Портфоліо Манюка Богдана Івановича, вчителя світової літератури Поплавської загальноосвітньої школи I-II ст



Скачати 72.39 Kb.
Дата конвертації01.05.2016
Розмір72.39 Kb.
Портфоліо

Манюка Богдана Івановича, вчителя світової літератури

Поплавської загальноосвітньої школи I-II ст.



Розділ 1. Мої досягнення

Моя професійна діяльність спрямована на вирішення навчально-виховних завдань, якісну оптимізацію навчання учнів шляхом розвитку їхніх творчих здібностей, а також на розвиток життєвих компетенцій школярів через систему виховної роботи. Чи вдалося вирішити ці завдання? Проведу аналогію з футбольним тренером, який бідкається: мені б інший кадровий потенціал… Мало у мене того кадрового потенціалу, тобто учнів. Всього три десятки. А все ж… хто опускає руки, не вартий того, щоб тримати високо голову!..

Учениця 9 класу Брик Надія нагороджена грамотою МО освіти і науки України, Української асоціації викладачів зарубіжної літератури, Класичного приватного університету як фіналіст Всеукраїнського конкурсу «Безмежний світ Шекспірових сонетів» у номінації «Сонет до Великого Барда»; учениці Смейко Олеся, Кудла Тетяна, Кудла Мирослава перемагали та були призерами районних етапів Всеукраїнських конкурсів учнівської творчості на тему «Безсмертний подвиг українського народу» у номінації «Література», «Вірю в майбутнє твоє, Україно» в номінації «Поезія»; учениця Демчук Світлана зайняла ІІІ місце в районному фестивалі дитячих лялькових театрів «Овації», виставку-конкурс української народної іграшки та художнє читання гумору та сатири; учениця Сіротіна Ірина перемогла в районному етапі щорічного регіонального конкурсу «Найкращий відгук на сучасну дитячу прозу», а також стала призером районного етапу Міжнародного конкурсу знавців української мови імені Петра Яцика (копії грамот у додатку №1.).

За педагогічну діяльність мене неодноразово нагороджено грамотами Управління освіти і науки Тернопільської РДА, Підгаєцької РДА, відділу освіти Підгаєцької РДА, дирекцією Школи ім.. Марії Катерняк (за сумлінну підготовку міні-проекту «Школі – спортивний зал» в рамках Програми МАТРА Посольства Королівства Нідерландів (копії грамот у додатку №2).

Мій педагогічний стаж – 25 років. Улюбленому предмету – світовій літературі навчаю дітей постійно від початку введення цього предмета у шкільну програму. З 1990 по 2000 роки працював директором Степівської, а згодом Поплавської ЗОШ І-ІІ ступенів, у 2000 – 2012 роках – заступник директора Поплавської ЗОШ І-ІІ ступенів. Ініціював і організував в селі Поплави Підгаєцького району будівництво нової школи, яка розпочала роботу в 1994 році.

У 1988 році закінчив Тернопільський державний педагогічний інститут (нині – Тернопільський державний педагогічний університет ім.. Володимира Гнатюка). Улюблені викладачі – Волкова Т.С., Сипко Л.М., Смертін В.С. – щирість – доброта – розуміння.


Розділ 2. Я у світі людей

Вважаю, що кожна людина в молоді літа повинна подати руку старим і немічним. Напевно, саме тому дав згоду десять років тому очолювати районну організацію Спілки політв’язнів і репресованих. Вишукування матеріальної допомоги для знедолених, «ходіння по муках», тобто по відповідних соціальних службах - саме в цьому бачу свій обов’язок як голови організації. Не менш важливим є розшук тих, кого перевезла «в небуття» репресивна сталінська машина, участь в акціях з відновлення історичної справедливості.

Займаюся літературною творчістю. Автор чотирьох книг (вірші, оповідання, публіцистика), відзначений подякою Тернопільської обласної організації СПУ України за наполегливу результативну працю на літературній ниві, активну участь у літературно-мистецьких заходах Тернопілля, постійне і щире переймання проблемами письменницького братства у 2011 році. У 2012 році організував разом з однодумцями районне літературно-мистецьке об’єднання «Оберіг». Обраний головою. Спланував роботу об’єднання, ініціював проект «Митці Підгаєччини», результатом якого стало започаткування літературно-мистецьких альманахів. Публікуюся в періодиці та на інтернет-сайтах «Поетичні майстерні», «Натхнення» та інших – 211 публікацій в 2012-2013 роках (матеріали в додатку №3).

Актор самодіяльного театру «Доля»(м.Підгайці). Співпрацюю з церковним комітетом греко-католицької церкви в м. Підгайцях (виконую роль святого Миколая, беру участь в інших театралізованих дійствах). Прослухав навчальний семінар «Покликання та місія мирян. Співпраця мирян та духовенства», організований Українським Католицьким Університетом (копія сертифікату в додатку №4).

Постійно беру участь у заходах Підгаєцької центральної бібліотеки (матеріали в додатку №5).

Розділ №3. Погляд на себе і в майбутнє

Звичайно, в мене, як і в кожної людини, яка звикла мислити, є свої цінності й ідеали. Насамперед, хочу бачити українське суспільство без політичних дурнів і блазнів, бо саме від них усі наші біди. А ще бідуємо тому, що так і не збагнули, якою повинна бути вільна людина. А вона мені бачиться так: сповідує загальнолюдські цінності й захищена цими цінностями на загальнодержавному рівні. Одне слово – європеєць або європейка, що позбулися найгіршого нашарування рядянщини, страху перед режимом, прояви якого мають місце по сьогоднішній день. Опираючись на такий світогляд, формую у своїх школярів риси вільної людини, особистісні риси, притаманні кожному в європейській спільноті. У педагогічній практиці такий підхід передбачає набуття учнями знань на принципі диференціації. Діти в процесі навчання співпрацюють, виховують у собі толерантність, здатність до взаєморозуміння, уникають конфліктних ситуацій. Увесь процес навчання моїх школярів будується на засвоєнні досвіду інших та на створенні власного освітнього продукту.

Практикуючи класно-урочну систему навчання, вмонтовую в неї проектну діяльність школярів, що допомагає дітям самовдосконалюватися і самоутверджуватися, орієнтуватися в різних джерелах інформації, застосовувати на практиці отримані знання, виділяти проблеми і визначати шляхи їх вирішення, аналізувати, зіставляти, порівнювати.

Мої життєві плани пов’язані з педагогікою ( і не тому, що черв’як у яблуці світу більше не бачить) – шукаю і, здається, знаходжу істинне у книгах і школярах: мудрі книги добавляють мені снаги, віри в торжество справедливості, а написані власноруч – мій метафоричний, інколи завуальований, але, повірте, - щирий світ, до якого ніколи не пристане іржа; моїх школярів у майбутньому бачу великими людьми, здатними творчістю змінювати стратегії та людей, сподіваюся, що вони, дослухавшись мого улюбленого педагога Василя Сухомлинського, ніколи не будуть спинятися на досягнутому і пам’ятатимуть: якщо немає руху вперед, то неминуче починається відставання!



Розділ 4. Результати педагогічної діяльності

Дирекцією школи постійно практикуються директорські контрольні роботи з світової літератури. Відповідно до їх результатів в 2012-2013 н.р. високий рівень знань у 24% учнів, достатній – у 56%, середній – у 20%, початковий – 0%.



Розділ 5. Науково-методична діяльність

У 2010 році брав участь у Всеукраїнському семінарі методистів зарубіжної літератури (м. Тернопіль), де представляв власні розробки навчальних ігор.

У журналі «Зарубіжна література» №2. 2009р. опубліковані мої розробки за творчістю Миколи Гоголя (матеріали в додатку №6).

Переміг у першому турі Всеукраїнського конкурсу «Учитель року» - 2008 в номінації «Зарубіжна література». Відповідно до наказу Тернопільського облуно від 11.02.2008року №71 «Про підсумки проведення обласного туру» членами журі відзначений за високий рівень фахової підготовки, науковість та оригінальність педагогічних технологій (матеріали в додатку №7).

Дослідив життя і творчість письменника-перекладача Михайла Фурди (дослідження вийшло окремою книгою «Михайло Фурда – патріот, лідер СУМ Америки», Тернопіль, «Лілея», 2002 рік; матеріали в додатку №8).

Організував і спланував роботу шкільної літературної студії «Чумацький шлях», члени якої публікують свої твори періодиці, беруть участь в районних, обласних та республіканських конкурсах (матеріали в додатку №9).

Практикую у своїй роботі літературні вечори, вікторини, ігри, заходи виховного спрямування (матеріали в додатку №10).

Дослідив і підготував до публікації окремими книгами такі дослідження:

«Василь Кардаш – літературознавець і композитор всесвітнього значення»;

«Діяльність розвідки Богдана Хмельницького на Підгаєччині»;

«Єврейські та польські літератори Підгаєччини кінця 19 – тпочатку 20 століть».

Беру участь в роботі районного МО вчителів світової літератури. Підготував семінарське заняття «Міфи Давньої Греції, їх вивчення в процесі позаурочної діяльності з предмета» (матеріали в додатку №11).

Підготував для кущового МО вчителів української мови і літератури доповідь «Проектна технологія на уроках української літератури».

Працюю над курсовим проектом зі світової літератури «Оптимізація навчальної діяльності учнів шляхом розвитку їх творчих здібностей» (матеріали в додатку №12).

Зайняв ІІІ місце у районному конкурсі «Цікаве таборування-2012» (матеріали в додатку №13).
Розділ 6. Позаурочна діяльність з предмета

У процесі позаурочної діяльності з предмета активно практикую метод проектів. Разом з учнями вибрали для дослідження такі паралелі:

Творчість місцевих художників, скульпторів та представників інших мистецтв і шкільний курс світової літератури.

Літератори інших національностей, їх формування і становлення в українському середовищі.

Проекти:

«Образи гоголівських персонажів у творчості художника-підгайчанина Володимира Федорчука»;

«Словянська міфологія у творчості художника Ярослава Саландяка»;

«Козацькі типи у скульптурах Богдана Карого»;

«Генрик Сенкевич і село Носів на Підгаєччині» (матеріали в додатку №14).

Практикую написання сценаріїв літературних свят разом з учнями. До такого виду роботи залучаю моїх вихованців з літературної студії «Чумацький шлях», в яких розвиваю навики літературної творчості (план роботи літературної студії, сценарії в додатку № 15).

Позаурочна робота зі світової літератури сприяє підготовці учнів до Конкурсів.

Переможцями та призерами районних етапів Конкурсів ставали такі учні:

Кучма Наталія, Кудла Тетяна, Кудла Мирослава, Демчук Світлана, Смейко Олександра, Брик Надія.

Розділ №7. Навчально-матеріальна база

У школі немає навчального кабінету зі світової літератури, проте в приміщенні 6 класу розміщено десять стендів, на яких інформація про літературні періоди, течії, теоретичні відомості. У класі також знаходяться такі таблиці-схеми: «Гротеск», «Неокласицизм», «Імажизм», «Екзистенціалізм», «Футуризм», «Крихітка Цахес на прізвисько Циннобер», «Усна народна творчість» та інші. Є словники та інша довідникова література. Зокрема:

Матюшкіна Т.П. Зарубіжна література від античних часів до сьогодення. Видавництво Х… «Нова тема», 2009р.;



Літературний словник-довідник.- К.: 2009р;

Часто використовую технічні засоби навчання, які є в комп’ютерному класі.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка