Планування успіху підприємницької діяльності Бізнес план та необхідність його розробки. Бізнес план плановий документ, а процес розробки бізнес- плану один із видів планування. Ми чітко уявляємо, що при слові «планування»



Скачати 78.22 Kb.
Дата конвертації24.04.2016
Розмір78.22 Kb.
Планування успіху підприємницької діяльності

Бізнес - план та необхідність його розробки.

Бізнес - план - плановий документ, а процес розробки бізнес- плану - один із видів планування. Ми чітко уявляємо, що при слові «планування» у багатьох наших читачів виникають негативні емоції. Проте, не поспішайте. Одна справа, за Вас "планують" інша і зовсім інша, коли саме Ви плануєте своє майбутнє. Адже планування - це процес творчого осмислення майбутнього Вашого підприємства (бізнесу). У цей час Ви вирішуєте: у якому напрямку розвиватися Вашому бізнесу і як швидко досягти поставлених цілей і що зробити, щоб зменшити можливі несподіванки і ризики, як управляти ситуацією в цілому. Іншими словами, ефективне планування - це процес постановки цілей (задач) і розробки заходів, що забезпечують їхнє досягнення. Такого планування потребують як початківці підприємці, так і ті, що прагнуть росту або іновацій у діяльності своєї фірми.

Бізнес-план - обов'язково письмовий документ, що підсумовує ділові можливості і перспективи та роз'ясняє, як ці можливості можуть бути реалізовані наявною командою управлінців (менеджерів). Письмовий виклад бізнес - плану робить процес його розробки більш ефективним, а самий план - систематизованим і стислим.

Оволодіння мистецтвом розробки бізнес - плану необхідно, принаймні, у силу таких п'ятьох причин:



по-перше, нові економічні умови потребують нових підприємців і надають їм можливість спробувати реалізувати свої "підприємницькі схильності". Проте, багато хто з цих людей ніколи не керували яким-небудь комерційним підприємством і тому вкрай слабко подають усе коло проблем, пов'язаних із підприємництвом в умовах ринкової економіки;

по-друге, зміни господарського середовища ставлять і досвідчених керівників підприємств перед необхідністю по-іншому прораховувати свої майбутні кроки і готуватися до незвичної справи - боротьбі з конкурентами, у котрої не буває дрібниць. До того ж, досвід, набутий ними в умовах командно-адміністративної системи господарювання і, скоріше, може бути оцінений негативно, чим позитивно (навичка очікувати команду "з верху", безініціативність, безвідповідальне відношення до "чужих грошей", штучне виживання збиткового підприємства і т.д.);

по-третє, бізнес-план є сполучною ланкою між організатором виробництва та інвестором. Якщо підприємець розраховує не тільки на свої засоби, а хоче залучити засоби з боку, тобто зацікавити потенційних інвесторів, у тому числі й іноземних, укласти гроші в запропоновану справу, необхідно довести їм ефективність такого вкладення, показати Вашу спроможність мислити реалістично й оцінити всі можливі аспекти як позитивні, так і негативні, використання засобів що інвестуються. Якщо Ви звернетеся за необхідними засобами в банк, Вам також знадобиться бізнес-план, що допоможе переконати банкіра в надійності вкладення коштів та у реальності повернення кредиту що видається Вам та одержанні власного прибутку.

У цьому випадку бізнес-план є документом "на продаж" для одержання капіталу. У "продаваному" бізнес - плані необхідно декілька змінити акценти, наприклад, обов'язково внести основні біографічні дані гаданих менеджерів, зведення про їх утворення і досвід роботи. Така інформація є ключовою для потенційних інвесторів. Власне, багато західних авторів розглядають це призначення бізнес - плану як основне для будь-якої компанії, що потребує притягнення капіталу. У сучасному високо конкурентному економічному оточенні високоякісний кваліфікований бізнес - план абсолютно необхідний. Будь - хто, хто просить гроші для свого бізнесу повинний мати такий план. Як документ "на продаж" бізнес-план повинний переконати інвесторів, що новий підприємець реально визначив свої можливості, має підприємницький та управлінський талант, щоб використовувати ці можливості, має достатньо реалістичну, узгоджену програму одержання прибутків і досягнення поставлених цілей за певний час.

А якщо Вам не потрібні запозичені кошти? Якщо Ви маєте достатній капітал, щоб відчинити власну справу без притягнення інвесторів ? Чи потрібний бізнес-план у цьому випадку? Стартовою точкою в будь-якому бізнесі є ситуація, коли хтось письмово викладає план розвитку справи і хтось дає гроші на здійснення цього плану. Ці двоє "хтось" можуть однією особою. Проте, і в цьому випадку бізнес-план необхідний. Потрібно розділити два процеси: планування й інвестування. Підприємець, що має кошти, повинен написати бізнес-план не "на продаж", а для себе. У цьому випадку Ви одержуєте переваги, що описуються нижче (по-четверте і по-п’яте).

- по-четверте, бізнес-план дозволить, насамперед, Вам самому чітко побачити перспективи Вашого бізнесу, оцінити існуючу економічну ситуацію і Ваші можливості, визначити ефективні напрямки розвитку компанії і всі необхідні дії по досягненню поставлених цілей, проаналізувати свої ідеї, перевірити їх розумність і реалістичність. У цьому зв'язку цінним є не тільки кінцевий результат цієї планової роботи - закінчений бізнес-план, але і сам процес розробки бізнес - плану. Всі залучені в нього одержують чудовий досвід майбутньої спільної діяльності і спілкування, а також обгрунтований мотивований погляд на перспективи розвитку бізнесу.

- по-п'яте, бізнес-план буде служити для Вас і Ваших співробітників стандартом, з яким Ви будете звіряти результати практичної діяльності по його реалізації і вносити в цю діяльність необхідні корективи. Він дозволить співробітникам зрозуміти свої задачі, побачити власні особисті перспективи, пов'язані з загальним для усіх бізнесом, оцінити свій особистий внесок у досягнення поставлених цілей. Бізнес-план виявиться корисним для встановлення пріоритетів і індивідуальних робочих завдань на перший рік роботи підприємства.

Розглядайте розроблений бізнес-план як "карту польоту", що визначає найбільше бажаний, оптимальний за часом і найменш ризикований маршрут досягнення намічених цілей.

Проте, численні чинники, у тому числі і такі, як "несподівана зміна погоди" можуть значно змінити намічені плани. Для розпочинаючи компаній практика відхилення від наміченого в бізнес - плані маршруту є звичайною. Постарайтеся передбачати можливі відхилення, розробити «запасні варіанти» і підготувати «запасні шляхи». Адже, в остаточному підсумку, давно відомо, що «поганий той план, що не терпить модифікації» (Пабліціус Сирий)



Зміст бізнес – плану
Бізнес – план –це своєрідний рекламний документ, який дає уявлення не лише про сам бізнес, а і про його власника. Саме тому важливим є як його зміст, так і зовнішній вигляд, дотримання вимог до його оформлення. Перш за все бізнес – план повинен бути структурований за розділами, підрозділами, параграфами. Тому слідом за титульною сторінкою у бізнес – плані надається його зміст.

Бізнес – план повинен розпочинатися з висновків. Хоча цей розділ і пишеться в останню чергу, в готовому бізнес – плані він стоїть першим.

Розділ “Галузь, фірма та її продукція” складається для того, щоб впевнити читача у перспективності галузі, в якій буде діяти Ваш бізнес та викликати довіру до нього шляхом пояснення переваг та особливостей пропонованого Вами продукту.

Ваш бізнес може існувати лише тоді, коли у нього будуть споживачі, причому у достатній кількості. Саме для того, щоб впевнити читача у наявності ринку для Вашого продукту складається розділ “Дослідження ринку”.

З метою пояснення стратегії виходу Вашого бізнесу на ринок та показу спроможності успішно діяти на ньому розробляється розділ маркетинг – плану. В ньому необхідно дати чітке пояснення усіх елементів Вашого маркетингового комплексу, а саме : продукт, ціна, збут та реклама.

Наступним елементом бізнес – плану має бути виробничий план, головна мета якого – доведення реальної здатності фірми організувати виробництво, виробляти необхідну кількість товарів відповідної якості та придбати необхідні для цього ресурси.

Одним з найбільш важливих розділів бізнес – плану є організаційний план, який розглядає організаційні та кадрові питання. Розроблюючи цей розділ, Ви повинні переконати потенційних інвесторів у правильності вибору форми організації вашого бізнесу, показати, з ким Ви збираєтесь організовувати свою справу, а також довести що Ви, Ваша команда менеджерів та інший персонал здатні втілити у реальне життя Ваш бізнес – план.

Фактор ризику обов’язково присутній у будь – який підприємницькій діяльності. Щоб заручитися підтримкою інвесторів, необхідно не лише показати потенційні переваги вкладення коштів у Ваш проект, але і наголосити на проблеми, з якими можливе зіткнення Вашого бізнесу і які загрожують його існуванню.

Ключовим розділом бізнес – плану є фінансовий план, який цікавить як підприємця, так і його інвестора оскільки :

- узагальнює результати усіх попередніх розділів, зводячи їх у одне ціле за допомогою фінансового формулювання, тобто надає їх у вартісній формі;

- обгрунтовує загальні потреби Вашого бізнесу в інвестиціях;

-дозволяє судити про те, наскільки Ваш проект взагалі можливий з економічної точки зору.

Фінансовий план повинен чітко і яскраво показати:

- звідки і коли Ваша фірма буде отримувати гроші;

- куди ці гроші будуть затрачені;

- як співвідносяться Ваші потреби в коштах з рухом готівки;

-яким буде фінансове становище Вашої фірми на кінець планового періоду.

Одним з важливих вимог до бізнес – плану є його стислість. Тому тут не потрібно надавати грунтовну інформацію з багатьох важливих аспектів Вашого бізнесу. Для цієї мети використовуються додатки, які містять деталізуючи, уточнюючи зміст основних розділів бізнес – плану. Частіше за все в додатки виносяться:



  • специфікація продукції;

  • результати маркетингових досліджень;

  • схема виробничих потоків;

  • плани приміщень;

  • мапа, яка вказує на місцезнаходження бізнесу;

  • різноманітні юридичні документи (угоди з партнерами, постачальниками, тощо);

  • патентні документи;

  • анкетні дані керівників, та перелік їх службових обов’язків;

  • організаційна схема і т. д.


Фактори, що визначають зміст бізнес –плану.


Мета розробки бізнес - плану

Кому адресований бізнес - план

Розміри бізнесу та фінансові потреби

Сфера майбутнього бізнесу

-

одержання фінансування;

-моделювання управління бізнесом;

-вияв усіх аспектів бізнесу;

-контакти з партнерами по бізнесу;

-розвиток управлінських якостей підприємця



-потенційні інвестори:

а) банки;

б) венчурні капіталісти;

в) індивідуальні інвестори;

г) фонди підтримки підприємництва;

-сам підприємець

-майбутні наймані працівники

партнери з бізнесу







-великий

-середній

-малий




-виробництво

-надання послуг

- роздрібна торгівля

- гуртова торгівля

- будівництво

-посередницька діяльність





Зміст бізнес - плану




Характеристики продукту :
-простий/складний

-принципово новий/традиційний

-призначений для споживання/

виробництва




База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка