Проблема, над якою працюю: Формування в учнів просторового



Скачати 33.29 Kb.
Дата конвертації13.09.2017
Розмір33.29 Kb.
Проблема, над якою працюю: «Формування в учнів просторового уявлення та логічного мислення на уроках математики»

Мій проект: «Формування просторового уявлення учнів на уроках математики»

Робота над проектом « Мій шлях професійного розвитку з проблеми: «Формування просторового уявлення учнів на уроках математики»

Одним з головних критеріїв математичного розвитку особистості є рівень розвитку просторового мислення, який характеризується умінням оперувати просторовими образами. Математика є одним із тих предметів, при вивченні якого важливе місце відводиться зоровому каналу надходження інформації.

Просторове мислення – вид розумової діяльності, що забезпечує створення просторових образів і оперує ними в процесі роз’язування різних практичних і теоретичних задач Просторове мислення дітей розвивається різними шляхами. Часто цей процес відбувається стихійно, без цілеспрямова- ного впливу педагога. Ще до школи діти накопичують велику кількість поглядів на форму, величину, взаємне розташування різних предметів на площині і в навколишньому просторі. Та цей досвід носить випадковий та епізодичний характер. Усвідомлене розуміння відносин між предметами, вираженими словами «однакові», «різні», «більший», «менший», «справа», «зліва», «між» формується в молодшому шкільному віці. Формування просторових уявлень у молодших школярів сприяє розвитку сприйняття, пам’яті, уваги, виробленню математичних понять з урахуванням змістовного узагальнення , що означає, що вона рухається в навчальному матеріалі від приватного до спільного, від конкретного до абстрактного.

Розвиток просторового уявлення і формування просторового мислення школярів є важливою частиною їхнього інтелектуального розвитку в цілому, оскільки грає велику роль як щодо геометрії, так і в інших навчальних дисциплінах. Зокрема, без сформованих просторових уявлень, неможливе ефективне вивчення малювання, креслення, фізики,географії та інших шкільних предметів. Наявність хорошої просторової яви необхідне і інженеру, і дизайнеру, і економістові й фахівцям багатьох інших професій. Невисокий рівень розвитку просторового мислення та просторової уяви вже на початковому ступені навчання для учнів середньої та старшої навчання є нездоланним каменем спотикання для подальшого навчання. Формувати просторові уявлення в 15-річних дітей, розраховуючи, що можна зробити швидко - завдання практично нездійснене.

Завдання викладання геометрії – розвинути в учнів відповідні три якості: просторову уяву, практичне розуміння та логічне мислення. Основною причиною ускладнень при залученні дітей до діяльності з просторовими образами є недостатній рівень навчально-методичного забезпечення цього процесу. Актуального значення набула ця проблема у вивченні геометрії, особливо стереометрії, яке ґрунтується на розпізнанні, побудові та переміщенні геометричних образів. Широкі можливості для розвитку просторових уявлень відкриваються при використанні різних наочних посібників і ТЗН. Також можна організувати роботу з виготовлення наочних посібників силами учнів.

Ця робота потребує від них і певних знань і просторової уяви. Крім позитивного впливу на засвоєння курсу математики, така робота сприяє підвищенню ефективності уроку. В процесі вивчення курсу стереометрії доцільно використо- вувати моделювання, ТЗН і роботу з розгортками.



Моделі фігур та планшети із взаємно розміщеними плоскими фігурами в просторі можна використовувати з різною педагогічною спрямованістю:

- з метою полегшення сприймання теоретичного матеріалу та формування математичних понять;

- використання при розв’язуванні задач;

- для спростування неправильних уявлень та покращення просторової уяви учнів.

Моделі (планшети) - це дієвий засіб вироблення окомірних навичок. Зручно використовувати модель як засіб показу взаємозв’язку та перетворення площинних та об’ємних фігур. Доцільно обирати такі моделі (планшети) і для створення рисунка просторової фігури.

Виготовлення моделі (планшета) може бути одним із домашніх завдань.



d:\кр математика_7 кл\p1000523 - копия.jpg

d:\кр математика_7 кл\p1000524 - копия.jpg

d:\кр математика_7 кл\p1000527.jpg

d:\кр математика_7 кл\p1000528.jpg

Використання ТЗН не повинно замінювати діяльність вчителя, а лише доповнювати її. Розвивати просторову уяву можна за допомогою презентацій, програмного забезпечення. Це дозволяє збільшити обсяг викладеного матеріалу. На презентаціях важливо використовувати анімацію з демонстрацією послідовності побудови.

Робота з розгортками. При вивченні стереометрії невід’ємною складовою є виготовлення просторових фігур з розгорток. А також, маючи вже готову фігуру, завжди можна виконати зворотній процес: розгорнути фігуру та отримати аркуш паперу, з якого її виготовили. d:\кр математика_7 кл\p1000529.jpg



База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка