Повідомлення теми заняття. Вправа «Назви професію»



Скачати 61.43 Kb.
Дата конвертації13.04.2016
Розмір61.43 Kb.
УСІ ПРОФЕСІЇ ХОРОШІ — ВИБИРАЙ НА СВІЙ СМАК

Формування позитивного ставлення до світу професій розпочинаємо зі старшого дошкільного віку. Щоб розвинути інтерес до професії батьків, сформувати позитивне ставлення до необхідності працювати, ми Проводимо корекційно-розвивальні заняття з дітьми старшої групи ДНЗ.

Завдання занять: пояснити дошкіль­нятам значення поняття «професія», фор­мувати в них повагу до людей різних професій; створювати позитивну атмо­сферу в колективі дітей; удосконалювати пам'ять, мислення, розвиток пізнаваль­них процесів, стійкості й зосередженості уваги, уяви; навчати прийомів саморелаксації, зняття психом'язового напру­ження.

ЗАНЯТТЯ 1

Привітання. Вправа «Привіт»

Мета: створення атмосфери довіри, зняття напруження.

Діти вітаються носиками.

Повідомлення теми заняття.



Вправа «Назви професію»

Мета: розвиток пізнавальних здіб­ностей.

Ведучий. Сьогодні до нас принесли посилку, але відкрити її можна тіл ьки тоді, коли назвете всі професії, які я опишу.

Хто це смачно варить борщ

І компот готує?

Каші з жару дістає

І дітей частує? (Кухар.)
Що у кого заболить,

Зразу кажуть: «Ай, болить!»,

їм спішить на допомогу

добрий... (Лікар Айболить).


Модну зачіску він зробить

І волосся підстриже. (Перукар.)

— Діти, чи важко було відгадати назву про­фесії? Чому?

Вправа «Плутанина»

Мета: вдосконалювати пам'ять, мислення, розвиток уяви.

Ведучий. Ось і відкрилася наша посилка. Але речі в ній перемішалися. Давайте розкла­демо їх відповідно до професій.

На картинках зображення людей різних професій. Дібрати предмети, потрібні для їх­ньої роботи.



Вправа «Відгадай професію»

Мета: навчання елементів техніки вираз­них рухів.

Зображення за допомогою міміки і жестів людей різних професій.

Релаксація

Мета: навчання малюків прийомів само-розслаблення.

Війки опускаються.

Повіки закриваються...

Сном чарівним засинаємо

Й у сні відпочиваємо...

Гріє сонечко в цей час,

Ручки й ніжки теплі в нас...

Добре нам відпочивати,

Але час уже вставати.

Потягнімося, усміхнімося!

— До нових зустрічей!



ЗАНЯТТЯ 2

Привітання.

Вправа «Створюємо гарний настрій»

Мета: навчити дітей керувати своїм на­строєм; сприяти встановленню позитивного емоційного настрою в дитячому колективі.

Щоби гарний настрій мати —

Треба друзів привітати.

Вправо, вліво повернися

І до друга посміхнися.

Ведучий. Діти, сьогодні ми продовжимо розмову про професії.

Чи знаєте ви, ким працюють ваші батьки?

— Вам подобаються їх професП?

— Що ви відчуваєте, коли згадуєте професії батьків?



Вправа «Де я був?»

Мета: розвиток логічного мислення. —Я бачив гребінець —де я був? (Я був у пе­рукарні.)

— Я бачив шприц — де я був?

— Я бачив хліб, цукерки — де я був?

— Я бачив багато ліків — де я був?

— Я бачив багато книжок — де я був?

— Я бачив парту, крейду — де я був?

— Чи сподобалася вам подорож? Чому?



Вправа «Хто що робить?»

Мета: навчання прийомів узгодження дії з професією.

• Учитель (що робить?) — учить, навчає;

• кухар — готує;

• будівельник — будує;

• прибиральниця — прибирає;

• продавець — продає;

• художник — малює;

• письменник — пише;

• фотограф — фотографує;

• праля — пере;

• лікар — лікує;

• двірник — прибирає;

• вихователь — виховує.

Ведучий. Ви знайшли себе серед професій? Чому саме ця професія?

Вправа «Попрацюймо»

Мета: згуртування дитячого колективу; створення позитивного настрою.

Нумо, діти, до роботи!

Покажіть свою охоту!

Зараз дрова рубаємо,

Тепер вогонь розкладаємо,

У відрі воду носимо,

Потім кашу варимо.

А тепер усі співаємо,

Та ще й гарно танцюємо,

Усіх забавляємо.

Релаксація

Мета: навчання малят прийомів саморозслаблення.

Повіки спати хочуть — і ноги задрімали,

Заплющуються очі — і руки сонні стали.

Ми тихо засинаємо. І у цю хвилинку

У сон ми поринаємо легенькі, як пушинки.

— До нових зустрічей!

ЗАНЯТТЯ З

Привітання. Вправа «Посмішка по колу»

Мета: встановлення позитивного настрою у групі однолітків.

Діти тримаються за руки. По черзі посміха­ються до свого сусіда праворуч і кажуть: «Ві­таю». Потім те саме, але сусідові ліворуч.

Бесіда «Що таке професія?»

Мета: закріплення знань про професії, фор­мування вміння висловлювати свої почуття. Діти відповідають на запитання:

— Що таке професія?

— Які професії ти знаєш?

— Чи знаєш ти професії своїх батьків?

— Люди яких професій проживають у нас у селі?



Вправа «Продовж думку»

Мета: підвищення самооцінки дітей, здат­ності розуміти бажання партнера під час роз­повідей.

Кожна дитина говорить: «Я хочу бути... (про­фесія), щоб...».

Вправа «Назви за описом»

Мета: розвиток мисленнєвих процесів.

Ведучий. Я називатиму дії, які виконує лю­дина, а ви будете називати її професію.

Ваш одяг буде, як картинка:

все по вас — рукав і спинка.

Пришиє рівно комірець.

Хто так старається? (Кравець.)
Ще до зорі прокидатися звик,

Першим стрічає сонце у місті.

Двір наш і вулиця щоб були чисті,

Трудиться з раннього ранку... (Двірник).


Як у народі називають того,

хто землю обробляє,

Хто ниви житом засіває,

Високі врожаї збирає? (Хлібороб.)


Робить ліки й продає.

Відгадали, хто він є? (Аптекар.)


Від хвороб людей лікує,

З ліками на них чатує. (Лікар.)


Є паличка в нього в руках чарівна,

За мить всі машини зупинить вона.

І він на дорозі з нею працює,

І за порядком у місті пильнує. (Регулюваль­ник.)

— Чи важко було назвати професію?

— Яку найважче? Чому?



Вправа «Художник»

Мета: розвиток зорової пам'яті.

Із групи вибирають двох дітей. Один — «ху­дожник», а інший замовляє йому свій портрет. Решта дітей — глядачі.

Художник уважно дивиться на замовника 1,5—2 хв, а потім повертається до глядачів і по пам'яті описує його зовнішність. (Гра повто­рюється 3—5 разів.)



Релаксація

Мета: навчання малят прийомів саморозслаблення.

Ми маленькі зайченята,

Ми гуляємо в долині...

Плечі рівно слід тримати,

Ну а руки — на коліна.

Дихаємо рівно, глибоко, спокійно...

А тепер — одну хвилину

Зайченятко відпочине.

Ручки в нас легкі та вільні...

Так, дівчатка і хлоп'ятка,

Пальцям час відпочивати.



Дихаємо рівно, глибоко, спокійно...

— До нових зустрічей!


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка