Порушення діяльності серцево-судинної системи



Скачати 58.01 Kb.
Дата конвертації24.04.2016
Розмір58.01 Kb.
Тема : Порушення діяльності серцево-судинної системи.

Мета : сформувати в учнів поняття про причини та види порушень , які виникають у серцево-судинній системі ; показати вплив факторів , що діють негативно на серце та судини ; ознайомитися зі способами профілактики захворювань кровоносної системи ; розвивати вміння учнів робити самостійні висновки з відомих фактів , підводити підсумки ; узагальнити і систематизувати набуті знання ; виховувати турботливе ставлення до свого здоров’я .

Тип уроку : комбінований

Обладнання : роздатковий матеріал, мультимедійне обладнання, опорні таблиці,

Хід уроку


І. Організаційний момент , емоційне налаштування класу (1 хв)

ІІ. Контроль та оцінювання навчальних досягнень учнів (10 хв)

1) Тестово-перевірочна робота зі взаємоперевіркою та взаємооцінюванням.



        1. Наука про серце ( кардіологія )

        2. Змертвіння частини м’язових клітин серця ( інфаркт )

        3. Серцевий м’яз ( міокард)

        4. Скорочення серця ( систола )

        5. Серцева сумка ( перикард )

        6. Найбільша судина ( аорта )

        7. Ритмічні коливання стінок артерій (пульс)

        8. Гормон , що прискорює серцебиття (адреналін)

        9. Найменша судина ( капіляр )

        10. Прискорення серцебиття понад 80 уд/хв

( тахікардія)

        1. З лівого шлуночка починається ( велике коло кровообігу)

        2. Найвидатніший кардіохірург України ( Амосов )

2) Дидактична гра “ Впізнай кровотечу “ ( на екрані з'являються описи симптомів та прийомів надання першої допомоги при кровотечах, учні розпізнають і записують їх ) . Здійснюється взаємоперевірка за контрольним слайдом.

а) Щоб зупинити цю кровотечу , слід тимчасово притиснути ушкоджену судину , знезаразити рану і накласти тиснучу пов’язку . (Венозна)

б) Щоб зупинити цю кровотечу , слід вище місця поранення швидко

притиснути пальцем ушкоджену судину в точках , де прощупується

пульс і накласти джгут . ( Артеріальна )

в) Людина , в якої виникла ця кровотеча , стає блідою , виступає

холодний піт , пульс частішає і слабне . До ймовірного місця

кровотечі прикладають холодний компрес . ( Внутрішня )

г) Ця кровотеча виникає при незначному пораненні . Вона не

призводить до значної втрати крові й легко зупиняється . ( Капілярна ).

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності (3 хв)

Вчитель зачитує учням вірш Р. Гамзатова :

... Тебя я помучил немало ,

Как вспомню , ни ночи , ни дня

Со мной ты покоя не знало ,

Прости , моё сердце , меня .

Как плетью , ах , будь я неладен ,

Твоё подгонял колотьё .

За то , что я был беспощаден ,

Прости меня , сердце моё .

За то , что железным ты мнилось

И мог подставлять под копьё

Тебя я , безумью на милость ,

Прости меня , сердце моё .

Кружит , как над полем сраженья ,

Порой над тобой вороньё .

За подвиги долготерпенья

Прости меня , сердце моё!


Діти , як ви думаєте , за що просить вибачення у свого серця автор поезії ?

ІV. Повідомлення теми , мети, завдань уроку ( 3 хв) На основі мотиваційного компоненту і оголошеної теми учитель пропонує учням визначити власні завдання, які вони ставлять перед собою.

Учитель пропонує всі питання, що виникають впродовж уроку фіксувати на спеціальних аркушах ( прийом «Вкинь проблему в капелюх»)



V. Сприймання і усвідомлення учнями нового навчального матеріалу

( 17 хв)

  1. Поширення серцево-судинних захворювань :

а) в Україні ( постановка проблемних завдань на основі перегляду відео фрагменту)

б) серед учнів нашої школи ( інформація шкільної медичної сестри)

в) формулювання і запис тез ( робота в парах, створення ессе)


  1. Найпоширеніші види захворювань серцево-судинної системи , їх характеристика .

а) складання схеми (фронтальна робота)

Хвороби серцево-судинної системи




хвороби серця хвороби артерій хвороби вен

...... ..... ....

б) заповнення опорної таблиці ( додаток 2) ( робота в групах : мінімалізація і компактизація тексту підручника у вигляді таблиці)

в) співставлення досліджених хвороб з описами симптомів на слайдах презентації ( рольова гра «Постав вірний діагноз»)

Завдання : уважно слухаючи кожного виступаючого , записувати назви хвороб під кожним заголовком схеми .
Постав вірний діагноз

а) патологічний стан, що характеризується абсолютним або відносним порушенням кровопостачання міокарду внаслідок враження коронарних артерій серця ( інфаркт міокарда )

б) спостерігається порушення тонусу судин , у результаті чого порушується і кровообіг . Хворий нарікає на головний біль, втому. Він веде малорухливий спосіб життя , часто спостерігаються неврози. (Дистонія)

в) гостре порушення мозкового кровообігу, що спричинює ушкодження тканин мозку і розлади його функцій.

( Інсульт )

г) група порушень діяльності серця, пов'язаних з розладом ритмічності, послідовності і сили скорочень серцевого м'яза.

( Аритмії серця)

д) синдром підвищення артеріального тиску ( Гіпертонія )

е) Хронічне захворювання, що характерізується ущільненням стінок артерій, звуженням їхнього просвіту й частим утворенням тромбів (Атеросклероз)

є) нерівномірне розширення вен . Причиною цього є вроджена слабкість венозних стінок і неповноцінність їхніх клапанів , що утруднює рух крові й підвищує внутрішній тиск . (Варикозне розширення вен )



  1. Причини та попередження захворювань серцево-судинної системи:

а) робота у групах з опорною таблицею : узагальнення отриманих даних.

Завдання : Виберіть причини захворювань серцево-судинної системи, які найчастіше зустрічаються у описах.

б) Виступ дослідницької групи ( випереджувальне домашнє завдання дослідницько-пошукового характеру) : висвітлення результатів опитування учнів різних вікових категорій, формулювання власних висновків (додаток 1)

в) Розв'язування проблемної ситуації : Доведіть чи спростуйте думку про те, що опитані учні мають високу ймовірність захворіти серцево-судинними хворобами. ( прийом «З’їж слона частинами»)


  • Про що свідчить характер відпочинку опитаних учнів ?

  • Якщо людина не почуває себе щасливою , то…

  • Чи раціональним є харчування опитаних?

  • Переважна більшість респондентів не контактують з курцями, отже…

  • Наявність у родині людей, що мають серцево-судинні хвороби свідчить…

Отже ……..

VІ. Осмислення учнями знань( 4 хв)

  1. Робота в групах , «Мозковий штурм» : виробити чіткі рекомендації щодо заходів профілактики серцево-судинних захворювань.

VІІ. Узагальнення і систематизація знань( 4 хв)

  1. Встановлення логічних і причинно-наслідкових зв’язків між групами понять ( самостійна робота з роздатковим дидактичним матеріалом (Додаток 3), фронтальне обговорення результатів)

Причина

Хвороба

Заходи профілактики

  • Ожиріння

  • Стрес

  • Надмірні навантаження

  • Невроз

  • Гіподинамія

  • Негативні емоції

  • Гіпертонія

  • Зловживання жирною їжею




  • Аритмія

  • Інсульт

  • Гіпертонія

  • Атеросклероз

  • Дистонія

  • Варикозне розширення вен

  • Інфаркт




  • Аутотренінг

  • Заняття фізкультурою

  • Раціональне харчування

  • Контроль за арт. тиском

  • Оптимістичні погляди

  • Прогулянки на свіжому повітрі

2. Робота з питаннями з капелюха ( за наявності часу )



VІІІ. Підведення підсумків уроку. Рефлексія ( 3 хв)

1 ) Висловлювання думок методом “Мікрофон” .



  • Що є причиною хвороб серця і судин ?

  • Що потрібно робити , щоб серце не хворіло ?

  • Чи співпали ваші очікування від уроку з його результатами?

  • Чи був корисним для вас цей урок? Чим саме?

2) Аргументоване оцінювання учнів.
ІХ. Повідомлення домашнього завдання( 2 хв)

  • Опрацювати параграф 20 з підручника

  • Виконати тести з підручника ( всі)

  • Скласти кросворд по темі «Кровообіг» ( середній, достатній рівень)

  • Проблемне завдання : У людини серце чотирикамерне, але в ембріона є овальний отвір в перегородці (боталова протока), через який кров з правого передсердя надходить в ліве . До моменту народження цей отвір перекривається. Яка роль цього отвору в ембріона?


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка