Позакласне читання «Казка – це диво, сповнене краси» Мета



Скачати 78.61 Kb.
Дата конвертації30.04.2016
Розмір78.61 Kb.
Позакласне читання «Казка – це диво, сповнене краси»
Мета: узагальнити знання учнів про казку як художній твір, в якому вигадка і фантазія служать засобом вираження суджень народу про життя, створити атмосферу радості, насолоди від творчості; розвивати читацький інтерес до казок; виховувати прагнення до добра та справедливості.

Обладнання: на дошці написана тема уроку, емблеми команд, квіточки-бали, скарбнички для балів, розрізані ілюстрації до казок, кросворди, солодкі призи, шифрограма.

Тип уроку: урок - КВК.

Форми роботи: командна.
Хід уроку

І.Організаційна частина.

Діти, сьогодні ми проведемо урок - КВК. Для цього ви поділилися на дві команди. Члени обох команд повинні виконати поставлені перед ними завдання. В скарбничку кожної команди за правильну відповідь буде опускатися квіточка. У якої з команд назбирається більше квіточок – та команда і буде переможцем у грі.



ІІ. Привітання команд.

Сьогодні ми не будемо навчатись,

А будемо сьогодні лиш змагатись.

Ми всі урок перетворимо на свято,

І, мабуть, слід вже починати.

Сьогодні змагатимуться дві команди “Читайлики” і “Всезнайки”.

У змаганні той перемагає,

Хто щирих, вірних друзів має.

Тож пам’ятай про це завжди

І свято дружбу бережи.

Хай сьогодні в цьому класі

Лунає радість, сміх.

І щоб команди наші

Потішили нас всіх.



Привітання команд (один одному).

“Читайлики”: І казки, і байки

Вчимо без тривог –

Де поряд “Всезнайки”,

Там час перемог!
“Всезнайки”: Долайте по праву

Читацькі задачі!

“Читайликам” бравим

Бажаєм удачі!



ІІІ. Конкурси.

1. Розминка “Мешканці казок”(кожній команді – по дві загадки).

Всі ми взимку їх одягаєм –

Від морозу і холоду руки ховаєм. (Рукавиці)

На городі виросла, сили набиралась.

А потім достигла, великою стала.

Став дід тоді гукати:

– Час красуню нашу рвати! (Ріпка)

Годинника не має, а час знає.

Гребінь має, а причесатись не може. (Півник)

По полю гуляє, нас лякає,

Овечок хапає. (Вовк)



  • “Хто швидше”.

Кожній команді дається розрізана на шість частин ілюстрація. Потрібно швидко скласти картинку і назвати, до якої казки ця ілюстрація.


  • “Впізнай, з якої казки”.

Вчитель показує предмет, а команди відповідають, з якої казки ці предмети.

Глечик з вузькою шийкою (“Лисичка і Журавель”)

Яйце (“Курочка Ряба”)

Рукавиця (“Рукавичка”)

Колосок (“Колосок”)


  • Чарівний кошик. “З якої казки уривок”.

У чарівному кошику яблука, груші. Та це не прості гостинці: на них записані уривки з казок. Ваше завдання – відгадати, з якої казки уривок.

(по черзі капітани беруть гостинці)

“Стоїть дід на воротях у червоних чоботях та й питає:

- Кізонько моя люба,

Кізонько моя мила.

Чи ти пила, чи ти їла?” («Коза - Дереза»)

“– А що ти таке?

- Я пан Коцький.

- Будь мені за чоловіка, а я тобі за жінку.” («Пан Коцький»)

“– Ой, ви, діточки, козеняточки!..” («Вовк і козенята»)


“– Зробіть мені, тату, човник та весельце, то я буду рибку ловити та вас годуватиму...” («Івасик - Телесик»)



  • Знавці казок. Кросворди командам.

По горизонталі:

1. На городі виростала, сили набиралась,

А потім достигла, великою стала.

Став дід тоді всіх гукати:

- Час красуню нашу рвати. (Ріпка)

  1. Хто вигнав Козу-Дерезу із зайчикової хатки? (Рак)

3. Хто бігав наввипередки з їжачком? (Зайчик)

4. Прийшла вона із довгим віником
На бесіду з нашим півником
Схопила півня на обід


Та й замела мітлою слід. (Лисичка)

5. Де ж усі сховались звірі?

У якій такій квартирі?

Дуже тісно - невеличка ця чудова ... (Рукавичка)

- Прочитайте, яке слово в нас зашифроване в кросворді за виділеними буквами (казка)







1

 

 

 

 

























2

 

 




























3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 



















5

 

 

 

 

 

 

 

 




  • Хвилинка відпочинку.




  • Домашнє завдання. “Ти – мені, а я - тобі”.

Переказ підготовлених вдома українських народних казок.


  • “Ми - актори”.

Знову завдання із чарівного кошика. Виберіть собі уривок з казки, який ви будете інсценізувати, не називаючи казки. Інша команда має вгадати назву казки.


  • “Швидко до вершини” (тести).

Команди по черзі відповідають на запитання, піднімаючись на одну сходинку.












































































































І к.






















ІІ к.

І к. Найбільше дійових осіб у казці:

а) “Рукавичка”;

б) “Колосок”.

ІІ к. Дід (казка “Рукавичка”) загубив рукавичку:

а) у лісі;

б) у лузі.
І к. Дійовими особами казки “Колосок” є:

а) дрізд і голуб;

б) півник і мишенята.

ІІ к. До якої казки це прислів’я “Як підеш, так і знайдеш”:

а) “Колосок”;

б) “Лисиця та їжак”.

І к. Про що просив голуб дрозда у казці “Дрізд і голуб”:

а) побудувати гніздо;

б) навчити будувати гніздо.

ІІ к. Звідки поверталася стара лисиця (казка “Лисиця та їжак”):

а) з полювання;

б) від журавля.

І к. Яка казка так починається “Була собі коза...”:

а) “Коза-Дереза”;

б) “Вовк та козенята”.

ІІ к. Яка казка так закінчується “...Піди-но, побігай! Нас, голубонько, не обдуриш.”:

а) “Лисиця та їжак”;

б) “Лисиця та журавель”.


10.“Побажання від казкових героїв”.

Закресліть всі літери “К” і ви прочитаєте побажання від казкових героїв, що надійшло вам у зашифрованій телеграмі.

( Будьте завжди здорові !)
IV. Підведення підсумків.

Порахуйте квіточки, що ви назбирали у свої скарбнички.

Визначення переможців.

Нагородження всіх дітей солодкими призами.


Вчитель. Швидко спливають хвилинки,

От і прощатись пора.

Я на прощання вам зичу:

– Щастя, здоров’я, добра!



V. Домашнє завдання.

Підготуватись до позакласного читання «Народ скаже, як зав’яже»


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка