Примірна схема вивчення І написання психолого-педагогічної характеристики учня загальні відомості



Скачати 35.84 Kb.
Дата конвертації08.09.2017
Розмір35.84 Kb.
ПРИМІРНА СХЕМА ВИВЧЕННЯ І НАПИСАННЯ

ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ХАРАКТЕРИСТИКИ УЧНЯ
1.Загальні відомості

Прізвище, ім`я учня; дата народження; клас, загальний фізичний розвиток, стан здоров`я, умови життя і побуту в сім`ї, стосунки членів сім`ї, правильність основної лінії сімейного виховання. Розвиток у дитинстві.



ІІ. Стосунки з класом і ставлення до школи

1.Загальна характеристика класу (розвиток учнів, вихованість, традиції і вимоги класного колективу, в якому навчається учень).

2.   Становище в класі (чи користується повагою, авторитетом, чим це зумовлюється?).

3.   Ставлення до однокласників (поважає їх, байдужий, не поважає, чи дорожить думкою класу, з ким дружить і на чому грунтується дружба,чи бувають конфлікти з однокласниками, в чому їх причина .

4.   Чи задоволений своїм становищем у класі і яке становище хотів би зайняти?

5.   Чи дорожить перебуванням у школі (що особливо цінує в ній)?

6.   Ставлення до вихователів і вчителів ( чи є контакт, любить, поважає їх?).

ІІІ. Учіння

1.Успішність (переважаючі оцінки, чи одинаково встигає з різних предметів). Рівень знань.

2.   Начитаність.

3.   Розвиток мови: її образність, емоційність, запас слів, уміння виразити свою думку письмово і усно).

4.   Зацікавленість до занять і ставлення до навчання (чи з цікавістю вчиться, до яких предметів проявляє схильність, як ставиться до оцінки, схвалення, до порад учителів і батьків; основний мотив навчальної діяльності.

5.   Здатність до навчання:

5.1. Особливості уваги (розвиток довільної уваги, її зосередженість, розподіл).

5.2. Осмисленість сприйняття навчального матеріалу, швидкість осмислення матеріалу.

5.3. Рівень і характер розвитку довільної і осмисленої пам`яті (заучує осмислено чи механічно, чи володіє прийомами довільного запам`ятовування, яка швидкість і міцність запам`ятовування, а також легкість відтворення, індивідуальні особливості пам`яті).

5.4. Розвиток мислення (чи легко відрізняє суттєві і другорядні ознаки предметів і явищ; який рівень засвоєння загальних і абстрактних понять; чи уміє робити порівняння, узагальнювати, робити самостійні висновки; чи швидко знаходить шляхи розв`язку).

5.5. Розвиток уяви (багатство відтворюючої і творчої уяви в різних видах діяльності в т. ч. навчальної).

6.   Старанність у навчальній роботі.

7. Вміння вчитися (дотримання режиму дня, організованість: чи може самостійно працювати над книгою, заучувати матеріал, контролювати себе, складати плани, конспекти тощо).

  ІV. ПРАЦЯ (УРОКИ ПРАЦІ, ГРОМАДСЬКА РОБОТА В ШКОЛІ, ПРАЦЯ ВДОМА).

1.   Ставлення до праці (поважає чи ставиться зневажливо, зацікавлений у загальній користі своєї роботи, чи любить працювати і що саме приваблює учня: процес роботи, зроблена річ чи оволодіння певними навиками).

2.   Чи володіє трудовими навичками й уміннями, чи легко їх набуває?

3.   Організованість і дисциплінованість у праці.

4.   Чи є звичка до тривалих трудових зусиль?

  V.ОСОБЛИВОСТІ САМОСВІДОМОСТІ

1.Особливості - «Я - образу» (адекватність, суперечливість)

2.   Самооцінка (висока, низька, завищена, занижена)

3.   Рівень домагань у різних сферах життєдіяльності: навчанні, спілкуванні, спорті, інші види діяльності (високий, низький, адекватний, неадекватний).

4.   Особливості почуття своєї неповторності.

VІ.СПРЯМОВАНІСТЬ ОСОБИСТОСТІ І СПЕЦІАЛЬНІ ЗДІБНОСТІ

 1.Інтереси (перерахувати все, чим цікавиться учень, відзначити характер інтересів з погляду їхньої глибини й активності; якщо учень не просто проявляє цікавість до якої-небудь галузі знань і діяльності, а й серйозно нею займається; детально вияснити чи любить читати і що читає: художню, науково-популярну чи переважно розважальну літературу).

2.   Переконання, мрії, ідеали особистості. Чи спостерігається домінування тих чи інших мотивів у його поведінці?

3.   Чи є особливі здібності до певної діяльності (музики, малювання, артистичної тощо), і в чому вони проявляються?

4.   Про що мріє і що планує робити в майбутньому (відзначати у характеристиці учня, починаючи з 6-го класу).

VІІ. ДИСЦИПЛІНОВАНІСТЬ

1. Загальна характеристика поведінки (веде себе спокійно, стримано чи проявляє зайву непосидючість).

2.   Виконання шкільного режиму (дотримується режиму, порушує спеціально чи з необачності; не встигає вкластися у відведений час та ін.).

3.   Виконання вимог дорослих (охоче чи з примусу, чи часто відмовляється виконувати їх і які саме). Визначити найбільш типові порушення дисципліни.

  VІІІ.ОСОБЛИВОСТІ ХАРАКТЕРУ І ТЕМПЕРАМЕНТУ

1.Яскраво виражені позитивні і негативні риси характеру.

1.1. Риси спрямованості особистості (у ставленні до людей, навчання, праці, до самого себе): чуйність, доброта, колективізм, егоїзм, черствість, добросовісність, зазнайство, скромність і та ін.

1.2. Вольові риси характеру (наполегливість, самостійність, впертість, легка навіюваність і т.д.).

2.   Переважаючий настрій (веселий, сумний, пригнічений), його стійкість.

3.   Тип темпераменту.



ІХ.ЗАГАЛЬНІ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ ВИСНОВКИ

1.   Основні позитивні якості й недоліки особистості учня, що формуються. Визначити рівень його розумового розвитку (низький, середній, високий) і морального виховання. Причини (внутрішні і зовнішні) тих недоліків, що є (умови сімейного виховання, хвороби, відсутність певних здібностей, навичок роботи і тощо).



2.   Визначити важливі психолого-педагогічні завдання, що стоять перед учителем, шляхи подальшої виховної роботи з учнем.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка