План роботи (старша група) Вересень («Дерев’яні історії»)



Скачати 377.41 Kb.
Дата конвертації15.04.2016
Розмір377.41 Kb.
3baa06b0967b.png

Перспективний

план роботи
(старша група)

Вересень

(«Дерев’яні історії»)

Мета: Продовжувати знайомити дітей із дерев’яними музичними інструментами і прийомами гри на них. Розрізняти на слух звучання цих музичних інструментів у виконанні дорослих та у грамзапису (ложки, ксилофон, дерев’яні палички, рубель). Вчити дітей використовувати дерев’яні музичні інструменти для передачі характерних образів. Опанувати з дітьми більш складні варіанти гри на дерев’яних музичних інструментах (як тримати інструмент, як видобувати звуки пальцями, молоточками). Учити правил обережного поводження з дерев’яними інструментами; залучати до гри в ансамблях під час виконання пісень, мовленнєвих та музично-дидактичних ігор, звуконаслідувань; розвивати виконавські та творчі здібності; виховувати бажання дітей ділитися музичними враженнями, спілкуватися засобами музики.

Музичні інструменти: Ложки, тріскачка, дерев'яні коробочки, рубель, дерев’яні палички, ксилофон.

Обладнання: Дерев’яні кубики, олівці, коробочки різні за розміром, дерев’яний посуд іграшки.

п/п

Музичний репертуар

Програмний зміст

1

Вправа.

«Вправа з дерев’яними

паличками»

муз. Л. В. Бетховена



Вчити дітей ритмічно рухатись згідно з характером музики, відображати грою на дерев’яних паличках ритмічну пульсацію та простий малюнок мелодії.

Розвивати вміння дітей узгоджено рухатися під музику, супроводжуючи танцювальні елементи грою на паличках.



2

Слухання.

«Рондо-марш»

муз. Д. Кабалевського


Вчити дітей розрізняти та називати жанр музики, її характер та структуру музичного твору. Відображати в грі на ксилофоні, ложках, коробочках зміну настрою музики, засоби музичної виразності (динаміку, темп, штрихи).

Розвивати основи музичної культури: здатність слухати музику уважно.

Збагачувати дітей музичними враженнями.


3

Мовленнєві ігри.

«Прыг-скок» В. Данько



Вчити дітей із допомогою дорослого придумувати графічні партитури до тексту, використовуючи символи музичних інструментів та жестів. Продовжувати вчити дітей ритмічно декламувати текст вірша, супроводжуючи його жестами. Розвивати швидкість і точність відтворення тексту на музичному інструменті, вміння працювати за схемою «ланцюжок».

4

Театр пісні. «Сходинки» муз. 0.Тилічеєвої

«Гарно в нашому садку» муз. В. Герчик



Закріплювати вміння точно визначати та інтонувати поступовий рух мелодії (вгорувниз). Продовжувати вчити ритмічно озвучувати приспівку на ксилофонах.

Розвивати звуковисотний слух, чуття ритму, музично-сенсорні та творчі здібності дошкільнят. Вчити дітей чисто співати, передаючи голосом характер музики, точно виконувати ритмічний малюнок пісні грою на дерев’яних речах та інструментах.

Розвивати природне, дзвінке та легке звучання дитячого голосу.


5

Танці.

«Танець з дерев’яними ложками» рос. нар. мелодія



Познайомити дітей із російським народним танком. Привернути увагу до традиційного виконання народного танку, збагачувати досвід дитячого виконавства пластичними фігурами російського фольклору. Вчити ритмічно рухатись згідно з характером музики, відображати грою на дерев’яних ложках ритмічний малюнок мелодії. Розвивати чуття ритму, музично-слухові уявлення.

6

Ігри.

«Оркестр» укр. нар. мелодія, обробка В. Полевого



Вчити дітей впізнавати за тембром звучання дерев’яних музичних інструментів та називати їх. Продовжувати вчити грати злагоджено в невеличкому оркестрі.

Розвивати тембровий слух, чуття ритму, творчу уяву.



7

Фантазуємо та імпровізуємо.

«Дерев’яні танці» муз. С. Майкапара («Вальс», «Марш маріонеток»)



Заохочувати до музикування, самостійного самовираження. Вчити дітей пов’язувати музичні переживання з ідейним змістом п’єс. Закріпити вміння дітей відтворювати різні ритми на ударних інструментах.

Розвивати у дітей здібність до образних та вільних імпровізацій.


Додатковий матеріал не додається із-за проведення поглибленої діагностики рівня розвитку музичних здібностей на початок року.

Жовтень

(«Осінній калейдоскоп»)



Мета: Привернути увагу дітей до краси і багатства осінніх звуків оточуючої природи. Сприяти встановленню зв’язків між слуховими, зоровими, тактильними відчуттями. Продовжувати вчити дітей знаходити музично-виразні засоби під час музичної діяльності, відчувати взаємозв’язок темпу та динаміки, тембру та артикуляції; формувати здатність до творчого самовираження — інтерпретації, варіювання, імпровізування у музично-руховому, пісенному, інструментальному виконавстві; розвивати тонкість та гостроту тембрового слуху, музично-слухові уявлення, чуття ритму, ладове чуття; виховувати оцінне ставлення до музики, закладаючи основи музичного смаку.

Саморобні інструменти: Маракаси, заповненні різною крупою, коробочки, фісташкова та горіхова шкаралупа.

Обладнання: Папір різний за розміром та якістю: газета, зошит, папір гофре; целофан, стрічки з паперу, тканини, целофану, трикутники, тарілки, ксилофон, коробочки.


п/п

Музичний репертуар

Програмний зміст

1

Вправа.

«Вправа зі стрічками» муз. Т. Ломової



Вчити дітей передавати в рухах малоконтрастні зміни в звучанні музики. Продовжувати вчити рухатися по двох концентричних колах, зберігаючи інтервали, відпрацьовувати легкий біг та енергійні махи руками.

Розвивати пластичність рухів, виконавські здібності.

Виховувати бажання використовувати засоби художнього спілкування.


2

Слухання.

«Падає листя» муз.

М. Красєва, «Листопад» муз. Г. Потапенко


Викликати у дітей емоційний відгук на пісні сумного характеру, розвивати вміння висловлюватися про емоційно-образний зміст музики. Вчити виявляти характер контрастних музичних творів та пов’язувати з ними знайомі літературні твори. Розвивати основи музичної культури: здатність слухати музику уважно, зацікавлено, стежити за розвитком музичного образу, дослуховувати музичний твір до кінця.

3

Мовленнєві ігри.

«Тиша» В. Суслова



Продовжувати вчити дітей чітко вимовляти слова вірша, володіти силою голосу, різним темпом мовлення. Уточнювати, закріплювати правильну вимову шиплячих звуків.

Розвивати мовне дихання, вправляти в умінні передавати за допомогою інтонації та жестів настрій вірша.



4

Театр пісні.

«Осінні приспівки» сл. М. Сідорова;

«Осінь чекаємо» сл. та муз. Насауленко


Закріплювати вміння дітей чути поступовий рух мелодії вгору та вниз по звукоряду. Вчити точно попадати на перший звук. Привчати дітей свідомо володіти голосом, слухати і контролювати себе. Спонукати дітей до використання знайомих музичних інструментів для акомпанування приспівки.

Розвивати звуковисотний, ритмічний, тембровий та динамічний слух.

Вчити дітей співати виразно, передаючи у співі характер звучання, динамічні відтінки, співати з музичним супроводом самостійно та без супроводу, акомпануючи собі на музичних інструментах: металофоні, трикутнику, дзвонику, ксилофоні, шумових інструментах; зберігати правильну позу, сидячи та стоячи, під час співу. Розвивати ладотональний слух, уміння імпровізувати осінні звуки.


5

Танці.

«Танок осіннього листя»

муз. Л. Оліфірової


Привертати увагу до краси власних танцювальних рухів. Вчити дітей виразно передавати характерні особливості осіннього листя, самостійно змінювати рухи згідно зі зміною частин музики. Рухатися легко, ритмічно.

Розвивати у дітей здатність до образно-емоційного сприйняття музики і відповідного музично-пластичного відображення у танці.



6

Ігри.

«Осінь по садочку ходи-ла» укр. нар. мел., обр. 1. Смірнової, сл. Н. Караваєвої



Вчити дітей дружно виводити в ігровому хороводі відповідний пісні візерунок. Танцювально- ігровими спільними діями розкривати музично-поетичний зміст пісні, урізноманітнювати ігрові образи власною грою на музичних інструментах (за вибором)

7

Фантазуємо та імпровізуємо. «Осінній настрій».

Вчити передавати свої враження в малюнках, підбираючи кольорову гамму, яка характеризує осінні явища. Розвивати музично-сенсорні здібності, художній смак.



Додатковий репертуар
Слухання. «Осінній дощик» муз. М. Парцхаладзе та «звучащі жести».

Мовленнєві ігри. «Осінній ранок» О. Ходирєв та графічна партитура до тексту.

Театр пісні. «Листя золоті» муз. Т. Попатенко.

Танці. «Танок паперових метеликів», китайський танок «Янгоу».

Листопад

(Металеві фантазії)



Мета: Продовжувати знайомити дітей із металевими звуками, інструментами та побутовими речами, які видають цей звук. Опанування дітьми більш складних технічних прийомів гри на музичних інструментах: металофоні, валдайських дзвониках, трикутнику, дитячій арфі, бубоні, тарілках різних розмірів. Вчити розрізняти висоту, силу та тембр звучання різних музичних металевих інструментів; розвивати вміння відтворювати на металевих інструментах та побутових речах, які видають металевий звук, різні ритми музичних творів, що виконуються дорослим на піаніно або іншому інструменті; прищеплювати дітям бажання радувати один одного й близьких власними музично-естетичними імпровізаціями, підтримувати прояви дитячої ініціативи, індивідуальні інтерпретації у виконавстві; виховувати інтерес дітей до металевих музичних інструментів, бажання грати на них, берегти їх.

Музичні інструменти: Металофони, тарілки різні за розміром, бубон, трикутник, дитяча арфа, цимбали, дзвіночки, брязкальця.

Посібники і матеріали: Металевий посуд: ложки, невеличкі кастрюлі, кришки від них, зв’язки ключів, металеві відра та інші.


п/п

Музичний репертуар

Програмний зміст

1

Вправа.

«Росинка» муз. С. Майкапара



Закріплювати в дітей навички визначати характер музики і передавати його в рухах.

Вчити бігати легко, ритмічно, творчо виявляти себе в музично-ритмічній діяльності, самостійно придумувати акомпанемент до танцювальної музики.

Розвивати вміння передавати в рухах та грі на музичних інструментах ритм музики


2

Слухання.

«Шарманка»

муз. Д. Шостаковича


Збагачувати музичний досвід дітей, зацікавлюючи їх новим інструментальним твором. Закріпити вміння визначати характер, темп, динаміку та жанр музичного твору, під час характеристики п’єси вживати музичні терміни. Спонукати дітей до жартівливої імпровізації на металевих інструментах. Формувати навички культури слухання. Виховувати в дітей інтерес до класичної музики, її емоційне сприйняття.

3

Мовленнєві ігри.

«Веселий дідусь» Д. Хармса



Закріплювати вміння дітей використовувати жартівливі інтонації в поєднанні із забавною мімікою. Спонукати до варіювання під час виконання «хохотальних» складів. Розвивати вміння виконувати на металевих інструментах метричний пульс, ритм тексту та водночас аметрично дзвеніти.

Робота над складанням графічної партитури тексту вірша.



4

Театр пісні. «Бубонці» муз. 0. Тилічеєвої; «Осінь наступила» муз. С. Насауленко

Формувати у дітей стійкий ладотональний слух. Закріплювати знання дітей про «музичні сходинки», вчити співати їх у різній послідовності, добиватися чистоти інтонування, точно попадати на кожний звук, показувати рухами руки їхнє висотне положення.

Вчити дітей своєчасно починати та закінчувати пісню. Вчити імпровізувати окремі музичні фрази та пісню в цілому. Закріплювати вміння дітей співати природним звуком, виразно. Виконувати логічний наголос в музичних фразах. Розвивати емоційний відгук на пісню веселого жвавого характеру, розрізняти заспів, приспів, вступ та заключення.



5

Танці.

«Танок з парасольками» муз. Д. Львова-Компанійця



Вчити дітей виконувати різноманітні танцювальні рухи під музику в парах, використовуючи атрибути (зонти, музичні інструменти). Закріплювати навички перешикування (звужувати та розширювати кола, розходитися з пар у різні сторони, знов збиратися).

Розвивати самостійність, чіткість та виразність рухів.



6

Ігри.

«Колокольцы» рос. нар. забавлянка



Продовжувати навчати дітей узгоджувати рухи з характером музичного твору, ритмічно дзвонити в дзвоники та на кінець музики ховати їх за спину. Розвивати швидкість реакції, чуття ритму. Формувати творчу уяву дітей.

Виховувати бажання брати активну участь у народних іграх.



7

Фантазуємо та імпровізуємо.

«Металева композиція» муз. Ж. Рамо «Тамбурін»



Вчити дітей самостійно придумувати ритмічні акомпанементи за допомогою металевих музичних інструментів та переносити їх на графічну партитуру. Розвивати вміння експромтом брати участь у музикуванні, проявляючи при цьому гумор, вигадку та винахідливість.

Виховувати у дітей прагнення надавати мистецьким діям емоційно усвідомленого естетичного характеру; зберігати індивідуальність дитячих проявів, заохочувати імпровізаційність виконавства.




Додатковий репертуар
Слухання. Фрагменти з балету П. І. Чайковського «Лускунчик» («Фея Драже»).

Мовленнєві ігри. «Дракон» В. Берестова та графічна схема.

Танці. «Український танок з бубнами» укр. нар. мелодія.

Ігри. «Гра з бубном» муз. М. Красєва.

Фантазуємо та імпровізуємо. «Що робити після дощику?» В. Данько та малювання.

Грудень

(«Скляне королівство»)

Мета: Привернути увагу дітей до особливої якості та краси скляних звуків, дати їм якісні визначення, розширювати словниковий запас словами — іменниками, прикметниками, які характеризують «скляні звуки»: скло, скляний, тихий, прозорий, світлий, кришталевий. Учити правил обереженого поводження з інструментами та речами зі скла. Вчити дітей складати вільні композиції з речами зі скла та музичними інструментами, користуватися тихою динамікою: piano, pianissimo. Співвідносити звучання скла з деякими емоційними станами людини та явищами природи. Розвивати тембровий слух, чуття ритму, музично-сенсорні здібності, асоціативне мислення, творчу уяву. Виховувати стійкий інтерес та любов до музики, закладати основи музичного смаку.

Музичні інструменти: Трикутники, дзвоники різні за розміром, металофони, дерев’яні та металеві палички для гри.

Посібники та матеріали:Скляні та кришталеві стакани, бокали, банки та пляшки різні за розміром.

п/п

Музичний репертуар

Програмний зміст

1

Вправа.

«Вальс»

муз. Р. Глієра


Вдосконалювати вміння дітей відтворювати емоційно-виразний характер музики рухами та грою на речах зі скла.

Розвивати вміння дітей в музичному русі відтворювати акценти, динамічні зміни, ритмічний малюнок музики; самостійно починати рух після вступу.



2

Слухання.

«Вальс-жарт»

муз. Д. Шостаковича


Вчити дітей розрізняти жанр і характер музичного твору, окремі засоби виразності в зв’язку зі зміною характеру музики: динаміку, регістр, кульмінацію.

Розвивати музичне сприйняття, здатність емоційного відгуку на музику за допомогою розрізнення дітьми варіантів виконання одного й того ж твору. Залучати дітей до самостійного вибору найбільш виразних за тембрами звучання музичних інструментів, які видають «скляні звуки» для акомпанування музичного твору.



3

Мовленнєві ігри. «Кришталеві спиці» Л. Ніколаєнко

Познайомити з новими прийомами гри на скляних речах. Вчити дітей самостійно знаходити музичні інструменти, які передають звук скла. Продовжувати вчити озвучувати вірші за допомогою музичних інструментів та жестів. Розвивати мовне дихання (вимовляти три-чотири складові слова на одному видиху), вправляти в умінні передавати за допомогою інтонації різний настрій, закріплювати вміння говорити чітко, виразно, володіти силою голосу, різним темпом мовлення.

Розвивати навички спілкування та сумісної діяльності: доброзичливості, взаємоповаги. Спонукати дітей придумувати графічні символи та створювати на їх основі партитури.



4

Театр пісні.

«Небо сине» муз. 0. Тилічеєвої

«Перший сніг» муз. Г. Гембері


Вчити дітей чисто інтонувати на звук ля, тримати інтонацію при тривалій ритмічній пульсації на одному звуці. Вправляти дітей в точній передачі ритмічного малюнка грою на музичних інструментах (металофоні, трикутнику, дитячій арфі, скляних фужерах) та жестами. Розвивати чуття ритму, творчу ініціативу.

Вчити дітей співати самостійно, без допомоги дорослого, з музичним супроводом та без нього, співати природним голосом, злагоджено. Розвивати ладотональний слух, вміння чути в акомпанементі і видозмінювати в співах динаміку та темп звучання пісні. Закріплювати вміння самостійно імпровізувати окремі музичні фрази за допомогою музичних інструментів, які видають «скляні звуки».



5

Танці.

«Танок намистинок» муз. М. Черьомухіна



Допомагати дітям асоціювати музичні образи з власним світосприйняттям, удосконалювати вміння виражати музичний образ «намистинки» характерними рухами, власною пластикою. Прищеплювати навички ритмічності та координації рухів різними частинами тулубу, орієнтуватися в просторі у зв’язку зі змінами частин музики. Заохочувати дітей до радісного співпереживання музично-пластичним образам, до колективної взаємодії.

6

Ігри.

Музично-дидактична гра «Музична карусель»



Вчити дітей самостійно придумувати невеличкі імпровізації, використовуючи музичні інструменти та речі, які видають «скляні звуки». Практично закріплювати навички та різноманітні прийоми гри на музичних інструментах.

Розвивати витримку, увагу, доброзичливе відношення один до одного.



7

Фантазуємо та імпровізуємо.

«Акваріум» за мотивами вірша Т. Коти



Вчити дітей самостійно придумувати музичні імпровізації на тему «Про що можуть розповісти скляні звуки». Закріплювати вміння створювати свої «звукові версії» вірша, записувати їх у графічному вигляді та грати придумані імпровізації в ансамблі.

Розвивати музично-сенсорні та творчі здібності дітей.



Додатковий репертуар не використовується у зв’язку з проведення новорічних свят.




Січень

(«У королівстві Казки»)

Мета: Заохочувати дітей до музично-пластично-театралізованого оформлення святкових подій, створювати піднесений настрій для себе та інших власними зусиллями, творчо співпрацювати з однолітками і дорослими, отримувати задоволення від самовираження в мистецьких діях. Підтримувати індивідуальну виразність та імпровізаційність виконавства дітей. Продовжувати збагачувати та активізувати словник дітей, використовуючи в мові іменники, прикметники, дієслова, прийменники, займенники; закріплювати правильну вимову усіх звуків. Вдосконалювати інтонаційну виразність мови; розвивати вміння дітей емоційно переживати ігрову ситуацію; використовувати музично-рухові навички для розвитку казкового сюжету, створення музично-пластичного образу; виховувати стійкий інтерес до театрально-ігрової діяльності.

Казки:

  • «Утікач-невдаха» (за казкою «Колобок»),

  • «Дружна сімейка» (за казкою «Вовк та семеро козенят»).


Лютий

(«Години і хвилини»)

Мета. Дати дітям уявлення про довгі та короткі звуки, вчити слухати та відчувати метричну пульсацію музики годинника. Залучати дітей до самостійних дій, виразного і творчого виконання поставлених завдань, до звуконаслідувань (короткіхвилини, довгігодини). Заохочувати дітей до музикування, підбирання на слух знайомих мелодійних ритмічних примовок; розвивати у дітей метроритмічне почуття, відчуття темпу, використовуючи мову, рухи та гру на дитячих музичних інструментах.

Розвивати уяву, навички фантазійного музикування, асоціативне мислення, ладотональний та звуковисотний слух; виховувати інтерес та любов до музики, бажання її слухати, музичну культуру.



Музичні інструменти. Трикутники, тарілки,коробочки, металофон, ксилофони, металеві банки наповненні кульками, каштанами та ін.

п/п

Музичний репертуар

Програмний зміст

1

Вправа. «Годинник» муз. Н. Соколова

Надати дітям можливість імпровізувати танцювальні рухи в образі механізму годинника. Вчити дітей пов’язувати музичні переживання зі змістом програмного твору. У здійсненні власного задуму допомагати уважно стежити за розвитком музичної думки, керуватись на музично-рухову імпровізацію установкою «Рухайся так, як тобі підказує музика».

Розвивати художньо-творчі здібності, чуття ритму



2

Слухання. «Будильник» муз. М. Дробнер

Викликати у дітей емоційний відгук на музику завзятого, жартівливого характеру. Вчити дітей находити виразні тембри музичних інструментів для оркестровки музичного твору, передавати настрій п’єси відповідною мімікою та жестами. Спонукати дітей висловлюватися про емоційно образний зміст твору, розрізняти та називати засоби музичної виразності, які створюють образ годинника (темп, динаміку, регістр). Формувати оцінне ставлення до музики, аргументовано оцінювати знайому музику в цілому та окремі уривки.

3

Мовленнєві ігри.

«На стіні висів годинник»

Т. Тютюннікова


Продовжувати вчити дітей самостійно придумувати графічні символи та складати з них музичну партитуру.

Розвивати вміння придумувати та складати невеличкі акомпанементи з використанням жестів, відмічати ритмічний пульс вірша. Розвивати слухові уявлення про рівномірну ритмічну пульсацію, довгі та короткі звуки.



4

Театр пісні. «Годинник» муз. 0. Тилічеєвої;

«Є годинники у всіх» муз. А. Островського



Вчити дітей розрізняти звуки за тривалістю. Закріплювати вміння точно передавати ритмічний малюнок приспівки; жестами та саморобними музичними інструментами, чути і передавати в співах стрибки в мелодії.

Розвивати звуковисотний слух, чуття ритму. Вчити дітей виразно співати легким звуком у помірному темпі, злагоджено. Закріплювати вміння імпровізувати на музичних інструментах мелодію пісні.

Розвивати ладотональний слух, творчу ініціативу, активізувати внутрішній слух.


5

Танці.

«Танок хвилинок». Інструментальна музика



Вчити дітей відображати в русі ритмічну пульсацію та простий малюнок мелодії, створювати ритмічні імпровізації на сучасну музику. Розвивати чутливість до особливості інструментальної музики шляхом розвитку власної пластики, через тонку внутрішню динаміку музично-рухового образу «хвилинок».

6

Ігри.

Рухлива гра «Годинник» муз. С. Вольфензон



Вчити дітей виконувати прості рухи в парах. Продовжувати вчити дітей інтерпретувати текст вірша, декламувати його в різному темпі, з різною динамікою та за допомогою образних рухів. Розвивати фантазію, рухову творчість, асоціативне мислення.

7

Фантазуємо та імпровізуємо. «Великий годинник» муз. В. Гавриліна

Спонукати дітей брати активну участь у грі звуками, ритмами, тембрами. Вчити придумувати спонтанні звукові композиції та графічні партитури. Розвивати звукову фантазію дітей.



Березень

(«Сонячна симфонія»)

Мета: Продовжувати збагачувати уявлення дітей про емоційний зміст весняних звуків, вдосконалювати навички звуконаслідування, пов’язуючи їх із необхідною виразністю. Вчити озвучувати весняні ілюстрації, використовуючи знання і вміння гри на музичних інструментах та мовні засоби виразності для відтворення краси весняної природи. Закріплювати вміння дітей використовувати в звуконаслідувальних композиціях звуки мови, кластерні звучання, можливості голосового апарату (вільне глісандо); розвивати вміння володіти навичками гри на різних музичних інструментах. Розвивати вміння володіти мовленнєвим апаратом, створюючи шумові композиції, моделюючи об’єм та динаміку за допомогою звуків ф, п, с, ш; виховувати бажання музикувати та підбирати на слух звуки весняної природи.

Музичні інструменти: Металофони, дзвіночки, ксилофони, трикутники, сопілки, свистульки, барабан.

Посібники та матеріали: Саморобні інструменти, папір, пляшки, дерев’яні кубики.

п/п

Музичний репертуар

Програмний зміст

1

Вправа.

«Весняний вальс»

муз. 0. Тилічеєва


Вправляти дітей у плавних пластичних рухах рук, в умінні ритмічно і виразно виконувати елементи вправи з атрибутами (стрічками, повітряними кульками). Закріплювати вміння самостійно починати рухи після вступу.

Розвивати чуття ритму, вміння узгоджувати свої рухи з діями колективу.



2

Слухання.

«Мамине свято»

муз. 0. Тилічеєвої,

сл. Л. Румарчук



Вчити дітей розрізняти веселий, завзятий характер музики, засоби музичної виразності. Розрізняти емоційне забарвлення музичних творів, у яких схожі зображувальні моменти. Вчити підбирати музичні інструменти, відповідні емоційно-образному змісту п’єси, оркеструвати пісню.

Розвивати чуття ритму, чуття тембру, творче уявлення.



3

Мовленнєві ігри.

«Весняна телеграма»



Вчити дітей створювати ритмічні акомпанементи до мовленнєвої гри. Формувати вміння промовляти вірш чітко по складах та виконувати прості ритми на музичних інструментах.

Розвивати вміння дітей слухати і чути звуки навколишнього весняного середовища, а також звуки й інтонації мовлення, розрізняти їх, наслідувати.



4

Театр пісні.

«А вже ясне сонечко» (примовка) укр. нар. мелодія,

сл. 0. Олеся; «Солнечная капель»

муз. С. Соснина



Вчити дітей співати в помірному темпі, чітко проспівувати кожне слово, вправляти в точній передачі ритмічного малюнка жестами та грою на ударних музичних інструментах. Закріплювати вміння співати природним голосом, виразно, виконувати логічний наголос у музичних фразах. Розвивати музичну пам’ять, звуковисотний слух, чуття ритму.

Вчити дітей самостійно визначати характер пісні, висловлювати своє враження про музичний твір, чути та називати вступ пісні, закінчення, заспів, приспів. Закріплювати вміння чітко інтонувати та точно попадати на перший звук мелодії після вступу. Продовжувати формувати у дітей вміння співати по двоє, троє, «ланцюжком».

Розвивати творчу ініціативу в самостійному пошуку нескладних імпровізацій (жести, гра на різних видах музичних інструментів).


5

Танці.

«Вальс із квітами» муз. Д. Россіні



Вчити дітей виражати характер танцю основними рухами (крок вальсу), настрій — виразною мімікою, пластикою рук; зміну музичних речень і фраз — швидкою зміною рухів.

Розвивати вміння дітей узгоджено рухатися в танці, використовувати музичний вступ для емоційного настрою на танець. Привертати увагу дітей до краси власних танцювальних рухів.



6

Гра.

«Хор комах» муз. В. Шульгіна



Залучати дітей до звуконаслідувань комах, до бажання емоційно й творчо переживати музичні рухи: виконувати ігрові образи комах за власною уявою. Вчити рухатися під музику, виконуючи рухи, згідно з обраним характерним образом. Закріплювати вміння імпровізувати, знаходити музичний інструмент для відтворення пісні комахи та записувати партитуру.

Розвивати творчі здібності дошкільнят, асоціативне мислення.



7

Фантазуємо та імпровізуємо. «Зозулин вальс»

муз. Ч. Остен



Продовжувати давати дітям уявлення про музику як мову, на якій можна розмовляти за допомогою «музичних слів», створювати музичні образи та передавати їх характерні особливості. Продовжувати розвивати у дітей творчу ініціативу, асоціативне мислення, необхідність самовираження.

Додатковий матеріал не пропонується у зв’язку з проведенням березневих свят.



Квітень

(«З ранку до вечора»)

Мета: Продовжувати знайомити дітей із звуками оточуючої природи, які лунають уранці та ввечері, закріплювати вміння передавати їх за допомогою «звучних жестів», музичних інструментів класичного і саморобного походження. Вчити використовувати комплекс музично-виразних засобів: темп, динаміку, тембр, артикуляцію, міміку, «звучні жести», варіювати їх залежно від завдання. Закріплювати вміння дітей на практиці використовувати знання про звуки різних видів (дерев’яні, металеві, скляні, шумові) та різноманітні прийоми гри на музичних інструментах. Встановлювати в свідомості дітей зв’язок між музичними звуками та їх можливим сенсом; розвивати здібність до самостійної імпровізації, слухову уяву, вміння чути беззвучне, музично-сенсорні здібності; виховувати засобами музики естетичне сприймання навколишнього, рідної природи.

Музичні інструменти: Трикутники, ксилофони, металофони, маракаси, сопілки, дзвіночки, дитячі арфи, барабан.

Посібники та матеріали: Пляшки, фужери, папір, коробочки, низки ключів, баночки з-під йогуртів, брязкальця.


п/п

Музичний репертуар

Програмний зміст

1

Вправа.

«Вечірня зарядка»

муз. С. Слонимського; «Жабки»


Продовжувати вчити дітей самостійно змінювати рухи згідно зі зміною музичних фраз. Закріплювати вміння дітей виразно передавати ігрові образи танцю, придумувати свої варіанти щодо танцювальних елементів. Формувати емоційно-радісне відчуття від активної участі в руховій діяльності.

Розвивати творчість, вміння виразно рухатись під музику, чуття ритму.



2

Слухання.

«Вечірня казка»

муз. А. Хачатуряна


Викликати емоційний відгук на музику спокійного, лагідного, схвильованого характеру. Вчити дітей чути і помічати різницю в характері схожих частин. Закріплювати вміння виражати своє ставлення до музичного твору та використовувати музичну термінологію при спілкуванні щодо прослуханого.

Розвивати чуття тембру, чуття ритму, творчу уяву та ініціативу.



3

Мовленнєві ігри. «Світанок» В. Данько

Вчити дітей створювати спонтанні самостійні звукові композиції до вірша та оформлювати графічний запис до них. Розвивати вміння дітей зосереджено слухати зміст тексту та самостійно придумувати ритмічний акомпанемент («звучні жести»).

Розвивати мовне дихання (вимовляти три-чотири складові слова на одному видиху), вправляти в умінні передавати за допомогою інтонації різний настрій, закріплювати вміння говорити чітко, виразно, володіти силою голосу, різним темпом мовлення.



4

Театр пісні. «Зозуля» муз. 0. Тилічеєвої «Зозуля і сова» нім. нар. пісня

Вправляти дітей в чистому інтонуванні мелодії та окремих інтервалів (велика терція вниз, кварта вниз, секунда вгору). Продовжувати вчити співати легко, без форсування звука, з чіткою інтонацією.

Формувати правильне дихання, вміння співати наспівно, протяжливо.

Розширювати діапазон дитячого голосу; сприяти вирівнюванню його звучання при переході від високих до низьких звуків і навпаки. Вчити дітей співати пісню з музичним супроводом та без нього, акомпануючи собі на музичних інструментах (металофоні, ксилофоні).


5

Танці.

«Веселі діти» на литов. нар. мелодію, обробка Т. Ломової



Вчити дітей відмічати рухами зміну характеру музики двочастинної п’єси. Закріплювати навички дітей самостійно відмічати в русі метр, ритмічний малюнок, акцент, починати рухатися відразу після вступу; реагувати на темпові та динамічні зміни в музиці.

Розвивати чуття ритму, творчу уяву, вміння виразно та злагоджено рухатися в парах.



6

Ігри.

Музично-дидактична гра «Ранкова прогулянка»



Вчити дітей знаходити музичні інструменти для акомпанементу розповіді. Сприяти розвиткові виконавських та творчих здібностей, тембрового слуху, використовуючи різні музичні інструменти. Спонукати дітей до самостійних дій, використовуючи знання щодо музичних інструментів різних видів та навичками гри на них.

7

Фантазуємо та імпровізуємо.

«Захід сонця» муз. Ф. Рибицького («В сутінки»)



Продовжувати вчити дітей самостійно підбирати елементарні музичні композиції до передачі природних явищ (захід сонця), придумувати графічні символи та складати партитуру. Розвивати творчу уяву, асоціативне мислення, здібність до спонтанної імпровізації.



Додатковий репертуар
Мовленнєві ігри. «Ранкова казка» В. Данько.

Театр пісні. «Вечірня арія жабок» німецька народна пісня.

Танці. «Маленькі музиканти» муз. О. Алексійчук.

Фантазуємо та імпровізуємо. «Ранкові звуки» Е. Ферджен та малювання.

Травень

(«Мималенькі музиканти»)

Підсумкове заняття

Мета: Стимулювати дітей до самостійної музичної творчості: музикування, наспівування, комбінування танцювальних рухів; розвивати бажання супроводжувати словесні ігри, казки, рухи піснями та «звучними жестами», використовувати музичні інструменти класичного та саморобного походження, звертатися до набутих музичних навичок в різних видах діяльності; виховувати інтерес дітей до музичних інструментів, бажання грати на них, берегти їх.
Проведення діагностики за програмою О.П. Радинової.

Мета: Встановити рівень музичного розвитку дітей старшої групи на кінець року на підгрунті чотирьох основних здібностей: ладового чуття, музично-слухових уявлень, чуття ритму, чуття тембру виявити динаміку розвитку музичних здібностей.

Діагностика рівня розвитку

музичних здібностей

дітей старшого дошкільного віку

(вересеньжовтень)

Мета: Встановити рівень музичного розвитку дітей старшої групи на початок року на підгрунті чотирьох основних здібностей: ладового чуття, музично-слухових уявлень, чуття ритму, чуття тембру, виявити динаміку розвитку музичних здібностей та створити групу перспективного розвитку.
Ладове чуття

  1. Впізнання знайомої мелодії за фрагментом.

Музичний керівник виконує твір «Клоуни» муз. Д. Кабалевеького та «Котику сіренький» укр. пісня, обробка М. Вериківського.

Дитина повинна визначити чи закінчилась мелодія.



  1. Визначення настрою музичного твору.

Зіграти твір у мажорі «Клоуни» муз. Д. Кабалевеького, зіграти твір в мінорі «Котику сіренький» укр. нар. пісня обробка М. Вериківського.

Звернути увагу на висловлювання дітей щодо характеру музики з контрастними частинами.



  1. Наявність улюблених творів.


Музично-слухові уявлення

  1. Спів знайомої мелодії з супроводом і без нього.

Пісня «Хорошо у нас в саду» муз. В. Герчик.

  1. Виконання знайомої приспівки на металофоні. «Вийди, вийди, сонечко» укр. нар. мелодія, обробка Л. Ревуцького.

  2. Самостійний вибір музичного інструменту для супроводу п’єс «Марш» муз. Т. Ломової; «Ой, лопнув обруч» укр. нар. мелодія; «Дощик» муз. М. Любарського.


Чуття ритму

  1. Визначити ритмічний малюнок, проплескати в долоні або зіграти на музичному інструменті (металофон, бубон, ксилофон) російську народну приспівку «Андрей-воробей».

  2. Передавати в русі образи різних персонажів. Співвідносити рухи з характером музики та її частинами. «Горобчики» муз. Ю. Щуровського, «Конячка» муз. М. Потоловського, «Вальс» муз. С. Гречані нова.

  3. Співвідносити ритм рухів із ритмом музики залежно від зміни ритму «Крок і біг» муз. Ф. Надененко.


Чуття тембру

  1. Виявити, які дитина знає музичні інструменти (назва, способи гри на них).

  2. Визначити інструмент за звучанням (фортепіано, металофон, ксилофон, трикутник, бубон, дзвоник).

  3. Виявити наявність у дитини вміння співвідносити настрій музики і тембр інструменту.

Для цього задати їй такі питання: «Як ти гадаєш, на якому інструменті можна заграти марш, сумну пісеньку, польку?», «Якими звуками на фортепіано (високих чи низьких) ти грав би пісеньку соловейка, білочки, вовка?»
Діагностика рівня розвитку

музичних здібностей

дітей старшого дошкільного віку

(квітень)

Мета: Моніторинг розвитку музичних здібностей дітей старшої групи.

Аналіз ефективності впровадження адаптованої програми «Всесвіт музичних звуків».


Ладове чуття

  1. Впізнання знайомої мелодії за фрагментом.

Музичний керівник виконує твір «Шарманка» муз. Д. Шостаковича.

Дитина повинна визначити чи закінчилась мелодія.



  1. Визначення настрою музичного твору. Зіграти твір у мажорі «Шарманка» муз.

Д. Шостаковича, зіграти твір у мінорі «Сумна пісенька» муз. В. Каліннікова Звернути увагу на висловлювання дітей щодо характеру, жанру, форми, структури музичного твору та засобів музичної виразності. Знання та використання музичних термінів.

3. Наявність улюблених творів (3-4): класичних, вокальних, інструментальних.


Музично-слухові уявлення

  1. Спів знайомої мелодії із супроводом і без нього. Пісня «Пісенька про маму» муз. А. Філіпенка. Спів пісні із заспівувачем.

  2. Виконання знайомої приспівки на металофоні. «Скок, скок, поскок» рос. нар. пісня-примовка, обробка І. Арсеєва.

  3. Імпровізування весняних звуків: «тане сніг», «перша квіточка», «весняне сонечко», «дощик», «пробудження лісу».

Чуття ритму

  1. Визначити ритмічний малюнок, проплескати в долоні або зіграти на музичному інструменті (металофон, бубон, ксилофон) «Дрібушечки» укр. нар. примовка.

  2. Передавати в русі та на музичних інструментах образи різних персонажів. Виконання невеличких музичних імпровізацій у складі дитячого ансамблю «Співи птахів».

  3. Співвідносити ритм рухів із ритмом музики залежно від зміни ритму.

«Вправа зі стрічками» муз. Т. Ломової.
Чуття тембру

  1. Виявити, які дитина знає музичні інструменти: класичні, природні та саморобні (назва, способи гри на них).

  2. Визначити інструмент за звучанням (фортепіано, металофон, ксилофон, трикутник, бубон, дзвоник).

  3. Визначити чи сприймає дитина музичні твори, виконані у різних октавах, як знайомі.

Заграти знайомий твір у першій октаві, щоб дитина його пригадала «Вальс» муз. С. Гречанінова. Заграти цей же твір у великій октаві. Як сприймає дитина твір: як знайомий чи новий?

Вивчення рівня розвитку музичних здібностей

дітей старшого дошкільного віку

(Методика О. П. Радинової)

п/п

П. І. дитини


Ладове чуття

Музично-слухові

уявлення


Чуття ритму


Чуття тембру

1

2

3


рівень

1

2

3


рівень

1

2

3


рівень

1

2

3


рівень

 бал — низький рівень — Н

2 бали — середній рівень — С

3 бали — високий рівень — В

Дата ____ _______________ 20___ р.
Вивчення рівня розвитку музичних здібностей

дітей старшого дошкільного віку

(Методика О.П. Радинової)

п/п

П. І. дитини

Ладове чуття

Музично-слухові

уявлення

Чуття

ритму

Чуття тембру

Загальний

розвиток

кількі-сть

балів


рівень

кількі-сть

балів


рівень

кількі-сть

балів


рівень

кількі-сть

балів


рівень

кількі-сть

балів


рівень


За напрямами:


  1. бал — низький рівень — Н

  2. бали — середній рівень — С

  3. бали — високий рівень — В

Загальна оцінка:

  1. — 3 бали — низький рівень — Н

  1. — 6 балів — середній рівень — С

7 — 9 балів — високий рівень — В

Дата ____ _______________ 20___ р.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка