Правила безпеки під час роботи з біології (затверджено наказом Держнаглядохоронпраці України від 16. 11. 98 №221) Загальні положення



Скачати 167.93 Kb.
Дата конвертації24.04.2016
Розмір167.93 Kb.

ПРАВИЛА БЕЗПЕКИ ПІД ЧАС


РОБОТИ З БІОЛОГІЇ
(затверджено наказом

Держнаглядохоронпраці

України від 16.11.98 № 221)
1. Загальні положення

1.1Враховуючи особливість курсу біології, в першу чергу його багатопрофільність і практичну спрямованість, на заняттях використовують технічні засоби навчання, які наведені в "Типових переліках навчально-наочних посібників та технічних засобів навчання для загальноосвітніх шкіл(І,ІІ,ІІІ ступенів)" (надалі Типів переліки)



  1. Згідно з "Положенням про організацію охорони праці та порядок розслідування нещасних випадків у навчально-виховних закладах" дозвіл на введення в експлуатацію кабінету (лабораторії) біології піл час приймання навчального закладу перед початком нового навчального року дає держава комісії, створена за наказом органом місцевої влади (держадміністрації), до якої входять представники районного (міського) відділу освіти, профспілки галузі, керівник навчального закладу, а при введені в експлуатацію новоствореного або переобладнаного кабінету (лабораторії) також і представники відповідних органів державного нагляду.

  2. Інструкції з безпеки для працюючих у кабінеті біології під час лабораторних занять, практичних робіт на навчально-дослідній ділянці, в теплиці (оранжереї) та екскурсій на природу, що розроблені згідно з чинним "Положенням про організацію охорони праці" завідувачем кабінету (лабораторії) і завідувачем навчально-дослідної ділянки з урахуванням місцевих умов, погоджені з комітетом профспілки і затверджені керівником навчального закладу, повинні бути розміщені в кабінеті (лабораторії) біології на видному місці.

  3. У кабінеті (лабораторії) біології слід проводити заняття лише з цього приміщення, з іншою метою (проведення уроків інших предметів, занять гуртків іншого напрямку тощо) не дозволяється.

  4. До роботи з кіноапаратурою допускаються лише особи, які мають посвідчення кінодемонстратора і посвідчення про проходження навчання з пожежно-технічного мінімуму.

  1. Вимоги до приміщення кабінету (лабораторії) біології та лаборантської.

  1. Загальні вимоги

Приміщення кабінету (лабораторії) біології повинні відповідати вимогам ДБН В.2.2-3-97 "Будинки та споруди навчальних закладів" та СП 11-86-а-74 "Санітарні правила з влаштування і утримання загальноосвітніх шкіл".

Примітки.

1. Під час реконструкції навчальних закладів необхідно виконувати вимоги чинних норм проектування.



2. Якщо в навчальному закладі є куточок живої природи, площа його приміщення визначається ДБН В.2.2-3-3-97 “Будинки та споруди навчальних закладів” та СП 11-86-а-74 “Санітарні правила з влаштування і утримання загальноосвітніх шкіл”.

  1. Кабінет (лабораторія) біології доцільно розташовувати на першому поверсі.

  2. Вікна кабінету (лабораторії) біології повинні бути орієнтовані на південь, південний схід, схід.

  3. Площа приміщення кабінету (лабораторії) повинна становити не менше як 72 м2 , а лаборантської - не менш як 16 м2. Висота приміщення 3,3 м2. Лаборантську треба розташувати суміжно з кабінетом (лабораторії) дверима. З лаборантської потрібно передбачити другий вихід у коридор або рекреаційні приміщення.

  4. У приміщенні кабінету біології та в лаборантській встановлюють водопровідні крани і раковини з гідравлічним затвором згідно з СП 11-86-а 74 “Санітарні правила з влаштування і утримання загальноосвітніх шкіл”.

  5. Розташування лабораторних меблів і обладнання в кабінеті (лабораторія) біології має забезпечувати зручність і безпеку роботи. Розміри лабораторних столів повинні відповідати ГОСТ 18314-93 “Столи учнівські лабораторні” (висота 0,66, 0,72, 0,78, м, розміри робочої площини 1,2х0,6).Відстань між переднім рядом лабораторних столів і демонстраційним столом повинна становити не менш як 0,8 м, при цьому забезпечується кут розглядання 30 -35 град., відстань від останнього місця учнів до класної дошки - не більш як 10 м.

  6. Утримання кімнатних рослин на вікнах кабінету (лабораторії) біології та лаборантської не дозволяється, що визначається нормами освітленості навчальних приміщень (див. п. 4.2.1 цих Правил). Рослини розташовують на спеціальних підставках. У кабінеті (лабораторія) біології не повинно бути рослин, що містять отруйні речовини (олеандр, молочай).

  7. Куточок живої природи доцільно розташовати в спеціальному приміщенні, бажано неподалік від кабінету (лабораторія) біології.

  8. У куточку живої природи, розташованому в приміщенні навчального закладу, слід утримувати акваріумних риб, а також інших мешканців акваріума; молюсків, вужів, ящірок - у тераріумах ; птахів - у клітках. Ссавців - кроликів, хом’яків, морських свинок тощо - рекомендується утримувати в особливому приміщенні, розташованому поза будівлею навчального закладу, бо вони мають неприємний запах. Утримувати диких хижаків, хижих птахів і отруйних тварин у куточку живої природи не дозволяється.

  9. Відповідно до СП 11-86-а-74 “Санітарні правила з влаштування і утримання загальноосвітніх шкіл” температура повітря в приміщенні кабінету (лабораторії) біології та в лаборантській половині має підтримуватися 17 – 210 С, вологість повітря – від 30 до 60%.

  10. Відповідальність за експлуатацію і заміну ламп і світильників у кабінеті (лабораторії) біології покладається на особу , відповідальну за електрогосподарство навчального закладу. Учням виконувати роботу з очищення ламп і світильників не дозволяється.

  1. Пожежна безпека:

2.3.1.Противопожежний захист кабінету (лабораторії) біології повинен відповідати вимогам "Правил пожежної безпеки в Україні".

  1. У кабінеті (лабораторії) біології повинні бути справні первинні засоби пожежогасіння:

  • вогнегасники пінні, вуглекислотні, які розміщують безпосередньо в кабінеті (лабораторії) біології та лаборантській;

  • ящик або відро з піском (об'ємом близько 0,01м2 і совком;

  • покривало з вогнетривкого матеріалу.

До них обов'язково необхідно забезпечити вільний доступ.

  1. Загоряння в кабінеті (лабораторії) біології слід відразу ліквідувати. У разі виникнення пожежі необхідно:

  • повідомити пожежну охорону(тел.01);

  • вжити заходів для евакуації учнів;

  • вимкнути електромережу.

Електропроводку під напругою необхідно гасити піском, покривалом з вогнетривкого матеріалу; знеструмлену електропроводку можна гасити водою або будь-якими наявними вогнегасниками.

  1. Вимоги безпеки під час проведення занять з біології

  1. Вимоги безпеки під час проведення лабораторних занять, практичних робіт, демонстраційних дослідів у приміщенні кабінету (лабораторії) біології.

3.1.1.усі роботи в кабінеті(лабораторії) біології проводяться з урахуванням вимог ГОСТ 12.1.008-76 " Біологічна безпека".

3.1.2.Для демонстраційних дослідів необхідно використовувати електронагрівальні прилади закритого типу.

3.1.3.Для надання першої допомоги при травмах у кабінеті(лабораторії) біології обов'язково треба мати аптечку, яка зберігається в спеціальній шафі з червоним хрестом на дверцятах, перелік медикаментів, перев'язувальних засобів і приладдя для аптечки наведений у додатку 1.


    1. Вимоги безпеки під час роботи в куточку живої природи

3.2.1.Роботи в куточку живої природи проводиться з урахуванням ГОСТ 12.1.008-76 " Біологічна безпека".

3.2.2. Підживлення, пікірування, пересаджування, пересаджування рослин, а також догляд за тваринами в приміщенні куточка живої природи необхідно проводити в спецодязі(халати, фартухи), що зберігаються в спеціальній шафі в приміщенні куточка живої природи; руки захищають рукавицями.

3.2.3. За тваринами в куточку живої природи вчитель біології встановлює постійний ветеринарний нагляд, щоб запобігти виникненню інфекцій, які можуть передатися людям.

3.2.4.Учням, які доглядають тварин у куточку живої природи, у крільчатнику тощо, вчитель повинен показати і пояснити, як брати кожну з них у руки, щоб уникнути укусу. Особливу увагу треба звернути на інструктаж з догляду за самицями, що недавно народили малят, бо вони, оберігаючи їх, стають у цей час дуже агресивними.

3.2.5. У разі захворювання будь-якої тварини потрібно негайно викликати ветеринарного лікаря. Якщо хвороба заразна для людей, хвору тварину треба негайно ізолювати, а решту тварин тримати на карантині за вказівкою ветеринара.

3.2.6. Інструкцію з безпеки для учнів під час роботи в куточку живої природи розміщують у його приміщенні і в кабінеті (лабораторії) біології для ознайомлення з правилами безпеки.



    1. Правила безпеки під час роботи на навчально-дослідній ділянці

3.3.1. Проводити роботи на навчально дослідній ділянці необхідно в спецодязі (халати, фартухи) і рукавицях.

3.3.2. Сільськогосподарські знаряддя повинні відповідати віку учнів. Робоча частина лопат повинна бути невеликою, заокругленою, товщина ріжучої грані - 2мм, ручки їх треба робити легкими. Довжина ручок лопат повинна бути різною, їх треба визначати, враховуючи зріст учнів різних вікових груп відповідно до додатку 2.

3.3.3.На навчально - дослідній ділянці бажано користуватися невеликими лійками (місткістю до 4 л). Якщо в навчальному закладі є тільки великі стандартні лійки, треба стежити за тим, щоб учні під час роботи наливали в них води не більш як 1/3 місткості лійок.

3.3.4. Тривалість роботи учнів на навчально-дослідний ділянці встановлюється відповідно до їх віку. Учні 4-5-х класів працюють на ділянці 2 год. Через кожні 20 хв. роблять 10-хвилинні перерви. Робота на ділянці учнів 7-8-х класів може тривати 3- 4 год. з 10-хвилинними перервами через кожні30 хв. Під час кожного заняття треба урізноманітнювати види діяльності учнів, переключаючи ланки з одних видів роботи на інші.

3.3.5. Учням до 15 років забороняється піднімати і переносити вантажі за допомогою носилок, відер тощо. Підліткам у віці від 15 до 17 років дозволяється переносити вантажі масою 11,3- 12,6 кг для юнаків і 5,6-6,3 кг., - для дівчат, відповідно ДНАОП о.03-3.29-96 “Граничні норми піднімання і переміщення важких речей неповнолітніми”.

3.3.6. Перед початком кожного заняття відповідно до “Положення про організацію охорони праці та порядок розслідування нещасних випадків у навчально-виховних закладах” учитель проводить інструктаж учнів на робочому місці з обов’язковим показом прийомів роботи , що дають змогу забезпечити правильну позу під час трудового процесу, оптимальні ритми і навантаження в роботі м’язів, а також запобігати травматизму.

3.3.7. У кожному конкретному випадку вчитель, який керує роботою учнів на ділянці, зобов’язаний інструктувати їх, як користуватися сільськогосподарськими знаряддями, щоб не завдавати ушкоджень собі та іншим учням, що перебувають поруч.

3.3.8. На навчально-дослідній ділянці одночасно працюють не більше 20 учнів. Учитель, який керує роботою, повинен бути присутній під час роботи і забезпечувати виконання учнями Правил. Інструкція з безпеки під час роботи на навчально-дослідній ділянці знаходиться в кабінеті (лабораторії) біології.



    1. Правила безпеки під час проведення екскурсій з біології.

3.4.1. Перед проведенням екскурсії керівник ретельно обстежує ту ділянку природного оточення навчального закладу освіти , куди будуть виведені діти, вибирає місця, де немає небезпеки нападу хижаків, отруйних тварин (змій, павукоподібних, багатоніжок та ін.),де немає боліт трясовин то що.

3.4.2.У керівництві екскурсантами вчителеві допомагають по можливості батьки учнів. Бажано, щоб на кожних 10-15 учнів було по одному дорослому. Не дозволяється об’єднувати для екскурсії два або кілька класів.

3.4.3. Перед проведенням екскурсії роблять перекличку учнів класу і відмічають присутніх. Для керівництва кожною групою дітей призначають дорослого. Другу перекличку проводять після прибуття на місце екскурсії, третю – перед поверненням з екскурсії, четверту – після повернення.

3.4.4. Якщо для доставки учнів до місця екскурсії використовується громадський транспорт, посадку здійснюють групами під керівництвом дорослого. При цьому в транспортні засоби входять спочатку учні, а потім особа, яка керує ними. У такому самому порядку здійснюється й висадка дітей з транспортного засобу.

Можна доставляти учнів до місця екскурсії також на спеціально виділених транспортних засобах. Для цього дозволяється використовувати автобуси. Для перевезення учнів транспортними засобами необхідно підбирати досвідчених водіїв, які мають стаж не менше як три роки безперервної роботи водія. Під час перевезення учням забороняється виглядати з вікон, сідати й висаджуватися з транспортного засобу під час руху.

3.4.5. Для вивчення флори або фауни водоймища необхідно заздалегідь вибрати таке місце, де глибина біля берега буде безпечною для дітей. Входити у воду учням не дозволяється. Для ознайомлення з живими об’єктами водоймища використовують сачки з довгими ручками.

Користуватися човнами або містками, розмішеними над глибокими місцями водоймищ, не дозволяється.

3.4.6.Перед тим, як організовувати екскурсію, треба ознайомити учнів з вимогами охорони природи, з місцевими отруйними рослинами і грибами, такими, як дурман, блекота, вовче лико, бліда поганка тощо, і не дозволяти учням пробувати на смак будь-яку рослину із зібраного матеріалу. У кабінеті (лабораторії) біології повинен бути стенд з фотографіями або малюнками місцевих отруйних рослин та грибів.

Необхідно ознайомити учасників екскурсії з місцевими отруйними тваринами (зміями, павукоподібними, багатоногими), переносниками (наприклад, гризунами) або передавачами (кліщами, комахами) інфекційних захворювань, і з цією метою в приміщенні кабінету (лабораторії) біології створюють спеціальні стенди з малюнками і фотографіями, що супроводжуються відповідними текстами, які пояснюють, чим небезпечна певна тварина і як уникнути цієї небезпеки.

3.4.7.З метою запобігання механічним ушкодженням сучками, хмизом, колючими рослинами, гострим камінням, уламками скла тощо, а також укусам отруйних тварин (наприклад, змій, тарантулів, сколопендр, скорпіонів тощо), напередодні екскурсії необхідно попередити, щоб діти приходили у взутті, яке захищає ноги від ушкоджень, і спортивному одязі.

Не дозволяється учням під час екскурсій знімати взуття і ходити босоніж.

3.4.8.Вирушаючи на екскурсію з дітьми, учитель повинен мати з собою похідну аптечку першої допомоги відповідно до додатка 3.

3.4.9.Інструкцію з безпеки під час екскурсій для учнів розміщують на видному місці в приміщенні кабінету (лабораторії) біології і ознайомлюють з нею учнів перед екскурсією.

3.5.Правила безпеки під час проведення занять з біології в теплицях (оранжереях).

Практичні роботи з біології, метою яких є ознайомлення учнів з основами і практичними навичками з біології які проводять в приміщенні теплиці або оранжереї навчального закладу, пов'язані з комплексом несприятливих умов-підвищеними вологістю і температурою, впливом хімічних речовин (добрив, стимуляторів росту тощо).

3.5.1До практичних робіт в теплиці (оранжереї) допускаються учні 5-11-х класів, які пройшли медичний огляд і не мають протипоказань.

3.5.3.Тривалість роботи в теплиці протягом навчального року становить:



  • для учнів 5-6-х класів - не більше 1год. на тиждень;

  • для учнів 7-8-х класів - не більше 2год. на тиждень;

  • для учнів 9-11-х класів - не більше 4год. на тиждень.

3.5.4.У теплиці проводяться роботи з вирощуванням розсади сільськогосподарських культур, овочевих рослин, в оранжереї вирощують квітково - декоративні рослини, типовий перелік яких наведений у додатку 4.

3.5.5.Теплиця (оранжерея) навчального закладу забезпечується водопроводом, раковинами з гідравлічним затвором по каналізації.

3.5.6.Усі роботи в теплиці (оранжереї) виконуються згідно з ГОСТ 12.1.008-76 “Біологічна безпека”.

3.5.7.Підживлення рослин, які вирощують у теплиці (оранжереї), здійснюється у встановлені для кожного виду терміни за допомогою мінеральних добрив.

3.5.8.Мінеральні добрива, біологічні препарати і стимулятори росту зберігаються в окремому приміщенні, в яке учні не мають вільного доступу. Кожний препарат знаходиться в закритій тарі з етикеткою.

3.5.9.Приготування розчинів мінеральних добрив і підживлення рослин виконують учні –7-11-х класів. Вони повинні бути забезпечені спецодягом (халати, гумові рукавиці), який зберігається у спеціальній шафі приміщення теплиці (оранжереї), і відповідним приладдям та інвентарем (терези, мірний посуд, совки, шпателі, миючі засоби, рушники тощо).

Під час роботи в теплиці (оранжереї) не дозволяється працювати незахищеними руками. Для прополювання, розпушування ґрунту необхідно використовувати сапи, розпушувачі, совки тощо.

3.5.10.Застосування отрутохімікатів у теплиці (оранжереї) не дозволяється. Для боротьби зі шкідниками, хворобами і бур’янами використовують агротехнічні і біологічні методи. Учні не беруть участі в обробці рослин біопрепаратами. Після обробки, яку проводить технічний персонал теплиці (оранжереї), учням дозволяється працювати по закінченні терміну, зазначеного в додатку 5.

3.5.11.При перенесенні добрив, ящиків із розсадою чи горщиків з квітами необхідно додержуватися норм з перенесення вантажів згідно з ДНАОП 0.03-3.29-96 “Граничні норми піднімання і переміщення важких речей неповнолітнім”.

3.5.12.Санітарну обробку теплиці (оранжереї), знезараження ґрунту проводити один раз на рік, не пізніше ніж за 30 днів до початку навчального року.



4. Вимоги до зберігання матеріалів та інструментів, небезпечних для здоров’я учнів

  1. Усі хімічні речовини треба зберігати в лаборантській у закритій глухій (із суцільними дверми без скла) шафі відповідно до чинних правил безпеки для кабінетів(лабораторії) хімії загальноосвітніх навчальних закладів України і згідно із сертифікатом про термін зберігання заводу виробника.

  2. Рідкі хімічні речовини й розчини треба зберігати у товстостінних склянках з притертими пробками, тверді - у товстостінних банках також з притертими пробками. Кожна склянка або банка з чітко написаною етикеткою повинна стояти в певному, встановленому місці. Речовини, що не мають етикеток, підлягають обов’язковому знищенню.

  3. У кабінеті біології не можна зберігати концентровані кислоти і луги в сухому вигляді. Ці речовини повинні зберігатися в кабінеті біології на спеціально відведених для них полицях у вигляді розчинів тих концентрацій (не більше 10 %), які потрібні для проведення демонстрацій експериментів і лабораторних занять.

  4. Вогненебезпечні речовини, такі, як етиловий спирт, бензин, повинні мати на етикетці напис “вогненебезпечно”, зроблений червоним кольором. Перманганат калію не можна зберігати безпосередньо біля крохмалю, вугілля, які в присутності окислювача легко спалахують.

  5. Скляний посуд, колючі та різальні інструменти слід зберігати в закритих шафах з глухими дверними стулками без скла.

  1. Відповідальність, обов’язки та права посадових осіб.

5.1.Керівник навчального закладу, завідувач кабінету біології, керівник біологічних гуртків, керівник робіт на навчально-дослідних дільницях і в теплицях, відповідальні за безпечну роботу в кабінеті біології, на навчально-дослідних дільницях, у теплицях, під час екскурсії, керуються чинним “Положенням про організацію охорони праці та порядок розслідування нещасних випадків у навчально-дослідних дільницях”.

5.2.Керівник навчального закладу.



  • відповідає за створення здорових та безпечних умов для проведення занять у кабінеті біології, на навчально-дослідних дільницях, у теплиці, а також на об’єктах , де проводиться екскурсія;

  • організовує навчання педагогічних працівників з питань безпеки життєдіяльності з наступною перевіркою знань відповідно до чинних нормативних актів;

  • організовує роботу з розробки інструкції з безпеки для кабінету біології, а також їх періодичний перегляд один раз на три роки.

5.3.Завідувач кабінету біології: несе безпосередньо відповідальність за безпечний стан робочих місць, обладнання, приладів, інструментів, інвентарю тощо;

  • забороняє використання обладнання, не передбаченого Типовими переліками;

  • здійснює навчання та інструктаж учнів і вихованців з охорони праці під час робіт, передбачених навчальними програмами, відповідно до ДНАОП 0.00-4.12-94 “Типове положення про навчання, інструктаж і перевірку знань працівників з питань охорони праці” на початку навчального року з реєстрацією в журналі обліку навчальних занять.

5.4. Учитель біології.

  • відповідає за безпечне проведення навчально-виховного процесу, проводить вступний, первинний та цільові інструктажі з учнями з охорони праці під час навчальних занять відповідно до “Положення про організацію та порядок розслідування нещасних випадків у навчально-виховних закладах”;

  • несе особисту відповідальність за збереження життя і здоров’я учнів під час навчально-виховного процесу;

  • повідомляє керівника навчального закладу про кожний нещасний випадок, організовує надання першої допомоги потерпілому, а за необхідності – спеціалізованої медичної допомоги;

  • організовує евакуацію учнів з приміщення у випадку пожежі та при інших аварійних ситуаціях.

5.5. Щоразу, перед проведенням експерименту, вчитель повинен провести інструктаж учнів, навчити безпечних прийомів роботи під час проведення даного досліду.

5.6. Завідувач кабінетом, учителі біології, керівники біологічних гуртків, керівники робіт на навчально-дослідній дільниці і в теплиці (оранжереї) один раз на три роки проходять навчання на курсах підвищення кваліфікації з безпеки життєдіяльності з наступною атестацією.


Додаток 1.

Перелік


медикаментів, перев’язувальних засобів і приладдя

для аптечки кабінету (лабораторії) біології




1

Бинт стерильний і нестерильний

п о 1 шт

2

Серветки стерильні

1 уп.

3

Вата гігроскопічна (у банці з притертою пробкою)

50 г.

4

Спирт етиловий

30-50 мл

5

Мазь від опіків (з анестезином тощо)

1 уп.

6

Калій перманганат

15-20 г.

7

Розчин йоду спиртовий

1 фл

8

Розчин борної кислоти 5 відсотковий спиртовий

1 фл

9

Розчин оцтової кислоти 2 відсотковий

100-150 мл

10

Розчин аміритану 10 відсотковий

1 фл

11

Валідол

1 уп

12

Вазелін борний

1 уп

13

Розчин перекису водню 3 відсотковий

50 мл

14

Активоване вугілля в таблетках

4 уп

15

Сульфацил натрію 30% - вий у тюбиках по 1,5 мл

5 шт

16

Сода питна

1 пачка

17

Ножиці мадичні

1 шт

18

Пінцет

1 шт

19

Клей БФ-6 (або лейкопластир)

25 мл (3 пак.).

20

Джгут

1 шт

Комплектування аптечки й складання інструкції з надання першої медичної допомоги роблять за погодженням з персоналом медпункту навчального закладу.

Відповідальність за наявність медикаментів, перев’язувальних засобів, а також за належний стан аптечки покладається на лаборанта кабінету.

Контроль за станом аптечки здійснює персонал медпункту.



Примітка. Всі вищезазначені медикаменти, перев’язувальні засоби й приладдя повинні бути в аптечці куточка живої природи, якщо він розміщений окремо від кабінету (лабораторії) біології, а також в аптечці навчально – дослідної ділянки і теплиці (оранжереї).

Додаток 3



ПЕРЕЛІК

медикаментів ,перев’язувальних засобіві приладдя для похідної аптечки

  1. Бинт стерильний -2шт.

  2. Індивідуальний пакет першої допомоги -2шт.

  3. Розчин йоду 3-5 відсотковий спиртовий

з притертою пробкою -1фл

4. Розчин аміаку 10 відсотковий

з притертою пробкою -1фл

5. Розчин перекису водню 3 відсотковий -1фл



  1. Розчин борної кислоти 5 відсотковий

спиртовий з притертою пробкою -1фл

7. Валідол у таблетках -1уп

8. Парацетамол у таблетках -1уп

9. Сульфацил натрію 30 відсотковий

у тюбиках по 1,5мл -3шт

10. Ножиці медичні -1шт

11.Пінцет -1шт

12.Булавки англійські -5шт

13.Шина з щільного картону,

саморобна –(50х5см) -1шт

14.Джгут медичний -1шт.

Додаток 4


Витяг з переліку

хімічних і біологічних засобів боротьби з шкідниками, хворобами

рослин і бур’янами, а також регуляторів росту рослин, які дозволені для використання у сільському господарстві, затверджений наказом Держагропрому СРСР 19.07.86р.


Назва

препарату



Культура, що

обробляє-

ться


Шкідник,

захворювання

механізм дії


Кількість

обробок


Терміни виходу на

площі для

проведення робіт


Біопрепарати:













Бітоксибацилін

огірки

павутинний кліщ

багаторазово,

інтервал 15-17днів



через добу

Трихоцетин

огірки

борошниста роса

багаторазово,

інтервал 7-8

днів


через добу

Регулятори

росту :


гумат натрію

огірки

підвищення

врожаю


3

через 2 доби

Водний розчин

з масовою часткою

речовини 30%


помідори

підвищення

врожаю


4

через 2 доби


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка