Пояснювальна записка до проекту Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо запобігання порушенням у сфері державних закупівель"



Скачати 56.07 Kb.
Дата конвертації24.04.2016
Розмір56.07 Kb.
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

до проекту Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо запобігання порушенням у сфері державних закупівель"
1. Обґрунтування необхідності прийняття акта

Відповідно до статті 255 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі – КУпАП) органи державного фінансового контролю мають право складати протоколи про адміністративні правопорушення за статтею 16414 "Порушення законодавства про здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти". Наразі почастішали випадки відмов підконтрольних установ у наданні органам державного фінансового контролю для складання протоколів про адміністративні правопорушення персональних даних працівників, якими вчинені порушення. Відмови таких установ обґрунтовані тим, що вони не можуть надати персональні дані без згоди суб'єктів персональних даних. У цих випадках працівники органів державного фінансового контролю не можуть скласти протокол або такий протокол повертається судом на доопрацювання, а надалі справа закривається у зв’язку із закінченням строків притягнення порушника до відповідальності.

У 2015 році за матеріалами органів державного фінансового контролю судами було розглянуто 507 справ про адміністративні правопорушення за статтею 16414 КУпАП, з них 450 справ закрито. У цих справах про адміністративні правопорушення за статтею 16414 суди найчастіше виносять постанови про повернення на доопрацювання протоколів, а потім закривають провадження через закінчення строків розгляду справ. Також у багатьох випадках суди звільняють порушників від відповідальності та обмежуються усним зауваженням.

Зокрема, у поточному році Івано-Франківським міським судом (справи № 344/5355/15-п, № 344/11430/15-п), Тернопільським міськрайонним судом (справа № 607/13539/15-п), Підгаєцьким районним судом Тернопільської області (справа № 605/388/15-п), Богунським районним судом м. Житомира (справа № 295/14938/15-п), Маневицьким районним судом Волинської області (справи № 164/1382/15-п, № 164/1383/15-п, № 164/1379/15-п), Шевченківським районним судом м. Чернівці (справи № 727/5447/15-п, № 727/5449/15-п), Білгород-Дністровським міськрайонним судом Одеської області (справи № 495/3825/15-п, 495/3823/15-п), Кобеляцьким районним судом Полтавської області (справа № 532/372/15-п), Деснянським районним судом м. Чернігова (справа № 750/2781/15-п) звільнено порушників від відповідальності, передбаченої статтею 16414 КУпАП. У переважній частині в цих справах було встановлено, що особами допущено порушення законодавства при оформленні документації конкурсних торгів, застосуванні переговорної процедури або не відхилено пропозиції учасників, що не відповідають умовам документації конкурсних торгів. Постановами Сватівського районного суду Луганської області справи про адміністративні правопорушення, передбачені статтею 16414 КУпАП повернуто на доопрацювання за формальних підстав, а надалі закрито через закінчення строків розгляду (справи № 426/5395/15-п, № 426/5389/15-п, 426/5401/15-п).

Така тенденція не сприяє запобіганню порушенням у сфері державних закупівель.

Водночас надання органам державного фінансового контролю права розглядати справи за статтею 16414 КУпАП дозволить підвищити ефективність контрольних заходів у сфері державних закупівель, забезпечити стягнення до державного бюджету штрафів та зменшити випадки закриття таких справ, оскільки не витрачатиметься час на пересилання матеріалів для розгляду справ.

Для врегулювання зазначених проблемних питань Державною аудиторською службою України розроблено проект Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо запобігання порушенням у сфері державних закупівель" (далі – проект Закону).

2. Мета і шляхи її досягнення

Метою прийняття проекту Закону є підвищення ефективності контрольних заходів у сфері державних закупівель, забезпечення стягнення до державного бюджету штрафів за порушення у цій сфері, що сприятиме зміцненню законності в державі.

Для досягнення зазначеної мети проектом Закону передбачається:

- розгляд справ про адміністративні правопорушення, передбачені статтею 16414 КУпАП віднести до підвідомчості органів державного фінансового контролю;

- удосконалити диспозицію статті 16414 КУпАП;

- передбачити право органів державного фінансового контролю при виконанні покладених на них завдань одержувати персональні дані без згоди суб'єктів цих даних.



3. Правові аспекти

Проект Закону розроблено Державною аудиторською службою України з власної ініціативи.

Основним нормативно-правовим актами, що діють у цій сфері суспільних відносин, є:

- Кодекс України про адміністративні правопорушення;

- Закон України "Про здійснення державних закупівель";

- Закон України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні";

- Закон України "Про центральні органи виконавчої влади";

- Закон України "Про захист персональних даних".



4. Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація проекту Закону не потребує додаткових матеріальних та інших витрат.



5. Позиція заінтересованих органів

Проект Закону погоджено із Міністерством фінансів України. Потребує погодження із Міністерством економічного розвитку і торгівлі України, Антимонопольним комітетом України, Рахунковою палатою, Державною регуляторною службою України та Міністерством юстиції України.



6. Регіональний аспект

Проект Закону не стосується питання розвитку адміністративно-територіальних одиниць.



61. Запобігання дискримінації

У проекті Закону відсутні положення, які мають ознаки дискримінації.

Громадська антидискримінаційна експертиза не проводилась.

7. Запобігання корупції

У проекті Закону відсутні правила і процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.

Громадська антикорупційна експертиза не проводилась.

8. Громадське обговорення

Проект Закону буде розміщено для обговорення на урядовому веб-сайті "Громадянське суспільство і влада".



9. Позиція соціальних партнерів

Проект Закону не потребує погодження із соціальними партнерами.



10. Оцінка регуляторного впливу

Проект Закону є проектом регуляторного акта. Аналіз впливу проекту Закону здійснено в аналізі регуляторного впливу під час направлення проекту на погодження до спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань державної регуляторної політики.



101. Вплив реалізації акта на ринок праці

Реалізація Закону не матиме впливу на ринок праці.



11. Прогноз результатів

Прийняття Закону сприятиме підвищенню ефективності контрольних заходів у сфері державних закупівель та зміцненню законності в державі.

Голова Державної аудиторської служби

України Л.В.Гаврилова



„__” __________ 2016 р.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка