«Прийняти людину такою, якою вона є, з її характером та звичками вища мудрість спілкування.»



Скачати 55.98 Kb.
Дата конвертації11.09.2017
Розмір55.98 Kb.
Тема: «Прийняти людину такою, якою вона є, з її характером та

звичками – вища мудрість спілкування.»


Мета: знайомити дітей з людськими чеснотами й вадами вдачі та

поведінки, із загальнолюдськими цінностями та моральними

чеснотами, прищеплювати навички до самопізнання, вчити

тактовно та толерантно спілкуватися з однолітками, формувати в

колективі класу доброзичливі стосунки, виховувати в учнів

прагнення долати погані звички.


Обладнання: малюнки із зображеннями персонажів казок і

мультфільмів, малюнок поля, паперові зернинки та листочки,

м’яч.
План і хід заняття.

І Організація класу

Встаньте, діти, всі рівненько.

Усміхніться всі гарненько.

Усміхніться ви до мене,

Усміхніться до гостей.

Привітайтесь «Добрий день!».


ІІ Розкриття теми.

Метод очікування «Посів зернинок».

На партах у кожного з вас зернинки, зараз ви будете їх сіяти, протягом заняття зігрівати теплом свого серденька, поливати правильними відповідями.

Класовод. Дорогі діти, чи подобається вам наш клас? Він, як одна велика родина: цікава і допитлива, гамірна і жвава. І кожен з вас займає своє місце в класній родині. Але в будь-якій родині часом не дуже просто підтримувати дружбу і злагоду. Тим більше в такій чималій. І це зовсім не тому, що одні з вас – кращі, а інші – гірші. Просто ви, діти, дуже різні: серед вас є непосиди і розумники, серйозні й веселуни, вразливі й урівноважені… тобто кожен з вас має свій характер, свою вдачу.
ІІІ Повідомлення теми й мети заняття.

Читання дітьми теми на дошці.

Про вашу вдачу й характери ми сьогодні і поговоримо, про те, що кожну людину треба сприймати такою, якою вона є. Спробуємо розібратися, які чесноти мають учні нашого класу, з якими вадами вам доводиться боротися, щоб ставати кращими.
ІV Подання нових знань.


  1. Гра «Відгадай!»

Діти, я зараз зачитаю вірші, ви уважно послухаєте, подумаєте про кого з ваших однокласників йдеться.
Хто упевнений, сміливий

Вчитись прагне на «відмінно»,

Хто старанний у навчанні

Та слухняний у вихованні.


Кажуть на нього дорослі і діти,

Що крутько та непосида.

Жвавий, моторний аж занадто –

от такий в нас однокласник.

Некваплива ця дитина,

Врівноважена, спокійна,

Адже, кажуть, що спішити –

Це людей тільки смішити.


Всі помітили, напевне,

Що веселу вдачу має,

Усміхається просто так –

жартівник і весельчак!


Знають в класі вже тепер –

Хто вигадник і фантазер,

Все у мріях він витає,

Бо таку вже вдачу має!


Бути щедрим не боїться

І залюбки та радо

Усім, що має, поділиться

І навіть дасть списати.

Звичайно, від характеру, закладеного в кожного з вас природою, втекти не можна. Від нього залежать наші інтереси, захоплення, спосіб життя. Так, активний і жвавий віддасть перевагу рухливій грі, а не скажімо, малюванню. Дитині-вигаднику більше сподобається складати яку-небудь цікаву історію, ніж розв’язувати математичні завдання. А той, хто має чуйну і сором’язливу вдачу, залюбки вирощуватиме квіти, доглядатиме тварин.

Але в кожної вдачі є свої вади, які іноді заважають її власникові. Так, наші непосиди почуваються, як риби у воді на уроці фізкультури. А от чи легко вам сидіти спокійно на уроці математики чи читання? (відповідь учнів) Маленькі вигадники в майбутньому можуть стати великими людьми, але дуже часто на уроках вони «ловлять гав».

Отже, діти, вдача вдачею, але потрібно намагатися керувати нею, спрямовувати в потрібне русло. Працюйте над собою, а ще будьте добрими та чуйними, щирими та чесними, адже злість, байдужість і лукавство ніколи не прикрашали людину. Пам’ятайте, що слід володіти своєю вдачею, а не коритися їй.
Ще краще розібратися у власному характері нам допоможе гра та персонажі знайомих вам казок та мультфільмів.

Гра «А який ти?»

Учитель показує картки із зображенням казкових персонажів. Діти називають, який він за характером, порівнюють свій характер з характером казкового героя, добираючи слова-антоніми.

Хто це? (Баба – Яга) вона зла. А ти Аню?

Хто це? (Зайчик) він боязкий? А ти Ваню?

Колобок бешкетливий, пустун. А ти Артеме? (слухняний, дисциплінований).

Лисичка лукава, неправдива. А ти, Віко? (щира, чесна).

Черепаха некваплива, млява. А ти, Дмитре? (спритний, рухливий).

Вовк простакуватий, безтолковий. А ти, Назаре? (розумний, кмітливий).

Шапокляк пакосна, нечемна. А ти, Маша? (чемна, доброзичлива).

Рак відлюдькуватий, він самітник. А ти, Анжела? (товариська, балакуча).

Незнайко забудькуватий, неуважний. А ти, Маша? (уважна, зібрана).
Фізкультхвилинка.
Гра «Подаруй чесноту».

Учні кидають один одному м’яч, називаючи рису характеру, якщо риса позитивна, каже «Так!», кидає м’яч іншому, називає наступну рису, якщо негативна каже «Ні!». Слова- підказки, записані на дошці.



Доброта, чесність, кмітливість, неправдивість, щирість, відлюдькуватість, мужність, слухняність, доброзичливість, підлість, жадібність, крикливість, лагідність, плаксивість, старанність, нахабство.

V Підсумок заняття

Але запам’ятайте, що те, якими ви станете, великою мірою залежить від вас самих. Розвивайте в собі волю, наполегливість, намагайтесь контролювати свої вади – і побачите: вони відступлять, роблячи вас кращими, більш достойними. І тоді всі ваші однокласники щиро порадіють за вас, а ви по праву будете пишатися собою.


Підсумок методики очікування

«Пророщування думок-листочків».

А тепер побачимо чи дали сходи наші зернинки.

Прикріпіть листочки, висловивши вашу думку щодо нашого заняття. Що сподобалось найбільше?

Який настрій у кінці нашого заняття?



Корсунь – Шевченківська гімназія


«Прийняти людину такою,

якою вона є,

з її характером та звичками –

вища мудрість спілкування.»

Вчитель

Паришкура

Юлія Миколаївна


2012 – 2013 н.р.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка