План роботи методичного об’єднання практичних психологів І. Основні завдання методичного об’єднання практичних психологів



Скачати 393.86 Kb.
Дата конвертації10.09.2017
Розмір393.86 Kb.
ПЛАН РОБОТИ

МЕТОДИЧНОГО ОБ’ЄДНАННЯ ПРАКТИЧНИХ ПСИХОЛОГІВ
І. Основні завдання методичного об’єднання практичних психологів:
1.Забезпечити професійне, культурне і творче зростання практичних психологів і соціальних педагогів закладів освіти: підвищувати теоретичний, науково-методичний рівень їх підготовки з питань психології, педагогіки, практичної діяльності.
2.Координувати планування, організацію і психологічний аналіз діяльності практичних психологів та соціальних педагогів; створювати атмосферу відповідальності за результатами діяльності працівника психологічної служби; брати участь в атестації практичних психологів і соціальних педагогів.
3.Освоювати новий зміст, технології і методи психологічної практики, соціальної роботи, удосконалювати напрямки діяльності: забезпечити виконання єдиних принципових підходів до організації роботи практичних психологів; надавати працівникам психологічної служби сучасні технології й знання.
4.Вивчати й аналізувати етапи становлення й розвитку психологічних служб освітніх закладів району (міста).
5.Сприяти становленню й розвитку системи психологічного забезпечення середніх навчальних закладів у районі (місті).
6.Узагальнювати передовий досвід психологічної роботи в закладах освіти, реалізовувати його впровадження в практику роботи практичних психологів закладів освіти району (міста).

Керівник районного методичного об’єднання:

Овчаренко Наталія Миколаївна
Склад учасників методичного об’єднання:


№ п/п

Прізвище, імя,

по батькові члена РМО



Місце роботи

посада

Стаж роботи на цій посаді

Кваліфікаційна категорія

1

Капленко Юлія Олександрівна

ЗОШ І-ІІІ ст. № 1

Практичний психолог

1 рік

Спеціаліст/

декретна відпуска



2

Клімова Інна Анатоліївна

ЗОШ І-ІІІ ст. № 24

Практичний психолог

1 рік

спеціаліст

3

Кіракосян Ганна Іванівна

Гімназія № 20

Практичний психолог

9 місяців

спеціаліст

4

Лізанець Олена Валерівна

ЗОШ І-ІІІ ст. № 25

Практичний психолог

2 роки

8 місяців



спеціаліст

5

Колесник Олександра

Олександрівна



ЗОШ І-ІІІ ст. № 1

Практичний психолог

-

Спеціаліст/ на час декретної відпуски


6

Любич Альона Євгенівна

ЗОШ І-ІІІ ст. № 21

Практичний психолог

1 рік

Спеціаліст/ вибула


7

Овчаренко Наталія Миколаївна

КУ РМЦ

Методист , практичний психолог




Спеціаліст

2 категорії





ОБГРУНТУВАННЯ МЕТОДИЧНОЇ ПРОБЛЕМИ
Виходячи з рекомендацій Міністерства освіти і науки України (лист «Про діяльність психологічної служби у 2014-2015 навчальному році» від 25.07.2014 р. № 1/9-374), «Плану заходів щодо розвитку психологічної служби Луганської області на період до 2017 року» та аналізу роботи за минулий рік . Районне методичне об’єднання практичних психологів Попаснянського району у 2015 році спрямував свою діяльність у напрямку розв’язання методичної проблеми: «Інноваційна діяльність практичного психолога системи освіти».
Мета: створення оптимальних умов для безперервного підвищення рівня професійної майстерності працівників психологічної служби , а також розширення можливостей для реалізації особистості кожного працівника.

Діяльність РМО спрямована на розв’язання таких завдань:



  • нормативно-правове, науково-методичне та організаційне забезпечення діяльності практичних психологів закладів освіти;

  • створення єдиної бази даних діагностичного та корекційного інструментарію, методичних розробок, відео- та фотоматеріалів, бібліотечного фонду;

  • удосконалення професійної майстерності та розвиток творчого потенціалу практичних психологів;

  • запровадження сучасних психолого-педагогічних технологій, інновацій, результатів науково-дослідницької і проектної діяльності в роботу членів РМО;

  • узагальнення передового досвіду та доведення його до відома членів РМО;

  • аналіз діяльності психологічної служби району;

  • збереження психологічного здоров’я та профілактика професійних деформацій особистості фахівців;

  • координація й аналіз моніторингів, програм та проектів всеукраїнського та регіонального рівня;

  • підбиття підсумків олімпіад із педагогіки та психології.

КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ РОБОТИ

РМО ПРАКТИЧНИХ ПСИХОЛОГІВ

на 2014-2015 навчальний рік


Тематика засідань

Відповідальний

Засідання 1.  Інструктивно-методичні рекомендації щодо діяльності працівників психологічної служби у 2014-2015 н.р.

Місце проведення: Попаснянська ЗОШ І-ІІІ ст.№ 25

Дата проведення: серпень 2014року




1.Обговорення пріоритетних завдань та затвердження плану роботи РМО на поточний рік, його особового складу

Методист, що відповідає за психологічну роботу

2.Розгляд основних директивних та нормативних документів, перспективи розвитку освіти району

Керівник МО

3.Особливості професійної діяльності практичних психологів у поточному навчальному році

Методист, що відповідає за психологічну роботу

4.Критерії оцінювання діяльності психологічних служб закладів системи освіти району

Методист, що відповідає за психологічну роботу

5.Новинки видань психолого-педагогічної преси.

Керівник МО

6.Підбиття підсумків роботи. Вироблення методичних рекомендацій за результатами засідання

Керівник , учасники МО

Засідання 2. Інноваційна діяльність практичного психолога системи освіти

Місце проведення: РМЦ

Дата проведення: листопад 2014 року




1.Вступ. Психологічний супровід інноваційної діяльності загальноосвітнього закладу

Керівник МО

2.Використання інтерактивних технологій у роботі практичного психолога (круглий стіл)

Психологи

3.Обговорення новинок видань психолого-педагогічної літератури

Керівник, учасники МО

4.Підбиття підсумків роботи. Розробка методичних рекомендацій за результатами засідання

Керівник, учасники МО

Засідання 3. Впровадження інновацій в діяльності практичних психологів

Місце проведення: Попаснянська ЗОШ І-ІІІ ст.№ 1

Дата проведення: січень 2015 року




1.Вступне слово.




2.Впровадження інноваційних технологій формування здорового способу життя дітей та молоді

Лізанець О.В., практичний психолог ЗОШ № 25

3.Використання тренінгових технологій у роботі шкільного психолога

Кіракосян Г.І., практичний психолог гімназії № 20

4.Нетрадиційні форми роботи з батьками

Любич А.Є., практичний психолог ЗОШ № 21

Засідання 4. Підсумкове

Місце проведення: РМЦ

Дата проведення: травень 2015 року





Підбиття підсумків роботи РМО за рік. Вироблення методичних рекомендацій за результатами засідання.

Керівник , учасники МО

ПЛАН ЗАСІДАННЯ МЕТОДИЧНОГО ОБ’ЄДНАННЯ

ПРАКТИЧНИХ ПСИХОЛОГІВ

17 вересня 2014року

Тема:  Інструктивно-методичні рекомендації щодо діяльності працівників психологічної служби у 2014-2015 н.р.
Мета: надання   методичних рекомендацій щодо діяльності працівників психологічної служби у поточному році.
Завдання:


  1. висвітлити завдання та план роботи на поточний рік;

  2. розглянути нормативні документи щодо діяльності психологів в закладах освіти;

  3. ознайомити з критеріями оцінювання діяльності практичних психологів;

  4. познайомити членів РМО з новинками психологічної літератури та преси.


План роботи:

1.Обговорення пріоритетних завдань та затвердження плану роботи РМО на поточний рік, його особового складу;
2.Розгляд основних директивних та нормативних документів, перспективи розвитку освіти району;
3.Особливості професійної діяльності практичних психологів у поточному навчальному році;
4.Критерії оцінювання діяльності психологічних служб закладів системи освіти району;
5.Новинки видань психолого-педагогічної преси та літератури.
6.Підбиття підсумків роботи. Вироблення методичних рекомендацій за результатами засідання.


1.Обговорення пріоритетних завдань та затвердження плану роботи РМО на поточний рік, його особового складу.

2.Розгляд основних директивних та нормативних документів, перспективи розвитку освіти району.

Стан та особливості діяльності служби системи освіти у 2014-2015 навчальному році від 25.07.2014 № 1/9-374;

Наказ ДОН ЛОДА № 379 від 13.06.2014 р. «Про приведення до єдиних вимог планування та ведення документації працівників психологічної служби»;
3.Особливості професійної діяльності практичних психологів у поточному навчальному році.

1. тісна взаємодія керівника ЗНЗ та фахівців психологічної служби для подалання негативних психологічних наслідків подій, що відбуваються в країні, для всіх учасників НВП;

2. надавати психологічну і соціально-педагогічну допомогу постраждалим, переселеним, біженцям, членам їх сімей і родичам загиблих в ході АТО;

3. проведення «годин психологів»;


4.Критерії оцінювання діяльності психологічних служб закладів системи освіти району.

Циклограма діяльності практичного психолога ЗНЗ (проект)






Напрямок діяльності

М і с я ц ь в и к о н а н н я

08

09

10

11

12

01

02

03

04

05

06

І

Психодіагностичний

С

В

Ж

Л

Г

С

Л

Б

К

Т

Ч



Індивідуальна та групова діагностика (згідно плану роботи практичного психолога на рік).




































Діагностика готовності до навчання.*




































Паспортизація класів.

+

+






























Діагностика адаптації учнів у школі (1 класи).







+

+










+












Діагностика адаптації учнів у школі (5 класи).










+

+







+

+









Діагностика адаптації учнів у школі (10 класи).













+





















Діагностика професійної спрямованості учнів (9 клас).
















+


















Діагностика за запитом.**




































Діагностика дітей для направлення на ПМПК.**




































Діагностика педагогічного колективу (в тому числі вчителів під час атестації).*




































Діагностика батьків (згідно плану роботи практичного психолога на рік).




































Діагностика дітей, які потребують особливої уваги.*




































Відвідування уроків за запитом адміністрації.*


































ІІ

Консультативний

08

09

10

11

12

01

02

03

04

05

06



Консультування всіх учасників НВП за результатами діагностичної роботи (згідно плану роботи практичного психолога на рік).




































Індивідуальні та групові консультації всіх учасників НВП.*




































Консультування батьків з питань психолого-педагогічної підтримки дітей в період адаптації.

+

+

+

+

+

+

+

+

+

+

+



Консультування вчителів з актуальних питань, які стосуються проблем навчання, виховання та поведінки конкретних дітей або класу в цілому.**




































Групове консультування вчителів, які атестуються, та адміністрації.







+













+












Профконсультації учнів 9-11 класів



















+




+







ІІІ

Психологічна просвіта

08

09

10

11

12

01

02

03

04

05

06



Заходи щодо збереження психологічного здоров’я всіх учасників НВП.

+

+

+

+

+

+

+

+

+

+

+



Профілактичні заходи з:

- популяризації здорового способу життя , профілактики негативних звичок тощо.

+

+

+

+

+

+

+

+

+

+

+




- профілактики дитячої безпритульності, бездоглядності та правопорушень

+

+

+

+

+

+

+

+

+

+

+



- профілактики агресивної поведінки учнів, конфліктів в учнівському середовищі (сумісно соціальним педагогом)

+

+

+

+

+

+

+

+

+

+

+



Профілактична роботи з реалізації основних державних програм (згідно діючого законодавства)

+

+

+

+

+

+

+

+

+

+

+



Підвищення психологічної компетентності педагогів, батьків (згідно плану роботи практичного психолога на рік).


































ІV

Корекційно-розвивальний

08

09

10

11

12

01

02

03

04

05

06



Корекційно-розвивальні заняття за результатами психодіагностичних досліджень (згідно плану роботи практичного психолога на рік).




































Корекційно-розвивальна робота з учнями під час адаптації.










+

+

+

+















Робота з дітьми, які потребують особливої педагогічної уваги.*


































V

Організаційний

08

09

10

11

12

01

02

03

04

05

06

1.

Складання плану роботи на рік

+




























+

2.

Складання плану роботи на місяць.

+

+

+

+

+

+

+

+

+

+

+

3.

Робота зі звітністю. (Згідно наказу Департаменту (управління, відділу) освіти)**


































4.

Ведення обов’язкової документації практичного психолога (журналів обліку роботи, консультацій тощо)

+

+

+

+

+

+

+

+

+

+

+

5.

Участь у конференціях, семінарах, МО, проектах професійного розвитку тощо**


































6.

Проведення/участь у благодійних акціях**


































7.

Листування з різними установами

Протягом року

VI

Зв’язки з громадськістю**


































* - за потребою навчального закладу

** - по факту


Алгоритм вивчення ефективності роботи практичного психолога закладу освіти (проект)

_______________________________________________________

(назва закладу, району (міста)

ПІП психолога ____________________________________________________

Освіта ___________________________________________________________

Навантаження ____________________________________________________

Загальний стаж роботи _____________________________________________

Стаж роботи на даній посаді ________________________________________

Кваліфікаційна категорія ___________________________________________

Рік курсової перепідготовки ________________________________________

Кількість дітей/вихованців у навчальному закладі ______________________

Кількість класів/груп ______________________________________________

Кількість дітей соціально незахищених категорій ______________________

Кількість дітей «групи ризику» _______________________________________



Кількість обдарованих дітей __________________________________________


з/п

Компонент, що вивчається

Наявність


Примітка

Нормативно-правовий компонент

1

Наявність основних нормативно-правових документів, які регламентують діяльність психологічної служби (закони, накази, інструкції, положення тощо).







2

Наявність нормативно-правових документів місцевого рівня (накази, листи відділу (управління) освіти району (міста)).







3

Система внутришкільного контролю за діяльністю психологічної служби (наявність посадової інструкції, посадових обов’язків, наказів щодо проведення та/чи підсумки роботи певних заходів).







Матеріально-технічний компонент

4

Наявність окремого приміщення.







5

Наявність навчально-психологічного кабінету для проведення групових тренінгових занять, практикумів тощо.







6

Відповідність приміщення Положенню про психологічний кабінет.







7

Матеріально-технічне забезпечення кабінету (робочого місця).







Психологічний супровід освітнього процесу закладу

8

Реалізація освітньої проблемної теми закладу (відображення у плані роботи).







9

Наявність відповідних матеріалів щодо роботи над проблемною темою закладу (виступи, дослідження, аналітичні довідки, накази тощо).







10

Наявність та реалізація програм психологічного супроводу навчально-виховного процесу:

- у період адаптації 1-класників до нових умов навчання;

- у період адаптації учнів 5 класів при переході до середньої ланки;

-у період допрофільної підготовки та здійснення відбору до профільних класів;



- учнів «групи ризику».







Планування роботи

11

Наявність перспективної програми розвитку психологічної служби.







12

Системність роботи, відображена у річному плані роботи практичного психолога.







13

Відображення у плані роботи державних (регіональних, місцевих) програм.







14

Відповідність плану роботи проблемній темі психологічної служби та її основним завданням.







15

Урахування методичних рекомендацій УЦППСР, відділів (управлінь) освіти, методичних кабінетів (центрів).







16

Урахування запиту адміністрації навчального закладу.







17

Наявність помісячних планів роботи психолога, затверджених керівником закладу.







Обліково-реєстраційна та звітна документація практичного психолога

18

Журнал щоденного обліку роботи.







19

Журнал проведення корекційно-розвивальної та розвивальної роботи.







20

Протоколи індивідуальних та групових консультацій.







21

Індивідуальні карти розвитку дитини.







22

Річні аналітичні звітні матеріали (за 3 роки).







23

Статистичні звітні матеріали(за 3 роки).







24

Тижневий графік роботи практичного психолога.







25

Матеріали педагогічних рад.







26

Банк даних обдарованих дітей закладу.







27

Банк даних дітей, які потребують особливої педагогічної уваги.







Навчально-методичний компонент

28

Циклограма діяльності практичного психолога.







29

Участь у всеукраїнських, регіональних, обласних, районних (міських) науково-практичних заходах з питань практичної психології та соціальної роботи.







30

Участь у роботі методичних структур району (міста): відвідування методичних заходів.







31

Практичне залучення до роботи районних (міських) методичних структур: наявність виступів, проведення відкритих занять тощо.







32

Участь у методичній роботі освітнього закладу (залучення до ШМО, виступи на педагогічних радах).







33

Наявність методичних рекомендацій районних (міських) методичних кабінетів (центрів).







34

Наявність власних розробок (методичні рекомендації, навчально-методичні посібники, програми тощо).







35

Стан забезпечення навчально-методичними матеріалами (підручники, посібники, збірники методичних рекомендацій, навчальні програми тощо).







36

Фахові періодичні видання.







37

Довідково-інформаційні матеріали (матеріали семінарів, науково-практичних конференцій, виступи на педрадах, методичних об’єднаннях, семінарських заняттях).







Психодіагностичний напрям роботи

38

Наявність банку даних психодіагностичних методик за віковими категоріями, залежно від предмету дослідження.







39

Доцільність психодіагностичних досліджень.







40

Відповідність проведених досліджень проблемній темі служби.







41

Урахування запиту адміністрації закладу при плануванні досліджень.







42

Наявність аналітичних довідок, складених за результатами проведених досліджень.







43

Якість аналітичних довідок за результатам проведених досліджень.







44

Використання (урахування) результатів проведених досліджень при плануванні подальшої роботи.







45

Ознайомлення з результатами проведених досліджень адміністрації, педагогічного колективу закладу.







Корекційно-розвивальний напрям роботи

46

Наявність банку даних корекційно-розвивальних програм.







47

Наявність авторських корекційно-розвивальних програм.







48

Якість розроблених корекційно-розвивальних програм.







49

Відповідність корекційно-розвивальної роботи результатам психодіагностики.







50

Різноманітність форм корекційно-розвивальної роботи.







Консультаційний напрям роботи

51

Надання індивідуальних та групових консультацій за результатами психодіагностики.







52

Якість та доцільність наданих рекомендацій.







53

Консультування адміністрації, педагогів, учнів та їх батьків з питань психології.







Просвітницький напрям роботи

54

Якість та систематичність проведення просвітницької роботи з учнями.







55

Якість та систематичність проведення просвітницької роботи з педагогами.







56

Якість та систематичність проведення просвітницької роботи з батьками.







57

Висвітлення власного досвіду роботи та проведення просвітницької роботи серед населення з питань психології у засобах масової інформації.







58

Наявність довідково-інформаційних матеріалів зі змінною інформацією (стенди, куточки тощо).







Навчальна діяльність

59

Робота гуртків, факультативних занять психологічного спрямування.







60

Розробка навчальних курсів за вибором.







Співробітництво, налагодження міжгалузевих зв’язків

61

Організація спільної діяльності зі спеціалістами суміжних професій медичних та соціальних установ (проведення семінарських засідань, заходів просвітницького характеру).







62

Співпраця з ПМПК.







63

Співпраця з громадськими організаціями, працівниками сільських (селищних) рад.







Професійна майстерність та професійне самовдосконалення

64

Робота над власною проблемною темою, її реалізація.







65

Наявність сертифікатів, посвідчень тощо щодо участі у роботі семінарів, практикумів, тренінгів.







66

Використання інноваційних форм і методів роботи.







67

Підготовка та представлення учасника у ІІІ етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з педагогіки і психології.







68

Наявність переможців ІІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з педагогіки і психології.







69

Наявність відзнак, почесних нагород тощо.







70

Публікації у фахових виданнях.







71

Наявність власного досвіду, його поширення серед колег.








5.Новинки видань психолого-педагогічної преси та літератури.

  • Анкетування в школі. Про всіх і для всіх.

  • Арт-терапія в діяльності психолога та соціального педагога.

  • Дізнайся більше про себе. Психологічний гурток для підлітків.

  • Кібербулінг або віртуальна агресія. Способи розпізнання і захист дитини.

  • Луиза Дэкон. Психология. Как понять себя и других людей//2014.

  • Елена Тарарина. Практикум по арт-терапии: шкатулка мастера // 2013.

  • И.А.Фурманов. Психология детей с нарушениями поведения //2013.

  • С.Крюков, А.Маканова. Коррекция познавательных процессов в младшем подростковом возрасте // 2013.


6.Підбиття підсумків роботи. Вироблення методичних рекомендацій за результатами засідання.

ПЛАН ЗАСІДАННЯ МЕТОДИЧНОГО ОБ’ЄДНАННЯ



ПРАКТИЧНИХ ПСИХОЛОГІВ

листопад 2014року

Тема:  Інноваційна діяльність практичного психолога системи освіти.

Мета:

Завдання:

План роботи:

1.Вступ. Психологічний супровід інноваційної діяльності загальноосвітнього закладу;

2.Використання інтерактивних технологій у роботі практичного психолога (круглий стіл);

3.Обговорення новинок видань психолого-педагогічної літератури;

4.Підбиття підсумків роботи. Розробка методичних рекомендацій за результатами засідання.

Рекомендована література:


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка