Презентація творчих майстерень



Скачати 60.08 Kb.
Дата конвертації14.09.2017
Розмір60.08 Kb.
Презентація

творчих майстерень
Категорія учасників: вихователі дошкільного закладу.

мета. виявити, узагальнити та конкретизувати знання педагогів із проблеми формування емоційно-ціннісного ставлення дітей до природи; вправляти в умінні аналізувати ситуацію і знаходити спільне рішення; стимулювати активність, розвивати творче мислення.


Попередня робота: добір та вивчення літератури, складання плану гри, оформлення виставки методичної літератури, консультації для вихователів, виготовлення наочного матеріалу, розробка рекомендацій, формування робочих груп.
Х І Д Г Р И

Доброго дня шановні колеги! Запрошуємо вас узяти участь у діловій грі «Презентація творчих майстерень». Для цього потрібні бажання працювати та хороший настрій.

Ознайомтесь з правилами гри. (правила розміщені на стенді) за бажанням можете доповнити їх

1. Усі беруть участь у тому що відбувається.

2. Доброзичлеве ставлення учасників один до одного.

3. Безцінність та категоричність висловлювань.

4. Дотримуватися часового терміну.

Ведуча. Емоційно – ціннісний компонент – складова екологічної компетентності дошкільника. Емоції дитини – найперша узагальнена оцінка об’єктів та явищ природи. «Емоційний місточок» допомагає засвоїти знання та застосовувати їх на практиці. Сучасними дослідження доведено, що початковий етап емоційної взаємодії з найближчим природним оточенням – основа доброзичливого ставлення, моральної поведінки, пізнавального інтересу та бажань знову взаємодіяти з об’єктами природи. Власний емоційний досвід є критерієм емоційних оцінок дій самої дитини та поведінку інших .Передумовою винекнення позитивних емоцій у дітей є безпосереднє спілкування їх з об’єктами та явищами природи. Моральне ставлення дітей до об’єкта починається там, де є позитивне емоційне переживання. Сьогодні наше завдання : узагальнити знання педагогів з даної проблеми; формувати вміння застосовувати різноманітні методи та прийоми у вирішенні завдань емоційно – ціннісного розвитку сфери «Природа» та ефективно використовувати засоби екологічного виховання в навчально-пізнавальній діяльності.

Запрошую вас до творчих майстерень ботаніків та зоологів.


1 завдання. «З н а й о м с т в о»

Ведуча.Кожна майстерня має представити себе в короткому резюме та емблемі.

На це завдання дається 3 – 5 хвилин




  • 2 завдання. Розминка «Цінність природи».

Ведуча. Знання про природу повинні мати ціннісну основу, органічно поєднувати наукове та суб’єктивно ціннісне. Зараз ми спробуємо визначити основні цінності природи.

В таблиці, поділеній на 14 секторів , в яких визначено сутність цінностей природи. Представники майстерень обирають конверт із назвами цінностей. Протягом 3 хвилин знаходять пояснення і доповнюють таблицю.



Г л о с а р і й.

Самоцінність природи. Земля – це планета, яка обертається навколо Сонця. В Космосі є інші планети, які разом із Сонцем та Землею становлять Сонячну систему.

Життєдайна цінність. Природа задовольняє всі життєво важливі потреби людини як біологічної істоти.

Оздоровча цінність. Перебування людини на лоні природи сприяють підтриманню та зміцненню її фізичного та душевного станів: активізують позитивні емоції, знімається втома; загартовується організм природними факторами. Багато об’єктів природи мають лікувальні властивості.

Пізнавальна цінність. Досліджуючи сутність природних явищ, людина навчилась створювати необхідні для життя речі. Багато предметів у нашому приміщенні нагадують природні об’єкти: ножиці -?, нитки -? Тощо. Самостійне знаходження відповідей на запитання, що хвилюють, завжди викликають почуття радості.

Естетична цінність. Краса природи – внутрішньо зумовлена, об’єктивна та реальна її властивість. Природа сповнена звуків, ароматів, тощо.

Моральна цінність. Визнання природи як самоцінного суб’єкта. Формування у дітей гуманістично спрямованого ставлення до природи.

Практична цінність. Раціональне використання дикої природи дає можливість отримувати матеріальні цінності.

Ведуча. Учасники гри показали грунтовні знання професійної термінології, щодо основних цінностей світу Природи. Адже природа – найвища і абсолютна цінність буття. Багатство емоційного світу людина отримує від неї.

Врахування вікових особливостей допомагає встановити, які саме форми, засоби та види діяльності для формування емоційно-ціннісного розвитку особливо ефективні. Проаналізувати нам цю проблему допоможе наступне завдання.



3 завдання. « Заповнення листа мети »

Кожна майстерня отримує «дерево цілей», на стовбурі якого зазначено мету, яку педагоги повинні досягти у процесі емоційно-ціннісного розвитку дошкільників. Запропонована мета відповідає напрямку майстерні. На кроні дерева учасники пишуть завдання, вирішивши які, на їхню думку, можна досягти поставленої мети.

«Дерево цілей № 1» Формування прихильного ставлення до тваринного світу.

«Дерево цілей № 2» Формування позитивно-емоційного ставлення дітей до рослинного світу.



Ведуча. На основі викладеного ми можемо зробити висновок: «емоційний місточок» допомагає засвоїти знання та переводити їх у сферу дій, які здійснюються самостійно і з пізнавальним інтересом. Якщо діти зростають чутливими до природи, збагачують свій досвід, захоплюються картинами природи, прихильно ставляться до рослинного та тваринного світів, то їх екологічні знання розширюються, плідно вирішуться задання емоційно- ціннісного розвитку.

4 завдання « Презентація творчих доробок ».

Майстерні представляють творчі доробки на тему «Дивний світ природи»


Ведучий. Вихователь – ключова фігура, яка здійснює вплив на формування емоційно-особистісної сфери дитини. Творчі доробки доводять, що розвиток дитини залежить від того як її виховують, в якому оточенні вона живе. Інакше кажучи, правильно організоване дорослим середовище сприяє розвиткові здібностей дошкільників, формуванню творчої особистості, забезпечують емоційне благополуччя.

Хочу подякувати всім учасникам гри для продуктивну співпрацю. Бажаю всім творчої наснаги .


Сонечко.

Пісня. Сонечко, сонечко,сонечко червоне.

Сонечко, сонечко,сонечко-жучок.

Посьміхнись, посьміхнись, посьміхнися,сонечко,

В світ природи запроси ти усіх діток.
( вивішують емблему сонечко-жучка складеного з частин-пазлів, з виворотного боку - фотографії

Відповідно до тексту)


Теплими днями комаха раділа

В ліс, на поляну до друзів летіла.

Але як тільки осінь настала

Всіх своїх друзів в садочку зібрала

Тепер у нашому садочку

Є акваріум в куточку,

Є у нас ще й мишенятко

Є ласкаве кошенятко.

На сосні є білочка,

Білочка – затійличка

В гарній клітці у садочку

Морська свинка жде синочка

А папуга – походжає-

Так він діток розважає.

Непомітно час минає

Дуже весело всім тут.

З допитливими малюками

Разом звірі всі ростуть.


Ромашка.

( Виставляється емблема ромашки).

На стрункій високій ніжці,

В дуже мудрій – мудрій книжці,

В окулярах на носку

Стріли квіточку таку.

Ясним оком жовтуватим

Усміхалася сама.

Нагадала всім малятам

Виховательку вона.

( на кожен рядок вихователі по черзі перевертають пелюстки, на яких зображені екологічні знаки)

Розказала про природу:
Все потрібно берегти-

Небо, землю, навіть воду…


В лісі як себе вести…
Йтимеш садом, полем, лугом

Будь завжди природі другом.


Не столочи навіть трави

Скажи живому ти – живи!
А як лісом будеш йти – посій зерна доброти
Побажай дереву й пташці

Щоб жили в мирі й щасті.


Представлення поробок з природного матеріалу

Це для вас осіння казка!

На виставку прийдіть, будь ласка.

Актори – вироби чудові

Виконавці – малюки.

Природа зараз спочиває

А в руках дитячих оживає,

Красою дивною розквітає

Ось корзина, ось ялина.

А тут квітка і калина


3
Інтегрована методика.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка