї при зустрічі cаміco6iпотискають руку.

 

  • Дітки, а зараз послухайте віршик, який мені розповів один хлопчик з нашої школи.

 

ПІCHЯ ПРО ЧЕМНОГO ХЛОПЦЯ МИКОЛУ

Чемнийxлопець наш Миколa —

знають всі npo це y школі.

після «Здрастуйте» кивне —

щe й картузика зніме.

 

Та в канікулиніколи



HeвклоняєтьсяМикола.

Як назустрічвчительй де,

Він i оком не мигне.

 

A як знову пiде в школу,



Стане чемнимнашМикола.

Після «здрастyйте» кивне –

Ще й картузикa зніме.

 


  • Що, на вашу думку, Миколка зробив неправильно?

  • Де і коли ми повинні вести себе ввічливо?

  • А зараз подивіться сюжет, і подумайте кого ми можемо назвати ввічливим, а кого ні і чому? (Коло дверей у клас зустрілись Дмитрик і Оленка. – Привіт! – привітався Дмитрик і першим зайшов у клас.)

  • І ще один сюжет, і подумайте, чому засмутилась вчителька? (У шкільному коридорі розмовляють вчителі. Серед них Ігор побачив свою вчительку і привітався «Добрий день, Валентино Петрівно!»)

  • А ще я знаю, що наші хлопці Сашко та Владик ходили в гості. І як там все було зараз вони нам про це розкажуть:

 

НЕКУЛЬТУРНІ ХАЗЯ

У неділю із гостей хлопчики вертaлись.

A дружок у них пита: «Як вам гостювалось?».

— Та нічого, все як слід... Тільки 6ачиш, друже,

B тому домі хазяї некультурні дуже.

Некультурні хазяї, гру6і, нехороші,

3 нас при вході не зняли шапки i калоші.

Навіть з наших кожyшин снігуне струсили.

То ми так як увійшли і до столу сіли.



  • Чемними були хазяї?

  • А хто був нечемним? Чому?

  • Що ж повчимоциххлопцівчемності?

  • А що повинні були зробити хлопці, йдучи додому? (Подякувати).

  • Якими словами дякують?

Дякую! Спасибі! Красно дякую! Щиро дякую! Велике спасибі!

А зараз розглянемо ось цей малюнок:



  • Хто з дітей дотримується правил етикету?

  • Назвіть грубі помилки хлопчика.

  • Чи хотіли б ви сидіти за одним столом із таким хлопчиком?

  • Із якого ввічливого побажання ми зазвичай починаємо сніданок, обід, вечерю? (Смачного, Приємного апетиту!). Ну що, хлопці, зрозуміли свої помилки? Зрозуміли як себе вести в гостях?

(Так, ми все зрозуміли, вибачте нам, будь ласка.)

Добре побажання «смачного» справдізробить приємним i смачним ваш cніданок, обід i вечерю.

Робота з ілюстрацією:


  • Подивіться на ось цей малюнок і скажіть чому посварилися діти?

  • Як вони помирилися?

  • А які у вас були ситуації з друзями і як вони закінчилися?

  • А тепер прочитайте прислів’я і поясніть мені як ви його розумієте:

Коли у друзів лад – усякий тому рад.

 

 



  1. Підсумок заняття.

Існує багато правил ввічливої поведінки. І з деякими з них ми продовжимо знайомитися на уроках, деяких вас навчить життя. Треба тільки твердо знати: якщо прагнеш справді стати по-справжньому ввічливою людиною – вчися протягом життя, спостерігай, міркуй, виховуй себе.

 

Добримбyти — зовсім це не просто,



Не залежить доброта від зросту.

Не залежить доброта від віку,

До6рим треба бyти нам довіку.

 

Тільки треба, до6рим бyти



І вбіді про друга не забути,

I зaкрyтиться Земля скоріше,

Якщобyдем я і ти добріші.

Доброта з роками не старіє,

Добротa від холоду зігріє,

Якщо доброта, як сонце світить,

То радіють i дорослі, й діти.

 

 



 

 

 



Конспект уроку позакласного читання в 2 класі на тему:

« Від теплого слова і лід розмерзає»

Мета : поглибити знання учнів про загальнолюдські моральні якості, учити аналізувати та оцінювати поведінку дійових осіб , визначати головну думку твору ;

розвивати увагу , образне мислення ,комунікативні вміння , удосконалювати читацькі навички ;

виховувати людяність , милосердя ,доброту ,любов до книг.

Обладнання: роздруковані тексти оповідань, плакат сонечка

Хід уроку

 


  1. Організаційний момент.

Привітання:

- Любі діти, доброго дня! Привітайтесь зі мною так, як вітаються люди в різних країнах.

(Діти вітаються)

Вчитель : - Девізом нашого уроку стануть слова «Все прекрасне на землі від сонця - все добре-від людини»



  1. Мотивація навчальної діяльності.

- Сьогодні я пропоную вам продовжити нашу справу сіяти зернятка ввічливості в ваших сердечках.

Вправа «Асоціативний кущ»



  • Засвіти сонечко (вирати ввічливі слова і прикріпити промінчики, а негативні риси скласти у сміттєвий мішечок , зав’язати. Нехай вони ніколи не торкнуться вашого серця. )

    1. Повідомлення теми

На уроці ми будемо обговорювати ті вірші, оповідання, казки, які ви досліжували.

  1. Опрацювання творів

А розпочнемо із чарівного слова «спасибі».

Запамятайте: У сиву давнину, коли хотіли віддячити за добру справу, говорили «Спаси Вас Бог!». «Спаси Бог» перетворилося на коротке «спасибі».Є й приказка: «Свого спасибі не шкодуй!». А чому так кажуть, послухайте оповідання «Навіщо говорять спасибі.» В. Сухомлинського.

Дрімучимлісомішли два мандрівники — дідусь i хлопчик. Було жарко, їмхотілосяпити.

Нарешт івони прийшли до струмка. Тихо дзюрчала холодна вода. Мандрівники нахилились, напилися.

Дідусьсказав:


  • Спасибі Toбi, струмку!

Хлопчикусміхнувся.

  • Чомутиусміхаєшся, хлопче?— запитав дідусь.

  • Навіщо ви, дідусю, сказали струмочку «спасибі»?Аджевіннеживаicтoтa, не дізнається про нашу подяку, не почує ваших слів.

Це так. Якби води напивсявовк, він би, може, й не подякувавби. Ми ж не вовки, a люди. Aзнаєш, для чого люди говорять«спасибі»? 3наєш, кого цимсловом вшановують, звеличують, підносять?

Хлопецьзамислився. Вінще ніколи не думав над цією мудрою істиною. Tепер же був час подумати: шлях через лісбувще довгий.



  • То навіщо говорять спасибі? (щоб висловити свою вдячність)

    1. Розповіді дітей.

    2. Підсумок уроку

  • Давайте складемо правила ввічливої людини:

  • Будь завжди ввічливим, чуйним і уважним.

  • Зустрінеш знайомих — привітайся.

  • Допустив помилку, проявив грубість — проси пробачення.

  • Завжди допомагай літнім людям, товаришам, молодшим.У громадських місцях не штовхайся, поступайся місцем інвалідам, літнім людям, жінкам з дітьми.

  • Ніколи не перебивай співрозмовника, навіть тоді, коли ти з ним не згодний, вислухай його до кінця і тільки тоді висловлюй свою думку.

  • Дружи із «ввічливими» словами.

 

 

Година спілкування «Граючись навчаємось»



Мета: навчити дітей бути ввічливими, доброзичливими, поважними до людей, які їх оточують; поважати людей похилого віку. 

 

Обладнання: картки з завданнями для груп, запис пісні «А ми бажаєм вам добра»



 

Хід заняття



  1. Організаційний момент

Мудрець сказав: 

Живи, добро звершай 

Та нагород за це не вимагай. 

Лише в добро і вищу правду віра 

Людину відрізні від мавпи й звіра 

Нехай ця істина стара: 

Людина починається з добра. 

На сьогоднішньому занятті, граючись, ми спробуємо стати ще добрішими.

 


  1. Основна частина

  • Гра « Ввічливо-неввічливо». 
    (Треба давати відповідь – ввічливо, чи неввічливо») 
    1. Привітатися під час зустрічі. 
    2. Штовхнути і не вибачитись. 
    3. Допомогти підняти річ. 
    4. До всіх у родині бути уважним і ласкавим. 
    5. Робити всім тільки приємне. 
    6. Інколи обманювати товариша. 
    7. Не дотримуватися традицій родини, школи. 
    8. Хлопчикам знімати головні убори в приміщенні. 

 

  • Гра «Встав чарівне слово»

    1. Розтопить серце всякого чарівне слово (дякую).

    1. За смачний обід і ситний скажем мамі ми (спасибі).

    1. Зазеленіє навіть пень, коли почує (добрий день).

    2. Коли лягає сонце й зоря ляга на плечі,

    3. Серед знайомих голосів ми чуєм (добрий вечір).

    1. Розтане навіть крига від слова теплого (спасибі).

    1. Кажу я завжди щиро вам (до побачення).

    2. Коли мене сварять, я намагаюсь завжди казати чемно (вибачаюсь).

    1. І в Україні і в Словаччині всі кажуть на прощання (до побачення).

  • Гра «Незакінчене речення»

  • 1. Добру людину ... (бджола не жалить).

  • 2. Життя дане на ... (добрі справи).

  • 3. Не брудни криниці... (бо схочешводщі).

  • 4. Добрі справи ... (прикрашають людину).

  • 5. Злий не вірить,... (що є добрі люди).

  • 6. Що посієш,... (те й пожнеш).

  • 7. У доброї господині і... (півень несеться).

  • 8. Сварка до добра ... (не доводить).

  • 9. Чужим добром не ... (забагатієш).

  • 10. Так треба жити, щоб нікому ... (зла не чинити).

  • 11. Добре ім'я - найкраще ... (багатство).

  • 12. 3а добро ... (добром і платять).

 

  • Гра «Смачного»

Добре побажання «смачного» справдізробить приємним i смачним ваш cніданок, обід i вечерю.

. A щоб ви не забувалицюввічливу фразу, пограймоyгру, яка так i називається«Смачного».

Вед,учийкидаєм'яч будь-кому з дітей, називаючисмачні страви (наприклад, цукор, борщ, котлети, торт i т. д.). Дитина повинна cпійматим'яч, сказавши при цьомузаповітне слово «Смачного» і відправляє м’яч ведучому.

Якщо якийсь гравець забув вимовити «ввічливе» слово, він виходитьзгри.

Цю саму ГРУ можна ускладнити, додаючи до назви їстівного назву неїстівного.

Молодці! Дуже гарно і дружно ми звами погралися

 


  • Молодці. А зараз давайте ще пограємось в групах. Завдання для груп:

1 група: скласти правила поведінки в театрі. (деформовані речення ).

- Якщо ви помилилися номером, - вибачтесь.

- На початку розмови слід привітатися.

- Не займайте телефон більше ніж на 15 хвилин.

- Не телефонуйте знайомим пізніше десятої вечора та раніше восьмої ранку.

- Знявши слухавку, скажіть: «Алло». Це своєрідна перевірка зв'язку.

- Якщо до вас прийшлигості, а в цей час вам хтос ьзателефонував, домовтеся, що випередзвоните, щойно звільнитеся.


  1. група: скласти правила розмови по телефону. (деформовані речення).

  • Треба вчасно приходити і займати місця.

  • Якщо спізнився - почекай антракту.

  • Заходь обличчям до сидячих людей.

  • Не розмовляй під час вистави.

  • Не можна їсти під час вистави.

  • Перед входом в зал здай верхній одяг в гардероб.

  1. група: скласти правила поведінки в транспорті. (деформовані речення).

    1. Допоможіть увійти і сісти будь-якій немолодій людині, чи жінці з дитиною, чи дівчині.

    1. Зайшовши, поводьте себе спокійно, не наступайте на чужі ноги.

    1. Якщо ви зайняли вільне сидяче місце, звільніть його для похилого віку жінки чи чоловіка, чи жінки з маленькою дитиною. 

    1. При виході подайте руку кому це необхідно.

    1. Не можна грати на музичнихінструментахчивключатиголосномагнітофон;

    1. Не можнаїсти, боможнавипадковозабруднити кого-небудьчи себе самого;

    1. Не можнавикидатисміття через вікно;

    1. Не можна їздити в брудномуодязі.

    1. Не можна голосно розмовляти.

  • Інсценізація та обговорення казки «Лисичка та журавель».

  • Чи ввічливою була Лисичка?

  • Яких вона припустилась помилок?

    1. Підсумок заняття

Заключне слово вчителя.

Діти! Будьте добрі з батьками, з товаришами, з тими хто піклується про вас.Особливо будьте уважні, якщо хтось захворів, самі намагайтеся здогадатися, коли і де потрібна ваша допомога.

 

Пісня «А ми бажаємо Вам добра»



 

Четвертий етап



Впорядкування і оформлення матеріалів проекту


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка