«Поняття супервізорство»



Скачати 89.25 Kb.
Дата конвертації09.09.2017
Розмір89.25 Kb.
МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА ПРАКТИЧНОГО ЗАНЯТТЯ З ПСИХОЛОГІЧНОГО КОНСУЛЬТУВАННЯ ТА ПСИХОКОРЕКЦІЇ
по темі: «Поняття супервізорство».

для студентів 4 курсу медичного факультету №2 (спеціальність – медична психологія).


І. Актуальність теми:

Супервізія є офіційною формою взаємодопомоги, при якій консультанти можуть регулярно обговорювати свою роботу з компетентним консультантом, що зазвичай має досвід супервізій. У завдання супервізії входить спільна робота з метою підвищення ефективності консультативної практики. Під час супервізій консультанти отримують можливість регулярного обговорення і оцінки проведеної ними роботи з клієнтами. В ході супервізії повинні враховуватися умови практики консультантів. Супервізія призначена для того, щоб звертатися до потреб клієнта і відслідковувати ефективність терапевтичних втручань. Супервізія може містити деякі елементи навчання або особистісного розвитку, при цьому слід розглянути доречність використання цих методів, так як вони не є основною метою супервізії. Супервізія являє собою процес спільної роботи з метою закріплення етичних та професійних норм у практиці і підвищення креативності проходять супервізію. Важливо, щоб консультант і супервізор могли конструктивно працювати разом, оскільки супервізія містить як елементи підтримки, так і елементи виклику. Існує кілька видів супервізії консультування, що залежить від потреб. Різні види супервізії можуть використовуватися одночасно. Частота проходження супервізії залежить від обсягу консультування, досвіду супервізуємого і умов його роботи.


ІІ. Навчальні цілі заняття.
Мати уявлення (α – І): про професійні вимоги до психологів-консультантів у різних країнах.
Ознайомитись (α – І): етичним кодексом психологів та психотерапевтів.
Знати (α – ІІ): Мета та функції супервізорства, варіанти супервізій та інтервізій. Організація супервізій консультування. Зміст взаємодії «консультант-супервізор». Етичні вимоги до процесу супервізії.
Оволодіти (α – ІІІ): навичками використання стратегій інтервізій.
Вміти (α – ІІІ): визначати потребу у супервізуванні.
ІІІ. Цілі розвитку особистості (виховні цілі): розвиток власної комунікативної компетентності майбутнього лікаря-психолога.
ІV. Міждисциплінарна інтеграція.


Дисципліна

Знати

Вміти

  1. Попередні (забезпечуючі) дисципліни:

Нормальна анатомія
Нормальна фізіологія

Загальна психологія


Експериментальна психологія, психодіагностика

Будова головного та спинного мозку, їх структурна та функціональна організація

Фізіологія вищої нервової діяльності;

механізми нейро-ендокринної регуляції функцій внутрішніх органів і систем організму

Механізм дії біологічно активних речовин на психічну діяльність

Застосовувати знання основних психічних процесів та їх властивостей у людини.

Володіти методами психологічного дослідження окремих психічних процесів та особливостей особистості





  1. Наступні дисципліни ті, що забезпечуються:

Медична психологія

Психіатрія

Патопсихологія

Терапія








  1. Внутрішньопредметна інтеграція (між темами даної дисципліни):

Терапевтичний клімат

Консультативний контакт










V. План та організаційна структура заняття.



п/п


Основні етапи заняття,

їх функції та зміст



Навчальні цілі в рівнях засвоєння

Методи контролю і навчання

Матеріали методичного забезпечення:

Контролю, наочності, інструктивні, обладнання, тощо



Розподіл

часу



1

2

3

4

5

6

1

2


3

4

5



6
7




Підготовчий етап

Організація заняття

Постановка навчальної мети та мотивація

Контроль вихідного рівня знань:



  1. Мета та функції супервізорства, варіанти супервізій та інтервізій

  2. Організація супервізій консультування.

  3. Зміст взаємодії «консультант-супервізор».

  4. Етичні вимоги до процесу супервізії.



Основний етап заняття

Формування професійних вмінь та навичок:

1.оволодіти навичками визначення необхідності супервізії

2. виконати тренінгові вправи


Підсумковий етап

Контроль та корекція рівня професійних вмінь та навичок


Підведення підсумків заняття
Домашнє завдання



ІІ

ІІ


ІІ

ІІ
ІІ


ІІІ

ІІІ




індивідуальна теоретична співбесіда (опитування)



  • тестовий контроль ІІ рівня

  • рішення типових задач ІІ рівня



формування навичок:

практичний тренінг



Метод формування вмінь:

професійний тренінг у вирішенні нетипових клінічних, ситуаційних задач



Метод контролю навичок: індивідуальний контроль навичок та їх результатів

Метод контролю вмінь:

Аналіз та оцінка результатів психодіагностики



  • Тестовий контроль ІІІ рівня


Питання ІІ рівня Таблиці

Тести ІІ рівня Малюнки

Задачі ІІ рівня Структурно- логічні схеми, аудіо- та відео матеріали

Професійні алгоритми (інструкції) щодо формування практичних навичок та професійних вмінь.

Таблиці, слайди, психодіагностичні опитувальники, учбові альбоми

Текстові ситуаційні нетипові задачі.
Орієнтовна карта для самостійної роботи з літературою

Рекомендована література



1-3 хв

10хв

10хв



50-60хв

10-15хв





VІІ. Література:


  1. Айви А.Е., Айви М.Б., Саймэк-Даунинг Л. Психологическое консультирование и психотерапия: методы, теории и техники. Практическое руководство. — М., 1999. 487 с.

  2. Алешина Ю.Е. Семейное и индивидуальное психологическое консультирование. - М, 1993.

  3. Кочюнас Р. Основы психологического консультирования. - М., 1999.

  4. Лідинська О.А. Практикум з індивідуально-психологічного консультування для початківців. - К., 1997.

  5. О.Ф. Бондаренко. - К., 1992.

  6. Основи консультативної психології: Аналіз сучасних концепцій/ Укл.

  7. Первинне інтерв’ю: Збірник статей. Серія «Вступ до психотерапії» - К.: Школа розвитку психотерапії: видавництво, 2009. – 120 с.

  8. Тодд Дж., Богарт А.К. Основы клинической и консультативной психологии. - М., 2001.

  9. Шостром Э.Л., Браммер Л.М. - Терапевтическая психология. М. «Эксмо». 2002.

Підготувала: асистент Кирилюк Н.П.



Затверджено на засіданні кафедри, прот.№_ від «_______»______________ 20______ р.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка