Про проведення III етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з педагогіки та психології



Дата конвертації08.09.2017
Розмір40.8 Kb.


МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

ІНСТИТУТ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ І ЗМІСТУ ОСВІТИ

04070, м. Київ, вул. Сагайдачного, 37






Від 09.12.20101.4/18-4793

На №_______ від___________ Ректорам (директорам) інститутів

післядипломної педагогічної освіти


Про проведення III етапу Всеукраїнської

учнівської олімпіади з педагогіки та психології

Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 21.10.2010 № 891 “Про проведення Всеукраїнських учнівських олімпіад і турнірів у 2010/2011 навчальному році” ІІІ етап Всеукраїнських учнівськ­их олімпіад з педагогіки та психології проводиться у січні-лютому 2011 року за завданнями, підготовленими відповідними комісіями, затвердженими Міністерством освіти і науки Автономної Республіки Крим, управліннями освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, та за їхніми графіками.

Дисципліна «Основи психології та педагогіки» розглядається як функціональна з блоку дисциплін гуманітарної підготовки, оскільки її зміст є інваріантним до видів та предметів будь-якої професійної діяльності. Дисципліна «Основи психології та педагогіки» інтегрує знання про індивідуальний світ людини, взятий у психологічних закономірностях його розвитку та функціонування (психологічний аспект), та знання щодо функцій та механізмів управління розвитком людини (педагогічний аспект).

З урахуванням того, що на засвоєння даного курсу відведено недостатній об’єм годин, курс спрямовано та зорієнтовано лише на вивчення елементів «Основ психології та педагогіки».

Основу елементів бази знань даної дисципліни мають складати категорії та поняття, що розкривають психологічну сутність людини, особливості психічних явищ, закономірності розвитку психічних властивостей та основи педагогічного впливу.

Засвоєння «Основ психології та педагогіки» має забезпечити:

– розуміння особистості як найвищої цінності суспільства;

– володіння основними термінами та поняттями психології та педагогіки на рівні відтворення, тлумачення та використання їх у повсякденному житті;

– усвідомлення та розуміння індивідуальних психічних особливостей;

– набуття навичок та формування вмінь застосування набутих знань з психології та педагогіки для ефективного вирішення особистих та професійних проблем.

ІІІ етап олімпіади з психології та педагогіки рекомендуємо провести в один тур, який включатиме в себе виконання трьох завдань, одне з яких має бути з психології, друге – з педагогіки, а третє – практичне, на вирішення психолого - педагогічних проблемних ситуацій.

При складанні завдань ІІІ етапу Всеукраїнських учнівсь­ких олімпіад з педагогіки та психології звернути увагу на такі розділи.



З основ педагогіки:

1.1. Предмет і завдання педагогіки.

1.1.1. Педагогіка , її місце в системі наук.

1.1.2.Основні етапи розвитку світової та вітчизняної педагогічної думки.

1.2. Навчання як головний шлях до освіти.

1.2.1. Процес навчання, його особливості

1.2.2. Рушійні сили навчального процесу.

1.2.3. Мотиви навчання.

1.2.4. Форми, методи, засоби організації навчання.

1.2.5. Інноваційні педагогічні технології навчання.


1.3. Виховання як складова цілісного педагогічного процесу.

1.3.1. Сутність виховання, його мета.

1.3.2.Завдання складових виховання (морального, розумового, трудового, естетичного, фізичного).

1.3.3. Комплексний підхід до виховання (колективні, групові та індивідуальні форми виховного впливу).

1.3.4.Гуманізм виховання у педагогічній спадщині В.О. Сухомлинського.

1.3.5. Поняття про колектив, його виховний вплив на особистість.

1.3.6.Місце і роль сім‘ї у вихованні.
1.4. Розвиток і формування особистості.

1.4.1. Поняття особистості, її структури та формування.

1.4.2. Фактори, шляхи і вікові періоди розвитку особистості.

1.4.3. Спілкування як фактор розвитку особистості.

Педагогічне спілкування.

З основ психології:

2.1. Предмет і завдання психології, її місце в системі наук.

2.2. Особливості становлення предмета психології.

2.3. Психологія пізнання і навчання.

2.4. Психологія творчості.

2.5. Психологія особистості.

2.6. Основи психології спілкування.

2.7. Емоційно-почуттєвий світ людини.

2.8. Психологія вибору професії.
Для перевірки олімпіадних робіт потрібно передбачати відповідні критерії їх оцінювання.

У разі виникнення суперечливих питань учні можуть подати обґрунтовану апеляцію, але подання та розгляд апеляції не означає обов'язкову зміну оцінки.

Звертаємо увагу, що до складу журі ІІІ етапу олімпіади, крім вчителів та методистів, слід залучати науковців і викладачів вищих навчальних закладів, проте журі змагань не повинно складатись переважно з фахівців одного навчального закладу.

Звіти про проведення ІІІ етапу змагань разом із текстами завдань ІІІ етапу та заявки на участь команд у ІV етапі Всеукраїнських олімпіад слід подати до 5 березня 2011 року на адресу Інституту інноваційних технологій і змісту освіти Міністерства освіти і науки України (04070, м.Київ-70, вул. Сагайдачного, 37, відділ по роботі з обдарованою молоддю).

Додаткову інформацію можна отримати на сайті www.iitzo.gov.ua та за електронною адресою iitzo_­­­s­o@svitonline.com.



Директор




О.А.Удод

Гунько Лілія Вікторівна

Міклуха Людмила Іванівна.



т. ( 044 ) 417-85-69


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка