Положення про Всеукраїнський конкурс учнівської творчості Загальні положення



Сторінка1/4
Дата конвертації25.04.2016
Розмір0.74 Mb.
  1   2   3   4
ПОЛОЖЕННЯ

про Всеукраїнський конкурс учнівської творчості

1. Загальні положення

1.1. Всеукраїнський конкурс учнівської творчості (далі - Конкурс) проводиться згідно з Указом Президента України від 22.03.2002 № 284 під гаслом "Об'єднаймося ж, брати мої!" та присвячується Шевченківським дням.



2. Мета конкурсу

2.1. Метою Конкурсу с популяризація творчої спадщини Т.Г.Шевченка, утвердження його духовних заповідей як важливого чинника консолідації суспільства, активізацій виховної та патріотичної роботи серед учнівської моделі, збереження і розвиток інтелектуального потенціалу України, державна підтримка талановитої молоді та творчої праці вчителів, викладачів, керівників студій тощо.

2.2. Тема Конкурсу: "Ідея соборності України: творчість Тараса Шевченка; народ, суспільство, держава, родина. Минуле, сучасне І майбутнє".
3. Організація та проведення конкурсу
3.І. Організаторами Всеукраїнського конкурсу учнівської творчості є Міністерство освіти і науки України, Міністерство культури і мистецтв України, Державний комітет України у справах сім'ї та молоді. До участі в організації та проведенні Конкурсу залучаються представники творчих спілок, громадських та освітянських організацій.

3.2. Для проведення 1, 2, 3-го етапів Конкурсу на місцях утворюються організаційні комітети та журі Конкурсу.

3.3. Склад оргкомітету та журі загальноосвітнього, професійно-технічного і позашкільного навчального закладу затверджується їх керівниками; районного (міського) оргкомітету Конкурсу та журі - спільним рішенням відповідних районних (міських) відділів (управлінь) освіти та культури.

3.4. Організаційний комітет та журі Конкурсу Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва і Севастополя затверджуються спільним рішенням Міністерства освіти Автономної республіки Крим, Міністерства культури Автономної Республіки Крим, Республіканського комітету у справах сім'ї та молоді Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів управлінь освіти і науки обласних, Київської і Севастопольської міських державних адміністрацій, управлінь культури обласних, Київської і Севастопольської міських державних адміністрацій, управлінь у справах сім'ї та молоді обласних, Київської і Севастопольської міських державних адміністрацій,



  1. Склад Всеукраїнського журі Конкурсу затверджується спільним наказом Міністерства освіти і науки України, Міністерства культури і мистецтв України, Державного комітету України у справах сім'ї та молоді.

  2. У Конкурсі можуть брати участь учні 5-11(12)-х класів загальноосвітніх та учні професійно-технічних і позашкільних навчальних закладів."

  3. Конкурс проводиться у чотирьох номінаціях: "Література", "Історія України і державотворення", "Образотворче мистецтво", "Декоративно-прикладне мистецтво" з 1 листопада поточного року до 25 лютого наступного року в чотири етапи:

1-й етап - з 1 до 30 листопада - у загальноосвітніх, професійно-технічних позашкільних навчальних закладах, за результатами якого визначаються по одному переможцю в кожній номінації;

2-й етап - з 1 до 31 грудня - у районних центрах і містах облесного підпорядкування, за результатами якого визначаються по три переможні в кожній номінації;

3-й етап - з 10 до 31 січня - в Автономній Республіці Крим, обласних центрах, містах Києві та Севастополі, за результатами якого визначаються по п'ять переможців у кожній номінації;

4-й (підсумковий) етап - з 10 до 25 лютого - у столиці України місті Києві. Всеукраїнське журі Конкурсу підбиває підсумки та визначає по 27 переможців у кожній номінації (серед учнів випускних класів (курсів) визначається не більше 6 переможців).

3.8. На Конкурс можуть подаватися різноманітні за жанрами літературні твори; дослідження з історії України та її державотворення; твори образотворчого та декоративно-прикладного мистецтва, формат (розмір) і техніка виконання яких довільні. Роботи учасників конкурсу не рецензуються і не повертаються.

3.9. Протягом п'яти років роботи учасників Конкурсу зберігаються:

-з номінації "Література", "Історія України і державотворення" -у Науково-методичному центрі середньої освіти Міністерства освіти і науки України;

- з номінації "Образотворче мистецтво", "Декоративно-прикладне мистецтво" - у Державному методичному центрі навчальних закладів культури і мистецтв України.
4. Нагородження переможців конкурсу

4.1. Переможці 1-го, 2-го та 3-го етапів Конкурсу нагороджуються дипломами та подарунками.



  1. Переможці 4-го етапу Конкурсу нагороджуються дипломами "Переможець Всеукраїнського конкурсу учнівської творчості" та цінними подарунками.

  2. Учні випускних класів (курсів), які стали переможцями із номінаціях "Література" та "Історія України і державотворення", при вступі до державних, комунальних та інших форм власності вищих навчальних закладів користуються пільгами, передбаченими для переможців 4-го етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових дисциплін ("Українська мова та література", "Історія України").

4.4. Учителі (викладачі, керівники студій тощо), які підготували переможців 4-го етапу Конкурсу, нагороджуються цінними подарунками та можуть відзначатися галузевими нагородами в установленому порядку.

  1. Урочиста церемонія нагородження переможців 4-го етапу Конкурсу та вчителів (викладачів, керівників студій тощо), які їх підготували, відбувається за участю представників регіонів на Тарасовій горі в Шевченківському національному заповіднику (м. Канів Черкаської області).

  2. Нагороди та подарунки переможцям 4-го етапу Конкурсу та вчителям (викладачам, керівникам студій тощо), які їх підготували, вручаються головою Організаційного комітет) та головою Всеукраїнської журі Конкурсу.

  1. Міністерство освіти і науки України, Міністерство культури і мистецтв України, Державний комітет України у справах сім'ї та молоді сприяють організації виставок та публікації творчих робіт переможців 4-го етапу Конкурсу.

  2. Роботи переможців 3-го етапу Конкурсу приймаються на розгляд Всеукраїнського журі щорічно до 10 лютого.

  3. Роботи з поміткою "Всеукраїнський конкурс учнівської творчості надсилаються за адресами:

- з номінацій "Література", "Історія України і державотворення" -Науково-методичний центр середньої освіти Міністерства освіти і науки України, пул. Сагайдачного, 37, м. Київ, 04070;

- з номінацій "Образотворче мистецтво", "Декоративно-прикладне мистецтво" - Державний методичний центр навчальних закладів культури і мистецтв України, вул.. Архітектора Городецького, 1/3, м. Київ, 01032.

4.10. У супровідних документах необхідно чітко вказати назву роботи, прізвище, ім'я та по батькові учасника, дату народження, повну домашню адресу, назву навчального закладу, клас (курс), а також прізвище, ім'я, по батькові вчителя, викладача, керівника студії, який його підготував до участі в Конкурсі.
. У супровідних документах необхідно чітко вказати тему роботи, прізвище, ім'я та по батькові учасника, дату народження, повну домашню адресу, назву навчального закладу, клас (курс), місце роботи, контактні телефони та електронні адреси.
Наша національна історія на багатьох своїх етапах позначена чорним кольором – кольором туги й жалоби, бюлю й горя, чимало Ії сторінок писалося слізьми та кров’ю, чимало Ії періодів можна назвати драматичними навіть трагічними. Проте є в літописі буття нашого українського народу сторінка, яка кожну духовно і психічно здорову людину лякає і кількістю жертв , і неймовірністю, неправдоподібністю самого злочину, - це сторінка Голодомору, що припав на тридцяті роки минулого століття.

У той час в Україні загинули голодною смертю понад десять мільйонів співвітчизників. Загинули у силоміць відібраній можливості продовжити своє існування, передати свою духовну та фізичну генетику нащадкам , в тяжких муках, у благанні про шматочок хліба, бродай навіть його крихту.

Голод, що його було розв’язано в Україні в 30 – х роках, - це злочин проти всього українського народу, головний складник геноциду супроти нього. Здійсненого злочинним більшовицьким режимом.


МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

Н А К А З
м. Київ
04 квітня 2008      № 293

Про проведення V Міжнародного

конкурсу "Уроки Голодомору та

Голокосту - уроки толерантності"


З метою залучення учнів та студентів, педагогічних та науково-педагогічних працівників до вивчення та дослідження історії Голокосту й Голодоморів в Україні, розвитку нових підходів до її викладання, використання та поширення передового досвіду у викладанні тем Голокосту та Голодоморів в Україні та керуючись пп. 4 та 5 Декларації Міжнародного Форуму з Голокосту (Стокгольм, січень 2000 року), до якої приєдналася Україна, і рекомендаціями Ради Європи


Н А К А З У Ю:
1. Оголосити V Міжнародний конкурс "Уроки Голодомору та Голокосту – уроки толерантності " (далі - конкурс) серед учнів 8-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів; студентів та аспірантів вищих навчальних закладів, педагогічних працівників загальноосвітніх навчальних закладів, науково-педагогічних працівників вищих навчальних закладів у березні-вересні 2008 року.

2. Затвердити склад Оргкомітету конкурсу (додаток 1);

3. Структурним підрозділам Міністерства освіти і науки України, Інституту інноваційних технологій і змісту освіти спільно з Міністерством освіти і науки Автономної Республіки Крим, управліннями освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій забезпечити проведення конкурсу.

4. Інституту інноваційних технологій і змісту освіти (Завалевський Ю.І.) здійснити організаційно-методичну роботу щодо підготовки та проведення конкурсу.

5. Витрати на науково-методичне забезпечення, організацію та проведення конкурсу, нагородження переможців, проведення підсумкової конференції здійснюються за рахунок грантів, наданих закордонними міжнародними фондами на проведення конкурсу.


  1. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника міністра Полянського П.Б..

Міністр І.О.Вакарчук



ПОЛОЖЕННЯ

про Міжнародний конкурс

"Уроки Голодомору та Голокосту – уроки толерантності"
1. Загальні засади
1.1. Міжнародний конкурс "Уроки Голодомору та Голокосту – уроки толерантності" (далі - конкурс) проводиться з метою:

- активізації творчої, дослідницької роботи учнів, студентів та аспірантів в галузі вивчення проблемних сторінок історії ХХ століття, спонукання їх до осмислення важливості уроків Голокосту та Голодомору в Україні для розуміння проблем сучасного розвитку особи та суспільства, формування толерантних взаємин у суспільстві;

- залучення педагогічних та науково-педагогічних працівників до подальшого вивчення, дослідження історії Голокосту та Голодомору в Україні, пошуку новітніх підходів до викладання історії ХХ століття.

1.2. Конкурс оголошує Міністерством освіти і науки України спільно з Всеукраїнським центром вивчення Голокосту "Ткума" ("Відродження").

1.3. Завдання конкурсу полягає в:

- активізації пізнавальної та дослідницької діяльності в галузі історичних та суспільних знань;

- активізації пізнавального інтересу до історії рідного краю, бажання осмислити та дослідити маловідомі та суперечливі сторінки історії „малої батьківщини”;

- сприянні дослідженням історії України: Голодомору в Україні, подій Другої світової війни та Голокосту;

- формуванні толерантної свідомості, заснованої на демократичних та гуманістичних засадах;

- формуванні в середовищі учнівської та студентської молоді активної життєвої позиції, що базується на загальнолюдських моральних цінностях;

- пошуку та практичному застосуванні нових методик та технологій викладання історії та інших гуманітарних дисциплін, підвищенні кваліфікації педагогів.

1.4. У конкурсі можуть брати участь:

- учні 8-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів;

- студенти та аспіранти вищих навчальних закладів України ІІІ-IV рівня акредитації;

- педагогічні працівники загальноосвітніх навчальних закладів;

- науково-педагогічні працівники вищих навчальних закладів.


2. Керівництво конкурсом
2.1. Загальне, організаційне та науково-методичне керівництво конкурсом здійснює оргкомітет конкурсу, персональний склад якого затверджується наказом Міністерства освіти і науки України.


3. Вимоги до конкурсних робіт
3.1. На конкурс приймаються -

від учнів загальноосвітніх навчальних закладів:

- творчі роботи (есе, оповідання, вірші, малюнки);

- пошукові роботи (інтерв’ю, дослідження на краєзнавчих чи сімейних матеріалах тощо);

від студентів та аспірантів вищих навчальних закладів:

- наукові роботи (загального характеру та тематичні);

- творчі роботи (есе, оповідання, вірші, малюнки, документальні та документально-публіцистичні фільми, анімаційні фільми, програмні продукти тощо);

- пошукові роботи (інтерв’ю, дослідження на краєзнавчих чи сімейних матеріалах тощо);

від педагогічних працівників загальноосвітніх навчальних закладів та науково-педагогічних працівників вищих навчальних закладів:

- методичні розробки: плани і тексти уроків, програми факультативів, проекти, сценарії позакласних заходів, навчальні посібники, тексти для розділів навчальних та методичних посібників, атласи, карти, фільми тощо.

В якості конкурсних робіт можуть бути представлені комп’ютерні програми, мультимедійні проекти і Web-сайти.

3.2. Тематика надісланих на конкурс матеріалів може стосуватись наступних питань:

- геноциди ХХ ст. та їх нищівний вплив на розвиток людства.

- природа геноцидів проти народів та націй: уроки ХХ століття та їх наслідки у ХХІ ст.

- радянська політика замовчування Голодомору та Голокосту.

- знищення народів за етнічною ознакою: філософський, психологічний та історичний аспекти.

- „нацистська машина знищення”: механізми дії та протидії їй.

- міжнародний досвід відповідальності за заперечення фактів геноцидів в історії.

- Україна під впливом подвійного терору нацистської Німеччини та сталінського режиму.

- Праведники Народів Світу, Праведники України.

- сучасне українське суспільство та уроки Голодомору і Голокосту (психологічний, соціальний аспекти).

- міжрелігійна толерантність як вияв морального та духовного вибору.

- діти і війна: осмислення уроків історії (філософський, етичний, моральний, теологічний підходи).

- усвідомлення світовою спільнотою уроків Голодомору і Голокосту.

- діяльність сучасних міжнародних організацій щодо збереження пам’яті про Голодомор і Голокост та попередження трагедій у майбутньому.

- діяльність сучасних державних та недержавних установ України щодо збереження пам’яті про Голодомор і Голокост та попередження трагедій у майбутньому.

3.3. Наукові роботи оформляються за вимогами державного стандарту: текст роботи друкується через півтора інтервали, шрифтом № 14 до 40 рядків на сторінку. Обсяг наукової конкурсної роботи не повинен перевищувати 40 сторінок.

Обсяг творчої конкурсної роботи (есе) - не менше 10 сторінок комп’ютерного тексту формату А4, набраного у Microsoft Word, шрифтом Times New Roman, розміру 14, через 1,5 інтервала. Сторінки нумеруються.

Наукові та творчі роботи повинні містити:

- назву (план);

- вступ, який розкриває мету та завдання роботи;

- основну частину;

- підсумки, згідно до мети та завдань.

Якщо робота має додатки, необхідно оформити їх список.

Якщо автор використовував для підготовки та написання роботи додаткову літературу, необхідно оформити текст роботи посиланнями та бібліографічним додатком (списком використаної літератури та документальних джерел).

3.4. Титульний лист наукових та творчих робіт оформляється за зразком, наведеним у додатку 1.

3.5. Наукові, творчі роботи, методичні розробки приймаються українською, російською, англійською мовами.

3.6. До роботи необхідно додати заяву про участь у конкурсі (додаток 2), яку також можна надіслати електронною поштою (tkuma@tkuma.dp.ua). Термін подачі заявки - не пізніше 1 травня поточного року.

3.7. Роботи не повертаються.

3.8. Якщо роботу подано з порушенням вимог цього Положення, журі повертає її автору (обов’язково із зазначенням причини).

3.9. На конкурс не приймаються роботи, які подавалися на інші конкурсні змагання, виставки, презентації, були удостоєні премій НАН України, галузевих академій або спеціальних премій відомств і установ.

3.10. При оцінці робіт враховується:

- відповідність змісту до заявленої теми, поставленої мети та завдань;

- актуальність та оригінальність постановки проблеми;

- самостійний підхід до вирішення проблеми, результативність дослідження;

- науковість, логічність та стиль викладу;

- глибина аналізу та повнота відображення проблеми;

- кількість та якість використаних матеріалів, літературних та документальних джерел, періодичних видань, архівних матеріалів, усних свідчень, ілюстрацій.

3.11. Учасники конкурсу передають оргкомітету конкурсу право на публікацію у будь-якій формі та на переклад своєї роботи. При публікації роботи чи її фраґментів оргкомітет обов’язково посилається на конкурс. При публікації чи цитуванні конкурсних робіт будуть вказані їх автори.
4. Порядок представлення та розгляду робіт
4.1. Представлені на конкурс матеріали надсилаються до 1 червня поточного року на адресу Всеукраїнського центру вивчення Голокосту "Ткума" ("Відродження"): вул. Барикадна, 15Б, м. Дніпропетровськ, 49044.

4.2. Розгляд та рецензування матеріалів, надісланих на конкурс, здійснює журі конкурсу, до складу якого входять провідні науково-педагогічні працівники вищих навчальних закладів, інших навчальних закладів, наукових установ тощо.

Визначення кращих робіт здійснюється на підставі рецензій та відкритого обговорення наукових результатів кожної роботи.

4.4. Рішення журі щодо переможців конкурсу оформляється відповідним протоколом, який надсилається до Інституту інноваційних технологій і змісту освіти для підведення підсумків конкурсу (додаток 3).


5. Відзначення переможців конкурсу
5.1. Переможці конкурсу, окремо серед учнів, студентів та аспірантів, педагогічних та науково-педагогічних працівників нагороджуються дипломами Міністерства освіти і науки України І, ІІ, ІІІ ступенів.

5.2. Переможці конкурсу визначаються на нагороджуються на підсумковій конференції за результатами конкурсу.

5.3. Переможці конкурсу отримують цінні подарунки від благодійних організацій.

5.5. Учасники та переможці запрошуються на семінари, стажування, конференції, екскурсії та поїздки до пам’ятних та історичних місць в Україні.



Додаток 1

до Положення про Міжнародний конкурс

"Уроки Голодомору та Голокосту –

уроки толерантності"


МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ


ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ ЦЕНТР ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ

„ТКУМА” (ВІДРОДЖЕННЯ)



Назва роботи

(Для школярів, студентів та аспірантів)

Прізвище, імя, по батькові автора

Місце навчання, клас, курс, група

Науковий керівник (консультант) (прізвище, імя, по-батькові, спеціалізація)
(Для педагогічних працівників загальноосвітніх навчальних закладів, науково-педагогічних працівників вищих навчальних закладів, аспірантів)

Прізвище, імя, по батькові автора

Місце роботи, посада

Науковий консультант (прізвище, імя, по-батькові, спеціалізація)


2008
Додаток 2

до Положення про Міжнародний конкурс

"Уроки Голодомору та Голокосту – уроки

толерантності "





Заявка учасника

V Міжнародного конкурсу

«Уроки Голодомору та Голокосту уроки толерантності»


Назва роботи

Автор (ПІБ)

Навчальний заклад

Клас (курс, посада)

Науковий керівник, консультант (прізвище, ім’я, по батькові)

Керівник установи (директор, ректор; прізвище, ім’я, по батькові)

Адреса навчального закладу
Контактні телефони, факс
Домашня адреса автора роботи (для листування)
Е-mail (для листування)
Контактні телефони (домашній, мобільний)

Дата заповнення

Підпис




ПОЛОЖЕННЯ

про Всеукраїнський конкурс з українознавства

  1   2   3   4


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка