Планування освітньої роботи для дітей дошкільного віку в днз «Зірочка» в період проведення Кольорового тижня



Сторінка1/4
Дата конвертації11.09.2017
Розмір0.73 Mb.
  1   2   3   4


Планування освітньої роботи для дітей

дошкільного віку в ДНЗ «Зірочка»

в період проведення

Кольорового тижня

(другий тиждень жовтня)

Вступ

У Базовому компоненті дошкільної освіти багато уваги приділено вихованню свідомого активного дошкільника. Це дитина, яка вміє і хоче пізнавати світ, не прагне до готових рішень і моделей поведінки, а хоче відкривати його самостійно: на дотик, смак і запах; такий малюк воліє роздивитись усі кольори яскравого світу, почути всі його звуки й мелодії.

Виховати творчу людину без краси неможливо, бо вона є прекрасним і вічним джерелом натхнення, творчості, духовності. Природа щиро піклується про людину. Вона не лише оточила її унікальним світом краси, а й нагородила людину здатністю сприймати кольори, чути голоси, відчувати аромати, смакувати плоди, тобто, досліджувати світ краси.

З перших днів життя дитина інтенсивно пізнає світ. Сенсорні органи сприйняття допомагають їй до трьох років пізнати половину всієї інформації. Тому дитина стає дослідником оточуючого світу.

Здатність відчувати гармонію кольорів закладено в самій природі людини. Але в буденному житті людина втрачає в деякій мірі здатність помічати відмінності в кольорах предметів і певною мірою «обезбарвлюючи» свою природну здатність. У дитини органи чуття розвиваються найактивніше. Тому кольори потрібні дитині з народження. Вони впливають на самопочуття та емоції немовляти. Науковцями доведено: якщо середовище відзначається бідною кольоровою гамою, то виникають симптоми асенізації (недостатність кольору) та затримка інтелектуального розвитку в дітей. Тому потрібно збагачувати світ наших дітей різними яскравими кольорами

Колір раніше за інші засоби зображення стає в дитячих малюнках і змістовним (виражає зміст, переживання, відчуття), і естетичним (показник красивого). Для дитини кожен колір наповнений настроєм. Тому в малюнках колір використовується для позначення того, що подобається дитині, що вона вважає красивим, добрим. Відповідно, через кольори дитина виражає своє ставлення до навколишнього світу. Тому потрібно створювати умови для формування колористичної культури дошкільників в образотворчій діяльності, розвитку колірного сприйняття та активізації експериментально-дослідницької діяльності дітей у колористичній творчості, навчати, як їх використовувати. Ще в давні часи люди помітили, що колір одягу, предметів побуту, освітлення здатний впливати на фізичний і психологічний стан людини. Кольором зцілювали у Давньому Єгипті, Китаї, Індії.

Сучасна наука підтвердила лікувальні властивості кольорів. На основі досліджень їхнього впливу і сформувалася кольоротерапія – методика покращення здоров’я людини за допомогою кольорів. Першим позитивний і негативний вплив кольору на психіку людини виявив Й.В.Гете, заклавши таким чином основи сучасної кольоротерапії. Він зазначав: «Кольори діють на душу: вони можуть викликати почуття, пробуджувати емоції та думки, які нас заспокоюють і хвилюють, породжують сум і радість».

Кольори зцілюють нас, змінюють наш настрій і внутрішній стан, заспокоюють і змушують діяти, розпалюють творчу думку або пристрасть, допомагають зосередитися. Колір впливає на підсвідомість не менш сильно, ніж вчасно сказане слово. Тому зараз створюються цікаві програми, розробки вправ та занять, ігор та дослідів, в яких використовується кольоротерапія в поєднанні з нестандартними техніками роботи в образотворчому мистецтві. В ДНЗ «Зірочка» виникла ідея проведення кольорового тижня.




Мета проведення кольорового тижня

Мета проведення роботи з кольоротерапії-



Впровадити в практику роботи з дітьми елементи кольоротерапії, як методику покращення здоров’я за допомогою кольорів.

Розвивати естетичний смак, творчий потенціал дітей, збагачувати позитивний емоційний досвід.
Методичні рекомендації проведення

Використати педагогічні можливості кольору для розвитку пізнавальних здібностей дітей, мовлення, мислення, пам’яті, уважності, ейдетичних здібностей, креативності.


Завдання, умови, засоби вирішення в кольоротерапії


Спрямованість на активізацію мислення як способу художнього освоєння дітьми кольору світу.

Розвиток у дітей сенсорного сприйняття кольору.

Розкриття резервів дитини у кольорі та вміння винаходити способи колористичного рішення малюнка; створювати свої колірні комбінації, виражати себе через колір.

Розвивати прагнення до пізнання кольору, краси фарб у природі, мистецтві, навколишньому світі.

Викликати бажання досліджувати колір, експериментувати з ним, створювати цікаві колірні комбінації.

Створення атмосфери творчості, зацікавленості, невимушеності, експериментування, емоційного переживання, що сприяє колірному відкриттю у дітей.


Методичні рекомендації проведення кольорового тижня в ДНЗ
Кольоровий тиждень доцільно проводити другого тижня жовтня місяця. Це саме той час, коли природа найбагатша кольорами. Методика передбачає детальну роботу з основними кольорами: зеленим, червоним, жовтим, синім. Діти дошкільного віку найчастіше називають саме ці кольори своїми улюбленими – це свідчить про те, що дитина розвивається нормально, її цікавить усе нове, яскраве, незвичайне.

Послідовність «кольорових» днів така:

Понеділок – зелений день.Зелений колір заспокійливо діє на нервову систему, знімає головний біль, стомлення, надає відчуття бадьорості.

Його психологічний вплив: сприяє гармонії, розташуванню до інших людей. Робить врівноваженим, знімає негативні емоції, агресію, внутрішню скутість, розслабляє.Отож такий колір буде доцільним після вихідних днів.

Вівторок – червоний день. Червоний колір підвищує кількість адреналіну в крові, підвищує працездатність, силу та відчуття самовпевненості. Створює відчуття тілесного тепла.

Його психологічний вплив: додає впевненості, почуття безпеки, формує риси лідера. Допомагає при депресії, страху, подоланні інерції. Покращує настрій і зміцнює волю. Він буде доречним на початку тижня.

Середа – жовтий день. Жовтий колір стимулює мозкову діяльність і моторику, стимулює уяву та практично не набридає.

Його психологічний вплив: знімає негатив, додає впевненості, підвищує сприйнятливість до нового, стимулює творчість, дисциплінованість, допомагає сконцентруватися. Середину тижня можна проводити під такою назвою.

Четвер - синій день. Синій колір знімає збудження та агресію. Також сприяє розвитку розумових здібностей та поліпшує пам'ять, тому він вважається кольором знання.

Його психологічний вплив: проганяє тривогу, розвиває інтуїцію, очищає мислення, допомагає заглибитися в себе. Знімає напади істерики, м'язову напругу. Допомагає недовірливим, неспокійним, напруженим дітям. Коли діти починають стомлюватися від робочого тижня, синій колір буде їх стимулювати.

В п’ятницю рекомендуємо проводити різнокольоровий день для закріплення вивченого матеріалу та розвитку вміння бачити красу кольорів у природі.

Для повноцінної роботи важливо приготувати необхідний матеріал. Групова кімната прикрашається атрибутами відповідного кольору. Акцент слід зробити на натуральних природних об’єктах: листя, квіти, овочі, фрукти. Все це буде використовуватися при проведенні освітньої роботи з дітьми. Діти в цей день можуть принести кульки чи стрічки відповідного кольору. Особливий інтерес викликатиме в дітей їхній одяг, в якому буде присутній колір дня.

Психологи рекомендують "кольоротерапію" одягу:

Зелений створює у самого хазяїна і всіх оточуючих заспокійливий настрій, дає надію, почуття гармонії, безпеки, вільності.

Червоний допоможе боягузам набратися рішучості та сміливості.

Жовтий посилює концентрацію уважності, стимулює роботу мозку, "уселяє" оптимізм;


Синій сприяє спогляданню та роздумам, навіває фантазії.

Оздоровлення кольором проходить в таких формах роботи:



  • «Хвилинка-кольоринка» - колір вводиться в тіло через дихання

  • Вживання кольорової води, та смакування овочами, фруктами в процесі проведення дидактичних ігор – колір вводиться через їжу.

Кольорова вода готується таким чином: вода наливається в прозору склянку і ставиться на серветку чи аркуш паперу певного кольору. Таким чином вода вбирає в себе колір. Приймається кольорова вода за півгодини до прийняття їжі.

Для пізнавального розвитку протягом дня рекомендується ряд різноманітних форм та методів роботи (дидактичні ігри, вправи, словесні ігри, бесіди і т.п.) Вони ускладнюються відповідно до вікових можливостей дітей. Приміром, при розгляданні одягу дітей третього року життя закріплюється назва кольору. Діти четвертого року життя називають колір і одяг свій та друзів. Діти п’ятого року будують складні речення, а малята шостого року життя – невеликі зв’язні розповіді, висловлюючи своє відношення до одягу та його кольору.

Акцентується увага на логіко-математичний розвиток дітей при проведенні ігор з геометричними фігурами – порівняння за формою, величиною, зовнішньою будовою предметів (дидактичні ігри: «Жабки-стрибунці», «Кольорові яйця», «Овочі на городі», «Фрукти та ягоди в саду»).

Завдання з художньо-естетичного розвитку реалізовуються в процесі роботи з художніми творами: вивчення віршів, відгадування загадок, читання казок; під час малювання та розгляду репродукцій картин.

При проведенні кожної з форм роботи звертається увага на мовний розвиток дітей, розвиток психічних процесів (уважності, мислення, пам’яті), креативних здібностей, фантазії; забезпечується активізація різних аналізаторів (зорового, смакового, зорового, тактильного), розвивається дрібна моторика.

К.Д.Ушинський зазначає, що для якісного засвоєння вихованцем матеріалу «потрібно змусити брати участь у цьому засвоєнні якомога більшу кількість нервів, змусити брати участь зір, показуючи карту або картину, але й в акті зору повинні брати участь не лише мускули очей безбарвними обрисами зображень, але й сітківка дією кольорів розфарбованої картини. Необхідно залучити до участі дотик, нюх і смак. За такого дружного сприймання всіма органами в акті засвоєння… працюватиме найледачіша пам’ять».

В усьому змісті освітньої роботи з дітьми в процесі проведення кольорового тижня передбачене включення всіх аналізаторів, сподіваюся, що вона принесе належний результат.
Обладнання:


  • колірне оформлення інтер’єру групової кімнати: повітряні кульки, листочки, стрічки, квіти, паперові серветки, одяг дітей, в якому присутній зелений (синій, червоний, жовтий) колір;

  • репродукції картин: Вінсент Ван Гога «Ваза з маргаритками і анемонами», Іллі Машкова «Натюрморт. Виноград, лимон і рак», Яна Брейгеля «Малий букет квітів», Івана Хруцкого «Натюрморт зі свічкою»;

  • площинні геометричні фігури;

  • ілюстрації;

  • овочі, фрукти, ягоди (муляжі):

(огірок, капуста, перець, кріп, петрушка, ківі, яблуко, виноград, кавун, цукині)

(баклажан, слива, виноград, ожина, синя капуста)

(помідор, перець, яблуко, суниця, вишня, черешня, гранат, малина)

(кабачок, гарбуз, перець, груша, диня, яблуко, банан, лимон)



Методи та прийоми навчально-виховної діяльності з дітьми

Група дітей раннього віку

Понеділок – день зелений,

Ніжний, лісовий, приємний.

Ранкові години:

1. Розгляд одягу дітей, назвати присутній в одязі зелений колір. Ввести в словник слово: «зелений» закріпити назву кольору.

2. Запропонувати дітям назвати колір предметів, що є в груповій кімнаті (Кулька якого кольору? Листочок якого кольору? Стрічка якого кольору? і т.д.)

3. Графічна вправа «Хвилинка-кольоринка» з метою заспокоєння дітей. Протягом 4-5 хвилин діти малюють олівцями, фломастерами зеленого кольору довільні зображення. Це можуть бути просто лінії, круги, квіти тощо.

4. Виконання комплексу вправ ранкової гімнастики зі стрічками зеленого кольору.

5. Запропонувати дітям випити водичку зеленого кольору.



Протягом дня:

6. Дидактична гра «В садочок привезли овочі»

Мета: закріпити назву овочів зеленого кольору.

Обладнання: овочі зеленого кольору .

Хід гри. Діти називають овочі, та якого вони кольору.



7. Дидактична гра «Смачні фрукти (ягоди)»

Мета: закріпити назву фруктів зеленого кольору, вчити впізнавати їх за допомогою смакового аналізатора.

Обладнання: шматочки фруктів зеленого кольору, шпажки.

Хід гри: Дітям пропонується спробувати шматочки фруктів зеленого кольору, повторити їх назву (після вихователя).



8. Дидактична гра «Посади метелика на зелений листочок»

Мета: вправляти дітей в уміння співвідносити предмети за кольором.

Обладнання: паперові метелики з зеленими крильцями, листочки зеленого, жовтого, червоного кольорів.

Хід гри. Дітям пропонується посадити метелика на листочок зеленого кольору.



9. Дидактична вправа «Знайди кільця зеленого кольору на башточці»

Мета: закріпити назву зеленого кольору, вчити знаходити його серед інших

Обладнання: башточки з різнокольоровими кільцями.

Хід. Діти граються башточками, вихователь просить показати кільця зеленого кольору, назвати колір.



10. Ігри з прищіпками «Зроби зелену ялинку»

Мета: закріпити назву зеленого кольору, розвиток дрібної моторики.

Обладнання: прищіпки зеленого кольору, картонний папір прямокутної форми.

11. Ігри з втулками «Покажи зелені втулочки»

Мета: закріпити назву зеленого кольору, вчити знаходити його серед інших

Обладнання: дошка з втулками.

12.Малорухлива гра «Знайди зелений листочок» (проводиться на вулиці)

Мета: закріпити назву зеленого кольору, вчити знаходити його серед інших, вчити орієнтуватися в просторі.



13. Вивчити напам’ять вірш:

Мета: закріпити зелений колір, виховувати любов до художнього слова.



На лужок зелений

Пострибала жабка,

Спинка вся зелена

І зелені лапки.

Вже вівторок. День червоний.

Він яскравий і святковий.

Ранкові години:

1. Розгляд одягу дітей, назвати присутній в одязі червоний колір. Ввести в словник слово: «червоний», закріпити назву кольору.

2. Запропонувати дітям назвати колір предметів, що є в груповій кімнаті (Кулька якого кольору? Листочок якого кольору? Стрічка якого кольору? і т.д.)

3. Графічна вправа «Хвилинка-кольоринка» з метою заспокоєння дітей. Протягом 4-5 хвилин діти малюють олівцями, фломастерами червоного кольору довільні зображення. Це можуть бути просто лінії, круги, квіти тощо.

4. Виконання комплексу вправ ранкової гімнастики зі стрічками червоного кольору.

5. Запропонувати дітям випити водичку червоного кольору.



Протягом дня:

6. Дидактична гра «В садочок привезли овочі»

Мета: закріпити назву овочів червоного кольору.

Обладнання: овочі червоного кольору .

Хід гри. Діти називають овочі та якого вони кольору.



7. Дидактична гра «Смачні фрукти (ягоди)»

Мета: закріпити назву фруктів червоного кольору, вчити впізнавати їхза допомогою смакового аналізатора.

Обладнання: шматочки фруктів червоного кольору, шпажки.

Хід гри. Дітям пропонується спробувати шматочки фруктів червоного кольору, повторити їх назву (після вихователя).



8. Дидактична гра «Посади метелика на червоний листочок»

Мета: вправляти дітей в умінні співвідносити предмети за кольором.

Обладнання: паперові метелики з червоними крильцями, листочки зеленого, жовтого, червоного кольорів.

Хід гри: Дітям пропонується посадити метелика на листочок червоного кольору.



9. Дидактична вправа «Знайди кільця червоного кольору на башточці»

Мета: закріпити назву червоного кольору, вчити знаходити його серед інших

Обладнання: башточки з різнокольоровими кільцями.

Хід. Діти граються башточками, вихователь просить показати кільця червоного кольору, назвати колір.



10. Ігри з прищіпками «Зроби червону квітку»

Мета: закріпити назву червоного кольору, розвиток дрібної моторики.

Обладнання: прищіпки червоного кольору, картонний папір квадратної форми.

11. Ігри з втулками «Покажи червоні втулочки»

Мета: закріпити назву червоного кольору, вчити знаходити його серед інших

Обладнання: дошка з втулками.

12. Малорухлива гра «Знайди червоний листочок» (проводиться на вулиці)

Мета: закріпити назву червоного кольору, вчити знаходити його серед інших, вчити орієнтуватися в просторі.



13. Вивчити напам’ять вірш:

Мета: закріпити червоний колір, виховувати любов до художнього слова.



У малесенької Тоні

Нове платтячко червоне.

Черевички теж червоні,

Ну й красуня наша Тоня!

Середа у нас – день жовтий,

Теплий, сонячний, солодкий.

Ранкові години:

1. Розгляд одягу дітей, назвати присутній в одязі жовтий колір. Ввести в словник слово: «жовтий», закріпити назву кольору.

2. Запропонувати дітям назвати колір предметів, що є в груповій кімнаті (Кулька якого кольору? Листочок якого кольору? Стрічка якого кольору? і т.д.)

3. Графічна вправа «Хвилинка-кольоринка» з метою заспокоєння дітей. Протягом 4-5 хвилин діти малюють олівцями, фломастерами жовтого кольору довільні зображення. Це можуть бути просто лінії, круги, квіти тощо.

4. Виконання комплексу вправ ранкової гімнастики зі стрічками жовтого кольору.

5. Запропонувати дітям випити водичку жовтого кольору.



Протягом дня:

6. Дидактична гра «В садочок привезли овочі»

Мета: закріпити назву овочів жовтого кольору.

Обладнання: овочі жовтого кольору .

Хід гри. Діти називають овочі та якого вони кольору.



7. Дидактична гра «Смачні фрукти (ягоди)»

Мета: закріпити назву фруктів жовтого кольору, вчити впізнавати їх за допомогою смакового аналізатора.

Обладнання: шматочки фруктів жовтого кольору, шпажки.

Хід гри. Дітям пропонується спробувати шматочки фруктів жовтого кольору, повторити їх назву (після вихователя).



8. Дидактична гра «Посади метелика на жовтий листочок»

Мета: вправляти дітей в умінні співвідносити предмети за кольором.

Обладнання: паперові метелики з жовтими крильцями, листочки зеленого, жовтого, червоного кольорів.

Хід гри. Дітям пропонується посадити метелика на листочок жовтого кольору.



9. Дидактична вправа «Знайди кільця жовтого кольору на башточці»

Мета: закріпити назву жовтого кольору, вчити знаходити його серед інших

Обладнання: башточки з різнокольоровими кільцями.

Хід: Діти граються башточками, вихователь просить показати кільця жовтого кольору, назвати колір.



10.Ігри з прищіпками «Зроби жовте сонечко»

Мета: закріпити назву жовтого кольору, розвиток дрібної моторики.

Обладнання: прищіпки жовтого кольору, картонний папір квадратної форми.

11. Ігри з втулками «Покажи жовті втулочки»

Мета: закріпити назву жовтого кольору, вчити знаходити його серед інших

Обладнання: дошка з втулками.

12. Малорухлива гра «Знайди жовтий листочок» (проводиться на вулиці)

Мета: закріпити назву жовтого кольору, вчити знаходити його серед інших, вчити орієнтуватися в просторі.



13. Вивчити напам’ять вірш:

Мета: закріпити жовтий колір, виховувати любов до художнього слова.



Жовте листячко літає

І під ноги нам лягає.

Дуже хочуть всі малята

Жовте листячко збирати!

У четвер у нас день синій.

Він холодний і спокійний.

Ранкові години

1. Розгляд одягу дітей, назвати присутній в одязі синій колір. Ввести в словник слово: «синій» закріпити назву кольору.

2. Запропонувати дітям назвати колір предметів, що є в груповій кімнаті (Кулька якого кольору? Квіточки якого кольору? Стрічка якого кольору? і т.д.)

3. Графічна вправа «Хвилинка-кольоринка» з метою заспокоєння дітей. Протягом 4-5 хвилин діти малюють олівцями, фломастерами синього кольору довільні зображення. Це можуть бути просто лінії, круги, квіти тощо.

4. Виконання комплексу вправ ранкової гімнастики зі стрічками синього кольору.

5. Запропонувати дітям випити водичку синього кольору.



Протягом дня:

6. Дидактична гра «В садочок привезли овочі»

Мета: закріпити назву овочів синього кольору.

Обладнання: овочі синього кольору .

Хід гри. Діти називають овочі та якого вони кольору.



7. Дидактична гра «Смачні фрукти (ягоди)»

Мета: закріпити назву фруктів синього кольору, вчити впізнавати їхза допомогою смакового аналізатора

Обладнання: шматочки фруктів синього кольору, шпажки.

Хід гри. Дітям пропонується спробувати шматочки фруктів синього кольору, повторити їх назву (після вихователя).



8. Дидактична гра «Посади метелика на синю квіточку»

Мета: вправляти дітей в умінні співвідносити предмети за кольором.

Обладнання: паперові метелики з синіми крильцями, листочки зеленого, жовтого, червоного кольорів, синя квіточка.

Хід гри. Дітям пропонується посадити метелика на квіточку синього кольору.



9. Дидактична вправа «Знайди кільця синього кольору на башточці»

Мета: закріпити назву синього кольору, вчити знаходити його серед інших

Обладнання: башточки з різнокольоровими кільцями.

Хід. Діти граються башточками, вихователь просить показати кільця синього кольору, назвати колір.



10.Ігри з прищіпками «Зроби синю квіточку»

Мета: закріпити назву синього кольору, розвиток дрібної моторики.

Обладнання: прищіпки синього кольору, картонний папір квадратної форми.

11. Ігри з втулками «Покажи сині втулочки»

Мета: закріпити назву синього кольору, вчити знаходити його серед інших

Обладнання: дошка з втулками.

12. Малорухлива гра «Знайди синю квіточку» (проводиться на вулиці)

Мета: закріпити назву синього кольору, вчити знаходити його серед інших, вчити орієнтуватися в просторі.



13. Вивчити напам’ять вірш:

Мета: закріпити синій колір, виховувати любов до художнього слова.



Синя хмарка пропливала,

Дощику вона гукала:

  • «Дощику, іди гуляти,

Сині квіти поливати!»

Пятниця – день кольоровий,
  1   2   3   4


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка