План роботи міського семінару-практикуму для вчителів початкових класів ( рік перший) «погоджено» Методист імц



Сторінка1/6
Дата конвертації12.04.2016
Розмір1.05 Mb.
  1   2   3   4   5   6
ДОДАТКИ
ПЛАН РОБОТИ МІСЬКОГО СЕМІНАРУ-ПРАКТИКУМУ ДЛЯ ВЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ ( рік перший)
«ПОГОДЖЕНО»

Методист ІМЦ

управління освіти виконавчого

комітету Орджонікідзевської

міської ради

І.М. Сапа

План роботи

міського семінару-практикуму

вчителів початкових класів

Формування культури

душі і тіла молодших школярів

через валеологізацію педагогічного

процесу та створення адекватних

умов навчання (заняття 1)

Мета:


  • ознайомити слухачів семінару з питанням валеологізації педагогічного процесу, основними напрямками роботи з валеологічного виховання дітей молодшого шкільного віку;

  • розширити методико-теоретичну підготовку вчителів школи І ступеня для проведення системи уроків і позакласних заходів з використанням різноманітних інтерактивних технік і прийомів навчання валеологічного та здоров`язберігаючого спрямування;

  • розширити методико-теоретичну підготовку вчителів школи І ступеня для проведення системи уроків і позакласних заходів з використанням різноманітних інтерактивних технік і прийомів навчання валеологічного та здоров`язберігаючого спрямування;

  • розпочати створення банку педагогічних інновацій з питання формування культури душі і тіла молодших школярів з метою впровадження педагогічних здоров’язберігаючих технологій в начально-виховний процес школи І ступеня.

Дата проведення: 26.11.2010 року

Місце проведення: комунальний заклад «Середня загальноосвітня школа

№ 6 м. Орджонікідзе Дніпропетровської області»



Заняття 1

Час проведення

Зміст роботи

Відповідальні

11:15

Організація роботи семінару

Ознайомлення з планом роботи

на 2010-2011 н.р.


Гаврилова Н.Г.,

заступник директора з НВР

Мала В.О., вчитель початкових класів





Теоретичний розгляд питання

11:30

Валеологія – наука про здоров’язберігання, розвиток культури душі і тіла

Мала В.О., вчитель початкових класів
Гаврилова Н.Г.,

заступник директора з НВР

Чернецька Р. М., психолог школи


Школа культури здоров’я: інновації змісту і технологій




Практична частина семінару

Майстер-клас

12:15

Свято «Валеологічна коловерть»

у 2 класах



Пастух А.Г., вчитель початкових класів

Лічна Т.В., вчитель початкових класів

Ткаченко О.М., вчитель початкових класів





Підсумкова частина заняття

До скриньки корисних порад

13:00

Рекомендації слухачам семінару

Домашнє завдання



Мала В.О., вчитель початкових класів

Директор школи Г.Р. Юртаєва

«ПОГОДЖЕНО»

Методист ІМЦ управління освіти

виконавчого комітету Орджонікідзевської

міської ради

І.М.Сапа


План роботи

міського семінару-практикуму

вчителів початкових класів

Формування культури

душі і тіла молодших школярів

через валеологізацію педагогічного

процесу та створення адекватних

умов навчання

Заняття 2

Мета:


  • познайомити слухачів з орієнтовними формами роботи з питання «Шляхи формування здорового способу життя у дітей початкових класів»;

  • через практичну частину семінару поповнити банк даних про різні форми роботи на уроках з «Основ здоров’я»;

  • дати рекомендації слухачам з даного питання.


Дата проведення: 24 лютого 2011 року
Місце проведення: комунальний заклад «Середня загальноосвітня

школа № 6 м. Орджонікідзе Дніпропетровської області»



Заняття 2

Час проведення

Зміст роботи

Відповідальні

Теоретичний розгляд питання

1025

1. Здоровий спосіб життя-важливий чинник виховання особистості: теоретико-методологічний аспект.

2. Орієнтовні форми роботи з питання «Шляхи формування здорового способу життя у дітей початкових класів».



Лічна Т.В., Пастух А.Г., вчителі початкових класів

Мала В.О., вчитель початкових класів



Практична частина семінару

Майстер-клас

930

Урок-проект з «Основ здоров’я»

Тема уроку «Народні традиції здорового способу життя», 4 клас



Пінчак В.А., вчитель початкових класів

Підсумкова частина заняття

До скриньки корисних порад

1100

1. Рекомендації слухачам семінару.

2. Про «це» варто знати.



Мала В.О., вчитель початкових класів

Директор школи Г.Р.Юртаєва

«ПОГОДЖЕНО»

Методист ІМЦ управління освіти

виконавчого комітету Орджонікідзевської

міської ради

І.М.Сапа


План роботи

міського семінару-практикуму

вчителів початкових класів

Формування культури

душі і тіла молодших школярів

через валеологізацію педагогічного

процесу та створення адекватних

умов навчання

Заняття 3

Мета:


  • познайомити слухачів з інформаційним матеріалом щодо стану здоров’я дітей та основних чинників,які впливають на його збереження;

  • сприяти розширенню кругозору дітей про здоров’я,силу і спритність козаків України;

  • пропагувати серед учнів систематичне заняття фізичною культурою та ведення здорового способу життя;

  • поповнити скриньки знань вчителів початкових класів корисними порадами.

Дата проведення: 21 квітня 2011 року

Місце проведення:комунальний заклад «Середня загальноосвітня школа № 6,м.Орджонікідзе,Дніпропетровської обл.»

Заняття 3

Час проведення

Зміст роботи

Відповідальні

Теоретичний розгляд питання

1025

  1. Прес-конференція

«Основні чинники,які впливають на збереження здоров’я дітей».


Мала В.О., вчитель початкових класів

МО вчителів початкових класів



Практична частина семінару

Майстер-клас

930

Козацькі розваги «Козацькому роду нема переводу» між учнями 2-их класів.

Мала В.О.вчитель початкових класів

Пастух А.Г.,вчитель початкових класів,

ТкаченкоО.М,. вчитель початкових класів.


Підсумкова частина заняття

До скриньки корисних порад

1100

1. Рекомендації слухачам семінару.

2. Календар здоров’я для слухачів.

3. Методи релаксації.


Мала В.О., вчитель початкових класів;

Пучина Ю.М., вчитель іноземної мови.



Директор школи Г.Р.Юртаєва

ПЛАН РОБОТИ МІСЬКОГО СЕМІНАРУ –ПРАКТИКУМУ ДЛЯ ВЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ ( 2-ий рік)

«Погоджено» __________ «Затверджено» _______________

Методист ІМЦ управління освіти Начальник управління освіти

виконавчого комітету виконавчого комітету

Орджонікідзевської міської ради Орджонікідзевської міської ради

______________________ І.М. Сапа _________________ Г.П. Рубаха

«_____» _______________ «_____» _______________

План проведення

міського семінару-практикуму

вчителів початкових класів

на базі комунального закладу

«Середня загальноосвітня школа № 6

м. Орджонікідзе Дніпропетровської області»

на 2011-2012 н.р.

(2-й рік роботи)

Формування культури душі і тіла

молодших школярів

через валеологізацію педагогічного процесу та створення адекватних умов навчання

Мета:


  • Ознайомити слухачів семінару з питанням психічного та соціального компоненту здоров'я школярів;

  • Розширювати методико-теоретичну підготовку вчителів І ступеня для проведення системи уроків і позакласних заходів з використання різноманітних інтерактивних технік і прийомів навчання здоров’язберігаючого направлення

  • Надати консультативну методичну допомогу з питань психологічного та соціального компоненту здоров'я школярів;

  • Розширювати, упорядковувати, збагачувати уявлення учнів про людину і її здоров'я, вчити дітей практично застосовувати запропоновану інформацію; розвивати у дітей вміння передбачувати наслідки порушень правил поведінки в різних ситуаціях;

  • Продовжувати створення банку педагогічних інновацій з питання формування культури душі і тіла молодших школярів з метою впровадження педагогічних здоров’єзберігаючих технологій в навчально-виховний процес школи І ступеня.

Керівник семінару

Мала Валентина Олексіївна, спеціаліст вищої категорії, старший вчитель.



Склад творчої групи:

Пінчак В.А., вчитель 1-го класу, спеціаліст вищої категорії;

Лічна Т.В., вчитель 3-А класу, спеціаліст вищої категорії, старший вчитель;

Пастух А.Г., вчитель 3-В класу, спеціаліст І категорії;

Ткаченко О.М., вчитель 3-Б класу, спеціаліст вищої категорії, старший вчитель;

Таранович О.М., вчитель 2-Б класу, спеціаліст, старший вчитель;

Левченко Н.В., вчитель 2-В класу, спеціаліст вищої категорії, старший вчитель;

Бінюк Л.В., вчитель 2-А класу, спеціаліст вищої категорії, старший вчитель.

Чернецька Р.М.,психолог школи,спеціаліст вищої категорії,психолог-методист

№ з/п

Зміст роботи

Час проведення

Форма проведення

Відповідальні

Заняття 1 - листопад 2011 р.



Відкриття семінару (2-й рік роботи)

11.25




Гаврилова Н.Г.

Мала В.О.





Ознайомлення з планом роботи на 2011-2012 н.р.

11.25-11.40




Мала В.О.

Теоретичний розгляд питання



Соціальне і психічне здоров'я школяра, як психолого-педагогічна проблема освітян

11.40-12.10

Методичний подіум

Лічна Т.В.

Ткаченко О.М.

Левченко Н.В.


Практична частина семінару.

Майстер-клас





Сім’я як джерело психічного здоров'я дітей.

12.20-12.40

Фрагмент телепередачі « Секрети здоров’я «

Чернецька Р.М.



Вплив школи, телебачення та інших засобів масової інформації на здоров'я молодшого школяра.

12.40-13.00

Прес-конференція

Мала В.О.

Підсумкова частина заняття

До скриньки корисних порад





Рекомендації слухачам семінару.

13.00-13.05




Мала В.О.



Домашнє завдання.

13.05




Мала В.О.



№ з/п

Зміст роботи

Час проведення

Форма проведення

Відповідальні

Заняття 2 січень 2012 р.

Теоретичний розгляд питання





Психічний стан школяра. Вплив типу темпераменту на діяльність, поведінку дитини.

11.25-11.40

Інформаційне повідомлення

Про результати обстежень



Мала В.О.



Емоції – мотиваційний поштовх темпераментної реакції учня.

11.40-12.11

Аналіз результатів діагностики учнів

Чернецька Р.М.

Практична частина семінару.

Майстер-клас





Урок-тренінг з основ здоров'я «Розпізнавання позитивних і негативних емоцій»

12.20-13.00

Урок у 2 класі

Таранович О.М.

Левченко Н.В.



Підсумкова частина семінару



Рекомендації слухачам семінару







Мала В.О.



Домашнє завдання.







Мала В.О.


№ з/п

Зміст роботи

Час проведення

Форма проведення

Відповідальні

Заняття 3 березень 2012 р.

Теоретичний розгляд питання



Вплив музики на психічне здоров'я школярів та емоційний стан дитини.

Магія музичної краси.



11.25-12.05

Калейдоскоп зірок музичного мистецтва та трибуна психолога школи

Чернецька Р.М.
Мала В.О.

Практична частина семінару.

Майстер-клас





КТС. Свято «Українська пісня – злет душі людської»

12.15-13.00




Творча група вчителів початкових класів

Підсумкова частина заняття

До скриньки корисних порад





Рекомендації слухачам семінару







Мала В.О.



Домашнє завдання







Мала В.О.



Література


  1. Державний стандарт початкової загальної освіти.

  2. Визначальні нормативно-правові документи про охорону здоров'я та утвердження здорового способу життя, - Довідник класного керівника в питаннях та відповідях, видавництво «Ранок», Весна, 2007 р.

  3. Інновації змісту і технології здорового способу життя, - Тернопіль: Астон, 2002 р.

  4. Виховуємо здорову дитину; цікаві завдання для формування здорового способу життя. – «Ранок», 2009 р.

  5. Науково-методичний журнал «Початкова школа», 2007-2011 р.

  6. Газета «Початкова освіта», - Київ, 2009-2011 р.

  7. «Основи здоров'я та фізична культура», - Київ, видавництво «Основа», 2006 р.

  8. Бойченко Т.С. Школа здоров'я; Навчальний посібник з валеології для 1 кл. – К.: Рута, 2000 р.

  9. Основи здоров'я (орієнтовні уроки-тренінги), - м. Дніпропетровськ, обласний інститут післядипломної педагогічної освіти Кафедра культури здоров'я, 2010 р.


ТЕОРЕТИЧНИЙ БЛОК ДО СЕМІНАРУ ( 2-ий рік роботи)
ПЛАН ТЕОРЕТИЧНОГО БЛОКУ

Вступ


1. Теоретичний аналіз проблеми

1.1 Психічне здоров’я як психолого-педагогічна проблема

1.2 Підходи вітчизняних вчених

1.3 Підходи зарубіжних вчених

2. Психічне здоров’я школяра: аналіз зовнішніх та внутрішніх чинників

2.1 Сім’я як джерело психічного здоров’я дитини

2.2 Вплив школи на психічне здоров’я дітей

2.3 Вплив телебачення та інших ЗМІ

2.4 Вплив самооцінки

2.5 Вплив типу темпераменту

2.6 Вплив музики

2.7 Вплив кольорів

3. Експериментальне дослідження психічного стану школярів

3.1 Методичні шляхи дослідження та характеристика вибірки

3.2 Якісний і кількісний аналіз результатів

3.3 Методичні рекомендації

Висновки

Список використаних джерел

Вступ

Тема психічного здоров’я молодшого школяра, аналіз зовнішніх і внутрішніх чинників, яка розглядається в цій курсовій роботі, за своєю актуальністю заслуговує увагу не лише спеціалістів, а й батьків, вихователів, вчителів.

Гіпотеза: вважається, що є зв’язок між чинниками, які діють на дитину, і її психічним здоров’ям.

Ціллю праці є вивчення впливу зовнішніх і внутрішніх чинників на психічне здоров’я дитини.

Об’єктом вивчення є психічне здоров’я молодшого школяра.

Предмет вивчення – внутрішні і зовнішні чинники, які впливають на психічне здоров’я.

Для досягнення цілі курсової роботи потрібно: розглянути вплив різних чинників на дитину; вияснити залежність між психічним здоров’ям дитини і її вчинками.

Щоб змогти навчити дитину, потрібно зрозуміти її. Адже кожна людина неповторна і до кожної потрібно знайти свій підхід. Та щоб знайти цей підхід потрібно знати, що впливає на дитину, стати на її місце. Для цього потрібно знати про стан психічного здоров’я.

На людину Впливає дуже багато чинників. Дорослі можуть деякою мірою не піддаватись їм, але діти більш чутливі. На них впливають школа і сім’я, позашкільні групи, ЗМІ, музика і, навіть, колір. Та й сама дитина уже має певний темперамент, характер і у неї формується самооцінка.

Завдяки дослідженню цієї проблеми можна знайти підходи до різних дітей, а певні тести допоможуть в деякій мірі визначити психічний стан дітей.

1. Теоретичний аналіз проблеми

1.1 Психічне здоров’я як психолого-педагогічна проблема

Проблема психічного здоров’я привертала увагу і привертатиме надалі багатьох вчених з найрізноманітніших галузей науки і практики: медиків, психологів, педагогів, філософів, соціологів і ін.

Існує багато підходів до розуміння і вирішення цієї проблеми. Сам термін «психічне здоров’я» неоднозначний, він, ніби, зв’язує дві науки і дві області практики – медичну і психологічну.

В «Енциклопедичному словнику медичних термінів» терміну «психічне здоров’я» немає, але є просто «здоров’я». Дуже важливо, що терміном «здоров’я» визначається «стан повного душевного, фізичного і соціального благополуччя, а не лише відсутність хвороб і фізичних дефектів»

В медичній літературі і в медичній практиці термін «психічне здоров’я» широко застосовується. При цьому стан психічного здоров’я пояснюється умовами психосоціального розвитку дітей.

В «Кратком словаре по социологии» дається тлумачення терміну «здоров’я населення», який означає:

– стан повного фізичного, духовного і соціального благополуччя, а не тільки відсутність хвороб чи фізичних дефектів;

– природній стан організму, який характеризує його рівновагу з навколишнім середовищем і відсутністю будь-яких хворобливих змін;

– стан оптимальної життєдіяльності суб’єкта (особистості і соціальної общини), наявність умов його всебічній і довготривалій активності в сферах соціальної практики;

– якісно-кількісну характеристику стану життєдіяльності людини і соціальної общини;

– здоров’я окремої людини характеризується повнотою проявлення життєвих сил, відчуття життя, всебічністю і довгочасністю соціальної активності і гармонійністю розвитку особистості.

Термін «психічне здоров’я» був введений Всесвітньою організацією охорони здоров’я (ВООЗ). В доповіді Комітету експертів ВООЗ «Психічне здоров’я і психосоціальний розвиток дітей» сказано, що порушення психічного здоров’я зв’язані як з соматичними захворюваннями чи дефектами фізичного розвитку так і з різними несприятливими факторами і стресами, які впливають на психіку і зв’язані з соціальними умовами.

  1   2   3   4   5   6


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка