Практикум з публіцистики та редагування спеціальність 025 «Музичне мистецтво» спеціалізація «Музикознавство»



Скачати 59.46 Kb.
Дата конвертації11.09.2017
Розмір59.46 Kb.
ДНІПРОПЕТРОВСЬКА АКАДЕМІЯ МУЗИКИ ім. М. ГЛІНКИ

Кафедра «Історія та теорія музики»

Методичні рекомендації для самостійної роботи студентів

з навчальної дисципліни

ПРАКТИКУМ З ПУБЛІЦИСТИКИ ТА РЕДАГУВАННЯ

спеціальність 025 «Музичне мистецтво»

спеціалізація «Музикознавство»

освітній ступінь магістр

Розробник:

cтарший викладач-методист

Л.В.Гонтова

Дніпро-2016

Змістовий модуль 1. Предмет, завдання та форми музичної публіцистики.

Тема 1. Публіцистика та критика у контексті музичної журналістики.

  1. Визначити специфіку музичної публіцистики та її специфіки.

  2. Проаналізувати з точки зору цієї специфіки статті «Музичної академії» та «Музичної культури України».

  3. Довести певну роль критики та публіцистики у сучасному культурному просторі.

  4. Зробити аналіз і оцінку найбільш визначних подій у світі музики.

  5. Визначити, у чому необхідність взаємозв'язку музичної публіцистики, критик і журналістики з наукою.

  6. Визначити та навести приклади композиторської журналістики у сучасній культурі.

Тема 2. Характеристики основних жанрів музичної публіцистики та критики.

  1. Зробити порівняльний аналіз різних жанрів музичної публіцистики та критики: інформації та музичного огляду, анотації до концерту та анонсу, нотографічної та бібліографічної замітки, творчого портрету та інтерв'ю, хронічки та репортажу, рецензії та проблемного виступу, огляду дискусії та круглого столу тощо.

  2. Розглянути за підручником Т. Куришевої жанри формального параметру та створити власні приклади.

  3. Проаналізувати інтерв’ю з композиторами або виконавцями у матеріалах сучасної періодики або телевізійних проектів (наприклад , С. Белзи) з метою визначення журналістських засобів ведення цікавої та динамічної бесіди.

  4. Підготовити бесіду, вступне слово до концерту, інтерв’ю.

Тема 3. Музична журналістика як літературна творчість.

  1. Знайдіть приклади застосування засобів експресивної мови на рівнях лексики, наявності та коректності епітетів та порівнянь, метафор, літературних та музикознавчих штампів.

  2. Визначте та продемонструйте на власній роботі риторичні правила та та логіку композиції публіцистичного твору.

  3. Охарактеризуйте провідні жанри музичної публіцистики.

Тема 4.

Художній образ і його роль в публіцистиці.

1. Визначте поняття "образ" і "художній образ та наведіть приклади із сучасної музичної публіцистики. Обгрунтуйте необхідність застосування художньої образності.

2. Які існують обмеження для музичного публіциста при створенні художнього образу?

3. Наведіть приклади коректної та некоректної емоційної оцінки музичного публіциста (можливо, з історії музики).
Змістовий модуль 2.

Тема 5.

Перехрестна аксіологія музичної публіцистики та критики.

1 У чому, на Ваш погляд полягає проблема визначення художньої цінності у сучасному музичному просторі? Напишіть розгорнуту відповідь-міркування.

2. Проаналізуйте декілька передач з циклу «Абсолютний слух» з точки зору наявності постмодерністських орієнтирів.

3. Змістовий та формальний аспекти художньої цінності.

4. У чому полягає інтерпретаційна складова діяльності музичного публіциста?

5. Визначте множинність ціннісних ракурсів сьогодення та доведіть позитивне або негативне значення цього феномену.

6. Що відноситься до творчих об'єктів музичного просвітництва?
Тема 6. Музичне сприйняття та його компоненти як метазавдання публіциста.

1. У чому, на Ваш погляд, полягає проблема музичного сприйняття у сучасному музикознавстві?

2. Визначте основні ідеї В. Мєдушевського та Є. Назайкінського про сприйняття музики

3.Опишіть чотири компоненти музикального сприйняття, актуальні для журналіста(за Т. Куришевою).

4. Які типи виконавця та типи слухача Ви знаєте? Оберіть найбільш близький для себе та напишіть звертання до нього відносно Вашої улюбленої музики (або на іншу важливу для Вас тему).

5. Які параметри творчої особистості Ви б намагалися розкрити у публіцистичній праці? Оберіть декілька особистостей та створіть міні-цикл новел про кожного (наприклад, Ю. Башмєт, Й. Кауфман, М. Аргеріх, Р. Муті тощо).
Тема 7. Періодичні видання: панорама змісту.

1. Проаналізуйте характер проблематики та стиль праць з музичного театру у журналі «Музикальна академія».

2. Проаналізуйте рубрікацію журналу «Музика». Запропонуйте свою рубрику та надайте свій матеріал.

3. Доведіть, яким чином наукова стаття може бути використана у публіцистичному творі.

Тема 8. Мережева журналістика та її можливості.

1. У чому полягає особливість мережевої журналістики, її позитивні або негативні сторони?

2. Як виявлено якісні зміни принципів функціонування музичної культури?

3. Проаналізуйте будь-який форум, присвячений обговоренню музичних проблем.

4. Чи вбачаєте Ви посилення ролі публіциста як аналітика та навігатора у сучасному мистецтві? Оберіть декілька прикладів та зробіть свою навігацію для слухачів.

Тема 9. Принципи та стандарти літературного редагування.

1. Визначте основні принципи редакторського читання, продемонструйте їх на власних прикладах текстів.

2. Продемонструйте типи правки та змістового корегування.

3. Порівняйте декілька публіцистичних праць з точку зору викладання змісту. Які параметри Ви будете оцінювати?



Тема 10.Робота редактора над текстами, різними за способом

викладу.

1. Визначте, які логічні основи редагування дозволяють редакторові створити повноцінний музикознавчий текст.

2. Проаналізуйте різні за стилем праці, наприклад, В. Каратигіна, М. Кашкіна, Ю. Енгеля, Б. Асаф'єва, визначте логіку їх текстів.

3. Які прийоми та засоби логічного аналізу тексту Ви вважаєте доцільними для публіциста?



4. Знайдіть у публіцистичних працях визначення понять.

5. Які види фактичного матеріалу в тексті Ви знаєте?


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка